Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם כדאי לקנות רכב חשמלי?


roy007
שימו לב! השרשור הזה בן 823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לסוללה איך אורך חיים אינסופי, היא מאבדת 2% בשנה במקרה הטוב ו3-5% במקרה הגרוע. זה לא כולל אירועים של תקלות אלא זה בלאי טבעי לחלוטין. יש סוללות שיום אחד פשוט מפסיקות לעבוד מכל מיני סיבות.

 

אז מחוץ לתקופת האחריות זה בדיוק כמו כל רכב משומש אחר, זה לשים את הכסף על קרן הצבי ולכן המחיר של רכב כזה לא יהיה גבוה. במילים אחרות, כמו שרכב בנזין בן 10 לא שווה יותר מידי כך כנראה גם רכב חשמלי 

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 217
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

לפני 10 שעות, edward כתב:

כרגע יש כדאיות אך היא לחלוטין נובעת מהבדלים במיסוי וכמובן חייבים חניה בטאבו אחרת זה לא פרקטי לטעון.

 

בטסלה ממש לא חייבים חניה פרטית עם 614 ק"מ סוללה וסופרצ'ארגרים בחינם (120 ק"מ נסיעה בחמש דקות).

לפני שעה, edward כתב:

לסוללה איך אורך חיים אינסופי, היא מאבדת 2% בשנה במקרה הטוב ו3-5% במקרה הגרוע. זה לא כולל אירועים של תקלות אלא זה בלאי טבעי לחלוטין. יש סוללות שיום אחד פשוט מפסיקות לעבוד מכל מיני סיבות.

 

אז מחוץ לתקופת האחריות זה בדיוק כמו כל רכב משומש אחר, זה לשים את הכסף על קרן הצבי ולכן המחיר של רכב כזה לא יהיה גבוה. במילים אחרות, כמו שרכב בנזין בן 10 לא שווה יותר מידי כך כנראה גם רכב חשמלי 

 

ממש לא נכון. יש טסלות שבמשך 10 שנים איבדו פחות מ-10% סוללה והסוללות משתפרות כל הזמן גם בטווח וגם באמינות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, X9500 כתב:

@רועי5, לא הבנתי מה בתגובה שלי הפיל לך את האסימון. כבר יש באשכול כמה תשובות מצויינות בעניין - ואני אחדד, ברשותך.

 

מחדל אמיתי, בניגוד למודל3 פרפורמנס הרכב שלי לא מגיע מאפס למאה ב-3.3 שניות, הליצנים מקובנטרי התרשלו והוציאו מוצר נחות שזקוק לשניה וקצת יותר - אבל זה כל-כך לא משנה וכל-כך לא מעניין... מי שרוכש רכב חשמלי אך ורק בגלל היכולת שלו לייצר תאוצות שבד"כ רואים בסרטים מצויירים, למעוך לך את הגב ולעצב מחדש את החלק האחורי של הגולגולת בכל רמזור או מרווח פנוי בכביש, יגלה תוך זמן קצר כי החוויה ה"אנטי-סוציאלית" הזו (ואולי עוד כמה עניינים פסיכולוגיים ואחרים) היא בעיקרה מוזרות ראשונית של משהו חדש ומתעתע בעיקר בגלל השקט שמסביבך גם כשדוושת הוואט נבעטת לרצפה וההנוף בחלונות הופך למטושטש. כן, אתה מבין שמה שראית ביוטיוב אמיתי, סביר להניח שגם נהנית (אישתי, למשל, ממש לא אוהבת רכבות הרים), והופה - התרגלת לתחושה ואין לך עכשיו - כמו שלא היתה צריכה להיות לך גם קודם - סיבה אמיתית לנצל את עתודות הכוח ויכולות התאוצה הקומיות בכביש הציבורי אלא כשאתה באמת זקוק להן מבחינה בטיחותית, עקיפה למשל.

 

הדבר נכון לטסלות, טאייקנים, אי-טרונים, איי-פייסים כמו גם לג'יאומטרי, זואי, מקסוס וכל דגם חשמלי (או לא חשמלי) אחר.

אני ממש לא חושב שרכבי BEV זוחלים יותר מאחרים.

אני לא מבין מה ההתמרמרות על זה שטסלות ורכבים חשמליים נותנים ביצועים. אתה יודע שלא הכל בינארי, כן? זה לא שאתה חייב להאיץ כמו פסיכופט בכל רמזור ולתת פתיחות כל עצירה. זה כיף שהכח זמין. בין אם זה להנאה או בטיחות.

 

וכן, מהמון אנשים שאני מכיר שהם בעלי טייקן\מודל 3, אתה אף פעם לא מתרגל להרגשה ה"אנטי סוציאלית" הזאת.

 

בלי שום קשר, זה לא שהביצועים באים על חשבון של צריכת אנרגיה כמו ברכבי-על למינהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Gopher כתב:

 

בטסלה ממש לא חייבים חניה פרטית עם 614 ק"מ סוללה וסופרצ'ארגרים בחינם (120 ק"מ נסיעה בחמש דקות).

 

ממש לא נכון. יש טסלות שבמשך 10 שנים איבדו פחות מ-10% סוללה והסוללות משתפרות כל הזמן גם בטווח וגם באמינות.

אם תקרא קצת מה טסלה עצמה אומרת על טעינה בסופרצארגר תגלה שזה לא מיועד לשימוש יומיומי כי זה דופק את הסוללה. זה למצבי חירום או טויולים ארוכים בלבד (ממליצים לא להשתמש יותר מפעם בחודש). 

 

חוץ מזה כל היופי ברכב חשמלי זה שאתה מתעורר בבוקר עם מיכל מלא ולא צריך לנסוע לאלוהים יודע איפה (הפריסה זה לא כמו תחנות דלק). אני כבר לא מדבר על מה שקורה כשאתה מגיע לטעון ויש רכב אחר שכבר טוען שם ויושב שם 40 דקות (ולא חמש).

 

לגבי מה שאמרת על טסלות שיש להן עדיין 90% מהסוללה אחרי עשור:

 

1. הרכבים האלה ננהגו על ידי אנשים פדנטים שנוסעים בזהירות יתרה ודואגים (כמעט) לא להשתמש בסופרצארגר, הם לעולם לא טוענים את הסוללה מעל 85% ולא מרוקנים מתחת ל-40-50%, לא עושים הרבה קמ בשנה, וכו וכו. 

 

2. זה שהם חושבים שנשאר להם 90% סוללה זה קצת מוטל בספק כי מחשב הרכב לא מאפשר מראש להשתמש בקיבולת המלאה של הסוללה. כדי לדעת כמה הם איבדו באמת צריך לעשות בדיקה יותר מעמיקה מאשר ללחוץ על כמה כפתורים.

עריכה אחרונה על ידי edward

האתר שלי: long.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, YoJ כתב:

אשמח לסיטואציות מהחיים בכבישי ישראל בהם תאוצה של 3 שניות מ0-100 באה לידי ביטוי שרכב מה10 שנים האחרונות לא מסוגל לעשות.

זה מההתנסות הקצרה שלי:

1. עולים לגלבוע מלפנים רכב בנזין מקרטע, בכביש יש קו מקווקו לפרקים כי יש עיקולים. ברכב בנזין אתה יכול להתקע אחרי הרכב המקרטע כל הדרך, או לצאת לעקיפה ולהתפלל שהרכב לא יתבלבל בהילוך והמנוע יתפס מספיק מהר לסלד אופטימלי ותצליח להאיץ בעליה לפני שיופיע רכב מאיזה עיקול. ברכב חשמלי אתה יוצא לעקיפה לוחץ על החשמל, כל הכח מגיע בצורה מיידית ובכלל זה לא מרגיש בכלל כאילו אתה נוסע בעליה.

2. יוצא מכביש צדדי של ישוב קטן בצפון וצריך להשתלב בכביש עם נתיב אחד ותנועה ערה. יש נתיב השתלבות של 50 מטר ביום טוב. ברכב בנזין תצטרך לרצוח את דוושת הגז כדי להגיע למהירות שממש לא מתקרבת למהירות התנועה ולהשתלב בצורה שהיא מסכנת חיים. ברכב חשמלי 50 מטר מספיקים כדי להגיע למהירות התנועה ולהשתלב בלי הפרעה.

3. כביש למצפה רמון משאית צבאית נוסעת 80 קמ"ש. מלפנים תנועה של כל החוזרים מאילת. יש מרווחים אבל הם ממש לא גדולים. ברכב בנזין אתה יכול להתקע שעה עד שתצליח לעקוף והילדים יחרפנו את המח. ברכב חשמלי מספיק רבע מרווח, יוצאים לעקיפה לוחצים עד הסוף על החשמל והרכב נורה כמו פגז 155 ממ תוך עשירית שניה עקפת וחזרת לימין והאשה אפילו לא הספיקה לקטר "אתה תהרוג את כולנו" [במבטא פולני טוב] (רק זה שווה מאה מאתיים אלף שח לפחות לדעתי 😀) והילדים עם חיוך של מיליון דולר צועקים "אבא תעשה עוד פעם חזק".

וזה לעיר...

4. נוסע רגיל בעיר 10 מטר לפני הצומת הרמזור הופך לצהוב. ברכב בנזין אתה צריך לדפוק ברקס כי אין סיכוי שתעבור לפני האדום. שרפת גם ברקסים וגם עכשיו תחכה, ברכב חשמלי ליטוף דוושת החשמל תעיף את הרכב 20 מטר הרבה לפני שהרמזור יהפוך לאדום.

5. שוב בעיר. באופק רמזור ירוק. אתה מחליט להאיץ כדי לעבור אותו לפני שיתחלף. לפני שאתה מתקרב הרמזור מתחלף עכשיו אתה גם צריך לדפוק ברקס כדי לעצור. גם שרפת דלק, גם רפידות וגם בלאי מנוע. ברכב חשמלי, גם תאיץ יותר מהר כדי שיהיה סיכוי לעבור ואם לא, משחרר את דוושת החשמל והרכב צובר בחזרה חלק מהאנרגיה של המהירות. כך שלפחות לא כל הפעולה מתבזבזת.

 

וזה כאנקדוטות,  ולפני שהזכרנו את הפאן הטהור של הנושא. אין נסיעה כמעט שאני לא מוצא  יתרון לרכב חשמלי על רכב בנזין, בכח הזמין או ביעילות האנרגטית. נהגתי בהרבה רכבים בחיי מעמימיקו ועד יוקרה. מעולם לא הרגשתי קפיצת מדרגה ברכב כמו המעבר לרכב חשמלי. וזה לא רק הטסלה. רכב חשמלי נותן הרבה יותר מרכב בנזין מקביל במחיר, נכון להיום, מי בגודל ,מי ביציבות וההתנהגות ומי בכח ובכיף.

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שמעת פעם על מהירות ממוצעת לקטע כביש?

 

כשאתה מפעיל וייז והוא כותב לך את זמן הנסיעה ליעד, הזמן הזה נובע ממהירות הנסיעה הממוצעת לכביש. תעשה פעם חישוב של מהירות הנסיעה הממוצעת לפי הנתון של הווייז ותתפלא להיוכח כמה היא נמוכה.

 

מה שלא תעשה, תגנוב רמזורים ותעקוף משאיות, לא תנצח את מהירות הנסיעה הממוצעת.

 

בסגנון הנהיגה הספיציפי שלך אתה מזגזג במהירויות שונות  בתוך קטע הכביש הכולל כאשר מהירות הנסיעה הממוצעת הכוללת שלך לקטע הכביש נשארת זהה למהירות הנסיעה הממוצעת לאותו קטע כביש כולל ולאותה מהירות ממוצעת כוללת של הבחור מאחוריך שנתקע אחרי המשאית ולא עקף אותה ושל הבחור שנתקע ברמזור האדום כי לא הספיק לגנוב את הירוק.

 

רוצה לומר כי בכל הסיטואציות האלה שהדגמת היתרון של רכב חשמלי הוא באספקט של פאן טהור, אתה מרגיש כיף שעקפת את המשאית וגנבת רמזור ירוק כי זה סגנון הנהיגה שלך, זה לגיטימי וכיף גדול לאנשים שאוהבים את זה (ולא כולם אוהבים את סגנון הנהיגה הזה ולא כולם נהנים מזה ולא את כולם זה מעניין אפילו, אני אומר את זה באופן כללי ולא עלי ספיציפית).

 

אבל לא הגעת מהר יותר ליעד מנהג אחר שלא עשה זאת ולא ניסה אפילו לעשות זאת, פשוט נהג בקצב התנועה בזמן שאתה "הזעת" בניסיון לנצח את קצב התנועה. במקרים מסוימים שכל הקלפים יסתדרו לך, תרויח זמן זניח.

 

לגבי בטיחות והשתלבות בנתיב נסיעה, כולנו עושים את זה ברכבים דלקיים באופן בטוח לחלוטין, במקרה הרע אנחנו נחכה עוד כמה שניות למרווח גדול יותר בתנועה הנוסעת שתאפשר השתלבות בטוחה יותר .

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, איציק נ. כתב:

מה שהכי מטריד אותי זה כל מה שמסביב: מנוע\ים, כל מיני מערכות עזר לקירור של הסוללה, אלקטרוניקה (מצלמות וכו' ודברים שיכולים להתקלקל ולהתבלות כתוצאה מ: מזג אויר, שימוש, הזנחה וכד'). האלקטרוניקה\אביזרים חשמליים זה מסוג הדברים שאתה לא רואה עליהם בלאי, היום זה עובד - מחר זה מת... וזה יותר מדאיג אותי מהסוללה.

צודק, יש לי רכב בנזין דיי גדול עם מנוע מכובד. ב 200 אלף ק"מ/13 שנים שלו על הכביש לא זכורה לי תקלת מנוע/תה"ל אחת, התקלות שהיו (בולמ"ז, זרועות וכו') אופיניות גם לרכבים חשמליים .

  

לפני כשעה, Uri-G כתב:

ברכב חשמלי ליטוף דוושת החשמל תעיף את הרכב 20 מטר הרבה לפני שהרמזור יהפוך לאדום.

מעניין אם אנו חיים באותה עיר... הרכב שלי לא חלש במיוחד ומצוייד בצמיגים דיי איכותיים (Michelin Pilot Sport), וכשאני מנסה לבצע את זה ה ESP כמעט תמיד נדלק. קצת קשה לנצל את המומנט העדיף אם הכבישים לא בנויים אילו

עריכה אחרונה על ידי Haim_gds
פירסום כפול
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, evc כתב:

שמעת פעם על מהירות ממוצעת לקטע כביש?

 

כשאתה מפעיל וייז והוא כותב לך את זמן הנסיעה ליעד, הזמן הזה נובע ממהירות הנסיעה הממוצעת לכביש. תעשה פעם חישוב של מהירות הנסיעה הממוצעת לפי הנתון של הווייז ותתפלא להיוכח כמה היא נמוכה.

 

מה שלא תעשה, תגנוב רמזורים ותעקוף משאיות, לא תנצח את מהירות הנסיעה הממוצעת.

 

בסגנון הנהיגה הספיציפי שלך אתה מזגזג במהירויות שונות  בתוך קטע הכביש הכולל כאשר מהירות הנסיעה הממוצעת הכוללת שלך לקטע הכביש נשארת זהה למהירות הנסיעה הממוצעת לאותו קטע כביש כולל ולאותה מהירות ממוצעת כוללת של הבחור מאחוריך שנתקע אחרי המשאית ולא עקף אותה ושל הבחור שנתקע ברמזור האדום כי לא הספיק לגנוב את הירוק.

 

רוצה לומר כי בכל הסיטואציות האלה שהדגמת היתרון של רכב חשמלי הוא באספקט של פאן טהור, אתה מרגיש כיף שעקפת את המשאית וגנבת רמזור ירוק כי זה סגנון הנהיגה שלך, זה לגיטימי וכיף גדול לאנשים שאוהבים את זה (ולא כולם אוהבים את סגנון הנהיגה הזה ולא כולם נהנים מזה ולא את כולם זה מעניין אפילו, אני אומר את זה באופן כללי ולא עלי ספיציפית).

 

אבל לא הגעת מהר יותר ליעד מנהג אחר שלא עשה זאת ולא ניסה אפילו לעשות זאת, פשוט נהג בקצב התנועה בזמן שאתה "הזעת" בניסיון לנצח את קצב התנועה. במקרים מסוימים שכל הקלפים יסתדרו לך, תרויח זמן זניח.

 

לגבי בטיחות והשתלבות בנתיב נסיעה, כולנו עושים את זה ברכבים דלקיים באופן בטוח לחלוטין, במקרה הרע אנחנו נחכה עוד כמה שניות למרווח גדול יותר בתנועה הנוסעת.

 

 

 עוד פעם ההוא שהצטרף לפורום יום אחרי שטסלה הגיע לארץ בגלל שהוא אינטרסנט 😀

 

אז זהו שאני לא. 20 שנה באותה עבודה, אותה דרך לפני זה עם רכב בנזין היום חשמלי. קיצר לי את זמן ההגעה ב 10 ל 20% ואין יום שלא מנצח את הזמן המשוער של הוויז  , ולהתקע בכביש לאילת אחרי משאית ב 80 קמש ממש לא מקצר בקצת. כבר הייתי בסרט הזה עם רכב בנזין וכנראה גם לא נסעת בכבישי הצפון לאחרונה. יש תנועה בחלק מהכבישים שגם אם תחכה חצי יום לא תצליח להשתלב בזהירות עם רכב בנזין.

 

אבל יפה שאתה מתמיד להופיע בכל שירשור שמזכיר טסלה לספר לנו כמה נורא ואיום זה רכב חזק. רק משום מה אתה שוכח לעבור פה על השרשורים של במוו ואלפות או סתם כאלה כאלה שנהנים מזמינות הכח של מנועי טורבו וגיר דו מצמדי, כדי לספר להם שהם עשו טעות והיו צריכים לקנות רק דצ'יה שלא עוברת את ה 80 קמש 😀

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Haim_gds כתב:

מעניין אם אנו חיים באותה עיר... הרכב שלי לא חלש במיוחד ומצוייד בצמיגים דיי איכותיים (Michelin Pilot Sport), וכשאני מנסה לבצע את זה ה ESP כמעט תמיד נדלק. קצת קשה לנצל את המומנט העדיף אם הכבישים לא בנויים אילו

הנעה אחורית 😀 גם אאודי a6 (הנעה קדמית) עם פחות כח מטסלה צעקה לי כשהייתי עושה את זה 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, Turbulence כתב:

אני לא מבין מה ההתמרמרות על זה שטסלות ורכבים חשמליים נותנים ביצועים. אתה יודע שלא הכל בינארי, כן? זה לא שאתה חייב להאיץ כמו פסיכופט בכל רמזור ולתת פתיחות כל עצירה. זה כיף שהכח זמין. בין אם זה להנאה או בטיחות.

 

וכן, מהמון אנשים שאני מכיר שהם בעלי טייקן\מודל 3, אתה אף פעם לא מתרגל להרגשה ה"אנטי סוציאלית" הזאת.

 

 

התמרמרות? לא הבנת את מה שכתבתי. הכח הזמין הוא כיף, הוא גם חשוב לבטיחות וגם אתה אתה טוען שלא הכל בינארי ו"לא חייבים להאיץ כמו פסיכופט בכל רמזור ולתת פתיחות כל עצירה", אז מה בדיוק נקודת המחלוקת ביננו?

ולאלה שאתה מכיר ועדיין לא התרגלו, סבבה, אין לי שום בעיה מיוחדת עם זה. גם אני מכיר כמה אנשים שנוהגים בכלי רכב שיורדים מ-5 שניות למיאוץ הידוע, כולנו התרגלנו והתאוצה עדיין מהנה ובטיחותית אבל הפסקנו לאסוף את הלסת מהרצפה כמו בעבר.

The older you get, the better you used to be

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 שעות, X9500 כתב:

@רועי5, לא הבנתי מה בתגובה שלי הפיל לך את האסימון. כבר יש באשכול כמה תשובות מצויינות בעניין - ואני אחדד, ברשותך.

 

מחדל אמיתי, בניגוד למודל3 פרפורמנס הרכב שלי לא מגיע מאפס למאה ב-3.3 שניות, הליצנים מקובנטרי התרשלו והוציאו מוצר נחות שזקוק לשניה וקצת יותר - אבל זה כל-כך לא משנה וכל-כך לא מעניין... מי שרוכש רכב חשמלי אך ורק בגלל היכולת שלו לייצר תאוצות שבד"כ רואים בסרטים מצויירים, למעוך לך את הגב ולעצב מחדש את החלק האחורי של הגולגולת בכל רמזור או מרווח פנוי בכביש, יגלה תוך זמן קצר כי החוויה ה"אנטי-סוציאלית" הזו (ואולי עוד כמה עניינים פסיכולוגיים ואחרים) היא בעיקרה מוזרות ראשונית של משהו חדש ומתעתע בעיקר בגלל השקט שמסביבך גם כשדוושת הוואט נבעטת לרצפה וההנוף בחלונות הופך למטושטש. כן, אתה מבין שמה שראית ביוטיוב אמיתי, סביר להניח שגם נהנית (אישתי, למשל, ממש לא אוהבת רכבות הרים), והופה - התרגלת לתחושה ואין לך עכשיו - כמו שלא היתה צריכה להיות לך גם קודם - סיבה אמיתית לנצל את עתודות הכוח ויכולות התאוצה הקומיות בכביש הציבורי אלא כשאתה באמת זקוק להן מבחינה בטיחותית, עקיפה למשל.

 

הדבר נכון לטסלות, טאייקנים, אי-טרונים, איי-פייסים כמו גם לג'יאומטרי, זואי, מקסוס וכל דגם חשמלי (או לא חשמלי) אחר.

אני ממש לא חושב שרכבי BEV זוחלים יותר מאחרים.

התשובות בהחלט מצוינות, אבל לא נוגעות כלל באסימון שלי, נפילתו וסיבת נפילתו. תאוצות, ביצועים, כל אלו אינם הענין בכלל. הענין הוא הקשר המיוחד והדי מיוחד שיוצרים בעלי רכב חשמלי ככלל, טסלה או לא, עם תחשיבים שבעלי מכוניות הנעה קונבציונלית לא ממש מכירים. העובדה שרכב חשמלי "אוכל" בטריה ביותר תיאבון בנסיעה מהירה, ודאי כזו המתנהלת בכביש מהיר ולאורך זמן, מביאה אותם באופן כמעט בלתי נמנע לנהל נסיעה מחושבת יותר, זללנית פחות ולכן נינוחה ואיטית יותר במרבית הזמן. ושלא אובן לא נכון, מבחינתי מדובר בברכה, ניצול הביצועים הפנומנליים רק כשצריך אותם ולא כי סתם בא למישהו לעשות " שוויץ ", זה דווקא יופי. 

עריכה אחרונה על ידי רועי5
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Uri-G כתב:

עוד פעם ההוא שהצטרף לפורום יום אחרי שטסלה הגיע לארץ בגלל שהוא אינטרסנט 😀

 

אתה עובר באופן שיטתי על חוקי הפורום, התגובות צריכות להיות ענייניות ולא כלפי מי שכותב אותם.

 

מעבר לכך שאתה מגחיך את עצמך עם המנטרה הזאת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Uri-G כתב:

זה מההתנסות הקצרה שלי:

1. עולים לגלבוע מלפנים רכב בנזין מקרטע, בכביש יש קו מקווקו לפרקים כי יש עיקולים. ברכב בנזין אתה יכול להתקע אחרי הרכב המקרטע כל הדרך, או לצאת לעקיפה ולהתפלל שהרכב לא יתבלבל בהילוך והמנוע יתפס מספיק מהר לסלד אופטימלי ותצליח להאיץ בעליה לפני שיופיע רכב מאיזה עיקול. ברכב חשמלי אתה יוצא לעקיפה לוחץ על החשמל, כל הכח מגיע בצורה מיידית ובכלל זה לא מרגיש בכלל כאילו אתה נוסע בעליה.

2. יוצא מכביש צדדי של ישוב קטן בצפון וצריך להשתלב בכביש עם נתיב אחד ותנועה ערה. יש נתיב השתלבות של 50 מטר ביום טוב. ברכב בנזין תצטרך לרצוח את דוושת הגז כדי להגיע למהירות שממש לא מתקרבת למהירות התנועה ולהשתלב בצורה שהיא מסכנת חיים. ברכב חשמלי 50 מטר מספיקים כדי להגיע למהירות התנועה ולהשתלב בלי הפרעה.

3. כביש למצפה רמון משאית צבאית נוסעת 80 קמ"ש. מלפנים תנועה של כל החוזרים מאילת. יש מרווחים אבל הם ממש לא גדולים. ברכב בנזין אתה יכול להתקע שעה עד שתצליח לעקוף והילדים יחרפנו את המח. ברכב חשמלי מספיק רבע מרווח, יוצאים לעקיפה לוחצים עד הסוף על החשמל והרכב נורה כמו פגז 155 ממ תוך עשירית שניה עקפת וחזרת לימין והאשה אפילו לא הספיקה לקטר "אתה תהרוג את כולנו" [במבטא פולני טוב] (רק זה שווה מאה מאתיים אלף שח לפחות לדעתי 😀) והילדים עם חיוך של מיליון דולר צועקים "אבא תעשה עוד פעם חזק".

וזה לעיר...

4. נוסע רגיל בעיר 10 מטר לפני הצומת הרמזור הופך לצהוב. ברכב בנזין אתה צריך לדפוק ברקס כי אין סיכוי שתעבור לפני האדום. שרפת גם ברקסים וגם עכשיו תחכה, ברכב חשמלי ליטוף דוושת החשמל תעיף את הרכב 20 מטר הרבה לפני שהרמזור יהפוך לאדום.

5. שוב בעיר. באופק רמזור ירוק. אתה מחליט להאיץ כדי לעבור אותו לפני שיתחלף. לפני שאתה מתקרב הרמזור מתחלף עכשיו אתה גם צריך לדפוק ברקס כדי לעצור. גם שרפת דלק, גם רפידות וגם בלאי מנוע. ברכב חשמלי, גם תאיץ יותר מהר כדי שיהיה סיכוי לעבור ואם לא, משחרר את דוושת החשמל והרכב צובר בחזרה חלק מהאנרגיה של המהירות. כך שלפחות לא כל הפעולה מתבזבזת.

 

וזה כאנקדוטות,  ולפני שהזכרנו את הפאן הטהור של הנושא. אין נסיעה כמעט שאני לא מוצא  יתרון לרכב חשמלי על רכב בנזין, בכח הזמין או ביעילות האנרגטית. נהגתי בהרבה רכבים בחיי מעמימיקו ועד יוקרה. מעולם לא הרגשתי קפיצת מדרגה ברכב כמו המעבר לרכב חשמלי. וזה לא רק הטסלה. רכב חשמלי נותן הרבה יותר מרכב בנזין מקביל במחיר, נכון להיום, מי בגודל ,מי ביציבות וההתנהגות ומי בכח ובכיף.

 

 

נכון מאוד, מסכים ב-100%.

אני גם בטוח שכולם מבינים ונתקלו בסיטואציות שציינת וסתם משחקים אותה. אל תתרגש.

 

לפני 4 שעות, Uri-G כתב:

 עוד פעם ההוא שהצטרף לפורום יום אחרי שטסלה הגיע לארץ בגלל שהוא אינטרסנט 😀

 

אז זהו שאני לא. 20 שנה באותה עבודה, אותה דרך לפני זה עם רכב בנזין היום חשמלי. קיצר לי את זמן ההגעה ב 10 ל 20% ואין יום שלא מנצח את הזמן המשוער של הוויז  , ולהתקע בכביש לאילת אחרי משאית ב 80 קמש ממש לא מקצר בקצת. כבר הייתי בסרט הזה עם רכב בנזין וכנראה גם לא נסעת בכבישי הצפון לאחרונה. יש תנועה בחלק מהכבישים שגם אם תחכה חצי יום לא תצליח להשתלב בזהירות עם רכב בנזין.

 

אבל יפה שאתה מתמיד להופיע בכל שירשור שמזכיר טסלה לספר לנו כמה נורא ואיום זה רכב חזק. רק משום מה אתה שוכח לעבור פה על השרשורים של במוו ואלפות או סתם כאלה כאלה שנהנים מזמינות הכח של מנועי טורבו וגיר דו מצמדי, כדי לספר להם שהם עשו טעות והיו צריכים לקנות רק דצ'יה שלא עוברת את ה 80 קמש 😀

 

בדיוק!

הרי תמיד יבוא מישהו עם רכב ישן ושבור ויגיד שהוא אמין כמו רכב חשמלי חדש והכל זה בלוף. שורה תחתונה יש עובדות ומספרים שאיתם אי אפשר להתווכח.

אנשים רואים מישהו עם טסלה חדשה ואז מתחילה מסכת שכנועים עצמיים למה בעצם לא כדאי. לפעמים אתה מצליח לשכנע את עצמך ולפעמים אתה נשאר סתם ממורמר.

  • רעיון טוב! 1

"If you can't explain it to a six year old, you don't understand it yourself."

- Albert Einstein

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 823 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...