Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ריטלין בכתה ד' - בעד ונגד


Michazzz
שימו לב! השרשור הזה בן 468 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני כשעה, vadim6385 כתב:

ביאליק בטח מתהפך בקבר כל פעם שממציאים עוד פירוש מפגר לשירים שלו, ובקצב שעושים את זה, אז זה לפחות 7200rpm, נשאר רק לשים לו פלטות ולחבר ראש מגנטי, ייצא הארד דיסק.

הזכרת לי ויכוח שהיה לי עם המורה לספרות שלי בתיכון.

אני אמרתי לה שכל הפירשנויות האלה הם בעיני המפרש ולמה אי אפשר לקבל את זה שהוא ישב על ספסל, ראה קן של ציפור עם ביצים וכתב שיר?

היא טענה שחוקרים הגיעו למסקנות והם יודעים מה הם עושים אז עניתי שגם את טום וג'רי אפשר לנתח אותו הדבר של מאבק של ישראל הקטנה והחכמה מול אויבינו הגדולים והטיפשים ואז היא העיפה אותי מהשיעור.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 3

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 112
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מורה גרועה... הדוגמה של תום וג'רי נהדרת.

יש אינספור דוגמאות בספרות ובסרטים של דימויים חזותיים חיצוניים שמהווים ביטוי לעולם פנימי, בלי שום צורך במחקר מיוחד. רק מה, צריך מורה נבון שרץ לאורך הדוגמאות השונות ולא תוכי...

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Night Driver כתב:

בעל ידע נרחב, בחוגים לנוער שוחר מדע של אריקה לנדאו אבל לא מסוגל לעבור מבחן בספרות, תנך או היסטוריה.

 

את הבנות שלי לקחתי לאבחון בכיתה ב' ושתיהן לא מופרעות כמו אבא שלהן.

לא בטוח כי ישנו קשר כלשהו להק"ר אלא יותר יותר מבנה מוח/אישיות. יש אנשים אנאליטיים שהאוריינטציה שלהם בכל סיטואצייה היא של ניתוח ובדיקה בהתאם לידע הקיים ואילו לאנשים אחרים הגישה היא של הבנה "ריגשית" ומעבר בין נקודות מבט שונות.

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
כפילות
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, Haim_gds כתב:

לא בטוח כי ישנו קשר כלשהו להק"ר אלא יותר יותר מבנה מוח/אישיות. יש אנשים אנאליטיים שהאוריינטציה שלהם בכל סיטואצייה היא של ניתוח ובדיקה בהתאם לידע הקיים ואילו לאנשים אחרים הגישה היא של הבנה "ריגשית" ומעבר בין נקודות מבט שונות.

אובחנתי כשלקחתי את הבת הגדולה שלי לאבחון.

כל הלימודים (כולל הטכניון) לא היו לי מחברות והברדק חגג בכל החומר הלימודי. צלחתי את הלימודים בזכות הבנה וזיכרון טוב ולא בזכות שינון או למידה מסודרת.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, hans כתב:

מורה גרועה... הדוגמה של תום וג'רי נהדרת.

יש אינספור דוגמאות בספרות ובסרטים של דימויים חזותיים חיצוניים שמהווים ביטוי לעולם פנימי, בלי שום צורך במחקר מיוחד. רק מה, צריך מורה נבון שרץ לאורך הדוגמאות השונות ולא תוכי...

מורה 1:

מול מורה 2:

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, hans כתב:

מורה גרועה...

דווקא לא. היא חתכה את זה כדי לא לפתוח דיון בפורום של כל הכיתה. אחת המורות שזכורה לי לטוב.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, hans כתב:

מורה גרועה... הדוגמה של תום וג'רי נהדרת.

יש אינספור דוגמאות בספרות ובסרטים של דימויים חזותיים חיצוניים שמהווים ביטוי לעולם פנימי, בלי שום צורך במחקר מיוחד. רק מה, צריך מורה נבון שרץ לאורך הדוגמאות השונות ולא תוכי...

יש לה X חומר להעביר בY זמן, היא לא באמת באה ללמד אותך.

המטרה שלה זה לגרום לך לעבור את המבחן.

 

אם תתעניין זה בונוס, אבל אם לא זה גם בסדר.

 

אני בטוח שהיא בעצמה שונאת את זה, אבל כבר לא אכפת לה.

לפני 4 שעות, Night Driver כתב:

היא טענה שחוקרים הגיעו למסקנות והם יודעים מה הם עושים אז עניתי שגם את טום וג'רי אפשר לנתח אותו הדבר של מאבק של ישראל הקטנה והחכמה מול אויבינו הגדולים והטיפשים ואז היא העיפה אותי מהשיעור.

מבחינתה אתה מפריע לה ללמד.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 4 שעות, Night Driver כתב:

אובחנתי כשלקחתי את הבת הגדולה שלי לאבחון.

כל הלימודים (כולל הטכניון) לא היו לי מחברות והברדק חגג בכל החומר הלימודי. צלחתי את הלימודים בזכות הבנה וזיכרון טוב ולא בזכות שינון או למידה מסודרת.

 

אתה מתאר אותי בול, אבל מעולם לא חשבתי שיש לי הק"שר, וגם עדיין לא נראה לי שיש לי, אולי דברים אחרים אבל את זה דווקא לא...

אפילו להפך, אם היו נותנים לי תוספת זמן במבחנים הייתי מתחרפן, תמיד הייתי מסיים ראשון וזה אחרי שעברתי פעמיים על המבחן כי לא הרגשתי נעים לקום כל כך מהר. מצד שני מחברת בכלל לא קיימת, רק אוסף של כמה דפים ששרבטתי בהם דברים שנראו לי חשובים.

 

אגב את כל התואר השני וחצי מהתואר הראשון סחבתי עם עט אחד משנת 1969 עם רפיל מקורי, והעט הזה עדיין כותב!

עריכה אחרונה על ידי flytomars
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, flytomars כתב:

אתה מתאר אותי בול, אבל מעולם לא חשבתי שיש לי הק"שר, וגם עדיין לא נראה לי שיש לי, אולי דברים אחרים אבל את זה דווקא לא...

אפילו להפך, אם היו נותנים לי תוספת זמן במבחנים הייתי מתחרפן, תמיד הייתי מסיים ראשון וזה אחרי שעברתי פעמיים על המבחן כי לא הרגשתי נעים לקום כל כך מהר. מצד שני מחברת בכלל לא קיימת, רק אוסף של כמה דפים ששרבטתי בהם דברים שנראו לי חשובים.

בול כמוני.

זכור לי מבחן באוטומציה תעשייתית בטכניון ששכחתי ללמוד איזה נושא אז ישבתי ללמוד אותו במבחן ועדיין סיימתי ראשון.

אני בטוח שגם אתה ככל שהמבחן היה קל יותר ככה הציון שלך היה נמוך יותר. כשכולם מקבלי 60 אני הייתי מקבל 90 פלוס וכשכולם היו מקבלים 90 פלוס אני הייתי מקבל 60.

 

אני לא ייחסתי בכלל את זה לה"קשר עד שבאבחון של הבת נדרשתי למלא שאלון ומשם האבחו התגלגל.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני שעה, Night Driver כתב:

זכור לי מבחן באוטומציה תעשייתית בטכניון ששכחתי ללמוד איזה נושא אז ישבתי ללמוד אותו במבחן ועדיין סיימתי ראשון.

 

גדול!! לדרגה הזו לא נראה לי שהגעתי.

 

לפני שעה, Night Driver כתב:

אני בטוח שגם אתה ככל שהמבחן היה קל יותר ככה הציון שלך היה נמוך יותר. כשכולם מקבלי 60 אני הייתי מקבל 90 פלוס וכשכולם היו מקבלים 90 פלוס אני הייתי מקבל 60.

 

לא זכור לי שאצלי זה היה ככה, מצד שני כל המקצועות ההומניים מקסימום 70 ובריאליים הפצצתי, זה כאילו בהומניים עשיתי ZIP לאינפורמציה ואחרי זה במבחן לא הייתי מצליח לעשות UNZIP, הייתי כותב את העיקר של התמצית המתומצתת וזה תמיד לא הספיק למורה.

 

לפני שעה, Night Driver כתב:

אני לא ייחסתי בכלל את זה לה"קשר עד שבאבחון של הבת נדרשתי למלא שאלון ומשם האבחו התגלגל.

 

מעניין מה שאתה אומר, מצד שני אולי זו הוכחה שכל אחד שיעשה אבחון יתגלה כבעל הפרעה...

אני לא סובל משום דבר שתואר כאן בשרשיר כמו רעש תמידי של מחשבות בראש וכולי, אין לי שום בעיה להתמקד וכן הלאה.

 

עריכה אחרונה על ידי flytomars
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, flytomars כתב:

אפילו להפך, אם היו נותנים לי תוספת זמן במבחנים הייתי מתחרפן, תמיד הייתי מסיים ראשון וזה אחרי שעברתי פעמיים על המבחן כי לא הרגשתי נעים לקום כל כך מהר. מצד שני מחברת בכלל לא קיימת, רק אוסף של כמה דפים ששרבטתי בהם דברים שנראו לי חשובים.

כמה נקודות:

1. תוספת זמן זה כלי אחד בארסנל. נותים לתת אותו כי הוא ״חינם״ ואין מינוסים אמיתיים לתת לו - כמו לך - גם לי - זה לא הכלי הנכון.

2. חלק מהסיבה של הלקום מוקדם לפעמים זה החוסר ריכוז.

 

ומזכיר לי - @vadim6385 - המורה אצלינו בתיכון (או חטיבה) לספרות היתה גם המורה לחיבור (או מה שלא קראו לזה).

במסגרת הצורך בכתיבת מאמר - כתבתי לה מאמר בן 6 עמודים על למה הוראת ספרות היא לא מעניינת, הפירושים לא רלוונטים ולא יצירתיים וכו.

 

קיבלתי 96 במקצוע הזה - עם הכיתוב מתחת לציון ״לגמרי הגזמת!״ (בספרות היא פינקה אותי עם 60)

  • מצחיק 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, flytomars כתב:

אני לא סובל משום דבר שתואר כאן בשרשיר כמו רעש תמידי של מחשבות בראש וכולי, אין לי שום בעיה להתמקד וכן הלאה.

אז אתה לא סובל מהפרעה, או שההפרעה שלך זה משהו אחר.

יש ספקטרום שלם של זה.

לפני 6 דקות, flytomars כתב:

מעניין מה שאתה אומר, מצד שני אולי זו הוכחה שכל אחד שיעשה אבחון יתגלה כבעל הפרעה...

אולי שיטות אבחון לא מוצלחות. זה לא אומר שזה לא קיים.

 

אבל מצד שני תראה לי אדם שהוא 100% בסדר.

 

לדעתי - לא צריך לעשות עם זה כלום. באיזשהו שלב משרד הבריאות הוציא הוראה שכל אדם בוגר שמבקש ריטלין, מקבל.

ועדיף שיהיה ככה מאשר המצב ההפוך, שבו צריך לעבור שבעה מדורי גיהנום כדי לקבל את התרופה.

התרופה הזאת באמת עוזרת להמון אנשים.

 

הלוואי וזה יקרה גם עם קנאביס רפואי. תבוא לרופא משפחה עם תלונות על דיכאון וחרדות כי בן גביר או משהו, תצא עם שקית של 10 גרם, תחזור הביתה ותעשה ריסט למוח.

כמו שהמדינה הזאת ניראית, לא מעשנים פה מספיק.

לפני 10 דקות, Liviur כתב:

ומזכיר לי - @vadim6385 - המורה אצלינו בתיכון (או חטיבה) לספרות היתה גם המורה לחיבור (או מה שלא קראו לזה).

במסגרת הצורך בכתיבת מאמר - כתבתי לה מאמר בן 6 עמודים על למה הוראת ספרות היא לא מעניינת, הפירושים לא רלוונטים ולא יצירתיים וכו.

 

קיבלתי 96 במקצוע הזה - עם הכיתוב מתחת לציון ״לגמרי הגזמת!״ (בספרות היא פינקה אותי עם 60)

אצלי היה ככה עם תנ"ך - כתבתי שם בערך את מה שאני חושב על דת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 31 דקות, flytomars כתב:

הייתי כותב את העיקר של התמצית המתומצתת וזה תמיד לא הספיק למורה.

כנ"ל. 

הבגרות שלי בספרות היתה עמוד וחצי.

לפני 27 דקות, Liviur כתב:

במסגרת הצורך בכתיבת מאמר - כתבתי לה מאמר בן 6 עמודים על למה הוראת ספרות היא לא מעניינת, הפירושים לא רלוונטים ולא יצירתיים וכו.

השיא שלי היה עבודה של 7 מילים.

 

בהתחלה הציון היה אפס אבל אחרי מו"מ עלה לציון עובר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 29.1.2023 בשעה 05:01, Liviur כתב:

צודק

ואם היית קורא היית רואה שזה היה התהליך.

אז בא - אני מחונן , וחלק מהלימודים שלי היו קלים להחריד לרמת השעמום וחלק קשים - חלק גדול מזה כנראה מחוסר אבחון (שקשה משמעותית במקרה של ילד מחונן שרוב הלימודים קלים לו). עכשיו אני רואה את הילדים שלי שאחד אובחן (ולדעתי גם השני) - ואיזה יופי שיהיה להם גם וגם ולא את התסכול והקושי שלי היה במערכת.

הפוך גוטה הפוך. גם זה וגם אדרול.

 

לא תמיד זו התשובה - אבל לפעמים כן.

האם היד קלה ? אולי - אבל פה מדובר בהמלצה של המורה לגשת לאבחון ניורולוגי ואז המלצה אחרי.

אם ינסו להכניס למערכת לימודים מקצועיים, במקום את השטות שכל אחד חייב תעודת בגרות, ונתעלם לרגע מהעובדה שמה שלומדים בבית ספר לא ממש יעזור לילדים בחיים, ואני לא מתכוון לפתוח דיון על תכני הלימוד וכו' וכו' ,

אתה תראה שלא מעט ילדים הולכים לתחומים כמו לימודי מקצוע לצד בגרות בסיסית, 

לא ברור מה יעזור לתלמיד במהלך החיים, משהו ממה שלמד בהיסטוריה לבגרות, ועוד כל מיני דברים, 

לכוון את הילד לכיוון שהוא מעוניין להתפתח בו ,לחשוף אותו לתחומים נוספים, מקצועיים,  ולא לראות כל אחד שמשתעמם בשיעור כגורם שצריך להשתיק עם איזה סם חוקי כמו ריטלין, או קונצרטה או משהו דומה

 

אבל יש פה גם עניין של מסחר , יותר המלצות לריטלין =יותר אנשים שקונים=יותר כסף ליצרן  

 

אם תיקח בעל מקצוע מבוגר מאחד המקצועות החופשיים, נניח נגר, או מסגר, ותשאל אותו איך הוא היה תלמיד בבית ספר, הוא יגיד לך שהוא לא ממש אהב את הלימודים, הוא יותר נמשך לתחום מקצועי, מצד שני יש גם מהנדסים מבוגרים, ורופאים, 

אבל אז היה נפוץ לימודים מקצועיים, היום זה נחשב למשהו של ברירת מחדל, כאילו מי שהוא אבוד לפחות שילך ללמוד מקצוע, מתוך רשימת מקצועות ממומנים על ידי  משרד הכלכלה ,  כי בגרות כבר הוא לא יוציא , (כאילו התעודת בגרות הזו תעזור לו בחיים במשהו)

 

 

שאני הייתי ביסודי היה לנו שיעור חקלאות, לעדר את הערוגות, להשתמש בכלי עבודה, להחזיר אותם למחסן, לשתול עציצים , להשקות, אלו דברים שהיום לא מראים לילדים, הם תקועים כל היום בסמרטפונים, ובגדגטים, ובשטויות, נתעלם לרגע שהתזונה היא גם לא משהו  , ויש לא מעט מזון מהיר, וג'נק פוד, שלא ממש תורם לגדילה ולהתפתחות . 

 

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מבלבל כאן כמה דברים.

 

בתי הספר המקצועיים בארץ חוסלו משתי סיבות. האחת היא הניסיון ליצור "שוויון" הזדמנויות, כדי להתגבר על ה"הסללה" הצפורסמת משנות ה-60. השניה היא כי מדובר במערכת יקרה, שמצריכה מעבדות וסדנאות יקרים עם הרבה מורים ומדריכים.

 

נושא לקויות הלמידה הוא עניין נפרד, הידע והמודעות התפתחו מאוד במהלך השנים.

 

ועניין אחרון הוא נושא הרווחים ליצרני התרופות - כיוון שמדובר בתרופות וותיקות הן כנראה גנריות. ומכל מקום, כיום נושא היחסים בין הרופאים לחברות התרופות כבר כמעט לא רלוונטי. היום סוכנת תרופות לא יכולה לתת אפילו עט ממותג בשווי חצי שקל. נשאר, כמובן, עניין שיתוף הפעולה במחקרים, אבל גם זה מבוקר באופן הדוק.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...