Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכבים חשמליים


evc
שימו לב! השרשור הזה בן 955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

חשבתי לרכז ידיעות על רכבים חשמליים בשרשור אחד מרוכז.

 

אז ידיעה משמחת ראשונה, הטבת המס על רכבים חשמליים תוארך עד 2025 (הטבת המס הייתה אמורה להסתיים בהדרגה משנת 2023 אילך).

 

זה אומר שמי שכבר רכש או בנה על רכישת רכב חשמלי כעת או בשנת 2022 מתוך מחשבה שהרכב ישמור על ערכו טוב יותר עקב עליית המחירים של דגמים חדשים יותר "אכל אותה" ולגביו הבשורה פחות משמחת 😉

 

מנגד המכס על רכבים חשמליים (בשיעור של 7 אחוז) המיובאים מסין או שהסוללה שלהם מיוצרת בסין יישאר על כנו.

 

בשורה משמחת נוסף, לא יהיה צורך כלל באישור שכנים להקמת עמדת טעינה פרטית המחוברת ללוח החשמל של בעל הדירה.

 

https://www.themarker.com/dynamo/cars/1.10025002

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא קיוויתי שסעיף העברת האחריות ליבוא מכוניות מזהמות פחות ליבואני הרכב יעבור, כי הוא באמת היה מכריח יבואנים לייבא ארצה מכוניות חשמליות. בפועל, להרבה מהם לא שווה עדיין לייבא וההיצע נשאר מצומצם.

חבל שנדחה.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יבואני הרכב רוצים, אך לא בהכרח יכולים.

 

התקנות של האיחוד האירופי כלפי יצרנים אירופיים, גורמת לכך שכל רכב "נקי" המיוצר באירופה אך נמכר מחוץ ליבשת פרושו הפסד נטו ליצרן.

 

מעוניות חשמליות ימשיכו להגיע לכאן בעיקר ממפעלים מחוץ לאירופה.

 

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4 (נמכרה)

וולוו XC40 T3 Momentum

טויוטה יאריס קרוס הברידית

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, evc כתב:

חשבתי לרכז ידיעות על רכבים חשמליים בשרשור אחד מרוכז.

 

אז ידיעה משמחת ראשונה, הטבת המס על רכבים חשמליים תוארך עד 2025 (הטבת המס הייתה אמורה להסתיים בהדרגה משנת 2023 אילך).

 

זה אומר שמי שכבר רכש או בנה על רכישת רכב חשמלי כעת או בשנת 2022 מתוך מחשבה שהרכב ישמור על ערכו טוב יותר עקב עליית המחירים של דגמים חדשים יותר "אכל אותה" ולגביו הבשורה פחות משמחת 😉

 

זה כבר אושר? ממה שראיתי הייתה רק הצהרת כוונות של משרדי האנרגיה, הסביבה והתחבורה אבל לא באמת  אושר רשמית (מול האוצר וכו)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כל עוד לא תהיה הסדרה על הטענה בבניינים משותפים - החשמלי לא ייכנס למיינסטרים הישראלי.

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתחום הזה, צריך לרתום את העגלה לפני הסוסים, הבעיה היא שהמדינה לא לקחה אחריות על נושא תשתיות הטעינה ונתנה הכל לחברות פרטיות שיעשו את זה בקצב הרווחי להן. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא חושב שזה תפקיד המדינה להתערב. יש המון עסקים שיכולים להיות בעלי אינטרס גדול להתקין עמדות טעינה. למשל, דוגמא קלאסית זה חניונים של מרכזי קניות - תחנות טעינה ימשכו בעלי רכבים חשמליים למתחמי הקניות כדי להטעין ועל הדרך לעשות סיבוב בסופרמרקט. אני מדמיין איך רמי לוי ושופרסל הולכים לדאוג שיהיו להם עמדות טעינה בחניונים הצמודים לסניפים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זו לא התערבות, זה עידוד. בלי פריסה משמעותית של עמדות טעינה מהירות לא יהיה מעבר מאסיבי לרכב חשמלי. זו תשתית מאוד יקרה ובשלב הראשון כלל לא רווחית ובשביל זה בדיוק יש מדינה. טעינה איטית זה נחמד לחירום, לא יותר מכך. מי שאין לו אפשרות לעמדה צמודה קבועה, חייב עמדת טעינה מהירה זמינה בדיוק כמו תחנת דלק. 

 

המדינה מעניקה הטבות במאות מיליונים כבר כיום לרכב חשמלי, אז לומר שאתה מעדיף שהמדינה לא תתערב? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, ch2856 כתב:

זו לא התערבות, זה עידוד. בלי פריסה משמעותית של עמדות טעינה מהירות לא יהיה מעבר מאסיבי לרכב חשמלי. זו תשתית מאוד יקרה ובשלב הראשון כלל לא רווחית ובשביל זה בדיוק יש מדינה. טעינה איטית זה נחמד לחירום, לא יותר מכך. מי שאין לו אפשרות לעמדה צמודה קבועה, חייב עמדת טעינה מהירה זמינה בדיוק כמו תחנת דלק. 

 

המדינה מעניקה הטבות במאות מיליונים כבר כיום לרכב חשמלי, אז לומר שאתה מעדיף שהמדינה לא תתערב? 

לטעון קבוע רכב חשמלי בעמדת טעינה מהירה זה הורס את הבטריה,

יש על זה כבר כמה ששרשורים,

עמדת טעינה מהירה מיועדת למצב שנתקעת,

לא לשימוש יומיומי.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ch2856 כתב:

זו לא התערבות, זה עידוד. בלי פריסה משמעותית של עמדות טעינה מהירות לא יהיה מעבר מאסיבי לרכב חשמלי. זו תשתית מאוד יקרה ובשלב הראשון כלל לא רווחית ובשביל זה בדיוק יש מדינה. טעינה איטית זה נחמד לחירום, לא יותר מכך. מי שאין לו אפשרות לעמדה צמודה קבועה, חייב עמדת טעינה מהירה זמינה בדיוק כמו תחנת דלק. 

 

המדינה מעניקה הטבות במאות מיליונים כבר כיום לרכב חשמלי, אז לומר שאתה מעדיף שהמדינה לא תתערב? 

המדינה מעניקה הטבות בשלב שהתחום עדיין בחיתולים וצריך להתניע אותו כי לאף אחד אין אינטרס לקנות רכב חשמלי בלי עמדות טעינה, למעט בעלי בתים פרטיים או משתמשים שלא נוסעים הרבה וחסרי חרדת טווח. כשהנושא יצבור תאוצה, האינטרס יעבור מהמדינה לחברות פרטיות (ולדעתי זה כבר קורה, ראה פריסה של סופרצ׳רגרים, שכן 7 בחצי שנה זה הרבה ותשתיות של סונול, גנרגי וחבריהם)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 955 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...