Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1213 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאחר ומדובר על רעיון ראשוני לא רצינו להגביל את ההגדרה שלו והלכנו על הפקת אירועים. בפועל אנחנו (אני ועוד חבר) רוצים לעסוק בתחום המזון תוך ניצול היתרונות של כל אחד מאיתנו. הכסף לא הבעיה כי מדובר בהשקעה מזערית והחזר השקעה יגיע תוך 3 חודשים. אני לא רוצה להיכנס לפרטים של איך ומה כי זה לא לעניין לפרט את מה שבחדרי חדרים אבל כן אני חושב שתוכלו לייעץ מניסיונכם או היכרותכם בתחום.

הרעיון הוא להתחיל ממכירת נקניקיות בלחמניה (שזה מצריך השקעה במכונת אידוי וזהו. לחמניה תגיע ממאפיה שיש לנו קשר וקטשופ נקנה מהסופר. אין יותר שום דבר. הולכים על המינימום של המינימום). דבר נוסף שחשבנו עליו הוא קרפ או שערות סבתא. הקרפ ירד כרגע כי הוא מצריך התעסקות אז נלך על מכונת שערות סבתא כי זה מצריך מכונה+סוכר+מקל. מה דעתכם?

יש לנו אירועים שנקבל עליהם כסף מבלי שנצטרך לשווק את עצמנו והרעיון שככל שהזמן יעבור נקבל הזמנות פרטיות ואז נרחיב את ההיצע. האירועים שלנו לא דרכנו אבל יש התחייבות מהבעלים ובכל מקרה מדובר בהשקעה כל כך נמוכה שהחלטנו ללכת על זה (במילים אחרות אנחנו מתקשרים עם בעל האירוע והוא זה שמשלם לנו ללא קשר למכירות בפועל. הוא רוצה אחוזים מהעסק במידה ויצליח ולכן נותן לנו גיבוי כי בשבילו זה שטויות). לשנינו אין בעיה של כסף, שנינו עובדים אבל ההרפתקה העסקית מדגדגת בנו ובעיקר הרעיון של עיסוק צדדי שאם יצליח נוכל להשקיע בו יותר ויותר (גם זמן וגם כסף). אנחנו רואים עצמנו מתחילים השנה עם אירועי ימי הולדת ובשנה הבאה קופצים לבר/בת מצווה ולאחר שנה אירועים יותר גדולים. אין לנו כוונה להתקדם מהר גם כי אנחנו עובדים בעיסוקים אחרים

 

  • תגובות 33
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 3 דקות, anonport כתב:

האירועים שלנו לא דרכנו אבל יש התחייבות מהבעלים

דבר ראשון, אתה צריך לבדוק אם אתה צריך רישוי למכירת מזון, או שאתה יכול להיחשב כחלק מאולם האירועים, אם יש לו אישור כזה.

מי אחראי, אם יום אחרי אירוע 40 ילדים חוטפים קלקול קיבה?

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם

בדוק ענייני רישוי מכירת מזון.

נקניקייה זה בשר יצריך אישורי איחסון גם.

יש גם את עניין הכשרות.

 

בגדול אם לבעל אולם יש מטבח אולי אפשר להתלבש על הרישוי שלו,הרבה יותר בטוח וזול.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

קוראים לזה תוכנית עסקית

 

ניתן לשרבט על מפית נייר או אקסל בסיסי, אבל חובה לבצע לפני שמוציאים שקל

  • רעיון טוב! 1
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

באתר השכן (ג'יפולוג) יש בחור בשם סער שעשה דרך דומה, מדוכן קטן בצד לחברה מצליחה שמתעסקת בהשכרת ציוד לכל סוגי הארועים כולל יום העצמאות. הייתי שולח לו הודעה ומסביר שאני מהפורום, שוקל להיכנס לתחום, ומעוניין לשבת איתו לשיחה (בתשלום) כדי ללמוד על המודל העסקי. בין אם תחליט להמשיך או לא, אני בטוח שזה יניב יותר מידע שימושי מדיון עם אנשים רנדומליים באינטרנט.

 

https://www.yallamesiba.co.il/

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

לגבי הרישיונות אין מה להתייחס כרגע. לא קשור אלינו.

ההשקעה הכספית היא פחות ממשכורת שבועית ולכן אין כוונה להפוך עולמות בייחוד שאנחנו בעצמנו לא מתייחסים לזה כאל עסק אלא כאל ניסוי כלים.

השאלה שלי יותר מתמקדת בתפעול עצמו ובבחירת הדוכנים מתוך המבחר הרחב. וגם לגבי הבחירה בהפקת אירועים כמושג כללי שיאפשר לנו להשתמש בקבלנים אחרים לשירותים שאין לנו כוונה להפעיל אלא לגבות עמלה (למשל סידור בלונים, השכרת כיסאות, די ג'יי...)

Derish - תודה. אכן אבדוק את האתר. ד"א - מכיר אותו היכרות אישית? יש לך קישור לשאלות שלו או לפחות יודע איפה הוא התייעץ?

פורסם (נערך)

בגדול, הפקת אירועים יכולה להיכנס מתחת למטרייה של עוסק פטור, כך שאם אתם רק רוצים לבצע "ניסוי כלים" ולבדוק איך זה הולך, זה לא מסובך במיוחד. קצת תיזוזים במס הכנסה ומע"מ, רישום ספרים ואתם יכולים לסגור את העסק במינימום התעסקות יחסית אם זה לא מתרומם.

 

כמובן שמפסידים בזה כל מיני הטבות שקשורות להזדכות על מע"מ אם אתם מתכוונים לשמש כמתווכים לעסקים אחרים, אבל זה כבר שיקול עתידי.

 

עוסק פטור יכול להיות רשום רק על אדם אחד אז תצטרכו להתקמבן בהתחלה בנוגע לחלוקת התשלום ביניכם. מס הכנסה לא מחפשים בסכומים זעירים כאלה.

עריכה אחרונה על ידי hans

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם
לפני שעה, anonport כתב:

לגבי הרישיונות אין מה להתייחס כרגע. לא קשור אלינו.

אתה טועה ובגדול.

מזכיר לך אירוע מלפני כחצי שנה  : בעל הוילה שהפך אותה למקום אירועים. באחד האירועים, הקרקע מתחת לבריכה שקעה, והיו הרוג.

לא היה לו רישיון עסק או היתר בניה לבריכה. לגבי ביטוח - אינני יודע.  בקיצור, היה חכם גדול, ועכשיו הוא מסובך ובגדול.

מה ההבדל בינך לבינו ?  שהוא כבר הסתבך.

אתה עדיין בשלב שלא הסתבכת. אז או שתפעל בדרך הנכונה (רשיונות, ביטוחים וכו') או שאתה עלול להסתבך.

מה זה להסתבך ? כפי שכתבו -> ילדים שקיבלו קלקול קיבה (במקרה הטוב). במקרה הפחות טוב - נכות. מהפסד של משכורת שבועית אתה עובר בקלות לנזק ברמה של של פשיטת רגל עם אפשרות גם לכתב אישום פלילי.

 

מה צריך ? רשיונות מתאימים. ביטוח. אחסנה בקירור של מוצרי בשר (מה, באמצע הקיץ תחזיק בשר מחוץ לקירור ? פוטנציאל מעולה לנפגעים). משטחי עבודה נפרדים (למניעת התפשטות זיהומים) ועוד.

 

  • אהבתי 1
פורסם

קרא את השרשור שרץ כן לאחרונה. אמנם תחום שנה וסדרי גודל אחרים של עלויות - אבל העקרונות זהים: לימוד התחום והשוק, תוכנית עבודה, התאמה לרגולציה, ניהול חשבונות, ביטוח ועוד כהנה וכהנה. זה לא שאתה ילדה בת 12 שמארגנת מסיבת יום הולדת לבן של השכנים. אתה רוצה להכנס לדבר הזה בצורה יותר רצינית. אז תהיה רציני.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

לא יודע איך עדיין לא תייגו את בעל הסמכות בפורום @Transporter

עריכה אחרונה על ידי DareDevil
Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם

א. נסה. אם לא תנסה לא תדע. אם אתם משקיעים כמה זוזים במקסימום אחר כך אחד ייתקע עם מכונת שערות סבתא והשני עם מכונת נקניקיות. לא ביג דיל.

יש לכם עכשיו את ההזדמנות להשקיע כמה שקלים ולנסות- נסו. עכשיו. תתפלפל עם הרעיון ובסוף הוא לא יהיה אקטואלי.

 

ב. האירועים הם רק באולם או גם בחוץ? אם בחוץ מי מספק חשמל?

אם בחוץ - כבל מאריך יש? איך לקבע אותו שמחשהו לא ייפול ממנו ויתבע ממך משכורות עשר שנים קדימה, יש?

שולחן יש?

מפה?

מפיות?

צלחות חד פעמי? (יש אנשים שדורשים צלחת).

מלחייה?

פלפלייה?

למה רק קטשופ? לדעתי המינימום זה גם חרדל.

זה לא רק "מכונה, קטשופ מהסופר ולחמניות מהמאפייה" כפי שכתבת. תוסיף גם סכין לחם בינונית (בינונית באיכות), ואולי עוד דברים שלא עולים לי בראש.

אני מבין שאתה לא הולך לפתוח מסעדה אבל תחום האוכל הוא קשוח. הלקוחות קשוחים. זה חריף לו, זה מתוק לו, ההוא צריך צלחת, זה רוצה שתי מפיות, ההוא מתבאס עליך ומשאיר לך את הלחמנייה על השולחן כי אין חרדל ואת גיל 9 הוא כבר עבר, וההיא אותו דבר כי היא רוצה משהו חריף.

וזה כולה על נקניקייה בלחמנייה :)

 

לא סיפור לארגן את כל זה, אבל כותב כדי שתיקח בחשבון. 

 

ג. יש מלא עסקים קטנים של ימי הולדת שמשכירים את שתי המכונות שהזכרת. חפש בגוגל ולך תשכיר לפעם ראשונה ותראו איך זורם לכם.

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 17 שעות, anonport כתב:

אירועים שנקבל עליהם כסף מבלי שנצטרך לשווק את עצמנו והרעיון שככל שהזמן יעבור נקבל הזמנות פרטיות ואז נרחיב את ההיצע.

Donald Trump says "Sounds good, doesn't work" | Meme ...

אתה יוצא מנקודת הנחה גרועה. אולי יש לך אחד או שניים בקנה, לא יותר. 

אין שום הבטחה שיהיו עוד ללא מאמצים מצדך. אין שום הבטחה שיהיו עוד גם עם מאמצים מצדך. 

כך שתצטרך כן להתאמץ בכל מקרה. 

אחד הדברים הקשים ביותר לביצוע בתכנית עסקית זה נקודת ההנחה של קבלת הזמנות. 

כשהכנתי את שלי, ייצרתי 2 אפשרויות- הגיונית מוערכת לפי מה שהבנתי וראיתי את עצמי, ואחת פסימית מאד. 

אתה חייב להתחשב גם בתרחיש הפסימי. ההנחה שלך ל-ROI תוך 3 חודשים נובעת מתוך התחשיב האופטימי, פלוס מתוך אי הכרת הוצאות נוספות שינחתו עליך כעצמאי.

 

והעצה הכי טובה שאני יכול לתת לך כעצמאי לשעבר

תקצה סכום כסף מסויים, ספציפי מאד, לעניין הזה. לצורך העניין, סכום ההשקעה שתכננת X2.5. אם זה משהו שמצריך ממך הלוואה, אז X2.

ברגע שהוא נגמר,  תסגור את הבסטה.

זה כל כך קל להחליט לשעבד את החיים שלך לעסק שלא מצליח להתרומם, גם בגלל "כשל המהמר" (הייתה לי עבודה גדולה אחת, בטוח תהיה עוד אחת), גם בגלל היחס שקיים בין כל עצמאי לעסק שהוא הקים (השקעתי בו כל כך הרבה, לעזוב עכשיו?), גם בגלל אשלייה שהבעייה היא חיצונית (בעונה הזו אין אירועים\האינפלציה\שער הדולר\WHATEVER) וגם בגלל עוד כמה סיבות. תגדיר באופן קשיח נקודת יציאה מראש!.

גם בגלל שזה אמור לדרבן אותך ולתת לך אפילו עוד קצת מוטיבצייה ;)

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 23 שעות, hans כתב:

בגדול, הפקת אירועים יכולה להיכנס מתחת למטרייה של עוסק פטור, כך שאם אתם רק רוצים לבצע "ניסוי כלים" ולבדוק איך זה הולך, זה לא מסובך במיוחד. קצת תיזוזים במס הכנסה ומע"מ, רישום ספרים ואתם יכולים לסגור את העסק במינימום התעסקות יחסית אם זה לא מתרומם.

איזה תיזוזים? לא פותחים דרך האינטרנט? או שהתכוונת אם נגיע למסקנה שצריך לסגור ואז...

לפני 22 שעות, sperial כתב:

זה לא שאתה ילדה בת 12 שמארגנת מסיבת יום הולדת לבן של השכנים. אתה רוצה להכנס לדבר הזה בצורה יותר רצינית. אז תהיה רציני.

אני לא ילדה בת 12 אבל כן מתחיל מאפס ולא מתבייש לארגן יום הולדת של השכנים. מה לעשות שאין לי דוד מיליארדר שיכניס אותי לחברה שלו בלי מאמץ

 

תראו הלוואי והייתי יכול לפרט קצת יותר אבל אני לא. אני והשותף משכילים ואמנם אין לנו ניסיון בעסקים אבל אנחנו לא טיפשים ויודעים שמדובר בהתעסקות שונה לגמרי מאשר להזמין על האש חברים ובגלל שקיבלנו מחמאות החלטנו לפתוח עסק. כותב שוב - לא מדובר בסכום גדול ואין לנו כוונה לשבור את הראש *כרגע*. אני לא יכול לפרט אבל מדובר באירועים סגורים תחת חסות גורם אחר שדואג לכל הפרטים (כולל מה שהזכרתם. לא נצטרך למכור בפועל לעת עתה). אנחנו למעשה מקבלים דחיפה שהיא מאוד ייחודית בתמורה לאחוזים. גם הצד השני לא טיפש ויודע מה היתרונות שלו לעסק העתידי...

אם יש פה מישהו שהתעסק עם מזון מהיר ויכול לתת טיפים או יודע מה צריך לשים לב כשבונים דוכן (שוב, כרגע מדובר בשולחן אבל בעתיד יהיה דוכן) או לכוון למזון שקל להכין או מכונות שיש להן ביקוש אם במידה ונסגור ונרצה למכור או לשמור במחסן למי שבכל זאת ירצה להשכיר. מכונת ברד שווה את ההשקעה? מה כדאי?

×
×
  • תוכן חדש...