Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסעתי בלי ווייז - קיבלתי שלילה


 שיתוף

פוסטים מומלצים

בדרך כלל, יש דיווח בוויז על שוטרים עם ממלז.

כנראה היה מקבל התראה מהוויז וחוסך את הרשיון שלו

  • רעיון טוב! 2

Ford Mondeo 2.0T + Bluefin Remap - נמכרה

Infiniti G37 2013

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

אני מצטרף לדיסקו: אם נקבעה בקטע הכביש מהירות מותרת 90 קמ"ש כנראה שבמהירות מעל 100 קמ"ש הבטיחות נפגעת. החריגה של פות"ש גדולה מאד, ועל כן אני מתייחס אליו כאל מי שמסכן את עצמו ואת סביבתו.

 

הוסף לכך את העובדה שמדובר בנהג עם ניסיון מועט (בעל רשיון נהיגה שנתיים בלבד), מה שכנראה מעיד על מודעות פחותה לסיכונים, ואני מניח (ולא יודע) שהוא צעיר - וגברים צעירים נוטים לקחת סיכונים - עדיף שילמד את הלקח לפני שהוא פוגע בעצמו ובאחרים. אני מקווה שיהיה לו מספיק זמן לחשוב היטב על התנהלותו.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, rev-Match כתב:

יש לך את זה ביותר (אפילו לא יודע מה המילה המתאימה)

המילה שאתה מחפש זה ספריאלי.

לפני 4 דקות, sperial כתב:

אני מצטרף לדיסקו: אם נקבעה בקטע הכביש מהירות מותרת 90 קמ"ש כנראה שבמהירות מעל 100 קמ"ש הבטיחות נפגעת. החריגה של פות"ש גדולה מאד, ועל כן אני מתייחס אליו כאל מי שמסכן את עצמו ואת סביבתו.

אני מניח שאתה מודע לזה שהרבה כבישים הוגבלו ל 80 ובהמשך המהירות עלתה אפילו עד 110 ללא כל שינוי בכביש.

להזכירך גם שרכבים חומים מוגבלים למהירויות אחרות ואף אחד לא משנה את הכביש בשבילם.


כל זה לא מוריד מהחומרה של נסיעה ב 50 קמ"ש מעל למהירות המותרת אבל זה לא בגלל הכביש אלא יותר בגלל הפרש המהירות בינך לבין המהירות הממוצעת בכביש (ואם עצרו דווקא אותו זה  אומר שהאחרים נעו הרבה יותר לאט).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, sperial כתב:

@tinoki אתה מכיר את מהירות התכן של הכביש, זו שמביאה בחשבון את שדה הראיה, ורדיוס העקומות, ושיפועי צד, ואחיזה של האספלט ועוד מיליון גורמים שאנחנו ההדיוטות, בכלל לא מכירים?

כן.

למדתי הנדסת תנועה.

בגרמניה הכביש הזה לא היה מוגבל מהירות, בקטע הספציפי לפחות.

  • אהבתי 1
  • מעניין 3
  • רעיון טוב! 1

ונדורה '92...טרנספורטר '96...626 '01

סובארו '84... סופרב '04

קראפטר '06...אוטובוס מאן '96...פיורינו '87

ברלינגו '03 H1 ...XC-90 '08 ... 940 '98...אאוטלנדר '13

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Night Driver כתב:

דיסקו, רובנו (ואני ביניהם) נסענו לא פחות מהר ובמקומות פחות סימפטיים.

 

אני מסכים, לעומתי המהירות שפות"ש נתפס בה היא זניחה. 

 

בתקופת ההתלהבות מהרישיון הייתי אוהב לנסוע מהר ומאוד. 

ז"א כביש 6 מינימום 160 קמ"ש. 

עם הזמן הבנתי שזה לא תורם לי בכלום, זה דווקא עושה לי יותר נזק. 

היום אני נוהג במהירות המותרת עם סטייה של כמה קמ"שים בודדים, ובעיקר נהנה מהדרך. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי זו הדינמיקה  בפורום הזה, כמעט בכל שרשור. במקרה הנוכחי הסכר נפרץ כאשר היה מי שהסיט את הדיון  למהירות יתר לפי החוק לעומת לפי תנאי הדרך.

 

ודרך אגב, אם אתה מדבר על הנהג הישראלי, וקודם היה מי שדיבר על גרמניה - הרי שאפילו רכיב בודד, כמו משמעת נתיבים, עושה את ההבדל בין כביש בטוח למסוכן, בודאי במהירות גבוהה. הנהג הגרמני שנוהג ב- 150 או 220 קמ"ש יודע בוודאות כמעט מוחלטת שהנתיב השמאלי יהיה פנוי (אלא אם הוא רואה עומס תנועה ויודע להתחשב בו). בישראל תמיד יימצא מישהו שזוחל באמצעי או בשמאלי, ואם אתה נוהג מהר אתה עלול להיות מופתע, במיוחד, אך לא רק, בלילה כאשר יותר קשה לאמוד מרחק ומהירות. וכאמור, פות"ש נהג די חדש, וסביר שהחושים שלו עדיין לא מספיק מאומנים.

 

אני חולר עליך גם לגבי חוסר מסוכנות של נהגים מהירים. יש מספיק מחקרים על הסכנה של נהיגה במהירות גבוהה (כולל עליה בשיעור התאונות כאשר המהירות המותרת מועלית), על הסכנה שבחריגות מהירות, ואני מוסיף, שהתרשמותי בישראל, שנהיגה במהירות גבוהה כרוכה במקרים רבים בהתנהגויות מסוכנות נוספות כמו אי הקפדה על משמעת נתיבים, סטיות פתאומיות מהנתיב וכד'.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 2
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, sperial כתב:

@tinoki אתה מכיר את מהירות התכן של הכביש, זו שמביאה בחשבון את שדה הראיה, ורדיוס העקומות, ושיפועי צד, ואחיזה של האספלט ועוד מיליון גורמים שאנחנו ההדיוטות, בכלל לא מכירים?

@shellcase - בבקשה, תקשר את ההסבר שנתת כן כל כך יפה לפני שנה או שנתיים.

 

היה מי שהסיט? :-)

התחיל לדבר על עצמו בגוף שלישי.

גדול.

  • מצחיק 1
  • רעיון טוב! 1

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההנחיות לא ממש לוקחות בחשבון 'פערים תרבותיים' כמקדם ביטחון בתכנון עקומות ומרחקי ראות.
הן לוקחות בחשבון זמני תגובה ממוצעים שמקורם במחקר אקדמי.
מרחקי בלימה ממוצעים שלוקחים בחשבון מכנה משותף יחסית נמוך (צמיגים סיניים, כביש רטוב, רמת שליטה בינונית ברכב - כלומר חוסר מימנות בבלימת חירום).
לצורך העניין מכונית תקינה על צמיגים טובים (לא משהו ספורטיבי, נגיד קורולה על מישלן פרימסי) ונהג מיומן תבלום מ100 קמ"ש בכ40מ' (על אספלט 'סבבה'), תוסיף לזה מרחק תגובה וקיבלתם מרחק עצירה.
קורולה 1998 עם צמיגים סיניים ונהג עייף ומבוגר (או צעיר ולא מיומן) תעצור במרחק כפול מזה (אם לא יותר), מגבלת המהירות לא יכולה לא לקחת את המקרה הזה בחשבון.
בכל אופן, פרט למקומות בהם הפוליטיקה העלתה את המהירות המותרת (כביש החוף מצפון לזכרון למשל), מגבלת המהירות בכבישים בין-עירוניים היא תמיד 10 קמ"ש פחות ממהירות התכן של הכביש ומהירות זו היא שקובעת את כל הרדיוסים האופקיים והאנכיים.
יש עוד מקדם למשל שנקרא מרחק ראות להחלטה (שזה המרחק הקובע באיזורים בהם יש צמתים), שלוקח בחשבון זמני תגובה של נהגים במצב בו הם יתכן והם צריכים להתלבט (רמזורים בעיקר), כאמור הכל מגיע מניסויים ומחקר (שבוצע בחו"ל, למיטב זכרוני זה ספציפית מגיע מהתקנות האמריקאיות).

לגבי המקרה הנדון, אני לא ממהר לצעוק 'בקטע הזה מותר ככה וככה אבל אפשר לנסוע שם במהירות אינסופית', כביש 4 בואכה ראשל"צ זה מקטע ארוך מאד ורב גוני יחסית, דווקא לא הייתי ממהר להחליט שמדובר בכביש בטוח וסלחני, ההרחבה ל4 נתיבים בקטע שמצפון למחלף העלימה לחלוטין את השול השמאלי, כמוה גם ההרחבה לכיוון צפון שמתחת לגשר.

*גילוי (לא נאות, סתם גילוי): תכננתי לפני כמה שנים קטע קצר מאד מכביש 4 באיזור מחלף ראשון אז אני לא מדבר מהאוויר, ברשותכם לא אכנס למה ואיך ולמה מה גם שזה היה פרוייקט קטן לפני המון זמן ואני כבר לא באמת זוכר כל פרט.

עכשיו ברור גם שאין דין 150 קמ"ש בפיאט פנדה ל150 קמ"ש במאזדה CXשקרכלשהו חדשה ואני לא מתמם, ברכב משפחתי מודרני אפשר לשים בתחילת כביש 6 קרוז על 180 ו(אם אין תנועה) לא באמת תצטרך להאט בשום שלב עד סופו אפילו שמהירות התכן שם היא 130 קמ"ש, רק שלצערי - ההנחיות לא יכולות להתאים מהירות מותרת אינדיבידואלית לרכב ולנהג.
מי שזה לא לרוחו מוזמן לעבור לאי מאן שבבריטניה, שם אין מגבלות מהירות וכל אחד נוהג לפי יכולתו.


באשר לכותרת, זו כבר סוג של תסמונת שחייב להאשים מישהו או משהו, אפילו אם זה משהו קלוש וחסר קשר לחלוטין.
מה הבנאדם רוצה מוייז ולמה בכלל צריך להזכיר אותם אני לא מבין.

קח עו"ד מר לונדון ואם השלילה לא באה לך בטוב בזמן מסויים בחיים אז אל תעשה עבירות שעלולות להגמר בשלילה באותו זמן. ה5 קמ"ש זו ההפחתה התקנית בחוק, תפסו אותך על 149, כדי לקחת בחשבון סטיות מסויימות מפחיתים ל144.

  • אהבתי 5
  • מעניין 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, sperial כתב:

תתחיל בכך שתסרוק את הדו"ח (באיכות הטובה ביותר שאפשר בציוד שעומד לרשותך), בסריקה טשטש פרטים מזהים שלך ושל הרכב, והעלה אותה לכאן.

בוצע.

דרך אגב, חוץ מה149 וה144 קמ"ש, הוא מציין גם מהירות שהוצגה במכשיר ומהירות לאחר הפחתה ושם זה 139! (או ששוטרים לומדים חשבון אחרת)

לפני 16 שעות, sperial כתב:

ציינת שהותק שלך בנהיגה שנתיים. האם אתה עדיין בסטטוס נהג חדש או לא?

כבר לא

דוח.png

עריכה אחרונה על ידי london130

toyota avensis 2007 manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מניח שחישובי מהירות תכן נעשים רק בכבישים מהירים/בינעירוניים? בשאר זה פשוט כביש לפי אילוצים של תוואי? דרך אגב, מי אחראי על סימון פס הפרדה בכבישי משנה/שירות? כי בלא מעט מקומות זה נראה כמו החלטה שלא קשורה לכולם אלא סתם מה שהעובד במקום החליט - פס רצוף במקום שלא צריך ופס מקווק במקום בו אין באמת שדה ראייה לפנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, shellcase כתב:


בכל אופן, פרט למקומות בהם הפוליטיקה העלתה את המהירות המותרת (כביש החוף מצפון לזכרון למשל), מגבלת המהירות בכבישים בין-עירוניים היא תמיד 10 קמ"ש פחות ממהירות התכן של הכביש ומהירות זו היא שקובעת את כל הרדיוסים האופקיים והאנכיים.
יש עוד מקדם למשל שנקרא מרחק ראות להחלטה (שזה המרחק הקובע באיזורים בהם יש צמתים), שלוקח בחשבון זמני תגובה של נהגים במצב בו הם יתכן והם צריכים להתלבט (רמזורים בעיקר), כאמור הכל מגיע מניסויים ומחקר (שבוצע בחו"ל, למיטב זכרוני זה ספציפית מגיע מהתקנות האמריקאיות).
 

כביש 90, כל המקטע מאילת ועד קטורה.

2 נתיבים לכיוון עם הפרדה ושוליים רחבים. עדיין 90 קמש. מהירות התכן של הכביש נשארה כפי שהייתה לפני ההרחבה? אין מצב.

העיקר שמתנא מסתתרים מאחורי שיחים עם הממלז..

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, london130 כתב:

דרך אגב, חוץ מה149 וה144 קמ"ש, הוא מציין גם מהירות שהוצגה במכשיר ומהירות לאחר הפחתה ושם זה 139! (או ששוטרים לומדים חשבון אחרת)

הוא התבלבל והפחית לך 5 קמ״ש פעמיים.

זה יכול להיות המוצא שלך, כי 144 קמ״ש מזכים אותך בזימון למשפט.
אבל 139 קמ״ש זו עבירה של ברירת קנס של 1500 ש״ח.
עקרונית אתה יכול לנסות לבד לפנות למרכז פניות נהגים ולדרוש שינוי לסעיף הקל יותר, עו״ד יעשה זאת טוב יותר אבל גם יעלה לך סכום נוסף. עו״ד ממש טוב אולי אפילו יצליח לבטל את הדו״ח בגלל הטעות.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Be roo כתב:

עקרונית אתה יכול לנסות לבד ולפנות למרכז פניות נהגים ולדרוש שינוי לסעיף הקל יותר

אם אני שולח בקשה זה יכול להזיק לי לאחמ"כ כמו במשפט סוג של הודאה או שזה לא קשור (לא יועיל לא יזיק)?

במקרה ועדין לא הפקדתי את רישיוני והם מורידים לי את את המהירות ל139 קמ"ש הם יכולים גם לבטל את השלילה לחודש?

toyota avensis 2007 manual

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...