Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אחריות על הסוללות ברכבים חשמליים


EvGriga
שימו לב! השרשור הזה בן 1214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפי טסלה האחריות לסוללה של מודל 3 SR+:

8 שנים או 160,000 ק"מ, המוקדם מביניהם, יחד עם שמירה על קיבולת סוללה מינימלית של 70% במהלך תקופת האחריות.

ליצרנים\יבואנים אחרים יש כתב אחריות דומה, עם אחריות לקיבולת מינימלית של הסוללה בלבד.

מה אומד באמת מאחורי המושג הזה "קיבולת"?

אני לא רואה פה הבטחה למרחק נסיע מינימלי או לתפקוד תקין של הסוללה (זרם מינימלי שסוללה מסוגלת לייצר, מה שנדרש לתאוצה).

לפי מה שאני מכיר מסוללות של טלפונים סלולריים, לפעמים הקיבולת של הסוללה היא עדיין 80%, אבל הסוללה כבר לא מתפקדת (לא מחזיקה צ'ארג' שנופל מהר מאוד או לא מסוגלת לספק זרם הנדרש לתפקוד תקין של הטלפון).

מבחינת הקיבולת נטו, הסוללה נחשבת תקינה, אבל אי אפשר כבר להשתמש בטלפון כזה.

האם זה יהיה אותו דבר עם המכוניות? האם היצרן ייקח אחריות במצב כזה או יתחבא מאחורי אותיות הקטנות של כתב האחריות?

 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
  • מצחיק 1

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איך הם מדדים קיבולת? זרם כפול זמן? kWh

ז"א, אם סוללה מסוגלת לספק רק 70% מהזרם במשך אותו זמן, אז יש 70% מהקיבולת המקורית.

או לדוגמה, 90% מהזרם במשך רק 80% מהזמן ( 0.9 * 0.8 = 72% קיבולת)?

ומה קורה עם הספקת שיא של הזרם? ללא הספקת שיא לא יהיה תאוצה. אין הבטחת תאוצה?

האם זה נחשב תקין כאשר רכב שבמקור האיץ ב-6 שניות ל-100 קמ"ש, אחרי כמה שנים לוקח 9 שניות?

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מחפש בעיות בכוח. תראה לי מקרה אחד בעולם של סוללה של רכב חשמלי שההספק המקסימלי שהיא יכולה לספק ירד עם הזמן. אם כבר, זה קורה במנועי שריפה פנימית ואף אחד לא נותן שום אחריות נגד זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, EvGriga כתב:

לפי מה שאני מכיר מסוללות של טלפונים סלולריים, לפעמים הקיבולת של הסוללה היא עדיין 80%, אבל הסוללה כבר לא מתפקדת (לא מחזיקה צ'ארג' שנופל מהר מאוד או לא מסוגלת לספק זרם הנדרש לתפקוד תקין של הטלפון).

מבחינת הקיבולת נטו, הסוללה נחשבת תקינה, אבל אי אפשר כבר להשתמש בטלפון כזה.

 

 

כי ה80 אחוז זה מהתכולה של הבטרייה במצב הקיים. אתה באמת מצפה או חושב שזה שזה אמור להציג בטרייה מלאה בתור 73 אחוז נגיד? 

ויש המון דרכים לבדוק את הדעיכה של הסוללה, לפעמים הרכבים מציגים את זה, אפשר לחבר רכיב שיציג את זה והדרך הכי פשוטה זה פשוט... טווח. אם הטווח שלך ירד ב50 אחוז, אז מן הסתם שגם הסוללה איבדה 50 אחוז. זה לא מסובך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, eladts כתב:

אתה מחפש בעיות בכוח. תראה לי מקרה אחד בעולם של סוללה של רכב חשמלי שההספק המקסימלי שהיא יכולה לספק ירד עם הזמן. אם כבר, זה קורה במנועי שריפה פנימית ואף אחד לא נותן שום אחריות נגד זה.

אתה טועה ומטעה בגדול, יש לך אג'נדה ואתה מנסה לדחוף אותה בכל הכח אפילו עם אמירות לא מבוססות בעליל,

 

דוגמה אחת ויש לי עוד מאות כאלה

https://www.google.com/amp/s/www.caranddriver.com/news/amp35203450/tesla-model-3-battery-capacity-loss-warranty/

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 59 דקות, wildlands2019 כתב:

 

דיברתי על ירידה בהספק המקסימלי, לא בקיבולת. EvGriga העלה חשש שהאחריות לא מכסה את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, eladts כתב:

דיברתי על ירידה בהספק המקסימלי, לא בקיבולת.

לפי מה שאני זוכר, טסלה אומרים בצורה מפורשת שאין אחרית להספק מינימלי(או לתאוצה מינימלית, גם לא 70%), רק לקיבולת מינימלית יש אחריות.

לדעתי זאת יכולה להיות בעיה כי לכל סוללה ליטיום-איון יש ירידה בהספק עם הזמן\שימוש.

זה נתמך גם בטאוריה וגם מנסיון עם הסוללות, אפילו אם אני לא חפרתי ברשת כדי להביא לך הוכחות לכך, יש לי ספק סביר שלא קיימת ירידת הספק של הסוללות במכוניות.

אנשים שמהללים טסלה בדרך כלל לא מביאים שום הוכחות, או לפחות מה שיכול להיחשב הוכחות מדעיות, לעליונות האייקון שלהם כי זה בגדר אמונה ודומה לכת דתי.

למה צד שני תמיד צריך להוכיח שטסלה לא מעל כולם? להפך, מעריצי טסלה צריכים להוכיח שהיא לא כמו כולם.

הבטחה של אילן מאסק לא מתקבלת בתור הוכחה. 

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הניסיון הכי גדול עם הסוללות במכוניות יש במכוניות היברידיות.

שם הסוללה עובדת בתנאים כמאט אידאליים (טעינה בין 40% ל 80% של הקיבולת), אבל בהרבה יותר מחזורי טעינה\פריקה.

ויש ירידה של הספק המקסימלי של הסוללה עם הזמן.

אין סיבה לחשוב שבמכוניות חשמליות זה יהיה שונה.  

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אוהב את הסגנון הכתיבה שלך זה משעשע ונותן עוד גוונים לדיונים בכל מה שקשור לטסלה :)

בגדול ירידת קיבולת או מה שבאמת מעניין את מי שנוסע ברכב חשמלי זה האם הרכב יכול לנסוע אותה כמות ק"מ גם אחרי כמה שנים ואם לא מה היא "הדרדרות". אני בכוונה עשיתי גרשיים כי יכולים להיות המון גורמים לכך. 

זה מאוד דומה לנייד שכאשר הוא חדש סוללה מחזיקה יומיים בשימוש סביר ולאחר 3 שנים בקושי עד הערב או אף פחות. בניגוד לניידים ברכבים חשמליים (לא בכולם אגב) יש מערכת קירור שלמה לצורך שימור סוללה בטמפ אופטימלית זה מוסיף לא מעט לחיי הסוללה. כמובן שיש עוד המון גורמים אחרים לשמר טוב יותר כמו לא לטען סוללה כל הזמן ל-100% או לרוקן לגמריי ועוד.

יש המון רכבי טסלה בעולם וכן עשו כבר את החישובים וסטטיסיקה לאורך חיי הסוללה בשימוש סביר/ממוצא נקראה לזה ואין שום קשר עכשיו לפאנבוייז וכוי :)  

עד כמה שאני זוכר זה נע סביב 3% בשנה "הדרדרות".

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Johnik כתב:

עד כמה שאני זוכר זה נע סביב 3% בשנה "הדרדרות".

 

הירידה הרבה יותר קטנה ממה שאתה כותב ולמעשה הסוללה תחזיק הרבה יותר זמן מחיי רכב בנזין ממוצע.

טסלה מודל S & X ירידה ממוצעת ל-100,000 מיילים: 4%

טסלה מודל 3& Y ירידה ממוצעת ל-100,000 מיילים: 5%

מקור: How Long Does a Tesla Battery Last? (findmyelectric.com)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל בינתיים המציאות שונה מזה,

וטוב ששלפתה דוגמא מאתר https://www.findmyelectric.com/

הייתה צריך לחפש ישירות Tesla.com וזהו,

די לנאיביות הזו, באמת, זה כבר לזרוק משפטים ללא כל ביסוס ולהטעות כל קורא שני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, wildlands2019 כתב:

אבל בינתיים המציאות שונה מזה,

וטוב ששלפתה דוגמא מאתר https://www.findmyelectric.com/

הייתה צריך לחפש ישירות Tesla.com וזהו,

די לנאיביות הזו, באמת, זה כבר לזרוק משפטים ללא כל ביסוס ולהטעות כל קורא שני.

 

מי שמטעה הוא אתה. כל מה שכתבתי מדיוק ומבוסס מידע בדוק.

מי שמפיץ מידע שיקרי זה אתה והיבואנים של הרכבים המזהמים שמרגישים את האדמה נשמטת מתחת לרגליהם.

 

עריכה אחרונה על ידי Gopher
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שאני קורא זה מבעלים של רכבים חשמליים, אתה ואוהדי טסלה אובססיבים מדי שמפיצים שקרים על ימין ועל שמאל בלי לראות את הגבנת שלהם.

 

לא קשה לראות את המציאות, יש כאלה שמסרבים לראות ולשמוע, שזה בסדר, אך להפיץ שהמציאות שלהם שולטת זה כבר עבר כל גבול,

ואיזה אדמה נשמטת אלוהים ישמור, מה אתה בן 5?

אני בעצמי אמרתי שאם היה לי בית פרטי הרכב השני שלנו סביר להניח שהיה חשמלי, אך אם אמי אחזיק רכב חשמלי זה לא עושה אותו הכי טוב עם כל השקרים שאתם מפיצים בשביל לנסות איכשהו לחזק את ההחלטה שלכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, wildlands2019 כתב:

מה שאני קורא זה מבעלים של רכבים חשמליים, אתה ואוהדי טסלה אובססיבים מדי שמפיצים שקרים על ימין ועל שמאל בלי לראות את הגבנת שלהם.

 

לא קשה לראות את המציאות, יש כאלה שמסרבים לראות ולשמוע, שזה בסדר, אך להפיץ שהמציאות שלהם שולטת זה כבר עבר כל גבול,

ואיזה אדמה נשמטת אלוהים ישמור, מה אתה בן 5?

אני בעצמי אמרתי שאם היה לי בית פרטי הרכב השני שלנו סביר להניח שהיה חשמלי, אך אם אמי אחזיק רכב חשמלי זה לא עושה אותו הכי טוב עם כל השקרים שאתם מפיצים בשביל לנסות איכשהו לחזק את ההחלטה שלכם.

 

מבחינת יבואני הרכב המזהמים זה באמת אסון כלכלי אדיר, ולא קשה להבין את זה כי בקרוב המכירות שלהם יצנחו באופן משמעותי. הם יעשו את הכל כדי למנוע את המהפכה כולל לממן כתבות שיקריות באתרי האנטרנט המובילים.

וזה שאתה כותב שאני מפיץ שמועות ושקרים לא עושה את מה שכתבת לנכון. כפי שאמרתי כל מה שאני אומר מבוסס על מידע בדוק שקיים כבר לפחות עשר שנים מאז שהרכבים החשמלים התחילו להיות נפוצים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1214 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...