Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1523 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לך את המגבר של הרץ מדגם ml power 4,העלות שלו באזור 2500 ש"ח.

hu- pioneer shp evo62 dab tweeter-ml280.3 midbass-ml165.3 amp-alpine hda 60f 

 sub-gladen zero 10 pro(sealed box) sub amp-mosconi gladen pro 1/10 

 

פורסם
לפני 13 שעות, AUDIO KING כתב:

בוא נראה.

DSP בסיסי 2000 שח 

מגבר 4 ערוצים ראוי להייבירד 602 יעלה לפחות 2500 שח.

סט הייבירד 602 יעלה נגיד 1900 

-------------

6400 שח השקעה.

 

או ללכת על סט כמו שהאינפיניטי שהצעתי בפחות מ 1K השקעה 

ולהשאר עם הציוד הקיים.

 

כלכלית זה הבדל גדול.

 

כמובן שאם אתה אודיופיל ושואף למערכת הייאנד ברכב

התכנון וההשקעה תהיה אחרת לגמרי ,אבל אני לא בטוח שזה המקרה שנמצא לפנינו.

 

 

 

 

 

 

 

 

AUDIO KING חבר נכבד,  היום ניתנה תשובה ע"י בעל הרכב KOOKE  " למדתי את הלקח של סוף מעשה במחשבה תחילה...לא נורא דמי הלימוד לא כאלו יקרים. "   

באמת צר לי שחברים שרוצים סאונד איכותי SQ ברכב שלהם, בסופו של יום, מתקינים להם ציוד שלא נותן את התוצאה הרצוייה !!

אכן יש חשיבות להוצאה הכספית, אבל ידוע היטב לכל חובב או מקצוען בתחום, שאין ברירה מלרכוש את כל הציוד הנידרש למערכת סאונד איכותי SQ, שצריך DSP וגם מגברים שיתנו תוצאה רצוייה. אפשר לחסוך כסף ע"י רכישת ציוד משומש יד 2 במחירים טובים.

איך תשמע המערכת ברכב של KOOKE לאחר " השידרוג " ?  רמקול הסאבוופר ינגן בבגז' אי שם מאחור. הרמקולים בצד ימין ישמעו באיחור, מהרמקולים בצד הנהג, ועוד.  אז נחסכו בין 1000 ש"ח - עד - 2000 ש"ח על DSP, ומה עם התוצאה ??  

פורסם
לפני 19 שעות, KOOKE כתב:

שוב תודה.

 

הרמקולים מורל היבריד כבר נרכשו והסט כבר הורכב ברכב עם המגבר הקיים. זה קרה בטרם ראיתי התשובות כאן.

 

המקור למוזיקה זה ספוטיפיי וטידל מהנייד שמחובר בכבל דרך כניסת אוקס למערכת המקורית של הרכב. מערכת המקור של הרכב מיושנת אבל לא מתכוון להחליף את יחידת הראש למרות שהיא מבאסת מבחינת תכונות וחיבוריות (אין קאר פליי, אין הזרמת מוזיקה בבלוטות'). אבל איכות האות שהיא מוציאה (לפי מה שקראתי ברשת) מאד טובה עם היענות שטוחה ונטולת עיוותים. המערכת המקורית לא תוחלף על אף החסרונות כי היא כולל הצגת מידע של נתוני הרכב ולא מצאתי ברשת מערכת חליפית תואמת מקור איכותית (יש כל מיני מסכי אנדרואיד סיניים עם איכות מפוקפקת)

 

אני דווקא אודיופיל בדגש על הציוד בבית אבל איכות הסאונד חשובה לי גם ברכב. לא הייתי מודע לעכבה הגבוהה והנצילות הנמוכה של הרמקולים.

התוצאה כרגע עם הסט אפ הקיים היא טובה אבל לא מצויינת. הבס בומי, הפרדת הצלילים לא משהו וחסר לי עומק ועושר במיד. עוצמה לא חסר אבל איכות צליל בהחלט לא עומדת בדרישות שלי.

 

לכן, על בסיס התשובות שלכם המגבר יוחלף. לא מתכוון להוסיף לשרשרת DSP.

 

המגבר שהומלץ לי כאן של אלפיין יקר כ- 3,500 ש"ח כאן בארץ (800 $ בחו"ל).

 

יש המלצות למגבר איכותי אחר וזול יותר שינצל את הרמקולים כמו שצריך?

 

יש המלצות לסאב איכותי עם צליל הדוק יותר או שהחלפת המגבר תספק את מידת השליטה הנכונה על הסאב?

 

למדתי את הלקח של סוף מעשה במחשבה תחילה...לא נורא דמי הלימוד לא כאלו יקרים

 

 

 

 

  המגבר הנ'ל יפתח לך את ההיבריד יפה מאוד https://www.zap.co.il/model.aspx?modelid=693483 רוקפורד מסדרת ה T שלהם מגבר ברמה מאוד גבוהה לפי דעתי טוב יותר מהאלפיין 

 על המגבר הנל היה מחובר לחבר  שתי סטים של מורל וירטוס כול סט 140RMS והמגבר פשוט הרים אותם פצצה 

 

לגבי סאב וופר איזה סאב כרגע מחובר ? 

פורסם
בתאריך 20.4.2022 בשעה 10:38, Dani Cohen כתב:

באמת צר לי שחברים שרוצים סאונד איכותי SQ ברכב שלהם, בסופו של יום, מתקינים להם ציוד שלא נותן את התוצאה הרצוייה !!

דני זה לא העניין ,ההפך הוא הלך על האופציה היקרה והטובה יותר

הוא רק לא לקח בחשבון שהוא יצתרך להשקיע סכום גבוהה נוסף על הגברה או DSP

על כל פנים DSP ניתן להוסיף בכל שלב לא קרה אסון ,הוא לא מרוצה כי 

הוא מעיד על עצמו כאודיופיל ,וזה דיי ברור שתקציב מינימלי לא יסגור את הפינה עבורו.

 

בתאריך 20.4.2022 בשעה 10:38, Dani Cohen כתב:

אבל ידוע היטב לכל חובב או מקצוען בתחום, שאין ברירה מלרכוש את כל הציוד הנידרש למערכת סאונד איכותי SQ

אני מסכים איתך ,אך לא כל אחד רוצה או יכול להרשות לעצמו

ואם כן אז זה בהחלט הכיוון.

 

לסיכום 

מספר אופציות לפי תקציב:

1.ללכת על מגבר 2 ערוצים מתאים +מונובלוק + DSP

2.ללכת על מגבר 4 ערוצים +DSP

3.ללכת על מגבר 4 ערוצים עם DSP מובנה 

4.רק מגבר 4 ערוצים עם BT מובנה 

 

המלצה נוספת על רקע עבודה עם מנחת 

מומלץ לעקוף את המערכת המקורית עם מודול BT שעומד עצמאית 

בחיבור אופטי ל DSP.

 

 

  • אהבתי 1
פורסם

שוב תודה למשיבים. נתתם  לי חומר למחשבה.

 

בכל אופן אבהיר עוד כמה דברים - ברכב יש רמקול סנטר ורמקולים אחוריים מקוריים שלא הוחלפו ושמוגברים על ידי המערכת המקורית. 

 

התקציב למערכת מבחינתי הוא לא בלתי מוגבל בכל זאת עכשיו נרכש הרכב תמורת לא מעט זוזים והוא עובר גם דיטיילינג פנימי וחיצוני ובהמשך צפוי לו גם יישור קו מיכאני (אין תקלות חדועות אבל צריך טיפול כולל החלפת רפידות וכו')

 

מבחינת הסאונד - משחק קטן עם הבלאנס ימין שמאל סידר לי את הבמה לשביעות רצוני (במרכז השימשה הקדמית). הרמקולים האחוריים כמעט ולא נשמעים ושוקל לוותר עליהם בכלל.

 

מה שחסר לי מבחינת סאונד - קצת יותר עומק במיד והפרדת צלילים טובה יותר (מקווה שמגבר איכותי יפתור זאת) בנוסף הסאב נשמע לי בומי מדיי ולא מפורט והתקפי והדוק (עד בלתי מורגש) כמו שאני אוהב.

 

כרגע בשלב ראשון יוחלף המגבר ונבחן איך הסט אפ נשמע ואז אשקול אופציות נוספות.

 

שאלת הבהרה לגבי מה שהוצע לי כאן - מודול BT שיתחבר ישירות למגבר ו/או לDSP או מגבר עם מודול BT משלו... המשמעות , אם אני מבין נכון, שאני עוקף לחלוטין את המערכת המקורית - לא אוכל נניח לשמוע רדיו? 

באותו עניין - האם תשדורת BT איכותית מספיק מבחינת איכות הצליל? - התנסייתי במודול BT זול שהתחבר לכניסת AUX במערכת המקורית והתוצאה הייתה זוועה. כרגע הטלפון הנייד מחובר באופן חוטי לכניס AUX והסאונד כבר השתפר מאד במגבלות שעדיין חסרות לי ושציינתי כבר.

 

לא שוקל כרגע הוספת DSP לסט אפ בגלל העלות של המכשיר ועלות הכיוונים של הסט אפ עם הDSP (איני יודע לעשות זאת בעצמי )

 

 

פורסם (נערך)

בתור אחד שמצהיר על עצמו כאודיופיל  דווקא הייתי ממליץ לך ואף הייתי אומר בגדר חובה ללכת על DSP

כי אני מזהה אצלך חוסר שביעות רצון שאני יודע שרק עם DSP תצליח לפתור

אם אתה רוצה בכל זאת ללכת מהקל לכבד אז החלטה שלך.

 

בנוגע לשאלה שלך 

אז המודול מגיע בנוסף לא במקום 

אתה נשאר בדיוק במצב שלך כרגע אתה מקבל בנוסף 

אופציה להזרמת אודיו ברזולוציה גבוהה מכשיר כמו https://mosconi-america.com/portfolio/amas-96k/

נותן לך את האופציה לחבר אותו גם בחיבור אופטי דיגיטלי 

וגם בחיבור אנלוגי ,שים לב שהמגבר המיועד צריך להיות עם אופציה לחיבור "היילבל" וחיבורי RCA בנפרד 

הכי טוב ללכת על DSP להשתמש בחיבור "היילבל" שלו ולחבר את המודל BT חיבור אופטי.

 

רוצה לחסוך כסף ?

jbl gtr104

מגבר 4 ערוצים נהדר עם מודול BT מובנה איכותי 

החיסרון ,אם אתה רוצה להוסיף DSP לאחר מכן אתה בבעיה כי ה DSP הוא ברמת קדם מגבר 

וה BT המובנה במגבר מקבל ישירות סיגנל לא מעובד.

 

ברמת הסאב - זה עניין ש-DSP יכול מאוד לעזור אני לא יודע איזה JL יש לך אבל ברוב המקרים 

הם מייצרים סאבים טובים בהחלט ,גיינים אקולציה תיקוני זמנים ואתה מסודר.

 

ברמת הסט

המלצה שלא הגענו אליה היא איטום דלתות כי אתה שואל ומבצע במקביל בלי לחכות למסקנות

במיוחד ברמת הסט שלך ההייברד 602 הוא סט שמתפקד נהדר בטווח התחתון באזור ה 60 הרץ 

אבל בשביל זה הוא צריך איטום דלתות וגם הגברה בהתאם.

לפני 35 דקות, KOOKE כתב:

קצת יותר עומק במיד והפרדת צלילים טובה יותר

עניין של שימוש ביחידת הראש המקורית ,עם מקור איכותי אני בטוח שתקבל תוצאה טובה יותר

וכמובן עניין של כיוונים וכאן ה DSP הוא פקטור רציני.

 

אגב עומק במיד רמקולים של מורל הם באופיים "חמים" 

אני אישית מוצא אותם עם פחות עומק במיד הייתי מגדיר את זה כצליל "חי" זה בא לידיי ביטוי באופן מאוד מורגש במורל וירטוס 

ואפילו ברמת המורל הייברד שהוא ללא ספק סט נהדר האופי הזה נשמר בסטים 2WAY שלהם מלבד הסופרימו כמובן 

ולכן ברמות הגבוהות אני אישית מתחבר רק  לסטים של מורל בצירוף מיד CDM נפרד 

אבל עזוב אני לא רוצה להכניס אותך לתוך דיון שלם על הנושא.

מה שגם יש לך רמקול סנטר במערכת שאמור לטפל בטווח הזה בדיוק 

ואני נמצא תחת הרגשה שכיוון DSP איכותי יביא אותך לאן שאתה רוצה.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי AUDIO KING
  • אהבתי 1
פורסם

ההצעה שלי לפותח השרשור - שכבר לזכרוני היתה לו בעברו אינפיניטי דומה או זהה ויש בינינו היכרות עבר.

 

לסיים את כל תהליכי יישור הקו של הרכב - לסיים קו מכאני, לסיים דיטיילינג וכל דבר שהרכב דורש ולא מסוגל לספק את הנדרש ממנו קודם לכן. 

המערכת המקורית עובדת והיא בסדר נכון לעכשיו. 

 

לאחר סיום התהליכים - להגדיר תקציב ברור! ודרישות מינימום וסף מהמערכת. 

 

בעיני זה יגמר בכוון שכבר מוכר לבעל הרכב -  פתרון אינטגרציה (DSP משולב מגבר) - רק שהיום יש אינטגרטורים חזקים בהרבה מפעם ומגוונים בהרבה. 

 

יש כאלו שתומכים ב2 ערוצים חיצוניים לטובת מגברים חזקים ויש אפילו כאלה שתומכים ב4 ואז אפשר לתת לסאב וופר ולמידבאסים - הספקים בריאים. 

 

לרוב האינטגרטורים היום הDSP המשולב תומך מעבר אוטומטי ממקור אנלוגי (כמו המערכת המקורית למשל) למקור אופטי - כמו למשל ממיר USB לאופטי כזה או אחר או ממיר BT לאופטי כזה או אחר. 

 

ואפילו יש אפשרות לניגון של שני מקורות בו זמנית אצל מותג ספציפי (נמנע מלדבר על מותגים באופן גלוי) בו גם המערכת המקורית וגם נגן חיצוני יכולים לנגן - בו זמנית! 

 

יש מלא פתרונות - אבל ללא תקציב מוגדר פשוט לא מתכוון לשבור את הראש על ייעוץ. 

 

ובסופו של דבר - הדבר הכי חשוב במערכת שתכלול DSP וגם כזו שלא - לגשת למכוון מקצועי. כל הכסף הזה בעיני מושלך ישירות אל הפח כל עוד לא התבצעה התקנה ראויה (רכב פרימיום קצת יותר סלחן בנושא הבידוד) וכוון ראוי. 

בתאריך 22.4.2022 בשעה 19:24, AUDIO KING כתב:

אגב עומק במיד רמקולים של מורל הם באופיים "חמים" 

אני אישית מוצא אותם עם פחות עומק במיד הייתי מגדיר את זה כצליל "חי" זה בא לידיי ביטוי באופן מאוד מורגש במורל וירטוס 

ואפילו ברמת המורל הייברד שהוא ללא ספק סט נהדר האופי הזה נשמר בסטים 2WAY שלהם מלבד הסופרימו כמובן 

ולכן ברמות הגבוהות אני אישית מתחבר רק  לסטים של מורל בצירוף מיד CDM נפרד 

אבל עזוב אני לא רוצה להכניס אותך לתוך דיון שלם על הנושא.

 

ואם כן לדבר על מותג - באופן פרטני היות וכבר התייחסו כאן למותג פרטני אז אוסיף.

 

כאחד שיש לו בכל רכב מוראל הייבריד - מידבאסים 602 

הם צריכים הרבה מאוד כוח! 

 

ברכב אחד אצלי הם מגיעים ביחד עם CDM880 וMT350 - המידבאסים יושבים על מגבר זול תוצרת ברזיל שמסוגל לספק להם ב4 אוהם עד 150 וואט (מוגבל פיוז 40 אמפר) וכל מה שיש לי לאמר לאחר שהעברתי אותם להגברה חיצונית על טכנולוגיה חדשה של חצי-גישור - זה פשוט מדהים! אבל הסוד הוא לתת להם באמת הרבה כוח! 

 

ברכב השני - הם על אינטגרטור מתוצרת איטלקית שמסוגל לספק 260 וואט בגישור - רק שה260 וואט האלה יושבים על ספק כוח ש"נותן שירות" לכל שאר הערוצים (שמונה ערוצים) ואפילו על ההספק הזה נאלצתי להפעיל בוסט אלקטרוני בכדי שהמידבאסים יזוז בצורה מספקת. 

 

על מגבר חיצוני, חזק - עם ספק כוח נפרד משאר המערכת - אני יכול לאמר שה602 האלה לא נשמעים כמו שום דבר שתראה כאן מיוחס בתגובות למותג "מוראל" - מפתיע! מפתיע מאוד! ולטובה. 

 

הם לא רק חיים אלא הם גם בועטים - מאוד חזק - ברמה כזו שאני מכבה סאב 8 באחד הרכבים (זה שיש בו מגבר נפרד לטובתם) ורוב האנשים לא מצליחים לזהות שהסאב בכלל לא עובד. 

 

ברכב השני בהמשך למה שכתבתי - המידים הם גם מוראל רק שהם הCCWER254 והם פשוט בלתי נתפסים - היו לי הרבה CDM ואני מת על הסאונד שלהם - מה שמוראל עשו ב2.5 אינטש קון האלו מעורר פליאה בעיני. 

ממליץ בחום לנסות זוג שכזה או לשמוע לפחות - תמורה אדירה לסכום. 

 

לMM3 מוראל הוציאו מהדורה מוגבלת ביתית מסדרת הCAW - הדגם הוא או 3514 או שזה 3541 לא זוכר בדיוק ויש בידי זוג שכזה במחסן - עד היום יצא לי לשמוע מעט מאוד את הMM3 אבל רק במערכות לא מכוונות - זה עשה עוול כמובן ליכולת שלי לחוות דיעה מגובשת אבל לאחר ניסיון ארוך טווח עם הCCWR - כשראיתי הזדמנות נדירה לקנות את הCAW פשוט עשיתי את זה. 

 

 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

אתה צודק הייתה לי בעבר אינפיניטי וחזרתי לאהבה הישנה. אכן אנחנו מכירים עוד מאז.

 אני בהחלט מסכים איתך בנוגע לדרך הפעולה וממילא התכוונתי לפעול כך - הדיטיילינג הסתיים, יישור קו מיעאני בחודש הבא.

 

פשוט לא יכולתי לחיות אפילו לרגע עם המערכת המקורית הנוראית שיש באינפיניטי הבסיסית - לכן בשלב ראשון הותקנו הרמקולים + מגבר שהיה לי + סאב שהיה לי. התוצאה עדיין לא משביעת רצון מבחינתי אבל כפתרון ביניים זה אחלה.

 

ההמשך על סמך העיצות כאן יהיה הגברה ראוייה לרמקולים ו...כאן כבר אובד עיצות..

 

למה הכוונה ב"אינגרטורים" ובמיוחד אלו שיש להם DSP מובנה (מה שהיה לי לא אהבתי כי דרש תוכנות ייעודיות ועלות כיוון גבוהה - היה סט אפ של אודיסון)

 

אל תתקמצן - תן לינקים ל"אינטגרטורים" ראויים לטעמך ובעיקר אלו המאפשרים גם חיבור ישיר למגבר וגם חיבור המערכת המקורית של הרכב במקביל.

 

  • אהבתי 1
פורסם

כן - אני גם זוכר שדיברנו בהודעות פרטיות שאתה מתכוון לחזור לאהבה היפנית הזו - מבין אותך לחלוטין. 

 

אני נמנע מלדבר ישירות על מותגים באופן גורף אלא אם כן נשאלתי. 

 

תראה אני זוכר עוד את אותו ערב שרכשת את המערכת - הרי הייתי שם לידך. וכן זוכר את הסטאפ של אודיסון (שהיה לי זהה כזה ברכב האישי שלי) והחסרון העיקרי שלו הוא הספק נמוך. 

 

אני עדיין ברכב אחד עם אינטגרציה של אודיסון אבל הגרסא החזקה של מה שהיה לך - פרימה פורזה. מדובר כאן כבר בהספקים ראויים כביכול ואני בכוונה רושם כביכול היות וספק כוח אחד מריץ את כל ההצגה - וזה טוב ונחמד, אבל "לא באמת זה" למי שמחפש מערכת SQ איך נקרא לזה? FULL SCALE? 

 

וברכב השני שלי יש גם פתרון אינטגרציה מבית MOSCONI מסדרת PICO דגם 8 על 12 - בקיצור מוסקוני פיקו DSP 8 12 

 

ולדבר הזה יש כמובן את החסרונות שלו - אבל יש לו המון יתרונות מהממים ואחד מהם זה TRIGGER - הוא מסוגל לנגן בו זמנית! 4 מקורות שמע שונים. 

 

בזמן שהאודיסון וכמעט כל אינטגרטור אחר - יכולים לקפוץ אוטומטית ממקור שמע אנלוגי - כמו למשל יציאות RCA או מערכת מקורית מונחתת - למקור דיגיטלי כשהם מזהים זרם מידע - זה נחמד וזה עובד אבל זה לא דומה לטריגר שיש במוסקוני - ממה שאני יודע, רוב היצרנים היום מפתחים "מיקסר" שכזה לרוב המוצרים שלהם.  לא בטוח אם הליקס  מבית אודיוטק פישר גם מסוגלים לנגן בו זמנית שני מקורות - לא יודע בדיוק איך ואם אני טועה כאן.

 

אינטגרטור הכוונה היא למגבר שמשלב בתוכו מעבד (DSP) אות 

 

היתרון הנוסף של הפיקו הזה הוא שיש לו 4! יציאות חיצוניות למגברים (שהDSP כן מפקח עליהן) - ואז אתה יכול להגביר חיצונית גם זוג סאב וופרים וגם זוג מידבאסים. 

 

יש עוד כמה וכמה אינטגרטורים בשוק שיש להם 4 יציאות חיצוניות אבל בד"כ גם סך הערוצים שלהם יהיה 8 ולא 12 - הפיקו מאפשר לך גם אחוריים וגם סנטר 2 חלקים - והכל הכל אקטיבי, ללא צורך באף קרוס פסיבי. 

 

אבל המגרעה הכי גדולה שלו בעיני היא תוכנה סופר מסורבלת ולא נעימה לעבודה - וזה לדעתי בעבורך SHOW STOPPER אם את זו של הפרימה לא אהבת... 

 

שאלת אז עניתי. 

 

הגברה ראויה בעיני - מבחר המגברים היום הוא עצום ולא בעיה למצוא מגברים איכותיים נקיים וחזקים - בין אם מזעריים בגודלם או כאלו שתופסים חצי תא מטען. תייצב את הרכב - תיתן מפרט של הקיים והדרוש ואנסה לתת לך הכוונה כללית ללא הצמדות או העדפה של מותג. 

  • מעניין 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

×
×
  • תוכן חדש...