Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1643 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רציתי לדעת מה עושה בדיוק הצמר סלעים הסינטטי שאומרים שכדי להכניס לתיבה של הסאב.

אני רוצה להבין מה קורה שם בתוך התיבה בדיוק, כאשר יש את החומר.

חיפשתי בחיפוש בפורום, לא מצאתי.

 

 

פורסם (נערך)
לפני 4 שעות, roeiav כתב:

רציתי לדעת מה עושה בדיוק הצמר סלעים הסינטטי שאומרים שכדי להכניס לתיבה של הסאב.

אני רוצה להבין מה קורה שם בתוך התיבה בדיוק, כאשר יש את החומר.

חיפשתי בחיפוש בפורום, לא מצאתי.

 

 

אהלן רועי, תפנה ליוסי אלפיין, יש לו את החומר והוא יודע איך לחבר אותו לתיבה של הסאבוופר בצורה מקצועית.

מה החומר עושה ? הוא מגדיל את נפח התיבה של הרמקול, היות שמדובר בחומר עם סיבים חלולים ( דומה לשמיכה פוך ) וכך הרמקול מרגיש יותר נפח. החומר עשוי מ - 4 עד 5 סיבים חלולים, בהם נאגר אוויר, ולכן " נפח התיבה " יש אפקט של תיבה גודלה יותר וגם יותר אוויר שמייצר נפח לתיבה אטומה.

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
תיקון כתיב
פורסם (נערך)

רצוי לא להעמיס עם כמות ה חומר ה "צמר"

בתיבה סגורה אפשר למלא, נפח של כ 50-70%
בתיבה פתוחה.. עם פורט - עדיף לא יותר מ 30-35% מהנפח

 

לא תמיד יש אפקט גדול מורגש, אבל אפשר לנסות -  להכניס ולשמוע תוצאות

העלות זולה - אפשר לקנות חומר מילוי של ציפות סינטטי - אקרילן בחנויות מלאכת יד

כדאי להתקשר ולבדוק במספר חנויות.. אם יש ומחירים
 

א - https://www.artools.co.il/items/2127274-אקרילן 
ב - https://www.artdepot.co.il/-בדים-לתפירה-/9409-אקרילן-שקית-גדולה.html 
ג - http://www.hobbyli.co.il/ProductDetails.aspx?pid=1819 

אקרילן 
אקרילן במארז גדול 500 גר - בדים לתפירה - ארט דיפו

 

אייל

עריכה אחרונה על ידי ליין מן
  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם (נערך)
לפני 45 דקות, ליין מן כתב:

רצוי לא להעמיס עם כמות ה חומר ה "צמר"

בתיבה סגורה אפשר למלא, נפח של כ 50-70%
בתיבה פתוחה.. עם פורט - עדיף לא יותר מ 30-35% מהנפח

 

לא תמיד יש אפקט גדול מורגש, אבל אפשר לנסות -  להכניס ולשמוע תוצאות

העלות זולה - אפשר לקנות חומר מילוי של ציפות סינטטי - אקרילן בחנויות מלאכת יד

כדאי להתקשר ולבדוק במספר חנויות.. אם יש ומחירים
 

א - https://www.artools.co.il/items/2127274-אקרילן 
ב - https://www.artdepot.co.il/-בדים-לתפירה-/9409-אקרילן-שקית-גדולה.html 
ג - http://www.hobbyli.co.il/ProductDetails.aspx?pid=1819 

אקרילן 
אקרילן במארז גדול 500 גר - בדים לתפירה - ארט דיפו

 

אייל

יש המון סוגים ושמות. חומר טוב הוא סינטיפון שמשמש גם כחומר לפילטר  למים באקווריום. יש להיזהר שהחומר לא יהיה חופשי, כי הוא עשוי להיות צמוד מדי למגנט ולרמקול בתוך התיבה, ויש סיכוי לשרוף רמקולים מיתר חימום.

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שגיעה כתיב
פורסם

תודה רבה, אני יודע מה הסיבה שמוסיפים את הצמר הסינטטי.

אבל מה שרציתי לדעת זה, מה הפעולה "הכימית"(לא עולה לי המילה הנכונה) אבל מה גורם לרמקול להרגיש שהוא נמצא בחלל יותר גדול?

 

דבר נוסף, כמובן שיוסי אלפיין יעשה את זה.

אני כבר למדתי כמה דברים בחיים.

אפילו אם זה נראה לי פשוט מאוד, יש אנשי מקצוע, לא סתם הם למדו את המקצוע. יש דברים קטנים שעושים את ההבדל בין התקנה טובה להתקנה מעולה וסופר מקצועית.

בעוד שבועיים קבעתי "תור" אצל יוסי, יהיה הפתעות..

מקווה שאצא מרוצה כמו לפני 10 שנים.

סקאן ספיק לא אכזבו מעולם-מאמין שגם הפעם.

 

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
פורסם (נערך)

גם לי אין מושג ת'אמת אני יכול רק לשער,

גנבתי ליוסי איזה חתיכה קטנה לשים מאחורי הקורות ואף פעם לא היה לי כוח באמת לנסות את זה.

לפי דעתי הסיבים מקבלים את הגל האחורי ובעצם שוברים אותו, מרככים אותו בהמון וקטורים כמו מין קווים,
כתוצאה מזה הגל "נבלע" ואז זה כמו לתת יותר נפח לאלמנט.
בפועל זה רמאות קטנה שלא תעבוד תמיד אבל יכולה לעבוד, כי תיבה עם 4 דפנות, שוברת פחות טוב גלי קול מאשר תיבה עם מליוני דפנות קטנות(השערות של הצמר).

 

עוד הערת שוליים - גל קדמי זה סאונד,

גל אחורי זה ה"זבל" שממנו אנחנו מנסים להיפטר, בעולם מושלם יש רק גל קדמי ויש חציצה מושלמת.

(יש אנשים שעושים חור ברצפה ושמים סאב שיורק לבחוץ את הגל האחורי, אבל זה נושא אחר).

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם (נערך)

אכן יש צדק בדבריך KALMANGAR, אני רק יוסיף עוד נתון שהוא לפי דעתי גם חשוב.

מדובר בחומר שהוא בנוי מסיבים חלולים, לפעמים 4 סיבים חלולים ! הם מתמלאים באוויר כבר מרגע שהחבילה/האריזה נפתחה. דבר זה יוצר " נפח " שהוא פי 4 יותר מהעובי שלו, דהיינו 1 ס"מ זה כמו 4 ס"מ מלאים באוויר אטמוספרי רגיל.

לכן זה יוצר נפח תיבה יותר גדול, זה כאילו הגדלתה את התיבה של הרמקול ב - 4 ס"מ לכל צד !!

דבר נוסף, הממברנה של הרמקול אינה אטומה לחלוטין, כך שבמהלך הגל האחורי של הממברנה, הרמקול שואב אוויר לתוך התיבה, מהחלל של הרכב. כאשר הרמקול זז קדימה הוא דוחף אוויר שיש בתיבה, דהיינו שואב אוויר מהתיבה. אין תיבה שנוצר בה וואקום מוחלט, זה היה מעוות את הממברנה של הרמקול !! לכן התיבה מתמלאת באוויר, אבל עם החומר סינטיפון 4 שכבות חלולות, התיבה מאכסנת יותר אוויר. למעשה זה מגדיל את נפח התיבה ואת האוויר שיש בו. זה כל העיקרון שעומד מאחורי  " הצמר " או הסינטיפון.

לכן כדאי להוסיף אותו לתיבה, כדי להגדיל את שטח הנפח של התיבה. 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
הוספה של תיאור
פורסם

טוב חיפשתי קצת ויש המון הסברים,
לקחתי הסבר של madisound שהיא אחת מחנויות הרמקולים הגדולות בעולם(לפי מה שאני יודע),

מוכרים גם המון סקאן ספיק.

 

פה הם מסבירים על צמר סלעים http://www.madisound.com/pdf/acousta-stuff.pdf

בכללי הם אומרים שזה נועד למזער את הגלים האחורים שעומדים, את הגלים שחוזרים לקון ופוגעים בסאונד,

לאחר מכן הם חוזרים בחזרה ויוצרים גל משני, אשר פוגע בסאונד מייצר סוג של כפילות ומריחה.
בקיצור זה מנטרל את הגלים האחוריים יותר ביעילות, כמו שאני אמרתי.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

פורסם (נערך)
בתאריך 21.4.2021 בשעה 08:30, roeiav כתב:

תודה רבה, אני יודע מה הסיבה שמוסיפים את הצמר הסינטטי.

אבל מה שרציתי לדעת זה, מה הפעולה "הכימית"(לא עולה לי המילה הנכונה) אבל מה גורם לרמקול להרגיש שהוא נמצא בחלל יותר גדול?

 

 

בהמשך לתשובות.. מאמר - מדידות וניסויים, בכמויות שונות של מילוי צמר אקוסטי בקופסאות רמקולים

המאמר ברוסית / אפשר לתרגם בגוגל לעברית.. והוא מלמד די טוב את הנושא.

 

px.gif
 

http://donex-ua.narod.ru/indexphp/stati/235-damf.htm 

 

 

 

אייל.

 

עריכה אחרונה על ידי ליין מן
  • רעיון טוב! 2

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

אייל, מדהים.

הבנתי הרבה יותר עכשיו.

תודה רבה, אני בטוח שהשירשור הזה יעזור להרבה אנשים.

לי הוא עזר מאוד.

אעדכן שבוע הבא מניסיון אישי

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
בתאריך 23.4.2021 בשעה 01:17, ליין מן כתב:

 

בהמשך לתשובות.. מאמר - מדידות וניסויים, בכמויות שונות של מילוי צמר אקוסטי בקופסאות רמקולים

המאמר ברוסית / אפשר לתרגם בגוגל לעברית.. והוא מלמד די טוב את הנושא.

 

px.gif
 

http://donex-ua.narod.ru/indexphp/stati/235-damf.htm 

 

 

 

אייל.

 

 

 

תודה לאייל @ליין מן על המאמר המעניין, אפשר לקרוא אותו גם באנגלית בקישור הבא:

 

http://web.archive.org/web/20020808224043/integra.cyberglobe.net/caraudio/resources/fiberfill/

 

 

עריכה אחרונה על ידי BEEKER
  • אהבתי 1

-

פורסם
לפני 6 שעות, BEEKER כתב:

 

 

תודה לאייל @ליין מן על המאמר המעניין, אפשר לקרוא אותו גם באנגלית בקישור הבא:

 

http://web.archive.org/web/20020808224043/integra.cyberglobe.net/caraudio/resources/fiberfill/

 

 

תודה BEEKER על המאמר המשכיל שצירפת לפוסט שלך.  מאמר זה יעזור להרבה חברים, להוציא את המקסימום הנפח מתיבה קטנה, ולקבל צליל שיורד נמוך קרוב ל - 20 HZ .

פורסם

בגדול - הוספת חומר סופג לתוך תיבה עושה פעולה של "האטה" של גלי הקול מצד אחד וגם עושה פעולה של שיכוח או ריכוך של הפגיעה בדפנות התיבה. 

 

אתה מוסיף צמר סלעים לתוך תיבה ובעצם מה שקורה לגלי הקול הוא שנדרש להם זמן קצת יותר גדול להתפרס בחלל התיבה וגם זה משנה את הלחצים בתוך התיבה - אם לאמר את זה בפשטות תתייחס לזה כמדמה נפח - אתה כביכול "מגדיל" את נפח התיבה ע"י כך שאתה משנה את אופן החיכוך בתוכה. 

 

בנוסף לכך - אם אתה מרפד את דפנות התיבה בחומר סופג וגם שובר את הדפנות הקשות שלה - אתה מבטל חלק מהגלים האחוריים בתוך התיבה וגם משנה את ההדהוד של התיבה עצמה וזה במקרים רבים עוזר להשיג צליל מעודן יותר, נעים יותר - חם\רך איך שתרצה לקרוא לזה מהפעולה שנוצרת בין הסאב לתיבה. 

 

בDS יש לי מוראל פרימו שמותקן בתיבה פורטד 20 ליטר - את כל הדפנות של התיבה ריפדתי בCCF בעובי 6 מ"מ (פשוט כי היה לי) והתוצאה שהתקבלה מעולה. 

 

בסובארו הסאב נמצא בתוך תיבה שהדפנות שלה מרופדות בספוג ניאופרן בתצורת "קרטון ביצים" וזה שובר לחלוטין את המשטחים הישירם בתיבה - העובי של כל לוח ספוג כזה בערך אינטש - האפקט מדהים אבל מדובר בסאב וופר שהותאם במיוחד לתיבה ע"י היצרן וכמות החומר ידועה מראש בגלל המחקר הרבה שהם עשו. 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS96 + Pico DSP 8-12 + Stetsom HI.8004 + ScanSpeak D2004 + AlphaSonic 275 + Morel Hybrid602 + Morel CCWR254 + Audison TH10 +

Pioneer TS-X150

C5Aircross - Audsion BitHD + Bcon + Match 2.1amp *2 + Torotech MR2 + Sony XS-162-ES + JL 12TW3

פורסם

שימוש בצמר סלעים לא בהכרח ישפר לך את המצב.

כאשר מכניסים צמר סלעים אתה בעצם משנה את נפח התיבה "שמרגיש" האלמנט. הסיבים מגדילים את שטח הפנים שפוגשים הגלים ובכך בעצם מקבלים אפקט שמקביל לתיבת תהודה גדולה יותר. בהרבה מקרים משתמשים בצמר סלעים כאשר תיבת התהודה קטנה ורוצים להשיג אפקט של תיבה גדולה יותר.

 

  • אהבתי 2

Hybrid Audio Legatia L1PRO+L4 @ Genesis Dual Mono

Hybrid Audio Legatia L6 @ Genesis 4 Channel

AA Chaos 12 @ Sundown SAZ-1500D

Alpine 9533, H701, C701

×
×
  • תוכן חדש...