Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם וכיצד צריך לחנך את הנהגים סביב?


אורח לרגע
שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, פבל כתב:

בכל מחקר על נהיגה שעושים שכולל תשאול נהגים - בין 80 ל-90% מהנהגים עונים שהם נוהגים יותר טוב מהממוצע. 

תן לזה רגע...

אפשרי סטטיסטית 

Skewed Distribution: Definition, Examples - Statistics How To

אך כנראה שהמשתנה מתחלק נורמלי באוכלוסיה.

לפני שעתיים, פבל כתב:

די נו, לא מאמין'ך....

 

יש לי יותר גרוע מזה, קפוץ פעם למגדיאל בשעות היום, או למשה שרת בשעות הלילה, תחפש מזדה לנטיס עם מראות סגורות, הבן אדם בכוונה סוגר אותן קבוע והן לא בשימוש. הוא הוציא את הרכב מהחברה ב2003, דפקו לו פעם את המראה בנסיעה ומאז הוא משאיר אותן סגורות כי 'חוליגנים ידפקו לי את המראה ' (תגיד את זה במבטא מרוקאי כבד). הנה תיעוד

עוד 2 סיפורי מראות מצחיקים:

א. עומד ברמזור, לידי גברת בת 60+- עם מראה סגורה (בצד נהג!) אומר לה שהיא סגורה, אמרת לי 'אהה כן אני אחרי שטיפה, שתתייבש אני אפתח'

ב. הולך רגל, חוצה את הכביש, עוצרת לי גברת עם מראה סגורה, מסמן לה 'חכי רגע', מתקרב למראה כדי לפתוח, נבהלת , דופקת גז וכמעט דורסת אותי, במקביל פתחתי לה את המראה אז היא פשוט נפתחה בOVER EXTENSION.

עריכה אחרונה על ידי EliC25
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בתאריך 15.3.2021 בשעה 18:46, אורח לרגע כתב:

כמובן שלא כתבתי ולא התכוונתי על להעיר למישהו שהוא בלי אורות.

גם ממש לא התכוונתי למקרה של להעיר לאיזה שני ערסים שחותכים אותך עם הכובעי נייק שלהם. I know better...

אני אכן מדבר על כל הרדומים, הישנים, המעופפים, החסרי מודעות... אני אחדד את השאלה:

האם יש דרך, לדעתכם, להעיר לאחד מהנ"ל בצורה שבה זה אשכרה יתרום לאנושות? בצורה שבה יש סיכוי שזה ישנה את דרכיו בעתיד?

 

האמת שאני חושב שזו מלחמה אבודה מראש ואכן רצוי לנשום עמוק ולשכוח, אבל מי יודע- אולי יש פה למישהו רעיון שאשכרה יכול להועיל?

מלחמה אבודה מראש. השכל של רוב האנושות התנוון וזה בא, בין היתר, לידי ביטוי גם בכביש. אני נהג רכב ציבורי שעובד 11.5 שעות ביום ורואה הכול. חבל על הזמן וחבל על העצבים, מודה שאני נופל בזה, בקטע של העצבים. אני מאמין בדילול אוכלוסייה של כאלה עם שכל ממש מנוון שנמצאים על הכביש (ולא רק) ומקווה שזה אכן פועל, אני בהחלט רואה מדי פעם שזה עובד. זה נכון גם לגבי הקבוצות שציינת ונכון גם לגבי הבבונים (שתי הקבוצות הן בעצם רוצחים על הכביש), רק מקווה שהדילול הזה של מי שצריך, לא ייקח חפים מפשע (לצערי לא תמיד זה עובד כך). הדילול לא חייב להתבצע בכביש אלא גם בנסיבות אחרות. 

אגב, הקבוצה של הלא מודעים/חולמים/אין מושג קלוש בנהיגה/הרבה יותר כיף וואטסאפ מאשר לנהוג גם אם זה יעלה לי במוות או של מישהו אחר, זו אפילו קבוצה יותר מסוכנת מהבבונים. כמות הסיטואציות המסוכנות אבל ממש ממש מסוכנות שהם מייצרים, זה פשוט משהו שלא נתפס, במיוחד כאשר מבינים שאין להם מושג מה הם עשו. הם פשוט ימשיכו בדרכם ואולי 5 רכבים מאחוריהם קרתה תאונה שבה נהרגה משפחה שלמה. סתם דוגמא קלה: נהג לא מודע כזה באיילון או כביש מהיר אחר שמחליט להשתלב בדקה ה-90 ודופק ברקס פתאומי. או אחד כזה שרוצה לעלות במחלף אבל הרכב שלו נמצא בעצירה מוחלטת על נתיב שמיועד לנסיעה בכיוון ישר בכלל בגלל שבנתיב של המחלף יש פקק, אז הוא חושב שזה בסדר עכשיו לעמוד בנתיב שבו דוהרים 120 קמ"ש בכיוון ישר בכלל. אז מה אם בגללו יש עכשיו תאונת שרשרת ומשאית סמיטריילר של 20 טון נכנסה ברכב שישבה בו משפחה? למי אכפת? כאמור, אני מאמין בדילול חזק של אוכלוסייה כזו.

 

עריכה אחרונה על ידי BRAVO30
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@יבגניפ כמו הדיון על קנדה - נקודת מבט של תייר, וכבר היה לנו דיון על הנושא עם חן ג.

 

התופעה שבה נתקלתי (ואני חייב לומר - לפני כ-5 שנים, כך שזה לא זיכרון טרי) היא של נהגים שחוזרים לנתיב הימני במהירות סבירה, אבל לפני שהם פותחים מרווח בטיחות, ובזוית הרבה יותר חדה ממה שאני רגיל לראות. גם השימוש שהגרמנים עושים בנתיבי האצה שונה ממה שאנחנו רגילים - הם משתמשים בהם ממש עד סופם ואז סוטים בחדות לתוך הנתיב הימני. זה טוב כי הם משיגים מהירות ראויה, אבל נראה שלפעמים נכנסים ללחץ כי נגמר להם הנתיב כשמרווח ההשתלבות לא מספק והם נאלצים להדחק.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, פבל כתב:

עקיפה מימין היא *תמיד* תולדה של אי שמירת הימין של הרכב הנעקף. תמיד.

אם כולם נוהגים לפי החוק, אין מצב שאני יכול לחשוב עליו בו מישהו יכול לעקוף מימין בלי לסיים בתוך אוטו אחר. 

 

לא נראה לי שאנחנו מדברים על אותו דבר.

 

אבל להלן הדוגמה שעליה דיברתי:

רכב כלשהו נוסע לאט יחסית, בנתיב הימני על 100 קמ"ש בכביש 6.

בזמן הזה, יש טור של מכוניות בנתיב השמאלי שעוקף את הרכב המדובר על 110 קמ"ש בערך. אנשים לא שומרים מרחק מוגזם אחד מהשני.

ואז בא הגאון התורן שחושב שהזמן שלו יותר חשוב מאשר הזמן של כוווווווולם, נדחף לאחת מהמכוניות מימין ואז מאט את הנהג שהוא נדחף לו וכל אלו שאחריו, כי אף אחד לא רוצה להיכנס בו.

דיברתי על יצורים כאלו.

 

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  

לפני 15 שעות, sperial כתב:

אם בכביש 6 נוסעות בנתיב הימני משאיות, באמצעי עוקפים ב-110 קמ"ש ובשמאלי עוקפים אותם ה-120 קמ"ש (או אפילו קצת יותר, מעבר לתקנות) זה תקין, בתנאי שבסיום העקיפה חוזרים ימינה. במצב הזה אין שום סיבה לממהרים להבהב ולצפור, אין להם זכויות יתר.

 

גם זה לא נכון, שהרי התקנות קובעות שבמצב כזה, הוא שיצא לעקיפה ב-120 קמ"ש יצא לעקיפה אסורה.

 

ומילא זה, הרי זה לא המצב בכלל בשטח, ההוא שבשמאלי על 120 קמ"ש "עוקף" לכאורה שיירה של עשרות רכבים לאורך עשרות קילומטרים מבלי לחזור לימין, כשבדרך אנשים מוצאים לנכון לעקוף אותו מימין. אבל זו "עקיפה" אסור להפריע לו באמצע שהוא "עוקף". רק אף אחד לא סיפר לו שלא עוקפים לאורך 5 קילומטר.

 

לפני 15 שעות, sperial כתב:

בעית מעגלי התנועה זהעלה @Ranis7 היא בעיה של הסדרה בתקנות התעבורה. במרבית מעגלי התנועה יש סימון המסדיר את הכיוונים המותרים (תמרור 613 ו-813 בכניסה ו-809 ביציאה מהמעגל), אבל יש מעגלים שאינם מוסדרים נכון ובהם נוצרים הקונפליקטים. יש מדינות בהן יש זכות קדימה למי שיוצא מהמעגל גם אם הוא בנתיב פנימי  (חל איסור להחליף נתיב בתוך המעגל), יש מדינות בהן היציאה חייבת להיות מהחיצוני. בישראל זה לא מוסדר בתקנות, אם כי הנטיה היא לראות בהסדר השני את המקובל, כיון שהוא דומה ליציאה בצמתים "רגילים".

 

גם לא נכון, בתוך המעגל יש גם 801.

אם אין 801 ו-809 הרי שהמעגל אינו דו נתיבי, ולכן התנועה בו מותרת (כרגיל) בחלקו הקיצוני ימני של המעגל, במצב כזה אין "נתיב פנימי".

 

לפני 15 שעות, Gorpi כתב:

לא חושב שאתה צודק.

עושים נתיבים נוספים באותו הכיוון כדי להגדיל את קיבולת הכביש. זמן הירוק של רמזור מספיק רק ל-x מכוניות בכל נתיב. אם המכוניות נוסעות ב-3 נתיבים תעביר 3x מכוניות. אם ייסעו בנתיב אחד אז תעביר רק x.

 

כמובן שתוכל להגיד שהנהגים צריכים לנסוע רק בימני ורק לקראת הרמזור, אם הוא אדום, להתפרש על כל שלושת הנתיבים, אבל זה לא עובד ככה....

 

אני יודע שאני צודק כבודו :)

נתיבים ברמזור הם מקרה קצה פרטי, וגם שם אתה צריך לדעת את מקומך על הכביש, אם אתה נוהג בפורשה או בטסלה אין בעיה שתהיה בנתיבים השמאליים (ולא תעכב את הרכבים שמאחוריך), אם אתה נוהג בג'אסטי חבוטה שעושה מ-0 ל-50 בסוף שבוע שלם, אין לך מה לחפש בנתיב השמאלי, גם לא ברמזור, אתה רק תעכב את התנועה, שזו עבירה בפני עצמה.

 

ובכל מקרה אם תמדוד קיבולת כביש, 3 נתיבים "ימניים" (כלומר התנועה מותרת בהם ללא התניה) ייתנו לך תמיד קיבולת כביש נמוכה בהרבה מאשר מצב של נתיב ימני ו-2 שמאליים. תמיד, אם תרצה אוכל להוכיח לך את זה מתמטית.

 

לפני 12 שעות, sperial כתב:

@RK אני חולק עליך לגבי ההתנחלות בשמאלי - אני רואה אותה כעבירה משולבת - גם "בין אדם לחברו" - מעצבנת אחרים וגורמת להם לעבור עבירות, וגם "בין אדם למקום" - העבירה הזו גוררת את עבירת העקיפה מימין, שהיא, לכשעצמה, מהלך בעייתי כיוון שאינו צפוי, ובגלל שדה הראיה המוגבל מימין (במיוחד, אך לא רק, לרכב כבד). 

 

נראה לי שכוונת המשורר הייתה שעבירה שבין אדם למקום היא פחות חמורה מאשר עבירה בין אדם לחברו, ומשכך זה לא משנה אם העבירה היא רק בין אדם לחברו או בין אדם לחברו וגם בין אדם למקום.

 

ובכל מקרה, עבירה שגורמת לאחרים לעבור עבירות אינה בין אדם למקום, אלא עדיין בין אדם לחברו (ויש שיאמרו "חוטא ומחטיא"), אם כבר הלכנו למושגים תנ"כיים.

 

לפני 12 שעות, sperial כתב:

באותו עניין - יש טענה שההקפדה על החזרה לימין היא מה שמאפשר לאוטובאהן לפעול ככביש יחסית בטוח. 

 

מי שלא ראה את ההקפדה על החזרה לימין באוטובאן לא מבין מה הוא מפספס, זה נראה כמו סימולציית מחשב, רכב יוצא לעקיפה מגביר מהירות, תוך שתיים שלוש שניות עוקף את הרכב הנעקף וחוזר לימני (ולפעמים חוזר למהירות נמוכה יותר).

ובישראל לעומת זאת, העוקף ייצא לעקיפה, ב-5 קמ"ש יותר מהנעקף, ייקח לו נצח וחצי, בינתיים הנעקף מגביר מהירות, העוקף מסתכל על הספידומטר, חוטף חררה, ונכנס ל-Deadlock, ונשאר בשמאלי על מהירות זהה ל"נעקף" שכבר לא נעקף.

 

לפני 13 שעות, sperial כתב:

לדוגמא - המשיכה הגרמנית הקיצונית לימין גורמת לעתים לעוקפים לחזור בחדות לימין עד כדי "חיתוך" של הנעקף.

 

זה כמעט ולא קורה, כי הפרשי המהירויות הם בד"כ לפחות 10-15 קמ"ש, ככה שהעוקף לא באמת יכול לחתוך את הנעקף.

 

לפני 12 שעות, itzikdb כתב:

כולכם מדברים על החוק, כאילו שכולם פה צדיקים ומקיימים את כל חוקי הנהיגה לפי הספר.

אז להיות בנתיב השמאלי מבחינתכם זאת עבירה של 6 נקודות ו250 ש"ח, אז אני אומר שעבירה של נסיעה במהירות 160 קמ"ש , זאת עבירה חמורה פי כמה וכמה

וכך גם העונש והקנס על העבירה הזאת, אבל משום מה רבים פה נתפסו אל התיב השמאלי כאילו זאת עבירת על.

אני אמרתי שאני לא זז בכוונה למהבהבים בטירוף עוד שהם נמצאים הרחק הרחק מאחור, כשמגיע רכב מאחורי ומהבהב קלות ויש לי אפשרות לחזור לימין אני חוזר.

אתם לא מבינים שאלה ש"ממהרים" על הכביש גורמים ללחץ אצל כל הנהגים מסביבם,אני דיברתי וממשיך לדבר על מצב שבו אין לנהג שיעקוף לאן לנסוע מלפני, הוא סתם מסיט אותי ימינה

בכדי להישאר באותה המהירות, העיקר שהוא לפני, זאת בריונות.

אותו נהג שלא טורח לראות מה קורה לפני ,ולא מענין אותו שאין לאן לנסוע.

 

אז עברנו ל"נכון אני לא בסדר, אבל הוא והוא והוא".

אני רואה את זה כהתקדמות בדיון.

 

ואם זה שמישהו מהיר יותר ממך, מגיע מאחוריך בנתיב שמאלי ומהבהב לך, וזה מלחיץ אותך, אולי המקום שלך הוא מראש לא בנתיב השמאלי?

הנתיב השמאלי מיועד למי שמסוגל ורוצה לעקוף.

לא בקטע רע, פעם שכרתי טרנטה בבולגריה לנסיעה של יום אחד, מיצובישי ספייס וואגון ("מיצובישי דוסים"), עמוסה עם 6 אנשים וציוד, שקלתי טוב טוב מתי יצאתי לעקיפה, לרוב פשוט ויתרתי כי זה לא היה ביכולות שלי באותו רגע.

 

לפני 12 שעות, sperial כתב:

לא התיחסתי למהירות (כל עוד מתאימה לתנאי הנהיגה) כ"השתוללות". אני מתכוון בדיוק לאותם נהגים שתארת - אלה שישתחלו ויזגזגו בלי להשאיר מרווחי ביטחון ושיבצעו מהליכים לא צפויים מתוך שטחים מתים. וגם אלה שיתעקשו להבהב (ולעתים גם לצפור) למרות שהם רואים שהדרך עמוסה ולמי שנמצא בשמאלי אין מרווח כדי לפנות את הנתיב. 

 

וזה בלי להביא בחשבון את ה"דווקא" שאנשים כאלה סוחטים מאחרים.

 

אלה בד"כ ממש לא אותם אנשים, המשתחלים לא טורחים להבהב, כי זה עלול לדפוק להם את התוכנית להשתחל.

 

לפני 12 שעות, פבל כתב:

אלא ממשלת ישראל (Fun Fact: ליתר דיוק המקבילה שלה במהלך המדנט הבריטי - בגלל זה קוראים להן "תקנות" ולא "חוקים").

 

תיקון קל, תקנות הן חקיקת משנה, בתנאי שהרשות המחוקקת (הכנסת) הסמיכה את הרשות המבצעת (הממשלה) להתקין תקנות.

כלומר קוראים להן תקנות כיוון שהן לא מופיעות בספר החוקים, אלא בספר החוקים תמצא חוק שמסמיך את משרד התחבורה (במקרה שלנו) לתקן תקנות בנושא התחבורה.

כדי שהם יהיו חוקים הם צריכים לעבור בכנסת ב-3 קריאות, כדי להיות תקנה הן צריכות להיות מנוסחות בהתאם וחתומות ע"י השר המוסמך.

 

לפני 12 שעות, RK כתב:

אם מי שנוסע מהר ממך מלחיץ אותך, קנה רב קו, תמכור את האוטו, ואל תפריע לתנועה.

 

או שסתם יישאר בנתיב הימני ויחשוב מראש אם הוא יוצא לעקיפות.

 

לפני 3 שעות, dorsht כתב:

לא נראה לי שאנחנו מדברים על אותו דבר.

 

אבל להלן הדוגמה שעליה דיברתי:

רכב כלשהו נוסע לאט יחסית, בנתיב הימני על 100 קמ"ש בכביש 6.

בזמן הזה, יש טור של מכוניות בנתיב השמאלי שעוקף את הרכב המדובר על 110 קמ"ש בערך. אנשים לא שומרים מרחק מוגזם אחד מהשני.

ואז בא הגאון התורן שחושב שהזמן שלו יותר חשוב מאשר הזמן של כוווווווולם, נדחף לאחת מהמכוניות מימין ואז מאט את הנהג שהוא נדחף לו וכל אלו שאחריו, כי אף אחד לא רוצה להיכנס בו.

דיברתי על יצורים כאלו.

 

 

זה בדיוק המשתחל

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, dorsht כתב:

רכב כלשהו נוסע לאט יחסית, בנתיב הימני על 100 קמ"ש בכביש 6.

בזמן הזה, יש טור של מכוניות בנתיב השמאלי שעוקף את הרכב המדובר על 110 קמ"ש בערך. אנשים לא שומרים מרחק מוגזם אחד מהשני.

ואז בא הגאון התורן שחושב שהזמן שלו יותר חשוב מאשר הזמן של כוווווווולם, נדחף לאחת מהמכוניות מימין ואז מאט את הנהג שהוא נדחף לו וכל אלו שאחריו, כי אף אחד לא רוצה להיכנס בו.

דיברתי על יצורים כאלו.

 

אני לא יכול לדבר בשם שאר המגיבים בשרשור אבל אני לא דיברתי על מצב שיש עומס מטורף על הכביש ובא הגאון שחושב שאם הוא יהבהב ויצפור אז כולם יפנו לו את הדרך.

מבין את הסיטואציה שאאתה חותר להציג וזו סיטואציה של מצב נאחס ופה לא משנה אם אתה עם ג'אסטי או עם טסלה ולא משנה אם אתה אלון דאי או סבתא בת 90. כולם מזדחלים וצריכים סבלנות, נכון.

**עם זאת אסתייג ואומר שבמקרה כזה יש מצב שאני אנסה לתת לגאון לעקוף, רק כדי שימשיך להציק למישהו אחר ולא לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, sperial כתב:

 

 

בעית מעגלי התנועה זהעלה @Ranis7 היא בעיה של הסדרה בתקנות התעבורה. במרבית מעגלי התנועה יש סימון המסדיר את הכיוונים המותרים (תמרור 613 ו-813 בכניסה ו-809 ביציאה מהמעגל), אבל יש מעגלים שאינם מוסדרים נכון ובהם נוצרים הקונפליקטים. יש מדינות בהן יש זכות קדימה למי שיוצא מהמעגל גם אם הוא בנתיב פנימי  (חל איסור להחליף נתיב בתוך המעגל), יש מדינות בהן היציאה חייבת להיות מהחיצוני. בישראל זה לא מוסדר בתקנות, אם כי הנטיה היא לראות בהסדר השני את המקובל, כיון שהוא דומה ליציאה בצמתים "רגילים".

אני מתכוון לעובדה פשוטה שאינה קשורה בחוקי מעגל תנועה, אלא בשמירה פשוטה על נתיב הנסיעה. כאשר נהג מעוניין להמשיך ישר בכיכר, נכנס אליו בימני, תוך כדי הסיבוב הוא "חוסך" מעצמו סיבוב מעט חד יותר של ההגה, עובר לשמאלי ואז ביציאה הוא כבר שוב בימני. אותו דבר קורה גם בסתם נתיבים שמתעקלים כאשר יש נהגים שפשוט ממשיכים ישר ולא עוקבים אחרי נתיב הנסיעה שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, dorsht כתב:

לא נראה לי שאנחנו מדברים על אותו דבר.

 

אבל להלן הדוגמה שעליה דיברתי:

רכב כלשהו נוסע לאט יחסית, בנתיב הימני על 100 קמ"ש בכביש 6.

בזמן הזה, יש טור של מכוניות בנתיב השמאלי שעוקף את הרכב המדובר על 110 קמ"ש בערך. אנשים לא שומרים מרחק מוגזם אחד מהשני.

ואז בא הגאון התורן שחושב שהזמן שלו יותר חשוב מאשר הזמן של כוווווווולם, נדחף לאחת מהמכוניות מימין ואז מאט את הנהג שהוא נדחף לו וכל אלו שאחריו, כי אף אחד לא רוצה להיכנס בו.

דיברתי על יצורים כאלו.

 

זה לא בדיוק מה שדיברתי עליו, אבל גם המצב שאתה מתאר הוא ה"אשם" בעקיפה מימין של אותו כוכב. לא אמור להיות "טור" של מכוניות שעוקף רכב אחד. הטור הזה צריך לנסוע בימני וכל רכב שמגיע אל הרכב הנעקף צריך לצאת לעקיפה בתורו.

 

לפני 12 שעות, EliC25 כתב:

אפשרי סטטיסטית 

Skewed Distribution: Definition, Examples - Statistics How To

אך כנראה שהמשתנה מתחלק נורמלי באוכלוסיה.

הגרף הזה אולי נכון, אולי ליכולת של בני אדם לנשום. 

נהיגה, אני חושב, לא כל כך :lol: 

 

לפני 12 שעות, EliC25 כתב:

יש לי יותר גרוע מזה, קפוץ פעם למגדיאל בשעות היום, או למשה שרת בשעות הלילה, תחפש מזדה לנטיס עם מראות סגורות, הבן אדם בכוונה סוגר אותן קבוע והן לא בשימוש. הוא הוציא את הרכב מהחברה ב2003, דפקו לו פעם את המראה בנסיעה ומאז הוא משאיר אותן סגורות כי 'חוליגנים ידפקו לי את המראה ' (תגיד את זה במבטא מרוקאי כבד). הנה תיעוד

עוד 2 סיפורי מראות מצחיקים:

א. עומד ברמזור, לידי גברת בת 60+- עם מראה סגורה (בצד נהג!) אומר לה שהיא סגורה, אמרת לי 'אהה כן אני אחרי שטיפה, שתתייבש אני אפתח'

ב. הולך רגל, חוצה את הכביש, עוצרת לי גברת עם מראה סגורה, מסמן לה 'חכי רגע', מתקרב למראה כדי לפתוח, נבהלת , דופקת גז וכמעט דורסת אותי, במקביל פתחתי לה את המראה אז היא פשוט נפתחה בOVER EXTENSION.

shocked mr bean GIF

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, Ranis7 כתב:

אני מתכוון לעובדה פשוטה שאינה קשורה בחוקי מעגל תנועה, אלא בשמירה פשוטה על נתיב הנסיעה. כאשר נהג מעוניין להמשיך ישר בכיכר, נכנס אליו בימני, תוך כדי הסיבוב הוא "חוסך" מעצמו סיבוב מעט חד יותר של ההגה, עובר לשמאלי ואז ביציאה הוא כבר שוב בימני. אותו דבר קורה גם בסתם נתיבים שמתעקלים כאשר יש נהגים שפשוט ממשיכים ישר ולא עוקבים אחרי נתיב הנסיעה שלהם.

הסתכל בקישור שצירפתי, שמתאר את החוקים באלברטה, קנדה, ושדומים להם קיימים בלא מעט מדינות. לפי הכללים האלה חל איסור להחליף נתיב בתוך המעגל - אתה נכנס בנתיב מסויים, ממשיך בו ויוצא באותו נתיב. כמובן שזה מחייב שכל המעגל והכניסות והיציאות שלו יכללו אותו מספר נתיבים.

 

וכפי שכתבת, מה שאתה מתאר כעת כלל אינו קשור למעגל תנועה אלא רק למשמעת נתיבים לקויה, שבהחלט יכולה להפוך בקלות למצב מסוכן.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, sperial כתב:

@יבגניפ כמו הדיון על קנדה - נקודת מבט של תייר, וכבר היה לנו דיון על הנושא עם חן ג.

 

התופעה שבה נתקלתי (ואני חייב לומר - לפני כ-5 שנים, כך שזה לא זיכרון טרי) היא של נהגים שחוזרים לנתיב הימני במהירות סבירה, אבל לפני שהם פותחים מרווח בטיחות, ובזוית הרבה יותר חדה ממה שאני רגיל לראות. גם השימוש שהגרמנים עושים בנתיבי האצה שונה ממה שאנחנו רגילים - הם משתמשים בהם ממש עד סופם ואז סוטים בחדות לתוך הנתיב הימני. זה טוב כי הם משיגים מהירות ראויה, אבל נראה שלפעמים נכנסים ללחץ כי נגמר להם הנתיב כשמרווח ההשתלבות לא מספק והם נאלצים להדחק.

כן הבנתי את התאור. אני פשוט שואל למה אתה בטוח שהבעיה היא לא בהרגלי הנהיגה שלך. כי אני רואה סיטואציות דומות גם בארץ ובפרוש בהמון פעמים הנהג שנכנסים לפניו לנתיב פשוט טועה בהערכת המצב שלו.

 

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אולי כאן הבעיה? שהתקנות מטילות על הנהגים להעריך את המצב, ועובדתית כנראה שרובם נכשלים בזה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 56 דקות, פבל כתב:

זה לא בדיוק מה שדיברתי עליו, אבל גם המצב שאתה מתאר הוא ה"אשם" בעקיפה מימין של אותו כוכב. לא אמור להיות "טור" של מכוניות שעוקף רכב אחד. הטור הזה צריך לנסוע בימני וכל רכב שמגיע אל הרכב הנעקף צריך לצאת לעקיפה בתורו.

 

אתה צודק,

אבל כמו שאמרתי, אני לא יכול לחנך את כולם.

 

לא תמיד גם ריאלי לחזור ימינה מיד לאחר סיום עקיפה של רכב אחד, כי לפעמים אין מספיק מרווח בין שני רכבים שנוסעים בימין.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אויי, אבל בחתימה שלי הסיכום קיים כבר הרבה זמן 😊

  • אהבתי 2

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, BRAVO30 כתב:

מלחמה אבודה מראש. השכל של רוב האנושות התנוון וזה בא, בין היתר, לידי ביטוי גם בכביש. אני נהג רכב ציבורי שעובד 11.5 שעות ביום ורואה הכול. חבל על הזמן וחבל על העצבים, מודה שאני נופל בזה, בקטע של העצבים. אני מאמין בדילול אוכלוסייה של כאלה עם שכל ממש מנוון שנמצאים על הכביש (ולא רק) ומקווה שזה אכן פועל, אני בהחלט רואה מדי פעם שזה עובד. זה נכון גם לגבי הקבוצות שציינת ונכון גם לגבי הבבונים (שתי הקבוצות הן בעצם רוצחים על הכביש), רק מקווה שהדילול הזה של מי שצריך, לא ייקח חפים מפשע (לצערי לא תמיד זה עובד כך). הדילול לא חייב להתבצע בכביש אלא גם בנסיבות אחרות. 

אגב, הקבוצה של הלא מודעים/חולמים/אין מושג קלוש בנהיגה/הרבה יותר כיף וואטסאפ מאשר לנהוג גם אם זה יעלה לי במוות או של מישהו אחר, זו אפילו קבוצה יותר מסוכנת מהבבונים. כמות הסיטואציות המסוכנות אבל ממש ממש מסוכנות שהם מייצרים, זה פשוט משהו שלא נתפס, במיוחד כאשר מבינים שאין להם מושג מה הם עשו. הם פשוט ימשיכו בדרכם ואולי 5 רכבים מאחוריהם קרתה תאונה שבה נהרגה משפחה שלמה. סתם דוגמא קלה: נהג לא מודע כזה באיילון או כביש מהיר אחר שמחליט להשתלב בדקה ה-90 ודופק ברקס פתאומי. או אחד כזה שרוצה לעלות במחלף אבל הרכב שלו נמצא בעצירה מוחלטת על נתיב שמיועד לנסיעה בכיוון ישר בכלל בגלל שבנתיב של המחלף יש פקק, אז הוא חושב שזה בסדר עכשיו לעמוד בנתיב שבו דוהרים 120 קמ"ש בכיוון ישר בכלל. אז מה אם בגללו יש עכשיו תאונת שרשרת ומשאית סמיטריילר של 20 טון נכנסה ברכב שישבה בו משפחה? למי אכפת? כאמור, אני מאמין בדילול חזק של אוכלוסייה כזו.

 


@BRAVO30 מילים כדורבנות.
אני מטיל את האשמה במדינה ובאוזלת היד של המשטרה.
נוכחות (סמויה) של שוטרים וענישה חריפה (לא קנס, מצידי מאסר לכמה שעות\ימים זה כבר טוב, יחד עם תיק פלילי) יביאו לפתרון.

הרי מספיק שיתחילו באכיפה סמויה ונוכחות מוגברת, דברים יתחילו להשתנות.

אין נסיעה על הכביש אתה לא רואה את הבבונים שמזלזלים בכולם ובאופן סיסטמתי נדחפים בכח לקצה התור כי לא בכבוד שלהם לחכות בתור. אלו אנשים שלא "סתם" טעו במקרה ופיספסו את הפניה, אלו אנשים שמספיק שתיסע אחריהם כמה מאות מטרים אתה תראה שזו צורת הנהיגה שלהם.

כמובן שבמגזרים מסויימים המצב עוד יותר חמור, שם בכלל מצפצפים על החוק... (רמזור ? הצחקת אותם...בשביל מה לבזבז את הזמן בלחכות לירוק ?)

איציק
 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 46 דקות, איציק נ. כתב:

אין נסיעה על הכביש אתה לא רואה את הבבונים שמזלזלים בכולם ובאופן סיסטמתי נדחפים בכח לקצה התור כי לא בכבוד שלהם לחכות בתור. אלו אנשים שלא "סתם" טעו במקרה ופיספסו את הפניה, אלו אנשים שמספיק שתיסע אחריהם כמה מאות מטרים אתה תראה שזו צורת הנהיגה שלהם.

זה שילוב של נוכחות ואכיפה לא קיימת, חינוך לאגואיזם מהבית והסביבה, וגם העובדה ש"אף אחד לא יכול לעשות לך כלום". אז נוצרה צלחת פטרי של דפוסי ההתנהגות הכי גרועות של החברה שלנו. 

אמר את זה יפה לואי כפרה עליו:

 

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1129 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...