Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1570 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני מוכר את הרכב שלי, נתקלתי כבר ב2 קונים פוטנציאליים שלא רוצים לעשות בדיקות לפני הקנייה - לא רוצים לנסוע למכון בדיקות , אומרים אנחנו מאמינים לך, בוא נעשה העברת זה״ב והעברת בעלות אחרי זה.

 

שאלה: למה הם לא רוצים לעשות בדיקה? האם יש לי אחריות אחרי המכירה? ההרכב ממש בסדר, אך אני לא יודע מה קורה בפנים , חושש מטענות אחר כך.

 

תודה רבה.

פורסם

1. יש תקלות מהותיות שאתה מודע לקיומן ברכב?

2. מופיע בחוזה המכירה סעיף שהרכב נמכר במצבו הקיים (או לחילופין המילים As-is)?

3. האם המחיר הגיוני לרכב במצבו? (כלומר אין מחיר נמוך באופן מחשיד)?

 

אם התשובה ל-1 היא לא, והתשובה ל-2 ו-3 היא כן, אז אתה בגדול מכוסה לפי חובת תום לב.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

בעיקרון אין חשש, רק חשוב שתחתים את הקונה על זכרון דברים, שהוא מודע לכך שהוא קונה את הרכב AS IS, ולא יבוא אליך בטענות אחר כך.

  • אהבתי 2

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

חלום שלי קונים כאלו. כשאתה יודע שאתה מוכר אוטו טוב זה כיף לא לבזבז זמן על מכון בדיקה. 

 

אין לי ניסיון עם אנשים שהסכימו להעביר כסף בלי לראות את האוטו בכלל, אך כן יש אנשים שסומכים על הבדיקה של עצמם או מגיעים עם מישהו שמבין במכוניות ואחרי האוקיי שלו מתקדמים. 

 

כנראה שעם המצב היום בשוק הרכב גם על זה אנשים מרשים לעצמם לוותר. 

  • אהבתי 1
פורסם

כשמכרתי את הקליאו, חבר פורום קנה, בא ובדק בעצמו ללא מוסך או מכון.

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 57 דקות, m3x7r3m3 כתב:

1. יש תקלות מהותיות שאתה מודע לקיומן ברכב?

2. מופיע בחוזה המכירה סעיף שהרכב נמכר במצבו הקיים (או לחילופין המילים As-is)?

3. האם המחיר הגיוני לרכב במצבו? (כלומר אין מחיר נמוך באופן מחשיד)?

 

אם התשובה ל-1 היא לא, והתשובה ל-2 ו-3 היא כן, אז אתה בגדול מכוסה לפי חובת תום לב.

אני לא מכיר תקלות. 

 

צריך לעשות גם חוזה מכירה? איפה אני לוקח דוגמא? אינטרנט?

פורסם

זיכרון דברים ניתן להוריד מהאינטרנט ולהוסיף סעיף שהקונה בחר לא לקחת את הרכב לבדיקה ובדק אותו בעצמו לשביעות רצונו.

  • אהבתי 1

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם
לפני 40 דקות, Little Wing כתב:

חלום שלי קונים כאלו. כשאתה יודע שאתה מוכר אוטו טוב זה כיף לא לבזבז זמן על מכון בדיקה. 

 

אין לי ניסיון עם אנשים שהסכימו להעביר כסף בלי לראות את האוטו בכלל, אך כן יש אנשים שסומכים על הבדיקה של עצמם או מגיעים עם מישהו שמבין במכוניות ואחרי האוקיי שלו מתקדמים. 

 

כנראה שעם המצב היום בשוק הרכב גם על זה אנשים מרשים לעצמם לוותר. 

 ואללה לא יודע על מה הם סומכים. באו, הסתכלו, פתחו מכסה מנוע, הסתכלו עליי וגם על מצב האוטו החיצוני וזהו…

 

לא ראיתי שבדקו לעומק. באו בחור צעיר ודוד שלו מהצפון.

פורסם

קרה לי פעם. באו, הסתכלו, לקחו. במכירה האחרונה התקשרו קונים שהתחננו לקחת בלי בדיקה אבל כבר סגרנו עם מישהו שרצה לבדוק (וקנה).

פורסם

אני קניתי רכב אחד ללא בדיקה במכון בדיקה (הייתי במוסך מורשה דרך חבר והמנהל עבודה בדק ב5 דקות את הרכב ואמר לי לחטוף ) , וגם כמעט מכרתי 2 רכבים (בסוף הרכב נשאר אצלי ) באו לראות אותם ורצו אותם בלי בדיקה , מספיק שאתה רואה מי הבן אדם  ובודק את הרכב שלו ואתה מבין עם מי יש לך עסק...

  • אהבתי 1

Golf 1.6 DSG 2009

פורסם

החלפתי כבר מעל 10 רכבים אף פעם לא הלכתי למכון בדיקה, מספיק לי לראות היסטוריה, סיבוב, לשמוע את הרכב לחפש תיקוני פח/החלפות וזהו. 

אני מניח שיש הרבה אנשים שעושים כמוני.

  • אהבתי 4

היום: MG E-HS '23 ליסינג זמני/ יונדאי טוסון 17' Open Sky

הקודם: יונדאי טוסון 22' פרימיום 2.0 ליסינג/ טויוטה קורולה F/L GLI '16

פורסם
לפני שעתיים, daniel204 כתב:

החלפתי כבר מעל 10 רכבים אף פעם לא הלכתי למכון בדיקה, מספיק לי לראות היסטוריה, סיבוב, לשמוע את הרכב לחפש תיקוני פח/החלפות וזהו. 

אני מניח שיש הרבה אנשים שעושים כמוני.

ובכל הרכבים שקנית לא צצו להן בעיות ? לא נצרכת להכניס את האוטו למוסך אחרי הבדיקה ?

פורסם

לי קרה כבר פעמים שבאו קונים ולא רצו לבדוק את הרכב. הפליא אותי בשני המקרים.

הקונים השיבו שהם רואים את הרכב ובטוחים שהוא בסדר. נכון, הרכבים אצלי שמורים, טוב רק אני ברכב, אין מי שמניח רגלים על הכיסאות או הדשבורד, לא אוכלים ברכב וכיו”ב.

אני מציג חשבוניות טיפול מסודרות.

אבל בכל זאת... בכל אופן, אני ממש מפציר בקונים שיבדקו את הרכב. הם לא רוצים.

 

בשני המקרים לא חתמנו על זכרון דברים. שהרי מה נכתב בו?

שלמיטב ידעתי הרכב תקין, בכל מקרה לא מכחיש.

שהקונה לא רוצה לעשות בדיקה. נו, ברור שלא רצה, שהרי ברור שלא עשה. אז מה? יגיד הקונה שהמוכר הכריח אותו שלא לעשות בדיקה. יצחקו עליו.

הזכרון דברים טוב/חובה כשיש משהו יוצא דופן לגבי הרכב ו/או לגבי הסדרי תשלומים. לא ממש חובה כשהכל נקי ומסתיים במקום.

בכל אופן זה מבחינתי כמוכר, הקונה אם רוצה היה מוזמן להציע שנכתב זכרון דברים.

פורסם
לפני 13 שעות, buchgb כתב:

אני לא מכיר תקלות. 

 

צריך לעשות גם חוזה מכירה? איפה אני לוקח דוגמא? אינטרנט?

יש מלא דוגמאות.

 

פשוט גגל "זכרון דברים למכירת רכב".

 

הנה דוגמא אחת:

https://levi-itzhak.co.il/זכרון-דברים---חוזה-למכירת-רכב

לפני 35 דקות, Ron Poh כתב:

הזכרון דברים טוב/חובה כשיש משהו יוצא דופן לגבי הרכב ו/או לגבי הסדרי תשלומים. לא ממש חובה כשהכל נקי ומסתיים במקום.

בכל אופן זה מבחינתי כמוכר, הקונה אם רוצה היה מוזמן להציע שנכתב זכרון דברים.

אז היה לך מזל ונפלת על קונים סבירים והגיוניים

  • אהבתי 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

פורסם

האמת שקצת לא מבין מי שקונה בלי בדיקה. מילא אם הוא מוסכניק מומחה וגם אז אי אפשר לדעת הכל.

לדוגמא - אמא שלי תמיד מוכרת רכב עם נתונים מצויינים. קילומטרז' נמוך מאוד, נהגת יחידה ומטופל בקביעות במוסך מרכזי.

חודשיים לפני שמכרה את הפולו שלה התגלה בטיפול תקופתי נזילה במשאבת המים שחייבה את החלפתה בסכום לא זול בכלל (2300 אם אני זוכר נכון).

אם היא היתה מוכרת את הרכב כמה חודשים קודם הקונה היה נתקע עם ההוצאה הזו. יש הרבה מקרים שבדיקה יכולה לעזור גם אם שני הצדדים פועלים בתום לב.

×
×
  • תוכן חדש...