Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1689 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אהלן חברה יש לי שאלה,עשיתי תאונה לפני שעה ורציתי לדעת מי אשם.
נסעתי עם הקטנוע ונכנסתי לכיכר ונסעתי מאחוריי רכב אחר,ביציאה מהכיכר הרכב האט לכמעט עצירה ועקפתי אותו מהימין,בזמן העקיפה הוא פנה ימינה מבלי לאותת קודם לכן (למין אזור כזה של חנייה לא מוסדר) ונכנס בי ואני נפלתי עם הקטנוע לאספלט. מי אשם במקרה הזה?

תמונה מהתאונה:

פגיעה של רכב מהצד מי אשם

 

פורסם

ביציאה מכיכר לא מאותתים. אתה עקפת מימין ואתה אשם. 

כמובן שאם יש סרטון ממצלמת דרך יכול להיות שהעובדות קצת שונות מאיך שתיארת והוא אשם או לפחות אשם חלקית. 

פורסם (נערך)

 תבדוק אם אומנם אין חובה לאותת ביציאה ממעגל תנועה-כיכר, צדקת בעובדה שלא מאותתים. במקרה הזה יש לחובת האיתות משמעות וחשוב להזכיר זאת.

עריכה אחרונה על ידי ד ו ד
פורסם
לפני 29 דקות, ד ו ד כתב:

 תבדוק אם אומנם אין חובה לאותת ביציאה ממעגל תנועה-כיכר, צדקת בעובדה שלא מאותתים. במקרה הזה יש לחובת האיתות משמעות וחשוב להזכיר זאת.

אז מי אשם וצריך לשלם את התיקון לדעתך?

פורסם

נושא האיתות במעגל תנועה (ולא "כיכר") אינו מוסדר בתקנות. בעולם הגדול נדרש איתות, בישראל חוץ ממתן זכות קדימה בכניסה שום דבר לא מוסדר, וכל שופט ישפוט לפי הבנתו ולפי פסיקות קודמות.

 

כמובן שנהג הרכב יטען שאותת, ואז מדובר במילה שלו מול זו שלך.

 

עם זאת, עצם העקיפה מימין שביצעת תטיל עליך חלק נכבד מהאחריות לנזק. כמה? איני יכול להעריך. אתה צריך להבין שלתקנה האוסרת עקיפה מימין יש סיבות טובות, ואתה, כנהג רכב שמצד אחד אינו בולט בכביש, ומצד שני אינו מגן עליך, חייב להזהר שבעתיים.

  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 16 שעות, RonXz כתב:

תמונה מהתאונה:

פגיעה של רכב מהצד מי אשם

 

להעלות תמונת רכב עם לוחית רישוי, כשאתה מאשים אותו *לכאורה* , זה בסדר?

 

---------------------
הזמן הכי טוב לשתול עץ היה לפני 20 שנים.
הזמן הבא הכי טוב הוא עכשיו ...
פורסם (נערך)

ביציאה ממעגל תנועה יש לאותת, שכן זה נופל תחת ההגדרה של "צומת", ופנייה ימינה בצומת מחייבת איתות.

 

השאלה אם זה הגורם לתאונה, או העקיפה שלך מימין.

 

ככה או אחרת @RonXz אתה צריך לקרוא את זה ולהפנים היטב:

לפני 21 שעות, sperial כתב:

אתה צריך להבין שלתקנה האוסרת עקיפה מימין יש סיבות טובות, ואתה, כנהג רכב שמצד אחד אינו בולט בכביש, ומצד שני אינו מגן עליך, חייב להזהר שבעתיים.

 

כשאתה עוקף מימין, בטח עם כלי קטן וגמיש כמו קטנוע, אתה בשטח המת שלו.

מעבר לזה, במיוחד בצמתים, יציאה ממעגלי תנועה, מעבר חצייה וכו' - אם הרכב שלפניך עוצר - קודם תעצור, תבדוק מה הסיפור.

יש סיכוי סביר שהוא סתם מניאק שעוצר באמצע הכביש, אבל יש סיכוי לא פחות סביר שהוא עצר כי יש הולך רגל, או משהו אחר שמפריע, ועקיפה שלך מימין גורמת סיכון, בין היתר לך.

 

להערכתי סביר להניח שבבית משפט הוא יטען שכן אותת, ומשם זה יהיה מילה שלו נגד מילה שלך, והשופט יצטרך להתרשם מי אומר אמת, והאם יש מצב שהוא אותת, אבל לא ראית את האיתות.

 

בכל מקרה שופטים בכללי מאוד לא אוהבים עקיפות מימין, בטח ובטח כשרוכב דו"ג עוקף מימין (פשוט כי כלי כמו דו"ג מאפשר לך לעקוף מימין בהרבה יותר מקומות וליצור יותר סיכון), ובטח ובטח כשהרכב שלפניך עצר.

יש שופטים שאוהבים להגיד במצב כזה "ואם הוא עצר לתת לילד לחצות? בעקיפה שלך מימין אתה יכול לדרוס את הילד", ואז פסק הדין תואם לתפיסה שלהם את זה כעבירה חמורה.

תדע שאם אתה מגיע לבית משפט עם מצב כזה, אתה לא מתחיל מ-0, אלא ממינוס.

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3
  • אהבתי 1

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

@Be roo ראיתי שאת כתבת לפני כחמש שנים

"גם אצלי מופעל האיתות מראש וגם לפני היציאה חוץ מהמקרה הבא:

 

אם מדובר במעגל מאוד קטן והיציאות צפופות לא אאותת לפני היציאה אלא רק על הכיוון מראש (נתקלתי במעגל שקוטר הטבור שלו היה כמטר וחצי) "

 

 

כפי שרואים בתמונה זה מעגל קטן

 

ובדיון שמצאתי בכנסת רצו לתקן מה בדיוק צריכים לעשות בכיכר אבל אני לא יודע אם אישרו את התקנות. בדף שמצאתי היו"ר ביקש מהם לבדוק שוב את העניין. 

https://oknesset.org/meetings/2/0/2022851.html

פורסם

אישית אני מקפיד על איתות ביציאה מכל מעגל תנועה. על האיתות בכניסה - פחות. כאמור - גישה גרמנית מול גישה אנגלוסכסית.

 

את התקנה הזו לא מצאתי במהדורה המעודכנת של תקנות התעבורה. מה שכן - כל הכבוד למי שמנסה להמציא את הגלגל, או, במקרה זה, המעגל. בעולם כבר חשבו על זה ונתנו תשובות. וחוץ מזה, התקנה הזו לא פותרת את הצרה שנקראת מעגל תנועה דו\רב נתיבי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם (נערך)
לפני 12 שעות, הדיין כתב:

כפי שרואים בתמונה זה מעגל קטן

 

זה לא מעגל קטן מבחינת האיתות, לפחות לפי התמונה יש מרחק של כמה מטרים בין יציאה ליציאה ואין קושי להפעיל איתות ימינה ושיבינו באיזו יציאה הכוונה לצאת. אפילו בציטוט שהבאת מוזכר מעגל קטן בהרבה מזה שבתמונה.

ב״קטן״ הכוונה למעגל שהיציאות שלו כל כך קרובות, שאם תאותת, לא יבינו לאיזו יציאה התכוונת, זה מ-א-ד קטן וניתקלתי בבודדים כאלה, שבין יציאה ליציאה יש מרחק שקטן מרכב סטנדרטי. כמו פה למשל.

 

ובכל מקרה, מעולם לא כתבתי שזה מה שהתקנות קובעות, להפך, תמיד ציינתי (כמו speria) שהתקנות בארץ לא ממש מסדירות את הנושא ולכן אני בחרתי לפעול בדרך שלדעתי מקיימת את המטרה העקרונית של איתות, והוא לתת אינדיקציה לנהגים אחרים על כוונותי.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
פורסם
לפני 18 שעות, הדיין כתב:

@Be roo ראיתי שאת כתבת לפני כחמש שנים

"גם אצלי מופעל האיתות מראש וגם לפני היציאה חוץ מהמקרה הבא:

 

אם מדובר במעגל מאוד קטן והיציאות צפופות לא אאותת לפני היציאה אלא רק על הכיוון מראש (נתקלתי במעגל שקוטר הטבור שלו היה כמטר וחצי) "

 

 

כפי שרואים בתמונה זה מעגל קטן

 

ובדיון שמצאתי בכנסת רצו לתקן מה בדיוק צריכים לעשות בכיכר אבל אני לא יודע אם אישרו את התקנות. בדף שמצאתי היו"ר ביקש מהם לבדוק שוב את העניין. 

https://oknesset.org/meetings/2/0/2022851.html

 

יציאה ממעגל תנועה נופל להגדרה של צומת, גם אם חברי כנסת חושבים אחרת.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני חושב שזה דעתך אבל לא מחייבת.

השאלה תתחזק בכיכר דו נתיבי לדוגמא בפסגות אפק כשאתה ממשיך ישר מהמסלול השמאלי ולידך רכב שממשיך ישר מהמסלול הימני מה אתה מאותת? אם תאותת ימינה הוא יחשוב שאתה משתלב בנתיב שלו ויאט או יאיץ וכו עכ"פ תיווצר הפרעה בתנועה 

כיכר דו נתיבי עם 4 יציאות. 

פורסם (נערך)

זה לא עניין של דעה:

 

ציטוט

          "צומת" - השטח המתהווה על ידי פגישתם של שני כבישים או יותר והמוגבל על ידי קווי שפות הכבישים או אבני השפה של אותם כבישים או על ידי הארכתם המדומה;

          צומת אינו כולל –

(1)   התמזגות כבישים בדרך מהירה;

(2)   שטח המתהווה על ידי פגישה של כביש עם כניסה ויציאה לחצרים, או עם דרך גישה לבית, למגרש חניה, לתחנת דלק או למפעל, אלא אם סומן אחרת בתמרור;

תק' (מס' 4) תשל"ב-1972

(3)   התמזגות בכביש חד-סטרי שבו שני נתיבים או יותר באותו כיוון נסיעה ושלפניה הוצב תמרור א-20;

 

הכביש המעגלי שסובב את הכיכר הוא כביש אחד, הכביש של היציאה הוא כביש שני.

וזה לא אחד מהסייגים 1-3.

 

משמע זה צומת.

לפני 31 דקות, הדיין כתב:

אני חושב שזה דעתך אבל לא מחייבת.

השאלה תתחזק בכיכר דו נתיבי לדוגמא בפסגות אפק כשאתה ממשיך ישר מהמסלול השמאלי ולידך רכב שממשיך ישר מהמסלול הימני מה אתה מאותת? אם תאותת ימינה הוא יחשוב שאתה משתלב בנתיב שלו ויאט או יאיץ וכו עכ"פ תיווצר הפרעה בתנועה 

כיכר דו נתיבי עם 4 יציאות. 

 

מעגל דו נתיבי זה עולם אחר בכלל, ושם אסורה (אלא אם סומן אחרת) יציאה מהנתיב הפנימי, בכלל.

 

אחד המקרים הבודדים שמותרת יציאה מהנתיב הפנימי זה למשל המעגלים ליד אגם הצלילים (נחל רבה ודרך הציונות), או נווה אפק לכיוון כפר קאסם (קיבוץ גלויות ומנחם בגין).

ושם מסומן על הכביש ממש שמותרת יציאה מהנתיב הפנימי.

 

עצם השאלה בדוגמה שלך היא לא נכונה, כי היא כוללת עבירה

עריכה אחרונה על ידי m3x7r3m3

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

×
×
  • תוכן חדש...