Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 18 שעות, m3x7r3m3 כתב:

אז עדכון - אוששו קיום האבנים ב-US דאז, הצבא הפנה לייעוץ כירורגי בשיבא (כולל שם ספציפי), נקבע תור לכמה שבועות לאחר מכן.

הכירורג תהה למה הצבא הפנה לבצע את הייעוץ בשיבא כיוון שהוא עושה מילואים ככירורג והיה אפשר לקבוע תור דחוף.

חוץ מזה היו חסרות בדיקות דם מסוימות לייעוץ לכן חזרה שוב לצבא לבצע, קבעה תור מחדש לייעוץ נוסף.

 

בינתיים הורגשה בחודשים הללו הקלה משמעותית, נסענו לחופשה באילת בסופ"ש הקודם (17-20/3), וכצפוי מרפי הכה, אבל מה הכה.

חמישי הגענו אחה"צ, 3 שעות לאחר מכן כבר התחילו כאבים, התרופה (Spasmalgin) לא עזרה, ב-1 בלילה פיניתי אותה למיון ביוספטל.

עדיין לא ברור בדיוק מה קרה (פעם אחת נאמר שאבן נתקעה במעבר, הכירורג אמר שזה ככה"נ דלקת שנוצרה מהאבנים), עם הרבה מורפיום חיכתה להחלטה לאשפז - והחליטו לאשפז במחלקה הכירורגית.

שם המתינו קצת פחות מ-24 שעות מלאות באנטיביוטיקה ומורפיום לראות אם הדלקת תרד מעצמה, מה שלא קרה.

בשבת בבוקר היא נותחה לפרוסקופית וכיס המרה הוסר, קיבלנו אבנים שחורות למזכרת (2 מהן נראות שבורות).

היא נשארה במחלקה 24 שעות נוספות עם נקז ואנטיביוטיקה, ושוחררה עם עוד אנטיביוטיקה.

 

כרגע היא בבית בהחלמה ל-3 שבועות (שבוע אחד עבר מאז).

החלמה מהירה.

 

בדקת שהוציאו באמת את מה שהיה צריך ורק את מה שצריך?

 

בכל זאת המוניטין שלו לא משהו.

לפני 14 שעות, SuperBamba כתב:

נראה שבשרשור יש מביני עניין:

מה לדעתכם הסיכוי לחיות עם זה בשלום מבלי הצורך לנתח, בהנחה שרופאים טרם המליצו על ניתוח?

 

גם אצלי גילו אבנים. כל הרופאים שהייתי אצלם לא המליצו באופן חד משמעי על ניתוח. אחד אמר שבהחלט אין צורך ועדיף לעקוב. השני הזמין אותי לפגישה (אז בהולנד, מאז עזבתי ולא יכולתי להגיע) שבה ידבר איתי על האם יש צורך אבל בגדול לא חייב.

 

אני שואל את עצמי מה הסיכוי שזה יחמיר לרמה שיצריך ניתוח והאם ישנם מקרים שבהם זה פשוט לא מחמיר ונשאר כך וזהו

 

4 אורטופדים כולל שניים פרטיים שהומלצו רצו לנתח אותי בגלל דלקת עקשנית בגידי הקרסול.

רגע לפני קביעת התור קרובת משפחה אמרה לי לחכת לאורטופד צעיר ולא מוכר לקבל עודחוות דעת. הוא אמר לי לזרוק כת כל זוגות הנעליים שלי, לקנות חדשות מחברות אחרות ולעשות מדרסים.

 

מדרסים לא הספקתי לעשות אבל שבועיים אחר כך כבר הרגשתי שיפור והיום 4 חודשים אחרי אני לא צולע ויורד מדרגות בלי כאבים.

 

רפואה זה לא מדע מדוייק וכל מקרה לגופו. יש כל מיני גישות ולפעמים יותר מאחת פותרת את הבעיה.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

  • תגובות 69
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 17 שעות, Nakamichi כתב:

אם יש כאבים בד"כ מסירים את כיס המרה.

כאב בלבד אינו עילה להסרת כיס מרה.

אם יש דלקת (או כל תופעת לוואי אחרת שאינה כאב) - אז זה עילה להסרה.

מאחר ועניתי לאדם שדיבר על אבנים ללא ציון המיקום (כיס מרה ? דרכי מרה ?) - אז עניתי בצורה יותר כללית.

עריכה אחרונה על ידי guya72
פורסם
לפני 20 שעות, guya72 כתב:

אמנם יש גורמים מגנים (להשתמש בסטטינים, ויטמין C עשוי לעזור אצל נשים, קפה, הפחתת משקל)

רק להיזהר עם המלצות שאתה מקריא מרשימה באתר של איגוד מסוים או UPTODATE או משהו, כי ירידה (או עלייה) מהירה במשקל היא וואחד גורם סיכון לאבנים בכיס מרה. לכן גם כשמקריאים המלצות מהמקור המהימן ביותר בעולם, כדאי לעשות זאת באחריות משום שהקונטקסט הקליני הוא חיוני ולא רק רשימת המכולת של ההמלצות. זו אחת הסיבות שעדיין צריך רופאים, אחרת כמעט הכל כבר באינטרנט. 

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם (נערך)
לפני שעה, guya72 כתב:

כאב בלבד אינו עילה להסרת כיס מרה.

אם יש דלקת (או כל תופעת לוואי אחרת שאינה כאב) - אז זה עילה להסרה.

מאחר ועניתי לאדם שדיבר על אבנים ללא ציון המיקום (כיס מרה ? דרכי מרה ?) - אז עניתי בצורה יותר כללית.

 

תשמע, מההתגובה שלך באמת נראה שאתה מצטט מאיזה מקור או משהו.

שזה ממש נחמד. אבל גם לא נכון.

עריכה אחרונה על ידי Nakamichi
פורסם
לפני 52 דקות, Nakamichi כתב:

 

תשמע, מההתגובה שלך באמת נראה שאתה מצטט מאיזה מקור או משהו.

שזה ממש נחמד. אבל גם לא נכון.

מצטט מחומר מתקופת הלימודים (אח מוסמך). אך מודה - יתכן שדברים השתנו בינתיים (אינני עוסק בתחום כירורגיה).

אפשר לשאול מהיכן ידע של כבודו ?

פורסם
לפני 11 שעות, Night Driver כתב:

בדקת שהוציאו באמת את מה שהיה צריך ורק את מה שצריך?

 

איך אתה חושב שהגעת לעולם :unsure:

  • מצחיק 1

איזה כייף לי :)

פורסם
לפני 8 דקות, מרק10 כתב:

 

איך אתה חושב שהגעת לעולם :unsure:

לא הגעתי לעולם ביוספטל.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 7 שעות, guya72 כתב:

כאב בלבד אינו עילה להסרת כיס מרה.

אם יש דלקת (או כל תופעת לוואי אחרת שאינה כאב) - אז זה עילה להסרה.

מאחר ועניתי לאדם שדיבר על אבנים ללא ציון המיקום (כיס מרה ? דרכי מרה ?) - אז עניתי בצורה יותר כללית.

פשוט לא נכון.

הפרמטר הוא קיום האבנים או אי קיום האבנים , גודלם ומספרם.

 

 

התקפת הכאב (שווה ערך להתקף לב חריף מתמשך!) בא תבוא, במוקדם או במאוחר, לעיתים תפסיק ולעיתים תגרור ניתוח בטיימינג סופר בעייתי.

פורסם
בתאריך 28.3.2022 בשעה 19:04, DareDevil כתב:

איחולי החלמה מהירה.

האבנים בכלל שוס, לא חשבתי שיתנו לכם..

 

תודה, מביאים אותם בכוסית פלסטיק עם מכסה אדום (כמו של בדיקת שתן של פעם)

 

בתאריך 28.3.2022 בשעה 19:53, SuperBamba כתב:

נראה שבשרשור יש מביני עניין:

מה לדעתכם הסיכוי לחיות עם זה בשלום מבלי הצורך לנתח, בהנחה שרופאים טרם המליצו על ניתוח?

 

גם אצלי גילו אבנים. כל הרופאים שהייתי אצלם לא המליצו באופן חד משמעי על ניתוח. אחד אמר שבהחלט אין צורך ועדיף לעקוב. השני הזמין אותי לפגישה (אז בהולנד, מאז עזבתי ולא יכולתי להגיע) שבה ידבר איתי על האם יש צורך אבל בגדול לא חייב.

 

אני שואל את עצמי מה הסיכוי שזה יחמיר לרמה שיצריך ניתוח והאם ישנם מקרים שבהם זה פשוט לא מחמיר ונשאר כך וזהו

 

אמרו לה שלפעמים ניתן לחיות עם זה, אבל זה בתנאי שאתה לא צריך לקחת Spasmalgin, ואין כאבים.

 

בתאריך 29.3.2022 בשעה 00:56, doesnotmatter כתב:

החלמה מהירה! 

 

תודה רבה

 

בתאריך 29.3.2022 בשעה 08:08, אליהו שבת כתב:

ולפות"ש החלמה מהירה!

תוך זמן קצר הכאבים ייפסקו ואף המיני צלקות יחזרו לעצמם כמעט באופן רגיל.

 

תודה רבה

 

בתאריך 29.3.2022 בשעה 08:51, hans כתב:

הרבה בריאות והחלמה מהירה!

אין ספק שזאת דרך מאוד מוזרה לבלות חופשה באילת.

 

תודה רבה, לגמרי דרך מאוד מוזרה.

 

לפני 22 שעות, Night Driver כתב:

החלמה מהירה.

 

בדקת שהוציאו באמת את מה שהיה צריך ורק את מה שצריך?

 

בכל זאת המוניטין שלו לא משהו.

 

תודה, למה הכוונה? שהוציאו רק את כיס המרה ולא נניח את הכבד?

מה שהיה ביד זה את הכוסית עם האבנים השחורות ומסמכי שיחרור מהבית חולים.

 

לפני 11 שעות, Night Driver כתב:

לא הגעתי לעולם ביוספטל.

 

וטוב שכך 🤣

חוץ מעניין הניתוח - שלקח בדיוק את הזמן שאמרו לפני ואמרו אח"כ שהלך חלק מאוד, והמנתח והמרדים היו בכירים, בכל המסביב היה טעון שיפור.

החל מיחס של אחות מסוימת (4 אחרות היו ממש בסדר), וכלה בזה ששיחררו בלי הנחיות מסודרות הלאה (את רובם לקחתי מהאינטרנט - אסור להרים, אסור זה אסור שם).

גם ההכנסה לניתוח הייתה "את רוצה להתארגן לפני?" "כן בטח להתקלח וכו'" (מקריאה מהאינטרנט אסור אחרי הניתוח מקלחת לפחות 24 שעות), 3 דקות אחרי כן מגיע המנתח "יאללה ניכנס לניתוח".

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אירגנו לה חומר בצורת גז, היא לא הספיקה לשים את המסיכה וזה הרדים אותה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם (נערך)

הרדמה זה עסק מסובך - צריך להרדים, כדי שהמנותח לא יהיה מודע למתרחש. ולתת משככי כאבים, כדי שלא יסבול, גם בעת שהוא מורדם. ולשתק שרירים, כדי שלא יפריעו לניתוח. ואם כבר משתקים אז צריך להנשים, כי שרירי הנשימה משותקים גם הם. ולנפח את הבטן, כדי שיהיה מקום לעבוד. ותוך כדי כך לעקוב אחר המדדים החיוניים ולוודא שהכל תקין. ולא הזכרתי עוד שורה של פעולות תוך ההרדמה. וכמובן שבסוף צריך להעיר את החולה.

 

בקיצור - הרדמה היא עסק מורכב, ויש איזה תת הערכת של עבודת המרדימים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם

לא יודע אם תת הערכה, או שהם "שקופים" לרוב החולים.

מרדים (כמו גוף ביטחון טוב) - כשהוא עושה את העבודה שלו טוב, אתה לא תרגיש אותו

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

הרדמה זה עסק מסובך - צריך להרדים, כדי שהמנותח לא יהיה מודע למתרחש. ולתת משככי כאבים, כדי שלא יסבול, גם בעת שהוא מורדם. ולשתק שרירים, כדי שלא יפריעו לניתוח. ואם כבר משתקים אז צריך להנשים, כי שרירי הנשימה משותקים גם הם. ולנפח את הבטן, כדי שיהיה מקום לעבוד. ותוך כדי כך לעקוב אחר המדדים החיוניים ולוודא שהכל תקין. ולא הזכרתי עוד שורה של פעולות תוך ההרדמה. וכמובן שבסוף צריך להעיר את החולה.

 

בקיצור - הרדמה היא עסק מורכב, ויש איזה תת הערכת של עבודת המרדימים.

מרדים קריטי לא פחות מהמנתח ואף יותר.

פורסם

תגיד ליאור... איך סגרו לה את הפתח לאחר שהוציאו את הנקז?

יש סיבה שאני שואל. אכתוב אחרי שתענה.


×
×
  • תוכן חדש...