Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

משפחתי ב-40K


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1727 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום, אני נהג חדש (קיבלתי רשיון לפני חודשיים) ואני מתלבט בבחירת הרכב הראשון בחיי שישמש אותי בתקופה הקרובה. אני לא מבין גדול ברכבים (בלשון המעטה) ולכן הייתי שמח לקבל כמה עצות מחברי הפורום. אני מחפש רכב משומש כאשר התקציב שלי הוא 40 אלף ש''ח, הרכב צריך להיות רכב משפחתי, רצוי טויוטה קורולה או רכב אחר באותה קטגוריה. בתור נהג חדש אני יודע שיתכן שהרכב כנראה יקבל כמה מכות במהלך השימוש בו. ההתבלטות העיקרית היא ליסינג לעומת רכישה, ובמידה ורכישה האם עדיף מחברת ליסינג או מסוחר שקיבלתי עליו המלצה מקרוב משפחה. קראתי כמה מדריכים באינטרנט על רכישת רכב יד שניה ומכמות הידע והבדיקות שצריך לעשות נשארתי די בהלם תוך כדי שאני מעכל ומנסה לשנן את כל הפרוצדורה של הרכישה שנראת לי מסורבלת מאד. הייתי שמח לקבל קצת טיפים מאנשים שמבינים את הנושא. 

פורסם (נערך)

אהלן,

אתחיל ואומר שיש מדריך מעולה בנעוץ על רכישת רכב מיד שניה.

שנית, פרט את הדרישות מהרכב, ככל שתפרט יותר, נדע לכוון אותך בצורה יותר טובה.

מי ייסע ברכב? כמה הרכב עומד לנסוע? איפה ואיך של הנסיעה? (עירוני/בינעירוני)

האם ידני אופציה?

 

בתקציב כזה לא הייתי רוכש מסוחר. ליסינג אם זו חברה גדולה ולא מגרש, כמובן כתלות בבדיקה מטעמך.

דעתי האישית היא לרכוש בצורה פרטית, ולא לבצע עסקאת ליסינג. אך כפי שציינתי זו המלצה שנובעת אך ורק מטעם אישי.

 

מברוק על הרישיון, ושתסע בדרכים בטוחות.

בשורות טובות.

עריכה אחרונה על ידי Kooper

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

תודה על התשובה.

מבחינת דרישות הרכב, אני אהיה הנהג היחיד שינהג בו, הצפי הוא שאסיע עוד 3 אנשים מפעם לפעם (משפחה) 

מבחינת נסיעות, השימוש הקבוע יהיה לצורך הגעה לעבודה (מרחק של 6 קילומטר מהבית נכון לעכשיו ללא יציאה מהעיר שבה אני גר)

כמובן שמדי פעם אני מתכנן נסיעות קצת יותר ארוכות כמו למשל נסיעות למרכז (30 קילומטר לערך) או לקחת את המשפחה לטיול מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה אני לא צופה נסיעות ארוכות באופן קבוע. מבחינת הילוכים הרכב צריך להיות אוטומט (הגבלה ברשיון לנסיעה על אוטומט בלבד)

לא מעוניין ברכב קטן אלא ברכב בקטגוריה של טיוטה קורולה/ הונדה סיביק. הרכב צריך להיות בטיחותי.

כתבת שבתקציב 40K לא הייתה קונה מסוחר, האם מפני שהתקציב גבוה מדי או נמוך מדי?

פורסם (נערך)
בתאריך 24.8.2021 בשעה 18:49, נהג חדש27 כתב:

תודה על התשובה.

מבחינת דרישות הרכב, אני אהיה הנהג היחיד שינהג בו, הצפי הוא שאסיע עוד 3 אנשים מפעם לפעם (משפחה) 

מבחינת נסיעות, השימוש הקבוע יהיה לצורך הגעה לעבודה (מרחק של 6 קילומטר מהבית נכון לעכשיו ללא יציאה מהעיר שבה אני גר)

כמובן שמדי פעם אני מתכנן נסיעות קצת יותר ארוכות כמו למשל נסיעות למרכז (30 קילומטר לערך) או לקחת את המשפחה לטיול מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה אני לא צופה נסיעות ארוכות באופן קבוע. מבחינת הילוכים הרכב צריך להיות אוטומט (הגבלה ברשיון לנסיעה על אוטומט בלבד)

לא מעוניין ברכב קטן אלא ברכב בקטגוריה של טיוטה קורולה/ הונדה סיביק. הרכב צריך להיות בטיחותי.

כתבת שבתקציב 40K לא הייתה קונה מסוחר, האם מפני שהתקציב גבוה מדי או נמוך מדי?

אהלן,

מדוע אתה נעול על סגמנט משפחתי? רוב הנסיעות הינן לבד, וקצרות מאד, ככה שצריכת הדלק שלך תהיה מאד גבוהה.

כמו כן אני מניח (תקן אותי אם אני טועה) שאין תכניות להתרחבות המשפחה, ושאתה רווק בכלל (מחילה אם טעיתי).

לפי דרישותיך אתה זקוק לסופר מיני נוחה, כמו פיג'ו 208, מאזדה 2 (דינמיק) ועוד.

לנסיעותיך, הייתי מתרחק מגירים "רובוטיים" כמו שיש בקליאו, VAG יודנאי I20 לדוגמה.

אין לי שום ניסיון נהיגה על גיר רציף (הונדה גאז', יאריס סוויפט בלנו וכו') ככה שלא אמליץ עליהם מפאת חוסר במידע.

 

לגבי רכישה מסוחר, לדעתי האישית רכב במחיר כזה (גבוה) רוכשים מפרטי כדי "למזער נזקים" רכישה מסוחר מעלה את הסיכון לחתול בשק.

בכ"מ וודא שלרכב יש היסטורית טיפולים מלאה, ודו"ח סליקה נקי.

רכבים בטיחותיים יש גם בקטגורית הסופרמיני, 

 

שורה תחתונה אתה נוסע לבד, מעט, בעיקר בעיר ודרישות הרכב נשמעות כדרישות "רכב שני" או כפי שאתה מתאר "רכב רווק ראשון".

לדעתי כפי שתיארתי, רכב משפחתי גדול, שייסע רוב הזמן לבד יהיה הוצאה כבדה הן בביטוח, והן בדלק. כמובן לא נכנסתי בכלל לנושא "חניות" שזו תורה שלמה בעיניי.

שים לב לשרכב משפחתי גדול יהיה הרבה יותר קשה  להתמצא בעיר (כרוב נסיעותיך) לעומת רכב יותר קומפקטי.

בכ"מ לשיקולך.

 

מקווה שעזרתי, בשורות טובות.

 

 

בתאריך 26.8.2021 בשעה 09:55, soler37 כתב:

מצתרף לבקשה עם כמעט אותם פרמטרים, גם אני חשבתי על קורולה או על אוקטביה.

 

אותה המלצה תקפה לגבייך. פתח שרשור מסודר ויעזרו לך בצורה ברורה.

עריכה אחרונה על ידי Kooper
  • אהבתי 2

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם

אני גם לא מבין את ההתעקשות על רכב משפחתי.

אם כבר משפחתית בתקציב הזה, הייתי בודק 308 1.2 טורבו ובודק את העניין של הרצועה.

  • רעיון טוב! 1

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

לך על הונדה סיוויק מנוע 1800,קורולה, יונדאי I30/35,מאזדה 3

אין הרבה איפה ליפול ברכבים האלה, לך עם מישהו שמבין בבדיקת רכבים(כדי שלא תקח כל רכב לבדיקה ככה יעזרו לך לסנן, כשאני אומר מבין זה אחד שיודע להסתכל איפה המשולשים,מאווררים של המנוע..)

 

הציעו לך פה רכבי פיזו עם מנוע 1.2 מלבד העובדה שזה עלול להכניס ראש בריא למיטה חולה בעיקר בגלל חוסר הניסיון של כותב הפוסט בעולם הרכב

כבר כמה דלק הוא יחסוך?

יש לי חבר עם אותו מנוע ומקבל 1-10, בסיוויק הוא לא יקבל גרוע יותר..

ובכללי בנסועה כמו שפותח הפוסט מתאר לא הייתי מסתכל על הבדלים קטנים בצריכה.

 

כשאתה קונה רכב אל תסמוך על המילה של המוכר בשום דבר וקח בחשבון שבסוף זה הכל עניין של מזל וזה לא משנה איזה בדיקות עשית כי גם הבדיקה של המוסך לא אומרת לך הכל ואחרי שבוע אתה יכול למצוא את עצמך עם רכב מתחמם אז זה הרבה מזל..

חפש רכב שטופל עם היסטוריית טיפולים ותצטייד בחבר מבין כמו שרשמתי למעלה.

בהצלחה

 

 

פורסם

אם אתה מתעקש על משפחתי למה דווקא הונדה או טיוטה ? קיה  פורטה סובארו אימפרזה או יונדאי i 30 35 יתנו לך את אותו דבר בפחות כסף ומנסיון עם אמינות ומרווח טובים מאוד , בתור נהג חדש עם הדרישות שלך גם מאזדה 2 קיה ריאו ויונדאי i 25 לא הייתי פוסל .

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 7 שעות, online כתב:

הציעו לך פה רכבי פיזו עם מנוע 1.2 מלבד העובדה שזה עלול להכניס ראש בריא למיטה חולה בעיקר בגלל חוסר הניסיון של כותב הפוסט בעולם הרכב

כבר כמה דלק הוא יחסוך?

יש לי חבר עם אותו מנוע ומקבל 1-10, בסיוויק הוא לא יקבל גרוע יותר..

ובכללי בנסועה כמו שפותח הפוסט מתאר לא הייתי מסתכל על הבדלים קטנים בצריכה.

מי אמר שהצעתי את ה-308 בגלל הדלק?

לא ציינתי מילה אחת על צריכת הדלק בהקשר שלה.

לפני 3 שעות, asico70m כתב:

אם אתה מתעקש על משפחתי למה דווקא הונדה או טיוטה ? קיה  פורטה סובארו אימפרזה או יונדאי i 30 35 יתנו לך את אותו דבר בפחות כסף ומנסיון עם אמינות ומרווח טובים מאוד , בתור נהג חדש עם הדרישות שלך גם מאזדה 2 קיה ריאו ויונדאי i 25 לא הייתי פוסל .

נראה שסובארו אימפרזה סובלת בחלק מהמקרים מבעיות בגיר הרציף, משהו שראיתי כאן בפורום ומחוץ לפורום.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

מה חשוב לך ברכב? נראות ? כח ? צריכת דלק ?

 

זה שתסיע 3 אנשים אפשר בסוזוקי סלריו, תרשום פה מה אתה מחפש מהרכב וככה נדע להמליץ, מה גם , שלא משנה מה תקנה תשאיר לך בצד איזה חמישייה לכל מקרה ליישורי קו למינהם

Xpeng P7 LR - For me

Xpeng G6 LR For the wife ;)

 

פורסם
לפני 5 שעות, dorsht כתב:

מי אמר שהצעתי את ה-308 בגלל הדלק?

לא ציינתי מילה אחת על צריכת הדלק בהקשר שלה.

נראה שסובארו אימפרזה סובלת בחלק מהמקרים מבעיות בגיר הרציף, משהו שראיתי כאן בפורום ומחוץ לפורום.

אכן לא ציטטתי אותך, בחור מעלייך(קופר) הציע לו ללכת לקטגוריית הסופר מיני עקב צריכת דלק בקטגוריית המשפחתיות, הביא דוגמא את ה 208..

אני מבין למה חשבת שזה כוון אלייך אבל לא..

 

 

פורסם
לפני 24 דקות, online כתב:

אכן לא ציטטתי אותך, בחור מעלייך(קופר) הציע לו ללכת לקטגוריית הסופר מיני עקב צריכת דלק בקטגוריית המשפחתיות, הביא דוגמא את ה 208..

אני מבין למה חשבת שזה כוון אלייך אבל לא..

 

 

לא רק בשל צריכת הדלק, אלא בשל שאר פרמטרים כמו חניות בעיר ועוד. פות"ש לא ציין דרישות מרכב למעט "משפחתי", ולפי המעט שהוא סיפר על דרישותיו נראה שאין צורך ברכב משפחתי גדול.

אז ניסיתי להסביר את עמדתי מאחורי המלצה לסגמנט שונה מין הנדרש. פיג׳ו 208 (ומאזדה 2 ברמת האבזוק דינימיק שהשמטת) ניתנו בתור המלצה לרכבי סופרמיני עם גיר פלנטרי. בתקציב של 40,000 ניתן לרכוש 208 משנתונים 2018 כמדומני, מה שאומר שקיימת רצועה משופרת שאינה מתפוררת.

 

אם ההתלבטות של פות"ש בין קורולה לסיווק שייצא לנסיעת מבחן על שתיהן ויקבל תשובה. 

 

 

מטרת הפורום הנ"ל הינה ייעוץ, וזאת אין ביכולתנו לעשות ללא פריטים ודרישות. בסוף פות"ש יקבל המלצות ויבחר כראות עיניו לאור מצב השוק/נוחות ועוד.

 

בכל מקרה, פות"ש בתקציב שכזה בין אם תבחר במשפחתית מרווחת, או סופר מיני מרווחת, חשוב לשים את הדגש על רכב שמור מכיוון שאני מניח שאתה מתכנן על הוצאה לטווח הארוך. כלומר היסטוריית טיפולים מלאה, דוח סליקה נקי, בעלות פרטית ומעט נהגים.

 

תתחדש. 

 

 

  • רעיון טוב! 1

POLO, 1.4 2001 > SPARK, 1.0 2014 > 108, 1.2 2016 > CLIO - 5, 1.0T 2021

 

פורסם
בתאריך 28.8.2021 בשעה 10:39, AloniM3 כתב:

מה חשוב לך ברכב? נראות ? כח ? צריכת דלק ?

 

זה שתסיע 3 אנשים אפשר בסוזוקי סלריו, תרשום פה מה אתה מחפש מהרכב וככה נדע להמליץ, מה גם , שלא משנה מה תקנה תשאיר לך בצד איזה חמישייה לכל מקרה ליישורי קו למינהם

היי, חשובה לי בטיחות, צריכת דלק, מנוע ותא מטען. נראות פחות חשובה לי. 

נ.ב תודה לכולם על העזרה

  • 4 שבועות מאוחר יותר ...
×
×
  • תוכן חדש...