Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סיד 2016 - היה מנוע?...


GreenBamba
שימו לב! השרשור הזה בן 732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומות.

קנינו לפני חודשיים קיה סיד 2016, עם 120 אלף ק"מ. ממגרש טרייד אין גדול ומוכר. יד ראשונה ליסינג, יד שניה פרטי, ואנחנו יד 3.

עם בדיקה תקינה ממכון הבדיקה (שאנחנו לקחנו) בכל מה שקשור למנוע (ציינו "גמישות יתר" בתושבות; ונקישה בהנעה - שמסתבר שקשורה בכלל לגלגל התנופה, אבל זה סיפור מחורבן אחר...). הספקנו מאז להעביר אותו טסט, לעשות יישור קו+טיפול תקופתי, וגם לנסוע באופן חריג קצת, קרוב ל-6000 ק"מ.

בזמן שהאוטו ברשותנו לא נדלקה שום נורת תקלה ולא היה חסר שמן או משהו כזה.

 

לפני כמה ימים התחילו רעידות כשהאוטו בסרק. ואז גם שמתי לב שהסל"ד בסרק נראה נמוך - משהו כמו 550-600. מאז המצב החמיר אבל באיטיות, כששמנו לב בנוסף שכשבנסיעה נשמע שהאוטו מתאמץ (טורים עולים) יותר מאשר הוא מאיץ. התמונה הכללית הזכירה לי קוייל שרוף אבל בעוצמה פחותה.

נכנסתי עם האוטו למוסך היום, החליפו 2 קויילים חשודים ופלאגים (הפלאגים הקודמים היו חדשים, מהיישור קו). הבעיה לא נפתרה. ניקו גם איזה שני חיישנים במנוע, ואחכ" עשו ניקוי (אינפוזיה) עם תוסף דלק ותוסף נוסף, נדמה לי לחיישן חמצן. הבעיה לא נפתרה והמוסכניק הודיע לי שהלך המנוע. הציע לי להחליף בעלות של 7000-8000, כולל אחריות לשנה.

ובינתיים חייב אותי רק על הקויילים והניקוי (פלאגים ועבודה לא. והייתי שם כמה שעות טובות).

 

שתי שאלות:

1. אחרי הטיפול, כשמתחילים לנסוע המנוע מרעיש בהרבה ביחס למה שהיה לפני הטיפול. רעש כזה שמזכיר "אגזוז לחץ". ובנסיעה עצמה, האוטו רועד הרבה יותר. למעשה עד שהאוטו נכנס למוסך לא כ"כ הרגשתי שהאוטו רועד בנסיעה... רק בעמידה. שאלתי את המוסכניק על זה והוא אמר שזה בגלל הנזק למנוע, וזה ילך ויתגבר. הגיוני?

2. באמת הגיוני שהלך מנוע כ"כ צעיר, בלי שום אזהרה? הבעלים הקודמים טיפלו באוטו, ראיתי חשבוניות על טיפולים תקופתיים.

 

אשמח לכל דעה, עצה והכוונה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אין שום נורת מנוע דולקת?  ביצעו בדיקת קומפרסיה? מה האבחנה שבגללה הלך המנוע? הרי צריך להבין ממה הנזק.

אם לא חסר שמן (אין אכילת שמן מהטיפול) והבדיקת קומפרסיה תקינה ממש לא הייתי רץ להחליף מנוע. סביר שזה בר תיקון. גש למוסך אחר שיעשה בדיקה יותר יסודית לחוות דעת נוספת.

מנוע 1.6 GDI די אמין לא אמור ללכת בק"מ כזה אם טופל כנדרש.

  • אהבתי 2

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצבים בהם עקב בעיה באטם ראש עקב טראומה של התחממות יתר, חודרים מים בכמות קטנה לחלל הצילינדר ומשבשים את הפעולה שלו, כמו במקרה שלך.

בדרך כלל הבוכנה של הצילינדר הזה נראית הרבה יותר נקי מכל השאר, מאחר שאדי המים מנקים אותו. 

נתן לראות את זה עם מצלמה עם סיב שנכנסת דרך הפתח של הפלאג.

שווה לבדוק.

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TZR84 כתב:

אין שום נורת מנוע דולקת?  ביצעו בדיקת קומפרסיה? מה האבחנה שבגללה הלך המנוע? הרי צריך להבין ממה הנזק.

אם לא חסר שמן (אין אכילת שמן מהטיפול) והבדיקת קומפרסיה תקינה ממש לא הייתי רץ להחליף מנוע. סביר שזה בר תיקון. גש למוסך אחר שיעשה בדיקה יותר יסודית לחוות דעת נוספת.

מנוע 1.6 GDI די אמין לא אמור ללכת בק"מ כזה אם טופל כנדרש.

לא, אין שום נורת מנוע. בדרך חזרה מהמוסך הביתה הבהב קצת הצ'ק אנג'ין לכמה שניות, וזהו. כאמור אחרי הטיפול הרגשתי שהמצב החמיר. במוסך לא בדקו קומפרסיה, שאלתי אותו באיזשהו שלב והוא אמר שזה בדיוק מה שהוא הולך לבדוק אבל בסופו של דבר יצאתי משם בלי שהוא בדק.

לפני 51 דקות, Joewx כתב:

יש מצבים בהם עקב בעיה באטם ראש עקב טראומה של התחממות יתר, חודרים מים בכמות קטנה לחלל הצילינדר ומשבשים את הפעולה שלו, כמו במקרה שלך.

בדרך כלל הבוכנה של הצילינדר הזה נראית הרבה יותר נקי מכל השאר, מאחר שאדי המים מנקים אותו. 

נתן לראות את זה עם מצלמה עם סיב שנכנסת דרך הפתח של הפלאג.

שווה לבדוק.

וואלה. זו בדיקה שיודעים לעשות בכל מוסך?
נניח שאתה צודק, אז אנחנו מדברים "רק" על שיפוץ ראש מנוע? (כמובן שעדיף ממנוע...)

אשמח להמלצות על מוסך באיזור חדרה (אני כמובן יכול ללכת למורשה של קיה, השאלה אם זה הדבר הנכון לעשות).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה זה נזק למנוע? יש ים רכיבים והוא כל כך בטוח בקביעה שלו, אז שיחלוק איתך בדיוק את ממצאיו, מה "הלך" במנוע, ואיך המשך הנסיעה בו תזיק, מההסבר שלו יהיה יותר קל להבין אם הוא מחרטט.

אם הוא כל כך בטוח שהלך מנוע, למה החליף קויילים ופלאגים? ואם המנוע הלך, אז שיחזיר את הישנים למקומם וילך להזדכות על החדשים שניסה להשחיל לך.

לפני כשעה, GreenBamba כתב:

וואלה. זו בדיקה שיודעים לעשות בכל מוסך?

פעם היה סיפור יקר, היום אפשר לקנות בורוסקופ עם מסך ייעודי ב50$ ואף פחות עם אתה מחבר לטלפון, מוסך שמבצע עבודות מורכבות, ספק שלא יחזיק מכשיר כזה (אם כי אינני מבין גדול במוסכים)

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yairw כתב:

מה זה נזק למנוע? יש ים רכיבים והוא כל כך בטוח בקביעה שלו, אז שיחלוק איתך בדיוק את ממצאיו, מה "הלך" במנוע, ואיך המשך הנסיעה בו תזיק, מההסבר שלו יהיה יותר קל להבין אם הוא מחרטט.

אם הוא כל כך בטוח שהלך מנוע, למה החליף קויילים ופלאגים? ואם המנוע הלך, אז שיחזיר את הישנים למקומם וילך להזדכות על החדשים שניסה להשחיל לך.

פעם היה סיפור יקר, היום אפשר לקנות בורוסקופ עם מסך ייעודי ב50$ ואף פחות עם אתה מחבר לטלפון, מוסך שמבצע עבודות מורכבות, ספק שלא יחזיק מכשיר כזה (אם כי אינני מבין גדול במוסכים)

איפה פה ההשחלה בדיוק? קודם החליף קויילים ופלאגים אמנם, אבל בסופו של דבר השאיר את הפלאגים ולא חייב אותי עליהם, ואת הקויילים גם רצה להחליף בחזרה אבל אמרתי לו שאם הקויילים הקודמים שרופים אז שישאיר. היה להם ריח שרוף קל, אני לא יודע לומר בודאות. מה שכן כשבדק את הקויילים היה נראה לי שחלק מהם, כשמנתקים אותם, זה לא מזיז למנוע... אלה השניים שהחליף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשמע לי שביצעו מעט מדי בדיקות יסודיות כדי לקבוע בהחלטיות שהלך מנוע.

תכניס את הרכב למוסך אחר קצת יותר יסודי לחוות דעת שניה ותעדכן אותנו בממצאים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכב כזה מליסינג זה כנראה רכב שעבר לא קל, מניע בבוקר ונשאר דלוק עד הלילה עם מזגן קיץ חורף באמפרים תל אביב כביש 6 קורעים לו את הצורה זה בלאי ונזק ששום תיקון לא יכול להחזיר ולכל המכלולים של הרכב, לא שווה לחסוך 10 וגם לא 20 בקניה כי זה פשוט לא שווה. עדיף לרדת שנתיים שלום ולקנות פרטית יד1 עם ק"מ נמוך.מטעויות בסופו של דבר רק לומדים.סע בדרכים טובות ובהצלחה.

עריכה אחרונה על ידי m&t
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, m&t כתב:

רכב כזה מליסינג זה כנראה רכב שעבר לא קל, מניע בבוקר ונשאר דלוק עד הלילה עם מזגן קיץ חורף באמפרים תל אביב כביש 6 קורעים לו את הצורה זה בלאי ונזק ששום תיקון לא יכול להחזיר ולכל המכלולים של הרכב, לא שווה לחסוך 10 וגם לא 20 בקניה כי זה פשוט לא שווה. עדיף לרדת שנתיים שלום ולקנות פרטית יד1 עם ק"מ נמוך.מטעויות בסופו של דבר רק לומדים.סע בדרכים טובות ובהצלחה.

הבעיה בליסינג שחוסכים בטיפולים וחלפים

מותחים לקצה ושמים זבל סיני 

זה לא מורגש מייד אבל לאורך זמן  זה מזיק לרכב

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, עדכון. קצת ארוך. קפצתי למוסך כללי אחר (נקרא לו מוסך A למען הסדר הטוב) בסביבה שקיבלתי עליו פעם המלצות, לרכב הקודם שלנו. הוא אמר לי שהוא מאוד עמוס והציע לי בינתיים ללכת לחשמלאי רכב כדי לשלול שהבעיה לא חשמלית. הלכתי לחשמלאי ואמרתי לו מה בדקו ואמרו לי במוסך אתמול. אמר לי, שמע, זה לא הבעיה בכלל, המחלה ברכבים האלה זה טיימינג... (וכאן הוא הרחיב קצת לגבי בוצה שגורמת לבעיה במנגנון הטיימינג).
ואז אמר לי: תיגש למוסך B, הוא מומחה גדול ביונדאי וקיה.
אמרתי לו: זה המוסך שממנו אני בא [המוסך בו אמרו לי שהלך מנוע]...
אמר: טוב, אם זה מה שהוא אמר זה מה שיש כנראה.
אמרתי: אבל מה, לא בדק קומפרסיה, לא בדק בקרביים של המנוע, זה יכול להיות?

ענה לי: תשמע, הוא רואה המון רכבים כאלה אז הוא כבר מריח את זה מקילומטר בטח. אבל תראה, כל אחד יכול לטעות. יש כאן עוד מוסך שאני סומך עליו, מוסך C. תיכנס אליו. אם הוא אומר לך אותו הדבר, תדע שזה זה.

 

נכנסתי למוסך C. סיפרתי להם מה הביא אותי לנסוע למוסך B, ומה עשו במוסך B.

התחילו לבדוק (אגב כן, גם במוסך B וגם במוסך C התחברו למחשב לקרוא תקלות. אני לא יודע מה הקודים).

וגם הם התחילו לפרק קויילים ופלאגים.
שואל אותי: אתה בטוח שהחליפו פלאגים? - ומראה לי פלאג שהראש לו מפוחם. זה לא יכול להיות ככה מאתמול הוא אומר לי.

עניתי שאני לא בטוח שלא החזירו את הפלאגים הישנים, אחרי הכל לא חייבו אותי על הפלאגים.

בקיצור הראה לי פלאג שהראש שלו, הצד שמקבל את הניצוץ (אלקטרודה?) נראה מפוחם אבל חשוב יותר: שבור או מפורר.

החליפו 2 פלאגים לחדשים, החליפו במקומות של קויילים. שורה התחתונה... הבעיה בעינה עומדת.

אמר לי: יכול להיות שהפירורים של הפלאג גרמו נזק לאטם בבוכנה.

ויכול להיות גם שבלי קשר, נשבר האטם בין שתי בוכנות ובורח לחץ מהאחת לשניה.

אז במקרה הטוב נצא מזה עם ראש מנוע (מינימום 3500 ש"ח). ואולי צריך לעשות מנוע (העריך 7500 ש"ח).

והוסיף גם שאם אני מרגיש שהאוטו נוסע פחות טוב אחרי הביקור במוסך B, אז יכול להיות שהם גרמו נזק כלשהו, בנוסף למה שכבר היה.

שאלתי מה לגבי בדיקת קומפרסיה, אמר שלא תיתן שום דבר במצב הזה (אבל בכנות, לא הבנתי את ההסבר).

שאלתי אם לעשות ראש מנוע או מנוע זה סביר באוטו בגיל הזה ובק"מ הזה, בלי רקע ברור של התחממות או התעללות ברכב ואמר שכן, זה יכול להיות וקורה גם בפחות.

חייב אותי על 2 פלאגים (סה"כ 200 ש"ח) ונפרדנו לשלום.

 

יש מה להמשיך מכאן חוץ מלבחור בין שני המוסכים האלה וללכת על התיקון ראש\מנוע?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 732 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...