Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1293 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 16 שעות, PinkDolphin כתב:

ליסינג לא יפתור אותך מהכל.

  • גם אם אתה לא רוצה דגם רכב מיוחד, אבל כן איבזור מסויים, לא תהיינה לך אופציות. ציי ליסינג קונים גירסאות ערומות, לפעמים שהוגדרו במיוחד עבורן, להוזיל עלויות, וזה כולל מחסור במערכות בטיחות.
  • עדיין תצטרך לטפל בדו״חות תנועה/חניה/כביש 6, שלפעמים מצריכים רדיפה מאד אינטנסיווית אחרי הרשויות, וזה שזה ליסינג רק מוסיף גורם מתווך ומסרבל נוסף.
  • אם תהיה מעורב בתאונה כלשהי, עדיין תצטרך למסור עדויות ולמלא טפסים, גם אם הנזק לא יבוא מכיסך.
  • תצטרך להעריך היטב מראש את הנסועה השנתית שלך. חריגות זה דבר יקר;
    מצד שני, רכב ליסינג בד״כ משתלם רק לנסועה שנתית גבוהה (יש סיבה למה הנסועה הממוצעת של מכונית ליסינג היא כמעט כפליים ממכונית בבעלות פרטית). אם החלטת לחכור בליסינג בגלל נסועה של 30000 ק״מ בשנה, ופתאום מעבירים אותך לעבודה כמעט אך ורק מהבית, ותעשה פחות מ-10000 ק״מ ?
  • אם המצב הכלכלי שלך ישתנה באופן פתאומי, או יעלה על הפרק רילוקיישן לא צפוי לחו״ל, ותרצה לצאת מהסכם הליסינג באמצע התקופה, תצטרך לשלם קנס שלעיתים מאד כבד.
  • בסוף התקופה צריך להחזיר את הרכב ״במצב סביר״. לגמרי עניין של פרשנות, ויש חברות ליסינג שעושות מחטפים בנושא, למשל  https://carsforum.co.il/topic/643083-שאלה-לגבי-חיוב-נזק-בעת-החזרת-רכב-לחברת-ליסינג/
    https://www.lawforums.co.il/SingleMessage.aspx?MessageID=732155
    ובבל הנראה במיוחד במקרה של התנהלות מול לקוח קטן (כמו אדם פרטי), לא מול חברה גדולה עם צי רכב גדול שחכרו בליסינג, עם קציני תעבורה ואנשי מקצוע נוספים.

לטעמי, היתרון היחד של ליסינג הוא העברת העלות לסכום חודשי קבוע.
מצד שני, הנסיון הגורף שלי בישראל הוא שכמעט כל בעלי מקצועות התיווך (החל ממתווכי נדלן, לחברות הניהול של בתים משותפים דרך חברות השילוח, שרובן רק מפעילות קבלני משנה שמפעילים קבלני משנה, וכולל ליסינג) נותנים שירות שנע בין גרוע מאד לזוועתי.
ברור, תמיד יש יוצאים מן הכלל, אבל אם אין סיבה ממש מעולה להשתמש במתווך, עדיף לא.

 

מסכים עם הרוב, אין דבר מושלם.

דוחות, תדלוק, מילוי אוויר, דיווח תאונה, תמיד יש תחזוקה שוטפת שהליסינג לא מונע אבל בחלק מהם הוא מקל (דיווח תאונה למשל).

לגבי המצב הכלכלי אל תשכח שלליסינג יש את היתרון שאתה לא משכיב הרבה מאוד הון על הרכב (אלא אם אתה לוקח הלוואה - ואז מבחינת התשלומים החודשיים זה די דומה לליסינג).

 

 

פורסם

אף אחד לא למד ממספרי הרישוי? צריך לבטל את הסככת קומבינות הזאת שנקראת "מכון רישוי" זה עסק שעבר זמנו והגיע הזמן להודות בזה.

מוסך שמטפל ברכב צריך לקחת עליו אחריות מקצה לקצה ולדעת גם לפסול רכב במידה והוא לא עומד בתקנות מינימום לעליה לכביש.

פורסם

זה ברור לכולנו שברגע שיש פתח לקומבינה זה ינוצל עד הסוף,

אנחנו יודעים איפה אנחנו חיים.

 

מקווה שזה לא ייצא לפועל.

פורסם

לא כל כך פשוט:

 

1. מכון הבדיקה מצוייד בציוד המיועד לבחינת הפרמטרים שמעניינים את המדינה. הציוד הזה גם תופס לא מעט מקום. מוסך רגיל יתקשה לספוג את העלויות הנגזרות ממנו.

 

2. מבחינת פיקוח עדיין יהיה יותר קל לבדוק מספר קטן יחסית של מכונים ייעודיים ולא להתפרש על על פני מוסכים.

 

בסופו של דבר סיפור מכוני הבדיקה הוא דוגמה מוקדמת להפרטה - עד שנות ה-60 מבחני הרישוי השנתיים הו מבוצעים במתקני רשות הרישוי. מוצלח או לא - שכל אחד ישפוט.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 36 דקות, dorgo כתב:

אף אחד לא למד ממספרי הרישוי? צריך לבטל את הסככת קומבינות הזאת שנקראת "מכון רישוי" זה עסק שעבר זמנו והגיע הזמן להודות בזה.

מוסך שמטפל ברכב צריך לקחת עליו אחריות מקצה לקצה ולדעת גם לפסול רכב במידה והוא לא עומד בתקנות מינימום לעליה לכביש.

ירשנו את מודל המכונים מבריטניה, שם הוא עובד היטב לפי הדיווחים. הרבה יותר קל לתקן אותו מאשר להפוך הכל, ולעבור לתרחיש בו יש ניגוד עניינים מובהק לכל מוסך.
צריך גם להבדיל בין בדיקה תקופתית קבועה, לבין שיחרור רכב לא תקין, ואולי לא ידעת, אבל יש חובה חוקית כבר היום על מוסך לא לשחרר רכב שאיננו תקין בטיחותית ללקוח (למשל, לדעת המוסך חייבים להחליף רפידות בלימה, והלקוח לא רוצה לעמוד בעלות), ואם הלקוח בכ״ז מצליח לשים יד על הרכב, לדווח מיידית למשרד התחבורה.
זה שמעט מאד מוסכים עושים את זה, נכון, אבל זה קרה לי בארה״ב. השארתי אופנוע ישן לטיפול שגרתי במוסך אופנועים, אפילו לא הודיעו לי שהם מחליפים דיסקים, והחיוב עלה ביותר מ-$500. כשהתלוננתי שהיו לפחות צריכים להתקשר, לספר לי שמצאו בעיה, ולדון איתי באפשרויות (אופנוע בן 12 -- אולי אפשר לחרוט את הקיימים או למצוא משומשים במצב טוב להוזיל עלויות, במקום להתקין מקוריים חדשים של ב.מ.וו.), אמרו לי שאין להם שום חובה חוקית לעשות את זה, אבל כן יש להם חובה חוקית לתקן. אמנם החלפתי מוסך אח״כ.

מה שאתה מציע יהיה בלתי אפשרי בפועל לפקח עליו -- גם ככה אין משאבים למשרד התחבורה. הרעיון של מכונים עצמאיים כשלעצמו דווקא הגיוני.
אם מכון רק יבדוק ולא יוכל לבצע שום עבודה בעצמו (גם לא לשייף פנסים או למכור משולש אזהרה -- אני בקושי חושב שסביר לתת להם להחליף נורות ומגבים, וככה נהגים יהיו מודעים ויחליפו בזמן בעצמם מראש כדי לא לבזבז זמן), זה מוריד את ניגודי האינטרסים.
קומבינות יהיה קשה לעשות, כי הבוחן לא יודע באיזה מוסך אתה תטפל או לאיזו חנות אביזרי רכב אתה מתכוון ללכת, במיוחד אם יהיה רדיוס סביב מכון שסביבו אסור למקם אותם (כמו ש @sperial הציע 10 ק״מ, אולי אפילו 15). אפשר לאסור עליהם להמליץ על מוסך/חנות מסויימים, ולאכוף ע״י קנס מנהלי 1000 ש״ח אם יש הקלטה של המלצה, שחציו הולך למלשין.
ההצעה שלך גם לא לוקחת בחשבון אנשים שמטפלים לבד; הרי הגענו למצב שיש רכבים בהם מרווח הטיפולים השגרתיים הוא 30000 ק״מ או שנתיים, וקיים ממשק OBD-II סטנדרטי לגשת למחשב הרכב.

עריכה אחרונה על ידי PinkDolphin
פורסם

מי יאכוף רדיוס ממכון רישוי?

כשבאתי לעשות שינוי מידה אני עשיתי הכל חוץ מלחתום סופית על הרישיון.

המקומות האלה כבר עכשיו מלאים בשחיתות וקמבינות, אנחנו בישראל ולא באירופה.

יש הרבה פתרונות לזה שמוסך שלא יכול להחזיק ציוד מתאים ישתמש/יחכור ציוד מעמית.

הנקודה היא שהתחום הזה צריך עוד פיקוח ולא לתת לו עוד סמכויות.

 

 

פורסם

לפני שנה. רצו להכשיל אותי על פנסים אחורים. מתברר שהייתה שטיפת רכב ליד. 

שליטשה פנסים. ביציאה מהמכון ניגשתי ללטש. סמו פוליש ואם מכונה ניקו. 

אחרי שלושה חודשים הפנסים היו במצב יותר גרוע.

את הרכב השני כבר ליטשתי באותו מקום. וגם שלושה חודשים חזר חוסר השקיפות.

השנה ניגשתי למקום שמתעסק בזה. והפנסים שקופים.  

השנה המכון שטיפה נסגר. וככה גם ההכשלה על הפנסים.

אסור לתת להם לפתוח מוסכים.

  • מעניין 1

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

פורסם
לפני 8 שעות, dorgo כתב:

המקומות האלה כבר עכשיו מלאים בשחיתות וקמבינות, אנחנו בישראל ולא באירופה.

אני רק הערה: לא יודע כמה ביקרת באירופה. הרבה יותר קומבינות. במזרח אירופה פשוטות וגסות, במערבה מסודרות ומעונבות.

  • אהבתי 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

×
×
  • תוכן חדש...