Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1291 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חברת 3M ביצעה לובי לחוק האפודים הזוהרים, למען האזרח כמובן. על מנת שלא יעבדו על האזרח עם תוצרת נחותה, הכניסו לחוק שיעמוד בתקן אירופי, שבמקרה, ממש במקרה, 3M עומדת בו.

 

לפני 8 שעות, זבובון כתב:

 המוסכניק שלי באמת נראה שעובד בניסוי והטעיה

פורסם
לפני 23 דקות, PinkDolphin כתב:

הם מוכרים נורות שכבר במעמד הקניה אי אפשר לראות מי היצרן (לא חוקי אגב) והסימונים מחוקים -- די ברור שזה ייצור עלום שם שלא באמת עבר תקינה.
ואם הוא שרף את הידיים, הוא חובבן גמור. אפשר לעבוד עם כפפות.

זה היה בקופסא של אמריקן איגל.

סחורה משובחת 🤣

  • מצחיק 1

.

פורסם

ממילא לכל מכון ט

בטים יש בחצר מכון פרונט, מכון מספרים, מכון להחלפת נורות ומכון להחלפת וישרים. ואם אתה מתקן את הליקוי אצלם מוותרים לך על אגרת מבחן חוזר. אז שלא יספרו שאין שם קשרים עסקיים.

 

הנוהל ההוגן יהיה להגדיל את אגרת הרישוי, אבל לקבוע כמו לבתי המרקחת רדיוס של קילומטר או שניים סביבם ללא מוסכים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

בשנות ה80 מכוני טסטים היו מכשילים על כיוון אורות ואז לוקחים כסף על הכיוון. אז לא היה מכשיר כמו היום, אלא מוט סרגל שהיו שמים על הרצפה מול הפנס.

עד שעשו להם תחקיר בכולבוטק (כמו יצאת צדיק של היום) ושלחו רכבים שעברו כיוון לפני הטסט והראו שמכשילים אותם סתם.

אחרי זה שינו את החוק, כך שאם יש בעיה בכיוון אורות המכון צריך לבצע את זה ללא עלות. מאז מעולם לא נכשלתי על כיוון אורות.

להיפך, אם המכשיר מראה על בעיה הטסטר משחק עם המכשיר עד שזה יוצא בסדר.

  • רעיון טוב! 3

איש חולם אני

וכך היה תמיד

פורסם
לפני 6 דקות, פינדר כתב:

כך שאם יש בעיה בכיוון אורות המכון צריך לבצע את זה ללא עלות.

ממה שיצא להיתקל בו, כיוון אורות עולה כסף

Ready To Rock
Ready To Rumble

"Hard times create strong men, strong men create good times, good times create weak men, and weak men create hard times." G. Michael Hopf

 Daihatsu Sirion 2007 1.3 automatic
פורסם
לפני 25 דקות, פינדר כתב:

בשנות ה80 מכוני טסטים היו מכשילים על כיוון אורות ואז לוקחים כסף על הכיוון. אז לא היה מכשיר כמו היום, אלא מוט סרגל שהיו שמים על הרצפה מול הפנס.

עד שעשו להם תחקיר בכולבוטק (כמו יצאת צדיק של היום) ושלחו רכבים שעברו כיוון לפני הטסט והראו שמכשילים אותם סתם.

אחרי זה שינו את החוק, כך שאם יש בעיה בכיוון אורות המכון צריך לבצע את זה ללא עלות. מאז מעולם לא נכשלתי על כיוון אורות.

להיפך, אם המכשיר מראה על בעיה הטסטר משחק עם המכשיר עד שזה יוצא בסדר.

 

אז בוא ואגלה לך סוד.

ה״תחקיר״ היה מכור מראש.

נכון, את הרכבים בדקו במכון רישוי(קומפיוטסט מזרח ראשל״צ) לפני שלקחו אותם למכונים אחרים, אך היתה כוונה ידועה מראש שהרכבים ״יפסלו״ בטסט.

כך נולד התמחור הידוע היום שכיוון אורות + בד׳ זיהום אויר(לפני שנולדה תקנה 96/96) כלול במבחן.

 

לפני 18 דקות, DareDevil כתב:

ממה שיצא להיתקל בו, כיוון אורות עולה כסף

 

כיוון אורות אינו צריך לעלות סכום נוסף.

תיקון(חיזוק פנס, סידור נורה בתושבת וכיוצ״ב) - כן עולה כסף נוסף.

  • אהבתי 1

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

במקרה או כפי שאני רואה לא במקרה שבוע שעבר הרכב של אשתי בדיוק נכשל על הדברים האלה אורות ועישון יתר. כמובן ההצעה שלהם כמובן  הייתה לתקן את זה במקום. 

פורסם
לפני 7 שעות, kompy כתב:

כיוון אורות אינו צריך לעלות סכום נוסף.

תיקון(חיזוק פנס, סידור נורה בתושבת וכיוצ״ב) - כן עולה כסף נוסף.

סליחה על הבורות:

כיוון אורות זה לא סידור נורה בתושבת או קיבוע בית המנורה? את מה מכוונים?

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם

אז בעצם אין מה לחשוש בטסט ממצב שבו הפנס נמוך או גבוה מידי בטווח תיקון הכיוון?

תמיד התלבטתי אם כדאי להנמיך קצת (מהכפתור החשמלי בתוך הרכב) שלא יגידו שהפנסים מסנוורים

פורסם

הכפתור שליד ההגה נועד לכוון את האלומה בהתאם למצב ההעמסה של הרכב. אבל קודם כל נדרש הכיוון הבסיסי על ידי הברגים בתושבת הפנס, גם מבחינת הזווית האנכית וגם מבחינת הזווית האופקית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)

 

לפני 5 שעות, Tiida כתב:

אז בעצם אין מה לחשוש בטסט ממצב שבו הפנס נמוך או גבוה מידי בטווח תיקון הכיוון?

תמיד התלבטתי אם כדאי להנמיך קצת (מהכפתור החשמלי בתוך הרכב) שלא יגידו שהפנסים מסנוורים

נכון בכללי. אם הפנסים המקוריים או בקרבתם לא בוצע תיקון או טיפול  ,  או שבסביבתם לא הייתה פגיעה ברכב ואפילו קלה,  אין מה לדאוג מפסילה בטסט. 

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
פורסם

מתחיל לחשוב יותר ויותר שרכב בישראל זה לא משהו שצריך להחזיק בבעלות אישית אלא שירות שצריך לקבל בצורת ליסינג,

המוסכים בעיתיים, המכונים בעיתיים, התעסקות אינסופית עם הביטוח כל פעם שצריך אותו, מוכרים הזויים, קונים הזויים, אפס התחשבות ברכבים של אחרים (מכות חניה, שריטות),

בזבוז זמן של ימים/שעות בכל פעם שצריך סידור לרכב (טסט/טיפול/תיקון),

אולי שווה להימנע מכל זה בשביל הפרש של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה וללכת על ליסינג.

לא מדבר על רכבים מיוחדים כמובן אלא מכוניות דיילי רגילות ליום יום

 

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 2 דקות, Amired כתב:

מתחיל לחשוב יותר ויותר שרכב בישראל זה לא משהו שצריך להחזיק בבעלות אישית אלא שירות שצריך לקבל בצורת ליסינג,

המוסכים בעיתיים, המכונים בעיתיים, התעסקות אינסופית עם הביטוח כל פעם שצריך אותו, מוכרים הזויים, קונים הזויים, אפס התחשבות ברכבים של אחרים (מכות חניה, שריטות),

בזבוז זמן של ימים/שעות בכל פעם שצריך סידור לרכב (טסט/טיפול/תיקון),

אולי שווה להימנע מכל זה בשביל הפרש של כמה אלפי שקלים בודדים בשנה וללכת על ליסינג.

לא מדבר על רכבים מיוחדים כמובן אלא מכוניות דיילי רגילות ליום יום

 

ליסינג לא יפתור אותך מהכל.

  • גם אם אתה לא רוצה דגם רכב מיוחד, אבל כן איבזור מסויים, לא תהיינה לך אופציות. ציי ליסינג קונים גירסאות ערומות, לפעמים שהוגדרו במיוחד עבורן, להוזיל עלויות, וזה כולל מחסור במערכות בטיחות.
  • עדיין תצטרך לטפל בדו״חות תנועה/חניה/כביש 6, שלפעמים מצריכים רדיפה מאד אינטנסיווית אחרי הרשויות, וזה שזה ליסינג רק מוסיף גורם מתווך ומסרבל נוסף.
  • אם תהיה מעורב בתאונה כלשהי, עדיין תצטרך למסור עדויות ולמלא טפסים, גם אם הנזק לא יבוא מכיסך.
  • תצטרך להעריך היטב מראש את הנסועה השנתית שלך. חריגות זה דבר יקר;
    מצד שני, רכב ליסינג בד״כ משתלם רק לנסועה שנתית גבוהה (יש סיבה למה הנסועה הממוצעת של מכונית ליסינג היא כמעט כפליים ממכונית בבעלות פרטית). אם החלטת לחכור בליסינג בגלל נסועה של 30000 ק״מ בשנה, ופתאום מעבירים אותך לעבודה כמעט אך ורק מהבית, ותעשה פחות מ-10000 ק״מ ?
  • אם המצב הכלכלי שלך ישתנה באופן פתאומי, או יעלה על הפרק רילוקיישן לא צפוי לחו״ל, ותרצה לצאת מהסכם הליסינג באמצע התקופה, תצטרך לשלם קנס שלעיתים מאד כבד.
  • בסוף התקופה צריך להחזיר את הרכב ״במצב סביר״. לגמרי עניין של פרשנות, ויש חברות ליסינג שעושות מחטפים בנושא, למשל  https://carsforum.co.il/topic/643083-שאלה-לגבי-חיוב-נזק-בעת-החזרת-רכב-לחברת-ליסינג/
    https://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?MessageID=732155
    ובבל הנראה במיוחד במקרה של התנהלות מול לקוח קטן (כמו אדם פרטי), לא מול חברה גדולה עם צי רכב גדול שחכרו בליסינג, עם קציני תעבורה ואנשי מקצוע נוספים.

לטעמי, היתרון היחד של ליסינג הוא העברת העלות לסכום חודשי קבוע.
מצד שני, הנסיון הגורף שלי בישראל הוא שכמעט כל בעלי מקצועות התיווך (החל ממתווכי נדלן, לחברות הניהול של בתים משותפים דרך חברות השילוח, שרובן רק מפעילות קבלני משנה שמפעילים קבלני משנה, וכולל ליסינג) נותנים שירות שנע בין גרוע מאד לזוועתי.
ברור, תמיד יש יוצאים מן הכלל, אבל אם אין סיבה ממש מעולה להשתמש במתווך, עדיף לא.

×
×
  • תוכן חדש...