Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שמן גיר מיצובישי אוטלנדר 2018


liorster
שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום, הגעתי לטיפול הרביעי בו נדרש להחליף שמן גיר, במוסך לא מורשה מבקשים 900 ש"ח עבור ההחלפה .

האם מישהו יודע מהי הכמות שנדרש לקנות משמן זה האם 4 ליטר מספיק? והאם ההחלפה דורשת עבודה רבה א חלקים נוספים כמו פילטר או מכסה מיכל?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן, השמן גיר ברכבים הללו [שמן גיר CVT], יקר מאוד.

בנוסף, השמנים לרכב, בכלל , יתייקרו לאחרונה בצורה ניכרת.

המחיר שביקשו ממך נראה על פניו, תקין.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באיזה שמן מדובר? באאוטלנדר יש גיר רציף וצריך לשים רק שמן מקורי.4 ליטר שמן מקורי עולה 450 שקל לפני עבודה.

הכמות היא מעל 5 ליטר ,כדאי להחליף גם את הפילטרים הפנימיים ולנקות את המגנטים ולבצע רק במוסך מורשה.

שים לב שמוסכים לא אוהבים לפתוח את הגיר ולהחליף פילטרים ולנקות מגנטים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי המחיר, 900₪ ( שזה מחיר סטנדרטי להחלפה), לא מדובר בהורדת קרטר גיר, החלפת מסנן פנימי,  ניקוי מגנטים וכו.. מוסכים לא אוהבים להוריד קרטר,  כי אחר כך יש חשש לנזילות בגלל איטום לא מושלם.

900₪ זה רק על החלפת שמן גיר חלקית.

4 ליטרים לא מספיקים.

לא ממליץ לקנות שמן תחליפי, גם אם רשום עליו שהוא עומד בתקן. הגירים האלה רגישים ומאוד יקרים להחלפה ( לא יודעים לשפץ וגם קשה להשיג חלפים לשיפוץ ).

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלפתי לפני שנה בלנסר 1.8 , החלפה חלקית - כ 5.5 ליטר.

שמן מצובישי מקורי עלה 75 שקלים לליטר. תקן j4 eco. נוזל בצבע תכלת.

על המדיד השמן היה נראה נקי, אבל אחרי ההחלפה רואים כמה שהוא כהה.

לא הורגש כל שינוי לפני ואחרי החלפה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע למה כל האנשים פה תמיד אומרים על שמן גיר "רק מקורי" אבל שזה שמן מנוע או קירור או כל נוזל אחר זה בסדר...

הרי באופן מצחיק היצרן לא מייצר בעצמו את השמן ונותן לחברה חיצונית שמייצרת אותו השמן ל10 חברות אחרות רק עם מדבקות שונות.

תבדוק את התקנים ותגלה שיש המון תקנים של יצרנים שהם בדיוק אותו דבר כי הם משתמשים בגיר קנוי של חברה שכבר הגדירה תקן ורק משנות לו את השם לשם של החברה.

כמו שאצלך הוא לא של מיצובישי אלא JATCO.

 

לי יצא כבר לעשות 3 החלפות שמן גיר אחת בגיר פלנטרי של הפיאסטה שלי (4f27e) אחת בפלנטרית של אקורד 2007 ואחת בתיבה רציפה של שברולט ספארק 2016.

בכולן השתמשתי בלא מקורי אבל בתקן והרגשתי מאז רק שיפור בכולן בפיאסטה ובאקורד עשה את העברות ההילוכים יותר נעימות ואפילו פתר בעיית השתנקות בספארק.

 

זה מה שהשתמשתי בגיר רציף של הספארק ואין תלונות עד כה.

https://www.justmotor.co.il/product/שמן-גיר-אוטומט-סינטטי-eurol-atf-1100-1

 

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא כל האנשים כאן בעד המקורי, .

זה ויכוח שלא נמר.

 

לא הייתי מכניס לכאן את הגירים הפלנטריים של פיאסטה או אקורד.

הגירים האלה פחות רגישים, החלפת  שמן גיר כמעט מלאה וגם ניתן לשפץ אותם יחסית בקלות ובמחיר שפוי. 

 

הגירים הרציפים של מיצובישי, ניסאן, טויוטה וכו.. עולים הון ( גם משומשים מפירוק).

ההחלפה של נוזל CVT תמיד חלקית וזה יוצר ערבוב בין שמן ישן עם חדש.

שמן גיר שעומד בתקן עדיין בעל תכונות שונות.

אבל אני לא יכול לשכנע אנשים לא לחסוך 200-300₪ על שמן גיר פעם ב 3 שנים, אם הם בטוחים שהנוזל התחליפי זהה למקורי.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תיקרא חומר באינטרנט ותבין שרק שמן מקורי לגיר רציף למרות התאמה בתקנים,אני לא היחיד שאומר את זה מומחים גדולים ממני אומרים,השמן המקורי יש לו בדיוק את התכונות שאיתו תיכננו את הגיר וזה שהחלפת ואין בעיה זה לא אומר,אולי הבעיות יתחילו מאוחר יותר אי אפשר לדעת,החלפה לתיבה חדשה הוא סכום גדול ולא שווה את החיסכון של כמה עשרות שקלים אז על מה ההתעקשות על תחליפי? 

עריכה אחרונה על ידי levy
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ננסח את זה ככה: בערך 100 אחוז מהאנשים שהתחכמו והשתמשו בשמן לא מקורי באותה סדרה ספציפית של מכוניות גמרו עם שיפוץ גיר.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמנו,  לפני ההחלפה הראשונה של נוזל תיבה CVT בטויוטה שלי, די חפרתי ועברתי על מפרטים של כמה שמנים תחליפיים ( של יצרנים מובילים ) העומדים בתקן Toyota FE וגם נכנסתי לכמה  פורומים באנגלית וברוסית שמתמקדים בגירים רציפים של טויוטה..

מסתבר - השמן המקורי של טויוטה יותר דליל ובטמפרטורות גבוהות הנתונים היו שונים לשמנים תחליפיים. לי זה הספיק כדי לא לנסות לחסוך כמה מאות שקלים בודדות והחלפתי למקורי .

מאז עשיתי זאת כבר 3 פעמים והרכב עם 200 אלף קילומטרים ללא שום שינוי בהתנהגות הגיר.

ברור שלא הרגשתי שום הבדל מיד אחרי ההחלפה - זה טיפול מניעתי בלבד.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון כי אפשר למלא נוזל ממסרה של חברת שמנים העומד בתקן של היצרן - אבל הפחד מפני הוצאה כספית על שיפוץ הממסרה.
גורם לאנשים לחשוש.

 - הממסרות בכל הרכבים - לא מיוצרות ע"י יצרן הרכב.. הן מיוצרות ע"י חברות המתמחות בממסרות.
וכל יצרן רכב מבקש התאמות בממסרה - בהתאם לעומסים.. מומנט, למהירות הסופית ולקרור הממסרה.. 

 כנ"ל שמן הממסרה - שמן הממסרה לא מיוצר ע"י יצרן הרכב, וגם לא ע"י יצרן הממסרה -
שמן הממסרה מיוצר ע"י חברות שמנים המתמחות ביצור שמנים - אשר מיצרות את שמני הממסרות לפי דרישות יצרן הרכב
ובתקנים אשר קבעו יצרן הממסרה ו יצרן הרכב.

בדיוק כמו ששמן המנוע  לרכבים מיוצר לפי תקני יצרן המנוע/הרכב - ולא מבקשים למלא שמן מנוע של יצרן הרכב בלבד.

אם אין לנו ידע - עדיף להשתמש בשמני ממסרה מקוריים..... ואם יש ידע - אפשר להשתמש בשמני ממסרה בתקן המתאים.

החלפתי עשרות פעמים שמני ממסרה, במגוון רכבים וממסרות.
ובשני מוסכים של חברי החליפו מאות פעמים - עם שמני ממסרות של יצרני שמנים ידועים, בתקן הנדרש ע"י היצרן.

במידה והיו לנו בעיות לאחר ההחלפה .. סביר כי היינו מפסיקים להחליף - ומשתמשים רק בשמני ממסרה של יצרן הרכב.
 


 

אייל.

עריכה אחרונה על ידי ליין מן
  • אהבתי 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש את הפורום המומחה בשמנים שנקרא bob the oil guy שיש שם לפעמים דיונים ברמת מהנדסים על תכונות של שמנים (פורום מעניין מאוד ממליץ להציץ).

עברתי על כמה שרשורים לגבי שמני CVT ועוד ספציפית לניסאן ולא נתקלתי בתגובה אחת שאומרת להשתמש במקורי או להשתמש רק במקורי.

דיברו בעיקר על השמנים של castrol וvalvoline שהם סבבה לגמרי ויש שם המון אנשים שהחליפו שאמרו שעשרות אלפי קילומטרים אחר כך אין שום בעיה.

 

קחו קצת דוגמאות

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/nissan-cvt-fluids.344585/

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/cvt-fluid-recommendations.322173/

https://bobistheoilguy.com/forums/threads/switching-cvt-fluid-from-nissan-oem-to-other-brand.330250

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד פעם - הויכוח הזה לא יכול להסתיים, כי אף אחד לא יצליח לשכנע את השני. 

אני לא מערבב שמני מנוע,  גם אם שני השמנים באותה הצמיגות,  עומדים בתקן הנדרש וזהה.

אז גם בתיבת ההילוכים לא אערבב שני שמנים שונים ( מקורי ותחליפי ). כי ההחלפה בגיר הרציף היא של חצי כמות הנוזל.

מכאן שכל אחד יעשה מה שטוב לו.

עריכה אחרונה על ידי vladclar

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין שום דבר נגד נוזל CVT אונברסלי, אם הוא מתאים בדיוק.

במקרה של מיצובישי \ JATCO ספציפי, מותר שימוש של תקן J4 או J4 ECO, ואסור בפרוש J1.

יש הבדל בצמיגות הנוזל ובאינדקס הצמיגות (מעל 200 לא זוכר מספר מדויק כרגע)

לכל אחד מהתקנים האלו יש תקן תאום של ניסן כי גם הם מצוידים ב CVT של JATCO, וככל הנרה הנוזלים זהים.

בניגוד לזה, כל שמן אונברסלי שבדקתי, התגאה בכל התקנים יחד, למרות שהם לא תואמים וחד את השני.

מבדיקות שראיתי, אינדקס הצמיגות נמוך בהרבה. אז כל עוד אין נוזל תואם אשלם על המקורי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 824 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...