Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מדבקת טסט על רכב הפטור מטסט


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1640 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 7 דקות, itsik170 כתב:

ברכב הקודם שלי החלפתי שמשה אחרי שהישנה נסדקה ועל החדשה לא היו מדבקות.

היום אפשר לבדוק רכב במסוף משטרתי ולגלות שאין לו טסט.

 

חוץ מזה שעוברים טסט אז על הרשיון של הרכב יש חתימה.

רכב חדש שעדיין לא מצריך ביצוע טסט

פורסם

@shellcase אתה צודק. זה היה טייפו. יש שם הסבר שלם על תפקידו של הבוחן. תראה לי בוחן אחד בישראל שטורח להסיר את המדבקות הישנות ולהדביק את החדשה. המדבקה נמסרת לנהג יחד עם הרשיון החתום בחותמת "כשיר לתנועה", והנהג עושה כרצונו - יש לא מעט רכבים ישנים שבהם יש שורה שלמה - ואולי יותר - של מדבקות משנים עברו. (ודרך אגב, עד כמה שאני זוכר יש גם תקנה המגדירה את השטח עליו מותר להדביק מדבקות חלון - בחלק העליון הימני של השמשה הקדמית.

 

בעולם יש מקבילות הזויות - שקיות הצמודות לשמשה הקדמית שבהן נמצאים כל מסמכי הרכב, חוסמות שליש משדה הראיה. גם בישראל היו בעבר הרחוק (שנות ה-60-70 מדבקות גדולות בערך פי 4 מהנוכחיות, אחר כך הוסרו לחלוטין ולפניכ-20 שנה (אל תתפסו אותי במספר) חודשו במתכונת הנוכחית.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

קניתי את המכונית הראשונה שלי בסוף 1992 וככל הזכור לי מדבקות הטסט לא השתנו מאז...

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי 

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, sperial כתב:

לפי תקנה 273 עליך להדביק את מדבקת הרישוי בחלון. אני לא יודע, ואף מסופק, האם יש אכיפה כלשהי.

התקנה (274) היא חלה על הבוחן, לא על בעל הרכב:

 

"274. מצא בוחן רכב כי נתקיימו ברכב נבדק כל התנאים שבתקנות 271, 272, 273, 273א, 273ב ו-273ג ידביק בצידו הימני העליון של החלון הקדמי של הרכב תווית שבה יצויין החודש לחידוש הרשיון,...."

 

כך שלא ניתן להפעיל סנקציה כלשהי נגד בעל הרכב (מן הסתם גם אין סעיף רלוונטי בחנ"א).

המדבקה היא לצרכי נוחות בלבד, רכב שנראה לא מתוחזק או ישן עשוי להעצר לעיתים תכופות יותר לבדיקת רשיונות אם יהיה ללא מדבקה כי השוטר לא יוכל לזהות ממרחק את המדבקה (אם כי היום בעידן הממוחשב אפילו זה לא). אבל אם הרכב עבר טסט הוא ישוחרר לדרכו (מנסיון).

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם

חברים תודה לכל העונים 

לאחר שיחה מול מכון טסטים נאמר לי שאין צורך במדבקה על השמשה במידה ורשום כי הרכב פטור מי טסט

פורסם

רק לקחת בחשבון שעדיין צריך לשלם אגרה למרות שהרכב פטור מטסט.

הרכב פטור מהבדיקה השנתית אבל מהתשלום לא.

 

טל.

 

פורסם
בתאריך 24.12.2021 בשעה 21:40, Jago כתב:

רכב חדש שעדיין לא מצריך ביצוע טסט

רכב חדש עובר רישוי לפני שהוא נמסר לקונה. המדבקה נמצאת יחד עם מסמכי הרכב, והיא עם תוקף ארוך, כיום לשלוש שנים.

פורסם (נערך)
בתאריך 24.12.2021 בשעה 22:26, sperial כתב:

ולפניכ-20 שנה (אל תתפסו אותי במספר) חודשו במתכונת הנוכחית.

 

בתאריך 25.12.2021 בשעה 11:52, motior כתב:

קניתי את המכונית הראשונה שלי בסוף 1992 וככל הזכור לי מדבקות הטסט לא השתנו מאז...

 

החל מסוף 91. בשנים הראשונות היה כתוב החודש והשנה שהרכב עבר את הטסט, לדוגמא 4/92, ובמהלך 95 או 6 שינו לפורמט שרץ עד היום, כשבאמצע כתובה השנה הבאה, וסביבה כמו שעון 12 חודשי השנה, ורק אחד מנוקב, ז"א שהטסט בתוקף עד לחודש המקביל, שנה מהיום. 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

שביט, בעבר היותר רחוק היו מדבקות גדולות, משהו כצו 8X8 ס"מ, בהן הודפס,חודש הטסט בגדול, וכמובן הצבע סימל שנה. איני זוכר מתי הוצאו מהשימוש.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 8 שעות, pasat04 כתב:

רכב חדש עובר רישוי לפני שהוא נמסר לקונה. המדבקה נמצאת יחד עם מסמכי הרכב, והיא עם תוקף ארוך, כיום לשלוש שנים.

עובר רישוי. לא עובר מבחן רישוי.

תוקף הרישוי לשנה. לאחמ"כ משלמים את האגרה החדשה והרכב פטור ממבחן שנתי פעמיים (שלוש שנים). למעט רכבים מסחריים, ליסינג וכד'

עריכה אחרונה על ידי tinoki

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

פורסם
לפני 51 דקות, tinoki כתב:

עובר רישוי. לא עובר מבחן רישוי.

זה בדיוק מה שכתבתי. תודה על החיזוק.

לפני 52 דקות, tinoki כתב:

תוקף הרישוי לשנה.

נכון. ואז מקבלים רישיון חדש, לשנה, ויש לשלם את האגרה. ועדיין, המדבקה שסופקה כשהרכב היה חדש, בתוקף עד לסוף השנה השלישית. 

×
×
  • תוכן חדש...