Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סטארטפ פעיל ומניב בתחילת דרכו, איך מתקדמים? או - איך מתחילים?


ohanaohad
שימו לב! השרשור הזה בן 872 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

פונה לחוכמת ההמונים!

מדובר בסטארטאפ בתחום דיגיטל שרץ כשנה וחצי בין פיילוט-לבין מוצר מתפקד ומניב אך לא אפוי.

לאחר בירורים, על מנת להפוך את הסטארטפ לאפוי "וסופי" (אין באמת דבר כזה), יש צורך במימון הוצאות שמתחילות ב6 ספרות וצפונה.

 

מה עושים מפה?

מממנים מהכיס? הלוואה? משקיע ? (איפה מוצאים כזה בכלל?) איך יודעים מה סדר הפעולות הנכון בשביל הנעת המיזם? 

 

הלכתי לאיבוד ולצערי אין מקום שמרכז מידע בנושא.

 

תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חלק מהתפקיד של להיות יזם הוא להיות מסוגל לענות על כל הנ"ל לבד ולנווט בהצלחה באי וודאות 🙂 יש המון מידע ברשת, רק צריך לקרוע את התחת וללמוד

מה עושים מפה תלוי לגמרי בך - יש לך את הממון להשקיע לבד (bootstrap)? אתה מרגיש מוכן להציג את המוצר/שירות למשקיעיפ ולצאת לסבב גיוס (לפי הסכומים נשמע כמו seed)? אם אתה מחפש משקיע (בסכומים האלה זה אנג'ל, VC's זה לא לסכומים כאלה), זו נקודת פתיחה טובה: 

א-ב-ל, קח בחשבון שיש לך one shot עם כל אחד, כלומר אתה צריך לבוא עם חומרי גיוס ש*הם* כן אפויים, בין אם מצגת, one-pager, מייל מנוסח כהלכה (קח בחשבון שחבר'ה האלה מקבלים עשרות הצעות השקעה ביום) וכו'.

 

ודבר אחרון - החלטת לצאת לסבב גיוס? בבקשה תעשה חישוב/הערכה של כמה כסף צריך (עד כמה שניתן כמובן, לא באמת אפשר לדעת מראש) ואל תבקש "מליון שקל" "חצי מליון שקל" או סכומים עגולים ויפים כאלה. אין משהו שזועק יותר מזה "אין לי מושג מה אני עושה".

 

בהצלחה 😀

עריכה אחרונה על ידי Blaz00r
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכל תלוי כמה הכיס שלך עמוק וכמה אתה מאמין במוצר ובפוטנציאל.

 

אתה יכול לממן עצמאית ואז אתה נשאר בעלים של 100% ואתה יכול להכניס משקיעים שזה במילים אחרות למכור אחוזים מהחברה תמורת הזרמת כסף. ככל שתעשה את הגיוס בשלב מאוחר יותר תהיייה שווה יותר ותוכל לקבל השקעה יותר גדולה על פחות אחוזים.

 

לגבי גיוס משקיעים לא מכיר את ענף ההיי טק.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 54 דקות, ohanaohad כתב:

מממנים מהכיס? הלוואה? משקיע ?

כל האפשרויות נכונות - כל יזם והאופציות שעומדות לפניו. אפשר להביא כסף מהבית, אפשר לחפש אנג'ל. איפה מוצאים? פה ושם... מתגלגלים, דרך הכרויות, חבר שמכיר מישהו שמכיר מישהו, ובסוף מוצאים (או שלא ואז ממשיכים לחפש). מתחברים לאנשים/חברות בתחומים משיקים ומנסים להבין מי מממן אותם.

 

לא הבנתי את נושא הפיילוט - יש לכם פיילוט כבר שנה וחצי (זה הרבה מאוד זמן)? יש תוצאות בשטח? דבר נוסף: מה אתם רוצים לעשות עם הכסף שתגייסו ("להפוך את המוצר לאפוי" זו לא תשובה). אם יש לכם מוצר בפיילוט של שנה וחצי הוא כבר צריך היה להוכיח את ההיתכנות שלו, ואתם כבר הייתם צריכים לצבור איזושהי היכרות עם התחום וה"שטח" כדי להבין מי השחקנים שם (גם ברמת המשקיעים).

 

השאלה שלך מאוד כללית, וקשה לענות עליה בלי להבין מי אתם ומה אתם עושים, באיזה שלב אתם, מה השגתם/למדת עד עכשיו, מה היעד הבא - אני הייתי מתחיל מלענות (לעצמי) על השאלות האלו, בונה מצגת, ומתקדם משם.

 

אם אתה רוצה לשתף ביותר מידע בפרטי, אשמח לתרום מנסיוני.

 

לפני 35 דקות, Blaz00r כתב:

חלק מהתפקיד של להיות יזם הוא להיות מסוגל לענות על כל הנ"ל לבד

אני לא מסכים.

 

הגדולה של יזמים שאני מכיר זה שהם שואלים המון, מתייעצים עם כל מי שרק אפשר ומוכן לשמוע (וגם עם כאלו שלא), ולא בונים רק על הידע שלהם עצמם.

עריכה אחרונה על ידי Fazer
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל, זה בדיוק, אבל בדיוק, מה שאמרתי, וגם שאר ההודעה שלך מאששת את זה... פות"ש נשמע קצת אבוד ("השאלה שלך מאוד כללית") ובשלב שהוא יכול לקבל המון תשובות מעבודה עצמית, ולכן זו המלצתי (וגם שלך בתכלס).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאבא הזקן שלי אומר: ״אז כמה עולה חליפה ליתום?״

 

אין שום דרך לתת תשובה עניינית לשאלה כללית.

 

השאלה הראשונה היא שאלת השווי.

קודם כל, עד כמה המוצר/שירות שלך ניתן להגדיל את המכירות שלו, בלי להעלות הוצאות. למשל, אם אתה מוכר רכיב תוכנה שצריך, אז על אותה כמות עובדים אתה יכול ליצור כמה עותקים שאתה רוצה, ולמכור. אם אתה מייצר מכונה שעושה קרמבואים לשימוש ביתי, אז לכל יחידה שאתה בא למכור יש עלות, שבאה לפני המכירה.

בכוונה הדגשתי את צריך, כי אם המוצר שלך נחוץ, זה משנה את התמונה (אני מכיר משקיע ששם כסף רק במוצרי תוכנה שחייבים אותם. למשל, מערכות הנהלת חשבונות).

בנוסף, יש עניין של פוטנצאיל השוק, ועליו, כמה עלויות השיווק שלך. אם אתה משווק תוכנה לחנות מכולת, אז אתה מוגבל לכמה מכולות אתה יכול להגיע אליהן ולמכור. אם המוצר שלך מורידים מהאינטרנט והוא שימושי לכל בעל אייפון, אז העלות שלך היא לשווק לבעלי אייפונים (והאם אתה יודע לעשות את זה...). וכו׳. 

 

עכשיו, התשובות כאן הן כ״כ ספציפיות, שאין ממש דרך לתת לך כיוון. תיקח למשל אתר כמו Yad2, שעד המעבר לפלטפורמה הקיימת, היה שנים אתר מפגר. אממה, אי אפשר היה ממש להתחרות בו, כי אחרי שהגיע למאסה קריטית של כניסות, כל הקונים הגיעו לשם, כי שם היו כל המוכרים, ולהיפך. האסטרטגיה של Yad2 בתחילת דרכו הייתה לפרסם בטלוויזיה, בהרבה מיליונים.

אז עלות המוצר (אתר) הייתה באמת לא משמעותית יחסית לכמויות כסף שהיה צריך לשפוך על שיווק, מתוך הימור שברגע שהגעת למאסה קריטית, פגעת - גמרת.

קח, דוגמא אחרת, את קרוליין למקה. מותג בולשיט, שמוכר היום במחיר כפול ממה שבתחילת הדרך. התחילו עם דוכנים זולים בקניונים, שמכרו בזול, עם מוכרים שטחנו לך במוח את המילים ״קרוליין למקה״. היום זה אותו הדבר, רק עם בר רפאלי בטלוויזיה, ומחירים כפולים. גם כאן, העלות היא לא המשקפיים, שעולים גרוש וחצי, אלא המכירה והשיווק.

 

מה שאני מנסה לאמר זה שתחשוב, קודם כל ולפני הכל, מה הדרך קדימה. תעשה תוכנית שיווק ותוכנית עסקית. תחשוב טוב טוב טוב מה המודל העסקי והשיווקי שלך, ואז תנסה לראות מה אתה שווה והאם אתה צריך כסף מבחוץ, והכי חשוב, מתי הכי כדאי לך לגייס אותו, מבחינת שווי.

תחשוב מי התחרות שלך, כמה קשה למתחרה לעשות מה שאתה עושה, יש לך פטנט/IP/יכולת שספיציפית רק לך, כמה מהר אתה צריך להגיע להצלחה לפני שמישהו ייתחרה בך... והכי חשוב, מה צריך לקרות כדי שתחזיר את הכסף למשקיע?

המשקיע, אתה צריך ממנו רק כסף או אתה צריך גם משקיע שיעזור לך בתפעול/שיווק/ניהול?

 

ולבסוף, האם לא יותר פשוט להריץ את העסקכ שאתה חייב דין וחשבון רק לעצמך ומתפרנס ממנו יפה?

משקיע זה כמו חתונה שנייה, ומסובך באותה מידה.

 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א.תנסה להצתרף לאקסלטור לסטארטאפים, עכשיו בתחילת שנה  יש מספר אקסלרטורים שבדיוק מתחילים מתחזורים

ב. קבוצת startup for startup בפייסבוק מאוד מועילה ואיכותית

ג. Yc startup school - אקסלרטור הסטארטאפים המצליח בעולם הם משחררים את כל חומרי הלימוד שלהם לרשת בחינם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.12.2021 בשעה 06:33, ohanaohad כתב:

מה עושים מפה?

מממנים מהכיס? הלוואה? משקיע ? (איפה מוצאים כזה בכלל?) איך יודעים מה סדר הפעולות הנכון בשביל הנעת המיזם?

 

השאלה המרכזית היא מה הפוטנציאל מכירות + פוטנציאל קצב הגידול שנתי. 

אתה צריך להיות כנה עם עצמך (כלומר, לא לקחת את ה Best Case Scenario, אלא לקחת תרחיש מציאותי) ולהבין האם הפוטנציאל של מה שיש לך הוא מכולת שכונתית או רמי לוי.  הרי מכולת שכונתית כמעט כל אחד יכול להקים ולתפעל, אך לעומת זו בשביל להקים רמי לוי צריך להיות במקום הנכון בזמן הנכון עם הכישורים והקשרים הנכונים.

 

מכולת שכונתית - כלומר מחזור מכירות של 6-7 ספרות בשנה (דולר)  שלא הולך לגדול לשום מקום - לא תעניין משקיעים.

 

לעומת זו, רמי לוי כן מעניין...  לכן אם אתה חושב שאתה יכול להגיע למכירות של 8 ספרות בשנה עם גידול משמעותי, אז כן - כדאי להתחיל מגעים עם משקיעים כמה שיותר מהר, מכמה סיבות:

1. אלא אם כן החברה רווחית מ DAY 1, אתה בכל מקרה תצטרך להכניס משקיעים באיזשהו שלב....

2. ברוב המקרים, כל שקל שאתה מכניס לחברה מהכיס לא יחזור אליך.  עדיף שזה יהיה על חשבון המשקיעים ולא על חשבון 'כסף מהבית'.

3. משקיעים יותר מעורים בשוק, ויכולים לכוון אותך מבחינת פרודקט למקומות עם מכפילים גבוהים יותר.

 

מאיפה מתחילים?

1. שווה לצפות בסרטונים של KamaTech עם כמה מהיזמים המובילים בישראל - גיגי וייס, תומר בר זאב, ניר ארז, אייל ולדמן

https://www.youtube.com/channel/UCf2e8Zy2zyQd-AAtCB92blw/videos

2.  יש היום בטוויטר ב #פידטק כמה וכמה יזמים ישראלים שעשו את זה בגדול.  ה DM שלהם פתוח, וכמה מהם מעבירים יעוץ ללא עלות ליזמים חדשים.

3.  תמיד תבקש לראות 'קבלות' מבחינת יזמות (לא תכנות, לא ניהול פרודקט - אלא נטו יזמות) לפני שאתה לוקח עצות יזמות ברצינות.

 

הצלחה!

No worries 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, falou כתב:

לבסוף, האם לא יותר פשוט להריץ את העסקכ שאתה חייב דין וחשבון רק לעצמך ומתפרנס ממנו יפה?

משקיע זה כמו חתונה שנייה, ומסובך באותה מידה.

רישא חשובה מאוד.

לא כל "עסק בעולם הדיגיטל" זה פוטנציאל לסטארט אפ. אולי היחס הפוך. יש מספיק דרישה בשוק לכל מיני עסקים בתחום שמסדרים איזו פינה ועונים על צורך בלי שיהפכו לחדי-קרן.

עבודה עם משקיעים דורשת השקעת זמן מתמשכת גם כשהכול ורוד ומתקתק - ממש מקצוע שונה מניהול עסק. צריך להבין לא רק האם **מוכנים ורוצים** להיכנס לזה, או האם העסק באמת זקוק לזה כדי לגדול, או שהוא יכול להמשיך לגדול דם בלי משקיעים.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 שעות, tzahico כתב:

ויכולים לכוון אותך מבחינת פרודקט למקומות עם מכפילים גבוהים יותר

ולפעמים גם ההפך - אסור לתת לאנג'לים לנאחס אותך, כי מכל 10 משקיעים 8 יסבירו לך למה הרעיון שלך לא ויאבילי, 2 יאמינו בך, ומתוכם 1 ישקיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

9.89 מתוך 10 וזה בסדר גמור. אם אין כזה מוצר, יסבירו לך שמחר גוגל עושים את זה בעצמם ודורסים אותך ואם יש, אז איך אתה הקטן תתחרה?! להסביר למה זה לא יעבוד, תמיד אפשר. אפילו צריך, אם אתה רוצה להיות כנה עם עצמך ומוכן.

אני מניח שגם למצוא את המשקיע המתאים, שיבין את העסק שלך, זה גם חכמה. יכול להיות גם שהעסק לא שווה השקעה פיננסית. יכול גם להיות שהמשקיע שיגיד לך שלא כדאי... צודק.

 

אבל, שוב, זה תיאוריות וסיפורים אפשר לספר פה עד מחר, בלי לדעת במה מדובר, אי אפשר לתת תשובה קונקרטית. להפנות לייעוצים כלליים זה המקסימום.

  • רעיון טוב! 1

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 31.12.2021 בשעה 16:05, tzahico כתב:

השאלה המרכזית היא מה הפוטנציאל מכירות + פוטנציאל קצב הגידול שנתי. 

 

זה הדבר המרכזי שיקבע אם יש לך בכלל טעם להתקדם.

משקיע טוב לא ישים לך שקל בשביל לקבל 5 שקלים עוד כמה שנים. כמוך יש המון אנשים שרוצים את הכסף הזה, והמשקיעים הולכים לאלו שיכולים להראות להם איך משקל אפשר לעשות עשרות רבות ואפילו מאות שקלים  - אחרת אתה לא שווה את הסיכון שהם צריכים לקחת בהשקעה.

 

אם אתה יכול להסביר איך להפוך שקל ל-5 - זה לא אומר שצריך להתייאש, אלא שזו חברה שבשלב הזה לא מתאימה למשקיעים מתוחכמים אלא יותר למשפחה/חברים/הלוואות. יש המון חברות כאלו שהפכו את הבעלים שלהם לאנשים עמידים (אבל לא הייטקס) 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, אנחנו לא יודעים מה העסק, אבל מימון אפשר לקבל לא רק ממשקיעים. יש גם בנקים ואני ממליץ בחום לנסות לקבל כסף בערבות מדינה (איך לא נזכרתי בזה קודם...).

אבל, קודם כל ולפני הכל, לא דרך כל החברות ״ייעוץ״ שמגישות את הבקשה עבורך. תבקש עזרה מרו״ח שלך, ואם לא, יש סיוע בחינם או בעלות נמוכה ממט״י.

זו הלוואה בנקאית לכל דבר ועניין (מה שחברות ״הייעוץ״ לא יגידו לך, לפני שייקחו ממך 11 אלף ש״ח, מינימום, עבור הכנת תוכנית עסקית...) אבל יותר נגישה, אם אין לך ערבויות.

עשיתי את זה לפני שנה וגייסנו חצי מיליון ש״ח, שהיה המקסימום במסלול שלנו, בסיוע יועץ שהגיע מהתחום (דרך רו״ח שלנו). אם אתה רוצה, אני יכול לתת לך הפנייה. הוא עשה עבודה יעילה. אצלי זה קצת יותר קל, אולי, כי הכסף הושקע במיכון, וקל להראות ככה שהעסק הוא לא חרטא, אבל... שווה לנסות.

 

 

אם העסק שלך כולל ציוד פיסי (חומרה/מיכון כלשהו) אפשר לנסות לקבל הלוואה לרכישת הציוד, כאשר הציוד עצמו הוא ערובה. זה יכול להיות קשה לעסק שאין לו וותק, אבל זו דרך יעילה למימון.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...