Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אכזבה ושמה "כלמוביל" - אחרי יותר משנה של המתנה לאיוניק 5, ההזמנה בוטלה.


Menro
שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, farkash7 כתב:

יחס מקומם ללא ספק.
אמרתם טסלה? האמת שהם מתנהלים באותה צורה, אפילו גרוע מכך... ממש הרמת לי להנחתה אז הנה סיפור וסליחה שאני מתעלק פשוט רוצה לתת פרספקטיבה ולהוציא עצבים שעד עכשיו שמרתי בבטן.
הזמנתי מודל 3, לאחר ביצוע ההזמנה קיבלתי תאריך מסירה משוער ליולי-ספטמבר, אמרתי אחלה, זה בדיוק מה שרציתי וזה מתאים לי והמשכתי בחיי.
בזמן הזה עשיתי נסיעת מבחן על הBRZ והתחלתי להתלבט בכלל מה אני רוצה לרכוש, אבל יש זמן להתלבט אמרתי נהדר!.

ב10 למאי קיבלתי הודעה מטסלה שרכב זהה לשלי זמין למסירה מוקדמת ולהשיב Yes אם אני מעוניין. כמובן שלא רציתי, גם לא הייתי מוכן לביצוע הקניה וגם עוד התלבטי מה אני בכלל רוצה לקנות.
יום לאחר מכן פשוט קיבלתי מהם הודעה שהרכב מוכן ואני צריך להעביר כסף... ככה הם החליטו.

מהלחץ/עצבים/טיפשות פשוט ביטלתי את ההזמנה.
יצרתי איתם קשר וביקשתי לפתוח הזמנה חדשה ושיזכו אותי על דמי ההזמנה. הם סירבו.
בהתחלה טענו שכהזמנתי מתחת לכפתור "הזמן" היה תאריך הזמנה משוער יוני ושלפי התקנון הוא הקובע. כמובן שמדובר בתאריך פיקטיבי לגמרי כן? אבל זרמתי איתם, שאלתי איפה זה כתוב.
ביקשתי לראות את התקנון, לבסוף שלחו לי את התקנון (שכמובן לא הכיל את מה שהם טענו) עם קטע מודגש שאומר שתאריך המסירה המשוער הוא פקטיבי לגמרי, והם יכולים לעשות מה שהם רוצים, להקדים אותו או לאחר ואני? אני לא זכאי לבטל אף פעם, ביטלת? הלכו 1000 שקלים.
כן, זו המדיניות של טסלה וזה השירות שטסלה נותנים, אז כלומוביל הם זוועה, אבל טסלה? לא פחות אם לא יותר, רמת שירות של בית שימוש ציבורי.
*דרך אגב ביקשתי במייל שמנהל/מישהו יחזור אליי טלפונית כי הטיפול שלהם בבעיה לא לשביעות רצוני, הם פשוט ניתקו מגע...

אם אתם יכולים לעשות מה שאתם רוצים למה שאלתם אותי???

image.thumb.png.a28ecbf259eeeb0fbc9c12240ce9113d.png


הנה חלק ההסכם ששלחו לי, בזה הם ניתלו:

image.thumb.png.e5fad28141a4c142bb189d92ebf3280c.png

בקיצור אנחנו נעשה מה שאנחנו רוצים ואתה הלקוח? לך חפש את החברים שלך. בסדר זה אחלה הסכם כסת"ח למאורעות שלא בשליטתך כמו אוניה שטבעה בים, אבל במקרים כאלה לשלוף הסכם כזה? אתם עושים צחוק שם בטסלה ישראל?

זה לא אותו דבר כי לאיוניק הוא חיכה שנה שלמה ואז עשו לו טובה שנתנו לו שבוע לשלם ומחלקת הטרייד גם נתנה לו הצעה זוועה כדי להרוויח עליו. פה טסלה היא לא יבואן שמעניין אותו רק כסף אלא להעביר את המלאי כמה שיותר מהר ללקוחות ולכן כשאתה מזמין התאריך מבחינתם לא רלוונטי וכשהם יכולים הם מספקים ישר גם אם הלקוח לא מוכן . כמובן שזה לא בסדר בכלל לדעתי שלקחו לך את הכסף ולא דיברו איתך כמו שצריך אבל זה הגיוני שיקדימו את המסירה בלי התחשבות בתאריך המקורי כי גם ככה רוב הלקוחות מעוניינים לקבל כמה שיותר מוקדם והקדמות זה דבר קורה בהרבה יבואנים אחרים.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם יכול לספר שהרכב שלי היה צפוי להגיע בנובמבר 2021, ואחרי שראיתי שמקדימים מסירות לאנשים שהזמינו בתקופה שהזמנתי הרמתי טלפון ושאלתי אם אפשר לקבל את הרכב כבר עכשיו.

כמה ימים אחרי והרכב היה אצלי. באוגוסט.

 

שלא נדבר על זה שכל תהליך ההזמנה מתנהל דרך האתר, ואין צורך לדבר אפילו עם איש מכירות אחד. יש תאריך צפוי שלרוב די מדויק והם אשכרה דואגים גם לעדכן אותו מדי פעם.

עריכה אחרונה על ידי orsh99
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, nissan1211 כתב:

זה לא אותו דבר כי לאיוניק הוא חיכה שנה שלמה ואז עשו לו טובה שנתנו לו שבוע לשלם ומחלקת הטרייד גם נתנה לו הצעה זוועה כדי להרוויח עליו. פה טסלה היא לא יבואן שמעניין אותו רק כסף אלא להעביר את המלאי כמה שיותר מהר ללקוחות ולכן כשאתה מזמין התאריך מבחינתם לא רלוונטי וכשהם יכולים הם מספקים ישר גם אם הלקוח לא מוכן . כמובן שזה לא בסדר בכלל לדעתי שלקחו לך את הכסף ולא דיברו איתך כמו שצריך אבל זה הגיוני שיקדימו את המסירה בלי התחשבות בתאריך המקורי כי גם ככה רוב הלקוחות מעוניינים לקבל כמה שיותר מוקדם והקדמות זה דבר קורה בהרבה יבואנים אחרים.

כמובן שזה לא אותו דבר אחד לאחד, אבל בשני המקרים מדובר בשירות חרא.
לגבי ההתנהלות של טסלה.
א. אם שואלים לקוח אם הוא מעוניין בהקדמה ואותו לקוח מסרב אז זה לא הגיוני להקדים לו נכון? כלומר למה שאלתם בכלל אם כן?
ב. לא מסכים איתך שהצורה שהם מתנהלים הגיונית, ניהול המלאי של טסלה לא צריך לבוא על חשבוני. נתתם לבנאדם תאריך. בנאדם מכין את עצמו לפי התאריך. הוא מוכר רכב לפי התאריך. הוא מכין כסף לפי התאריך. הוא נמצא בארץ לפי התאריך. מה זה "אנחנו נעשה מה שבא לנו ואתה תתמודד", אז בשביל מה התאריך??? תשלחו במייל אישור ההזמנה "כשהרכב יגיע ניצור קשר יהיה לך שבועיים לשלם" במקום תאריך וזהו.
בכל מקרה אם אתם מתנהלים ככה אז ראבק לפחות תתנו לבנאדם אפשרות לבטל בלי קנס ואל תנפנפו לו באיזה הסכם כיסוי תחת למקרים שהם בידי שמיים שכתבה מחלקה משפטית עם 200 עורכי דין.
יותר מזה בכלל לא ביקשתי כסף, ביקשתי לפתוח הזמנה חדשה ושיזכו אותי על הקודמת. לא הייתי רואה את אותם 1000 שקלים בכל מקרה אלה אם הייתי קונה לבסוף. אפילו אמרתי לו במייל "תזכה אותי אחרי שבועיים מפתיחת הזמנה חדשה כדי שלא תחשוב שאני בא לעשות תרגיל".
סתם התעקשות של אידיוטים.

עריכה אחרונה על ידי farkash7
  • אהבתי 5

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, CiUiK כתב:

 

אחדד ואגיד כי בחלפים התכוונתי יותר לבודי של הטסלה

כל כנף של טסלה עולה הון, לתקן שריטות ומעיכות זה יקר פי כמה וכמה בטסלות אצל הפחחים מאשר ברכבים האחרים

וקורה המון בישראל

 

שוב לא נכון. אני יודע כמה עולה פחחות לטסלה ויודע גם מחירים של רכבים אחרים. לטסלה הפחחות לא עולה יותר.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Gopher כתב:

 

שוב לא נכון. אני יודע כמה עולה פחחות לטסלה ויודע גם מחירים של רכבים אחרים. לטסלה הפחחות לא עולה יותר.

 

זו הבעיה הכי ידועה של טסלה גם בחול וגם בארץ 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 50 דקות, CiUiK כתב:

זו הבעיה הכי ידועה של טסלה גם בחול וגם בארץ 

זה פשוט לא נכון. ציטוט:

"שמאי הרכב הבכיר יהודה יגן, מבכירי ענף השמאות בישראל ויו"ר ענף רכב באיגוד השמאים מסביר לנו, כי "לאור מחיריהם הנמוכים באופן קיצוני של חלקי החילוף המקוריים בטסלה מודל 3, גם במקרה של תאונה קשה, במקרים רבים, גובה השומה שתיקבע לא תחצה את סף 60%, מה שיאלץ את המבוטח לתקן את הרכב - ולא להשביתו ולקבל את שוויו המלא ביום התאונה".

מתוך הכתבה הזאת:

https://m.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7210&docID=405486

 

ויש גם את זאת:

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2022-06-15/ty-article/.premium/00000181-65ec-d36b-a5d5-6fece9f70000

 

ואם אתה רוצה יש גם מגוון כתבות מארה"ב והעולם בדיוק באותו סגנון.

הבעיה של טסלה היא הפוכה. בגלל שמחירי החלפים נמוכים כל כך, היא לא מגיע לטוטלוס בקלות ונדרשת לתיקון ולזה יש בעיה ארץ ישראלית נוספת. בגלל שמחירי תיקוני הפחחות בארץ גבוהים כל כך עדיף לחברות הביטוח , הרבה פעמים, להחליף חלקי פח קומפלט מלתקן וזה גרם למחסור בחלקי פח. יש לציין שעל התופעה הזאת טסלה כבר התגברה.

 

היתרון ללקוח זה עלויות ביטוח זולות יותר. הביטוח שלי לטסלה זול מכל הרכבים שהיו לי לפחות בחמש השנים האחרונות (אם לא יותר) למרות שרובם היו עם ערך מחירון נמוך יותר ולא התקרבו לרמת הכח שיש לי היום.(גורם סיכון)

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

כמובן שזה לא אותו דבר אחד לאחד, אבל בשני המקרים מדובר בשירות חרא.
לגבי ההתנהלות של טסלה.
א. אם שואלים לקוח אם הוא מעוניין בהקדמה ואותו לקוח מסרב אז זה לא הגיוני להקדים לו נכון? כלומר למה שאלתם בכלל אם כן?
ב. לא מסכים איתך שהצורה שהם מתנהלים הגיונית, ניהול המלאי של טסלה לא צריך לבוא על חשבוני. נתתם לבנאדם תאריך. בנאדם מכין את עצמו לפי התאריך. הוא מוכר רכב לפי התאריך. הוא מכין כסף לפי התאריך. הוא נמצא בארץ לפי התאריך. מה זה "אנחנו נעשה מה שבא לנו ואתה תתמודד", אז בשביל מה התאריך??? תשלחו במייל אישור ההזמנה "כשהרכב יגיע ניצור קשר יהיה לך שבועיים לשלם" במקום תאריך וזהו.
בכל מקרה אם אתם מתנהלים ככה אז ראבק לפחות תתנו לבנאדם אפשרות לבטל בלי קנס ואל תנפנפו לו באיזה הסכם כיסוי תחת למקרים שהם בידי שמיים שכתבה מחלקה משפטית עם 200 עורכי דין.
יותר מזה בכלל לא ביקשתי כסף, ביקשתי לפתוח הזמנה חדשה ושיזכו אותי על הקודמת. לא הייתי רואה את אותם 1000 שקלים בכל מקרה אלה אם הייתי קונה לבסוף. אפילו אמרתי לו במייל "תזכה אותי אחרי שבועיים מפתיחת הזמנה חדשה כדי שלא תחשוב שאני בא לעשות תרגיל".
סתם התעקשות של אידיוטים.

מסכים איתך לחלוטין והאמת שהתנהלות מאוד מפתיעה של טסלה. יש לי חבר שדחה אספקה פעם אחת  ומכיר מכאן חבר פורום אחר שדחה 2 פעמים, אבל שניהם עשו את זה מראש מול שירות לקוחות.והיו כאן בפורום אנשים שהעידו שביטלו הזמנות וטסלה החזירה את הכסף למרות שלא הייתה עילה. גם כן נעשה מראש דרך שירות לקוחות. הפעם היחידה שטסלה סירבה לדחות אספקה באופן גורף היה בדצמבר 21, שם הרבה לקוחות רצו לדחות אספקה כדי לקבל את הרכב ב 22 וטסלה סירבה כי משחקי מחירון ישראלים לא ממש מעניינים אותה. 

 

שוב, ניחוש שלי, שאיך שהוא הועברת אוטומטית לאספקה והאיש בשירות לקוחות לא ידע/רצה להתעסק עם איך מבצעים זיכוי/ביטול ושלא תחשוב שאני מצדיק את ההתנהלות הזאת.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 2
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Uri-G כתב:

זה פשוט לא נכון. ציטוט:

"שמאי הרכב הבכיר יהודה יגן, מבכירי ענף השמאות בישראל ויו"ר ענף רכב באיגוד השמאים מסביר לנו, כי "לאור מחיריהם הנמוכים באופן קיצוני של חלקי החילוף המקוריים בטסלה מודל 3, גם במקרה של תאונה קשה, במקרים רבים, גובה השומה שתיקבע לא תחצה את סף 60%, מה שיאלץ את המבוטח לתקן את הרכב - ולא להשביתו ולקבל את שוויו המלא ביום התאונה".

מתוך הכתבה הזאת:

https://m.sport5.co.il/articles.aspx?FolderID=7210&docID=405486

 

ויש גם את זאת:

https://www.themarker.com/dynamo/cars/2022-06-15/ty-article/.premium/00000181-65ec-d36b-a5d5-6fece9f70000

 

ואם אתה רוצה יש גם מגוון כתבות מארה"ב והעולם בדיוק באותו סגנון.

הבעיה של טסלה היא הפוכה. בגלל שמחירי החלפים נמוכים כל כך, היא לא מגיע לטוטלוס בקלות ונדרשת לתיקון ולזה יש בעיה ארץ ישראלית נוספת. בגלל שמחירי תיקוני הפחחות בארץ גבוהים כל כך עדיף לחברות הביטוח , הרבה פעמים, להחליף חלקי פח קומפלט מלתקן וזה גרם למחסור בחלקי פח. יש לציין שעל התופעה הזאת טסלה כבר התגברה.

 

היתרון ללקוח זה עלויות ביטוח זולות יותר. הביטוח שלי לטסלה זול מכל הרכבים שהיו לי לפחות בחמש השנים האחרונות (אם לא יותר) למרות שרובם היו עם ערך מחירון נמוך יותר ולא התקרבו לרמת הכח שיש לי היום.(גורם סיכון)

מסכים איתך לחלוטין והאמת שהתנהלות מאוד מפתיעה של טסלה. יש לי חבר שדחה אספקה פעם אחת  ומכיר מכאן חבר פורום אחר שדחה 2 פעמים, אבל שניהם עשו את זה מראש מול שירות לקוחות.והיו כאן בפורום אנשים שהעידו שביטלו הזמנות וטסלה החזירה את הכסף למרות שלא הייתה עילה. גם כן נעשה מראש דרך שירות לקוחות. הפעם היחידה שטסלה סירבה לדחות אספקה באופן גורף היה בדצמבר 21, שם הרבה לקוחות רצו לדחות אספקה כדי לקבל את הרכב ב 22 וטסלה סירבה כי משחקי מחירון ישראלים לא ממש מעניינים אותה. 

 

שוב, ניחוש שלי, שאיך שהוא הועברת אוטומטית לאספקה והאיש בשירות לקוחות לא ידע/רצה להתעסק עם איך מבצעים זיכוי/ביטול ושלא תחשוב שאני מצדיק את ההתנהלות הזאת.

תודה על המידע והתיקון

הופתעתי ולמדתי

לפני 3 שעות, orsh99 כתב:

שאלתי אותך אם יש לך סימוכין לדברים שאתה אומר, ובמקום להגיב בחרת להתעלם ולהמשיך להגיב תגובות חסרות בסיס.

פחות מקובל כאן.

על סמך שמועות לשאלתך

עריכה אחרונה על ידי CiUiK
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, farkash7 כתב:

כמובן שזה לא אותו דבר אחד לאחד, אבל בשני המקרים מדובר בשירות חרא.
לגבי ההתנהלות של טסלה.
א. אם שואלים לקוח אם הוא מעוניין בהקדמה ואותו לקוח מסרב אז זה לא הגיוני להקדים לו נכון? כלומר למה שאלתם בכלל אם כן?
ב. לא מסכים איתך שהצורה שהם מתנהלים הגיונית, ניהול המלאי של טסלה לא צריך לבוא על חשבוני. נתתם לבנאדם תאריך. בנאדם מכין את עצמו לפי התאריך. הוא מוכר רכב לפי התאריך. הוא מכין כסף לפי התאריך. הוא נמצא בארץ לפי התאריך. מה זה "אנחנו נעשה מה שבא לנו ואתה תתמודד", אז בשביל מה התאריך??? תשלחו במייל אישור ההזמנה "כשהרכב יגיע ניצור קשר יהיה לך שבועיים לשלם" במקום תאריך וזהו.
בכל מקרה אם אתם מתנהלים ככה אז ראבק לפחות תתנו לבנאדם אפשרות לבטל בלי קנס ואל תנפנפו לו באיזה הסכם כיסוי תחת למקרים שהם בידי שמיים שכתבה מחלקה משפטית עם 200 עורכי דין.

אני במקומם אפילו לא הייתי שואל אותך.

קנית דירה על הנייר, הקבלן התחייב שתוך 3 שנים היא מוכנה אבל סיים תוך שנתיים, לא תיכנס?

הזמנת משלוח מאמזון והיה רשום שמגיע תוך שבועיים, הגיע תוך שבוע, תשאיר את זה שבוע בנקודה חלוקה כי ככה היה רשום?

אם מישהו מזמין רכב חדש הוא צריך להיות מוכן לשלם במיידי.

*אפשר להיות פתוחים לבלת"מים כמו לקוח לא בארץ, מאושפז וכו', זה לא סותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, farkash7 כתב:

image.thumb.png.e5fad28141a4c142bb189d92ebf3280c.png

חוק הגנת הצרכן גובר על כל הסכם כולל הסעיף הזה, ולא הייתה לך סיבה לשלם את ה-1000 ש"ח. תפסיקו כבר לקחת כתורה מסיני את כל מה שעסקים כותבים לכם. נראה לכם שעסק יכול לעשות כל מה שהוא רוצה? תתרגלו לעשות קצת שיעורי בית. מדהים לראות כל פעם אנשים שמתרגשים מכל מה שכותבים להם. מהחוק:

 

2.    (א)  לא יעשה עוסק דבר – במעשה או במחדל, בכתב או בעל פה או בכל דרך אחרת לרבות לאחר מועד ההתקשרות בעסקה – העלול להטעות צרכן בכל ענין מהותי בעסקה (להלן – הטעיה); בלי לגרוע מכלליות האמור יראו ענינים אלה כמהותיים בעסקה:

 

(3)   מועד ההספקה או מועד מתן השירות;

 

36.  הוראות חוק זה יחולו על אף כל ויתור או הסכם נוגד.

עריכה אחרונה על ידי mcaspi
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ל החוקים שתביא,

הישראלי נהנה להיות לקוח שבוי, ולקנות זבל ביקר,

ולתת שירמסו אותו וידרסו אותו,

ישנם יוצאים מן הכלל, אך כמות הסינים / פיגו, מראה כמה נשלם על כל מה שזז,

וכן גם חשלם טיפולים לאיוניק 5 בסכומים הזוים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, mcaspi כתב:

חוק הגנת הצרכן גובר על כל הסכם כולל הסעיף הזה, ולא הייתה לך סיבה לשלם את ה-1000 ש"ח.

יופי מה זה עוזר לי? לא מוכנים לזכות/לתת לי לפתוח הזמנה חדשה ולזכות.
אני צריך למלא עכשיו טופס תביעות קטנות, ללכת למסור להם אותו פיזית בפ"ת ולקבל אישור מסירה, לחכות למועד, לראות שהם לא דוחים אותו, להגיע למשפט וכל זה כדי שהשופט יואיל בטובו להחזיר לי 1000 שקלים. הוא הרי לא יקנוס את טסלה נכון? הוא לא יפצה אותי ב-10K על שביזבזו לי את הזמן/עיצבנו אותי/כדי להרתיע נכון?
חשבתי לעשות את זה האמת, אבל אין לי כוחות... שילכו לעזאזל ויחנקו עם ה-1000 שקלים האלה.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגיטימי ביותר. 

גם אני לא בייתי טורח כנראה. אולי בשביל הספורט אבל לא כעקרון. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 369 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...