Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

עכשיו התבלבלתי!

הקונספירציה מתחילה בכלל במוסכים, שרוצים לקבל את ה200 ש"ח על שירות העברת טסט,

מכוני הטסטים הם המסכנים שלא יקבלו בסוף כלום מהעוגה, לא מכירת תוספי דלק ולא ליטוש פנסים.

 

יאללה, אני חוזר לקרוא מתחילת השרשור...

עריכה אחרונה על ידי ETStudio

הדרך עצמה היא היעד.

פורסם
לפני 8 שעות, ידני כתב:

שמעתי פעם

שהסיפור של החוק הזה  הוא שאיזה לוביסט נתקע עם קונטיינרים של איפודים זוהרים ואמר מה אפשר לעשות?

הלך וקידם חוק שזה יהיה חובה ברכב ...

מישהו  חוץ ממני גם שמע על זה?

האיפוד הזוהר היה חובה באירופה כמה וכמה שנים לפני שהתקנה הותקנה בישראל, כך שאי אפשר להאשים את המדינה בשחיתות לגבי עצם התקנה. השמועה היתה לגבי התקן שנבחר ושהותאם לצרכים של יבואן זה או אחר שמקורב לשליט. לא בטוח, כי לא השויתי את התקנים לאלו המקובלים באירופה.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא הבנתי, מדוע מכוני הרישוי נמצאים במצב כלכלי קשה? מה השתנה?

עלות הטסט לא פחתה, כמות כלי הרכב על הכביש כנ"ל, משרד התחבורה מאשר פתיחת מכונים ולא כל אחד יכול לפתוח איפה ומתי שבא לו. אז מה גרם לכך שהמכונים לא כלכליים?

עד מתי ספטמבר 08.:(

פורסם
לפני 7 שעות, hwgeek כתב:

יש לי שבוע הבא לעבור טסט עם הפונטו המזדקנת שלי :-(.

ניראה לי כבר עדיף לתת למוסכנית לעשות את הטסט אחרי הטיפול השנתי ולא לבקר יותר במכוני הטסטים?  מה חושבים?

 

לפני 7 שעות, DareDevil כתב:

כנראה שאני אצטרך לעשות ככה, לזרוק את הרכב במוסך ולבקש מהם לבצע את הטיפול+טסט עבורי..

 

 

 

אחרי עשור שאני מעביר בעצמי טסטים החלטתי גם לעשות ככה מעכשיו והלאה

(אני גם עם רכב זקן)

 

פורסם
לפני כשעה, Opel Astra GSI כתב:

לא הבנתי, מדוע מכוני הרישוי נמצאים במצב כלכלי קשה? מה השתנה?

עלות הטסט לא פחתה, כמות כלי הרכב על הכביש כנ"ל, משרד התחבורה מאשר פתיחת מכונים ולא כל אחד יכול לפתוח איפה ומתי שבא לו. אז מה גרם לכך שהמכונים לא כלכליים?

אתה צודק, אבל יכול להיות שההוצאות התפעוליות שלהם גדלו (לפחות כך הם טוענים), ועדיין, אני גם לא חושב שלצאת ברפורמה כזו זה מוצדק בטח כשהתדמית של מכוני הרישוי בארץ היא תדמית שהיא גם ככה מפוקפקת.

 

 

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם
לפני שעה, sperial כתב:

האיפוד הזוהר היה חובה באירופה כמה וכמה שנים לפני שהתקנה הותקנה בישראל, כך שאי אפשר להאשים את המדינה בשחיתות לגבי עצם התקנה. השמועה היתה לגבי התקן שנבחר ושהותאם לצרכים של יבואן זה או אחר שמקורב לשליט. לא בטוח, כי לא השויתי את התקנים לאלו המקובלים באירופה.

 

 

בישראל זה חובה מ-2005; אא״ט, רק בספרד זה היה חובה קודם (יותר מוקדם באותה שנה), והחוק הישראלי עבר עקב ניסוי בספרד.
בינתיים הרבה מדינות באיחוד הוסיפו את זה, וחלקן אף דורשות אפוד לכל נוסע ברכב ו/או שני משולשי אזהרה). צרפת וייתכן מדינות נוספות מחייבות היום רכיבה עם אפוד זוהר לכל דו״ג בלילה ותנאי תאורה חלשה (ערפל וכו׳).
כשהחוק בארץ עמד להיכנס, ההערכה היתה שזה לא יכביד כלכלית, כי אירגונים מסחריים גדולים יחלקו אפוד נושא פירסומת חינם, וכך היה. גם אח״כ אפודים פשוטים עלו אז 10 ש״ח בחנויות אביזרי רכב, כך שלא היה רווח גדול לאף אחד.

אני זוכר שכשנתיים אחרי שעבר החוק, פורסמו נתונים של משרד התחבורה לפיהם מס׳ הולכי הרגל שנהרגו בשולי כבישים בין-עירוניים ירד משמעותית (אא״ט, בכ-20 בשנה), וייחסו את זה לאפוד.

ואף אחד לא ״נתקע עם קונטיינר״ כי לפני כן אף אחד לא היה קונה את האפודים, אז לא היתה שום סיבה לייבא קונטיינר, ודאי לא נהגי מכוניות (הכרתי לפני כן בדיוק 3 רוכבים שהיו רוכבים כל הזמן עם אפוד).

פורסם

בעלי מכוני הרשוי לא חיים בוואקום, יפה שהם דואגים לכיסם, מנגד צריך לזכור שכל טיפול / תיקון ברכב שהם יבצעו, לא יבוצע בידי המוסכים שעד היום זו הייתה אחת ההכנסות שלהם. בואו נראה אם ואיזו תגובה תצא מבעלי המוסכים. בהצלחה לנו.

פורסם
לפני 20 דקות, Shmulik_Miata כתב:

אתה צודק, אבל יכול להיות שההוצאות התפעוליות שלהם גדלו (לפחות כך הם טוענים)

לגיטימי, אז שיעלו את מחיר הטסט ל 150 ש"ח במקום לפתוח את הפרצה הזו.
מכון רישוי צריך להיות כשמו "מכון רישוי" לא "מכון פנסים" או "מכון תוספים" או "מכון כיווני גלגלים"

זה הולך להיות זוועה, כל רכב ייכשל על כיוון גלגלים/זיהום אויר/פנסים.

אני אישית מעדיף לקנות מראש את התוסף הבדיחה שלהם ולהשאיר להם אותו.
 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 3
פורסם (נערך)
לפני 16 דקות, teyal כתב:

לגיטימי, אז שיעלו את מחיר הטסט ל 150 ש"ח במקום לפתוח את הפרצה הזו.
מכון רישוי צריך להיות כשמו "מכון רישוי" לא "מכון פנסים" או "מכון תוספים" או "מכון כיווני גלגלים"

זה הולך להיות זוועה, כל רכב ייכשל על כיוון גלגלים/זיהום אויר/פנסים.

אני אישית מעדיף לקנות מראש את התוסף הבדיחה שלהם ולהשאיר להם אותו.
 

בואו נזכור איזו מומחיות נדרשת לכל תחום עיסוק שהמכונים רוצים לספח. אם בכלל המכונים יצליחו לעמוד בצרכים ובתקנים הנדרשים בכל אותם עיסוקים חדשים, כולל כ.א מוסמך ומיומן, העברת רכבים במבחן יהיה מחזיק המפתחות מבחינתם בכל היבט. לא נראה שיש להם בכלל יכולות להגיע לתשתית אנושית ופיזית לישם את הרעיון המטורף שלהם , ונתחיל במעבר לשטח תפעולי שיכיל את כל הפונקציות. חלומות וחזיונות שווא, מתאים לתקופתינו, קודם מדברים ואח"כ אם אפשרי, חושבים.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
לפני 50 דקות, Shmulik_Miata כתב:

אתה צודק, אבל יכול להיות שההוצאות התפעוליות שלהם גדלו (לפחות כך הם טוענים), ועדיין, אני גם לא חושב שלצאת ברפורמה כזו זה מוצדק בטח כשהתדמית של מכוני הרישוי בארץ היא תדמית שהיא גם ככה מפוקפקת.

 

 

לטעמי, אין ספק שאסור לתת למכונים לבצע עבודות שנובעות מדברים שהם פוסלים. הם עושים את הדברים האלה בד״כ באופן חובבני (בזמנו היו צובעים מחדש לוחיות זיהוי שם), עם רכיבים זולים (תמיד הנורות או המגבים הכי זולים) ובמחירים מאד מופקעים (פח האשפה הפלסטי הסטנדרטי -- שהוא כן שטות גמורה -- עולה שם פי שתיים מאשר בכל מקום אחר).
בקושי אני חושב שצריך להתיר להם להחליף נורות.

אז זה טירטור לגרום לאנשים לגשת למוסך/חנות אביזרי רכב לתיקונים הקטנים? אולי זה יגרום להם להקפיד לטפל בזה ולעקוב אחרי מצב הרכב שלהם לפני הטסט ואפילו באופן שוטף.
זה מחפיר שליותר משליש מהמכוניות שאני רואה ביומיום יש נורות או פנסים ראשיים לא תקינים, כולל ברכבים חדשים יחסית, לא דומה למצב באף מדינה מפותחת שהייתי בה. וזה לא עולה יותר כסף לטפל בזה בזמן, אפילו פחות.

ואם אגרת הטסט (לא קשורה לאגרת הרישוי למשרד התחבורה) לא מכסה את עלות הפעלת המכונים?
אני לא רואה בעיה בהעלאת התעריפים. במכלול השנתי הכולל של אחזקת רכב, שכולל ביטוח, רישוי, טיפולים, דלק וירידת ערך (TCO), זו אגרה זניחה, גם לו היו מכפילים אותה.
זה יכביד טיפה יותר על רכב ישן שמחוייב בטסט פעמיים בשנה, נכון (אגב, אני לא יודע אם יש הצדקה עניינית לתדירות הזו), אבל זה עדיין לא משמעותי בהינתן עלויות תחזוקה וביטוח.
אני לא רואה שום סיבה לשנות את המודל העסקי של מכוני הבדיקה כשיש פתרון הרבה יותר פשוט.
כיום גם המכונים (כל אלה שאי פעם הייתי בהם) נוטים להיות צפופים מאד, וממש אין להם נדל״ן שהיה מאפשר מקום לעבודה אמיתית על רכב. איך בדיוק יפתרו את זה? והיום אורך הטסט די קבוע לסוג רכב מסויים, אז יחסית קל להעריך כמה זמן ייקח לבצע טסט כשמגיעים ורואים את אורך התור (או מטלפנים מראש לשאול).
הרעיון כאן הוא שהעבודות החדשות האלה, תבוצענה על המקום, נכון, כשבעל הרכב לא ידע מראש שצריך אותן?
איך בדיוק ידאגו לזה שזה לא יעכב את מי שצריך לבצע רק את הטסט עצמו? כל המוסכים שאני מכיר דורשים היום תיאום זמן ביקור מראש, אלא במקרים נדירים כשאין להם כרגע שום עבודה, או שהם אומרים להשאיר את הרכב ולא בטוחים מתי יגיעו אליו.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 14 שעות, ד ו ד כתב:

ניגוד ענינים תמיד היה גם אם לא כל כך הרגשנו בכך. בהקשר לדרישת מכוני הבדיקה, מענין מה קורה במכונים בחו״ל, מה מותר להם ובמיוחד מה אסור להם להציע לבעל הרכב שבמבחן. תקדים בחול התומך בדררישות המכונים יהיה טריגר משמעותי לטובת המכונים שיקדמו אותם לקבלת הכשר לתביעתם , יקבלו ויצבעו את ההרשאות שיקבלו בצבעים ים-תיכוניים שכולנו מכירים ויהנו מפירות ההישג.

 

לפני 12 שעות, tinoki כתב:

למיטב נסיוני, מכוני הרישוי בישראל די מקלים, וחבל. בלי קשר, מנסים לדחוף מספר או פס זוהר או תיקון במוסך סמוך.

הכי מעניין יהיה לבדוק מה קורה בחו"ל: מי יכול להביא דוגמאות (חוץ מארה"ב הנ"ל)?

 

רוב אירופה - מחיר הרישוי גבוה לעין שיעור מזה הנגבה בישראל. נכון, תוקף הרישוי הנו לשנתיים(לרכב שגילו עד 10 שנים), אך המחיר גבוה פי שלושה ואף יותר.

גם מחיר בדיקה חוזרת גבוה מאד(כ-2/3 ממחיר הבדיקה), אך בדיקה זו מחוייבת רק כשיש צורך בבדיקה הכוללת מכשור[רוב הסעיפים שאינם נכללים בארץ בעמדת הזיהוי, כגון: נורות(לא ראשיות), מגבים וכיוצ״ב], אלו הן בגדר התחייבות אישית. המכון ראשי למכור רק לוחיות רישוי.

קפריסין - הרישוי מתבצע במוסכי היבואן בדר״כ.

בריטניה - רישוי ע״י המדינה, תיקונים במוסכים(כשצריך) או באופן עצמאי.

* הנתונים הנם ע״ס ביקורים במכוני רישוי באירלנד, אנגליה, פינלד, גרמניה, יוון וקפריסין.

 

לפני 12 שעות, yossi_s1 כתב:

כלומר לאותם מכונים, שאי אפשר אפילו לסמוך עליהם לבצע בדיקת אורות (שהרי אותו רכב פוזל יצא ממכון טסטים בשנה האחרונה) אתה מציע לתת להם עוד אחריות וכוח?

 

מנין לך שאותה נורה לא הוחלפה בפרק הזמן שבין המבחן התקופתי(טסט) לבין פרק הזמן שלאחריו?!

 

לפני 11 שעות, ariel000 כתב:

 

לפני 11 שעות, ariel000 כתב:

בנוגע לבקשה הנוכחית של מכוני הרישוי, אני מאמין שהבקשה שלהם תתקבל ללא בעיה, נוכח מינוי שרת התחבורה החדשה, ניתן רק להיזכר במכשיר למניעת שכחת ילדים ברכב, או בשר הקודם והווסט הצהוב.

 

 

באמת?!

מחירי הרישוי לא הועלו מעל 15 שנים! למרות שהאינפלציה בישראל לא שקטה(קפאה) על שמריה.

כדי להעלות את מחירי הרישוי יש צורך בחתימה לא רק של שר/ת התחבורה אלא גם של שר/ת האוצר.

את הבקשות החדשות צריכה לאשר תחילה ועדת הכלכלה של הכנסת ורק לאחר אישורה בועדה, השרים יכולים לחתום ולפרסמה רשומות.

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם (נערך)

אני באמת מעדיף שיעלו משמעותית את מחיר הטסט מאשר שישדדו אותי בתוספי דלק ו"תיקונים" שלא באמת נחוצים. א-ס-ו-ר שלמכון טסטים יהיה אינטרס אפילו קל (הסיכוי הקטן שאבחר "לתקן" אצלו הוא אינטרס כבד) וחמור מכך, אסור שלמכון הטסטים יהיה אמצעי לחץ על מי שיבחר לתקן במקום אחר ("לך תדע על מה תיפול בטסט החוזר, כשתחזור מהמוסך").


הבעיה, שבישראל, כמו בישראל, זה יהיה גם וגם.

  

עריכה אחרונה על ידי yuvk
  • אהבתי 1
:turn-l:
פורסם

סיפור אמיתי: כשהיה מותר להם למכור תוספים.

נכחתי בשיחה בין בעל רכב שנכשל בטסט למנהל מכון הרישוי.

מנהל המכון אמר לו: "תשים את התוסף תעשה סיבוב כמה ק"מ ותחזור".

הזכיר לי את הסיפור מצ'רלי וחצי. "תשאיר את הרכב בשמש שהרדיאטור יעלה חזרה לקרבורטור".

מזל שמנהל המכון לא הציע לו לשחק סנוקר בינתיים.

  • אהבתי 1
פורסם

סיפור שקרה לי לפני חצי שנה.

מגיע לטסט, האוטו מתוקתק. אין סיבה על מה להכשיל 

הרכב נכשל על אור ימני חלש.

יש שם נורה בת חודשיים, אין באמת סיבה להכשל.

 

אני פונה למנהל המוסך, שואל אותו מה אפשר לעשות (ברור לי שלהחליף נורה לא יעזור)

 

הוא אומר לי שמכרו לי נורה חרא.

ואני צריך לקנות ממנו נורה מחוזקת.

 

נו טוב. יאללה תביא.

 

ציפתי לקבל פיליפס עם 60% יותר.

לא נורה רגילה, וכמה עולה התענוג? 75 שח.

(פי 10 יותר יקר ממה שעולה באמת)

 

בתנאי שאתה מחליף לי אותה,

לפחות הוא שרף את הידיים🤦🏼‍♂️

 

 

.

פורסם
לפני 31 דקות, om2 כתב:

סיפור שקרה לי לפני חצי שנה.

מגיע לטסט, האוטו מתוקתק. אין סיבה על מה להכשיל 

הרכב נכשל על אור ימני חלש.

יש שם נורה בת חודשיים, אין באמת סיבה להכשל.

 

אני פונה למנהל המוסך, שואל אותו מה אפשר לעשות (ברור לי שלהחליף נורה לא יעזור)

 

הוא אומר לי שמכרו לי נורה חרא.

ואני צריך לקנות ממנו נורה מחוזקת.

 

נו טוב. יאללה תביא.

 

ציפתי לקבל פיליפס עם 60% יותר.

לא נורה רגילה, וכמה עולה התענוג? 75 שח.

(פי 10 יותר יקר ממה שעולה באמת)

 

בתנאי שאתה מחליף לי אותה,

לפחות הוא שרף את הידיים🤦🏼‍♂️

 

 

הם מוכרים נורות שכבר במעמד הקניה אי אפשר לראות מי היצרן (לא חוקי אגב) והסימונים מחוקים -- די ברור שזה ייצור עלום שם שלא באמת עבר תקינה.
ואם הוא שרף את הידיים, הוא חובבן גמור. אפשר לעבוד עם כפפות.

×
×
  • תוכן חדש...