Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

האם וכיצד צריך לחנך את הנהגים סביב?


אורח לרגע
שימו לב! השרשור הזה בן 1131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 18 דקות, itzikdb כתב:

בהצלחה בבלימה לפני הרכב שלפניך, כל המטורפים שדוהרים, מגלים ברגע האחרון שיש פקק ובולמים בלימת חירום, הם אפילו לא מסוגלים להחזיק את ההגה ישר , ואז מוצאים את עצמם עם הפנים בגדר ההפרדה,זאת התוצאה של נהיגה מופרעת, וחסרת ראיה קדימה וראיה מרחבית של כל מה שקורא בכביש ולא רק מה שנמצא ברכב שלפניך.

 

מה הקשר בין מחט לישבן?

 

פשוט קשה לך להתמודד עם העובדה, שאתה קורא לאחרים עבריינים אבל התקנות מגדירות את ההתנהגות שלך לא רק כעבירה על התקנות, אלא גם כבריונות בכביש (נהיגה בנתיב שמאלי שלא לצורך עקיפה).

 

לפני 5 דקות, itzikdb כתב:

הכל קשור, ולא רק למה שהוא כתב, באמת שאין לי משהו נגדו.

נראה מהתגובות שיש קטע ורצון לחנך את הנהגים,כל השאלה של פותח הפוסט אם צריך לחנך את הנוהגים בכביש.

הבחור פשוט החליט לחנך אותי איך נוהגים בכל העולם, ורוצה שאצעק בריש גלי שאני שים זין על החוק, קצת הגזים לדעתי.

עדיין אנשים שלא נמצאים בפורום הזה, נוהגים על הכבישים ולא תצליח לחנך את הישראלים להיות גרמנים או אמריקאים,אני אמשיך להיות סבלני ורגוע בכביש.

ולא אעשה פרצוף כועס ואחוז אמוק לנהג שהיה לפני ולא נהג בנורמה שחלק מאנשים חושבים פה שצריך לנהוג.

אני גם יודע שלא אצליח למנוע ממשוגעים לסכן את כולם על הכביש.

זה הכל ענין של סבלנות.

 

לא הכל קשור, אתה פשוט מנסה לברוח מהדיון הקונקרטי כי הטיעון שלך לא מחזיק מים.

אני לא החלטתי לחנך אותך, אני שמתי לך מראה על ההתנהגות שאתה סיפרת על עצמך, פשוט מה שנשקף מהמראה לא כזה יפה 🤣

 

לפני 2 דקות, Ranis7 כתב:

מה שבאמת מוציא אותי מדעתי זה התנועה בככרות עם שני נתיבים, אני כבר לא מדבר על להכנס לנתיב הנכון ולהתכונן ליציאה מהכיכר כמו שצריך ולא מהפנימי בחדות, אני מדבר על אלו שמתכוונים לנסוע ישר, מתחילים בימני, תוך כדי הסיבוב בכיכר הם על השמאלי וביציאה הם שוב בימני ("מגהצים את הסיבוב"). זה מחרפן אותי, ומה שבעיקר מעצבן זה לגלות שלא איזה בריון שחושב שהכביש שלו ברכב אלא פשוט אנשים עם אפס מודעות למה שקורא סביבם. קל גם לזהות אותם, מבט ישר קדימה ללא שמץ של ניסיון לפזול הצידה ולראות מה קורה סביבם. 

 

פרקתי..

 

והכי הזוי שהם עושים את זה בלי להסתכל אם יש מישהו בנתיב לידם.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 104
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 14 דקות, Ranis7 כתב:

בהרבה מאוד מקרים זה ממש לא עניין של חינוך, אם אני רואה לדוגמה רכב עם מראה מתקפלת, פשוט אתרחק ממנו וישתדל שלא יפגע בי, אבל כשאני מזהה מישהו בלי אורות כשאני במרחק מסוכן ממנו ברור שאצפור לו, ובכל כוחי, זה כבר לא עניין של חינוך אלא עניין של סכנה עבורי.

מראה מקופלת מהווה לא פחות סיכון מנהג שנוסע בלי אורות. אולי אפילו יותר גרוע.

אגב, כמה שתנסה להתרחק, יכול להיות שהוא יעקוף אותך, יהיה איתך באותו רכב עוד כמה קילומטרים וכו'.

מה שאתה אומר אולי עוזר בסיטואציות מסוימות, לא תמיד.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מתפקידנו לחנך נהגים אחרים (יוצרים מכלל זה המורים לנהיגה שבינינו, שתפקידם לחנך את הנהגים לעתיד).

 

הערה על בעיה כמו פנסים כבויים, נורה שרופה או צמיג נקור זה עניין אחר - כאן מדובר בבטיחות או לפחות במניעת נזק, ועדיין לא נתקלתי בנהג שלא הודה לי כאשר הערתי לו על כך.

 

בשרשור הזה עלו הרבה בעיות שקשורות לתרבות הנהיגה וגם ל"חורים" בתקנות התעבורה. למשל - נושא ההתנחלות באמצעי\שמאלי, אבל, מצד שני, אותו נהג ממהר שמשתולל כאשר מי שנע בנתיב השמאלי במהלך עקיפה אינו עושה זאת מספיק מהר לטעמו. אם בכביש 6 נוסעות בנתיב הימני משאיות, באמצעי עוקפים ב-110 קמ"ש ובשמאלי עוקפים אותם ה-120 קמ"ש (או אפילו קצת יותר, מעבר לתקנות) זה תקין, בתנאי שבסיום העקיפה חוזרים ימינה. במצב הזה אין שום סיבה לממהרים להבהב ולצפור, אין להם זכויות יתר.

 

בעית מעגלי התנועה זהעלה @Ranis7 היא בעיה של הסדרה בתקנות התעבורה. במרבית מעגלי התנועה יש סימון המסדיר את הכיוונים המותרים (תמרור 613 ו-813 בכניסה ו-809 ביציאה מהמעגל), אבל יש מעגלים שאינם מוסדרים נכון ובהם נוצרים הקונפליקטים. יש מדינות בהן יש זכות קדימה למי שיוצא מהמעגל גם אם הוא בנתיב פנימי  (חל איסור להחליף נתיב בתוך המעגל), יש מדינות בהן היציאה חייבת להיות מהחיצוני. בישראל זה לא מוסדר בתקנות, אם כי הנטיה היא לראות בהסדר השני את המקובל, כיון שהוא דומה ליציאה בצמתים "רגילים".

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@itzikdb

 

אתה בריון לא פחות מאלה שאתה מתלונן עליהם. שים לב לרטוריקה שלך - כולם מטורפים וטסים, ואתה מלאך שרת ממש. לא. אתה מבצע עבירה ועוקף בדרך לא פנויה, והוא זה שצריך את נתיב העקיפה. גם אם הוא בריון, אתה אשם לא פחות.

 

וכן, מה ש-mextreme כתב נכון. סללו נתיבים לעקיפה ותקנות התעבורה אומרות את מה שהוא כתב. רק שבניגוד למהירות, שהיא, אם נשתמש בהקבלה לדת, בין אדם למקום, שמירה על הימין היא בפירוש בין אדם לחברו. אז אל תהיה ציפור קטנה בעלת שם מצחיק, ותנהג כמו שצריך.

 

לגופו של עניין, לפעמים אם היה ממש יום רע במשרד, צופר למתנחלים בשמאל. לרוב אם הם לא זזים אחרי הבהוב או שניים, עוקף אותם מימין ולא מבזבז עליהם זמן או עצבים. אלה שלא מדליקים אורות או עם מראות מקופלות - משתדל להעיר באדיבות ובמקרים האלה עוד לא נתקלתי בתגובה שלילית. אם רואה מישהו מתקשה בחניה, יכול אפילו להיכנס ולחנות במקומו. כל מקרה לגופו.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, m3x7r3m3 כתב:

 

חוסר הבנה מוחלט, לא בשביל הרבה תנועה עשו 3 נתיבים.

עושים נתיב שני כדי לאפשר עקיפה, עושים נתיב שלישי כדי לאפשר לעוקפים לעקוף.

לא בשביל שכל הנתיבים יהיו בערך באותה מהירות, לא לשם זה סוללים עוד נתיבים.

 

וזה לא קשור לרמי דרג, זו הדרישה של תקנות התעבורה.

אם אתה לא מסכים עם זה - תפנה לשרת התחבורה שתשנה את התקנות, כך שבניגוד לכל מדינה אחרת בעולם שבה נוהגים בצד ימין אצלנו נתיבים שמאליים לא ישמשו לעקיפה.

 

תנסה במדינה מתקדמת תחבורתית לנהוג בנתיב שאינו הימני ביותר לאותו כלי רכב שלך, על מהירות שהיא פחות או יותר זהה לרכבים בנתיב שמימינך ותגלה כמה מהר אתה מקבל דו"ח.

לא חושב שאתה צודק.

עושים נתיבים נוספים באותו הכיוון כדי להגדיל את קיבולת הכביש. זמן הירוק של רמזור מספיק רק ל-x מכוניות בכל נתיב. אם המכוניות נוסעות ב-3 נתיבים תעביר 3x מכוניות. אם ייסעו בנתיב אחד אז תעביר רק x.

 

כמובן שתוכל להגיד שהנהגים צריכים לנסוע רק בימני ורק לקראת הרמזור, אם הוא אדום, להתפרש על כל שלושת הנתיבים, אבל זה לא עובד ככה....

עריכה אחרונה על ידי Gorpi
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@RK אני חולק עליך לגבי ההתנחלות בשמאלי - אני רואה אותה כעבירה משולבת - גם "בין אדם לחברו" - מעצבנת אחרים וגורמת להם לעבור עבירות, וגם "בין אדם למקום" - העבירה הזו גוררת את עבירת העקיפה מימין, שהיא, לכשעצמה, מהלך בעייתי כיוון שאינו צפוי, ובגלל שדה הראיה המוגבל מימין (במיוחד, אך לא רק, לרכב כבד). 

 

באותו עניין - יש טענה שההקפדה על החזרה לימין היא מה שמאפשר לאוטובאהן לפעול ככביש יחסית בטוח. 

 

דרך אגב - לגבי תרבות נהיגה בחו"ל - לפעמים אני תוהה עד כמה מנהגים שנראים לנו, הישראלים, כחיוביים אינם כאלה באופן מוחלט. לדוגמא - המשיכה הגרמנית הקיצונית לימין גורמת לעתים לעוקפים לחזור בחדות לימין עד כדי "חיתוך" של הנעקף. דוגמא אחרת היא הסבלנות הקנדית - הנהג הקנדי יודע שאף אחד לא יצפור לו, ולא יהסס לחסום דרך כדי להמתין לחניה שתתפנה, גם אם מדובר במשפחה שלוקח לה 10 דקות להתארגן ברכב לקראת היציאה לדרך ומאחוריו שיירה של 30 מכוניות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 15.3.2021 בשעה 23:00, itzikdb כתב:

אותי יותר מעצבן ביריוני הכביש, במיוחד בכביש 6 , אני בשמאלי 130 קמ"ש , לפני יש שורת רכבים ואין לאן להתקדם, פתאום מגיע מאחור איזה חכמולוג בטיסה של 160 קמ"ש מהבהב באורות כמו משוגע

כדי שאזוז, נגיד שזזתי ,ולא שיש לאן לזוז, מה הוא יעשה בדיוק, יזיז את כל 20 המכוניות שלפני.

דווקא לכאלה אני לא זז, עד שבסוף מבינים ועוברים ימינה להציק לזה שבאמצע.

אין מה לחנך נהגים,תנהגו רגוע על הכביש, תגיעו אותו הדבר, מקסימום 2 דקות לאט יותר.

 

בתאריך 16.3.2021 בשעה 04:05, ch2856 כתב:

כאחד שנוסע הרבה יותר מהר מהממוצע, אתה טועה. אם אין רכב מלפניו ויש לו מקום עצום לעבור לימין אפשר אולי לסמן, אך אם אין מקום מימין, ברור שהוא עוקף ויש לפניו עוד רכבים, מה הטעם בכלל? אני לא אזוז לטמבל צעיר שמהבהב כמו משוגע מבלי לקרוא את התנועה, אף אחד על הכביש לא אמור לאפשר לנו לנסוע באיזו מהירות שבא לנו, אני כן מצפה ממי שסיים עקיפה לחזור לימין או ממי שמזהה שאני מהיר יותר לאפשר לי לעקוף כאשר זה מתאפשר. 

שואל את שניכם, באמת, כי גם לי לפעמים קורה שאני חולם ונתקע בנתיב שמאלי בתוך טור מכוניות שנוסע ב-0.005 קמ"ש יותר מהר מהנתיב הימני (או האמצעי). אם מגיע מאחורי מישהו שנוסע יותר מהר ונותן הבהוב או נצמד, אני זז שניה לימני, נותן לו לעבור, וחוזר להמשיך לעקוף את טור המכוניות שבנתיב הימני ב-0.005 קמ"ש מהר יותר. מעולם לא הרגשתי שהוא מטורף, עבריין, אלים או כל דבר אחר. אני פשוט מבין שבא לו לנסוע יותר מהר ממה שבא לי באותו רגע, אז אני מאפשר לו. לא מרגיש שזה מוריד מכבודי, או שזה פוגע לי באגו או מקפח באיזשהי צורה את הזכות שלי להשתמש בכביש. 

 

הצד השני של המטבע, הוא הציפייה (שמתבררת כלא ריאלית) ששאר האנשים יפעלו בדיוק באותה צורה. אם מה שנדרש ממני זה לגלח 2-3 קמ"ש ע"י עזיבה של הגז וכניסה לחצי שניה לנתיב הימני, אז מה הבעיה לעשות את זה? 

כמי שבדרך כלל נמצא בצד המבקש לעבור ולא בצד שסותם את השמאלי, אני יכול להבטיח לך ש"דווקא" לא מקדם אף אחד לשום מקום. תרתי משמעי. 

 

בתאריך 16.3.2021 בשעה 12:27, Gavrik כתב:

הזכיר לי מקרה ישן.

פעם נסעתי עם האופנוע וברמזור לידי עמדה נהגת עם מראה מקופלת אז פתחתי לה את המראה.

היא בתגובה התחילה לצעוק עלי שאני יחזיר את זה כמו שהיה כי קשה לה לקפל את המראה בחניה.

די נו, לא מאמין'ך....

 

בתאריך 16.3.2021 בשעה 12:27, iEminem כתב:

שאלת איך אפשר להעיר בצורה שזה יתרום לאנושות?

התשובה היא התנדבות במשטרה, וחלוקת דוחות על כל שטות.

מניסיון. קרוב משפחה שעושה קרוב ל30 אלף קמ בשנה, קיבל דוח על התנחלות בשמאלי. מה הוא אמר לי אחרי שקיבל את הדוח? "לא שמתי לב שאני על השמאלי כל-כך הרבה זמן". אבל מה? מאז (מהנסיעות הבודדות מאוד שיש לי איתו), זה פשוט לא קורה יותר.

או דוגמה אחרת שקרתה לי אישית. קיבלתי דוח על אי מתן זכות קדימה להולך רגל במעבר חצייה. בכנות? לצערי נסעתי מהר מדי ולא ראיתי את הולך הרגל בצד, מה גם שמכוניות חונות סמוך למעבר החציה הסתירו אותו. מאז אותו יום, כמעט כל מעבר חציה שאני מתקרב אליו אני יורד ל20-30 קמש. ובזכות אותו דוח ה"שריטה" הזו נטמעה לי בראש. 

מעבר לזה שאתה צודק ב-100% (התנדבתי במשטרה - אמנם כחולה ולא תנועה, אבל גם יצא לי לעבוד איתם ביחד המון וגם היינו בעצמנו נותנים דו"חות תנועה), צריך לזכור שעל כל בנאדם כמוך וכמו דוד שלך שמבינים מה הם עשו ולמה הם מקבלים דו"ח ובעתיד אשכרה עושים עם זה משהו, יש בערך 8-9 מיליון אנשים לא כולל יו"ש שיתווכחו עם השוטר עד סוף המשמרת שלו על זה שהם בסדר והעולם דפוק, ואם זה לא יעבוד הם יצעקו, יקללו, יסרבו לשתף פעולה, ובאופן כללי יהפכו את היום של השוטר לאחד גרוע במיוחד. הרי זה לא סוד שהודאה בטעות היא לא בדיוק מה שהייתי מכנה תכונה ישראלית דומיננטית.

 

 

בתאריך 16.3.2021 בשעה 14:03, dorsht כתב:

לעקוף מימין כשיש טור של מכוניות שעוקף זה כנראה עונה על ההגדרה של קיפוח זכויות משתמשי הדרך + עקיפה מימין.

עקיפה מימין היא *תמיד* תולדה של אי שמירת הימין של הרכב הנעקף. תמיד.

אם כולם נוהגים לפי החוק, אין מצב שאני יכול לחשוב עליו בו מישהו יכול לעקוף מימין בלי לסיים בתוך אוטו אחר. 

 

לפני 18 שעות, NoKa כתב:

הוא בטוח שהוא נוהג הכי טוב שיש

בכל מחקר על נהיגה שעושים שכולל תשאול נהגים - בין 80 ל-90% מהנהגים עונים שהם נוהגים יותר טוב מהממוצע. 

תן לזה רגע...

וחבר שלך לא "טומטום חביב" כמו שאתה מצייר אותו. הוא - כמו שאשתי הייתה אומרת - פלוץ בן תחת. אני מצטרף איתך לתפילה שהוא ייפול על שוטר ממש ממש קפדן פעם. או יותר טוב פעם בשבוע :) 

 

לפני 6 שעות, itzikdb כתב:

ולמה אתה חושב שאלה שטסים לא העבריינים, אלו שנוהגים באלימות על הכביש, הם הבעיה.

נהיגה מהירה *אינה* נהיגה אלימה. יתרה מזו, בקורסים/מירוצים/שיחות עם אנשים ובכלל בכל פעם שמדברים על נהיגה ספורטיבית (שהיא מטבעה מהירה) כמעט תמיד תעלה המנטרה שאומרת "עדינות שווה מהירות".

אתה פשוט נופל לסטיגמה של "כל מי שנוסע יותר מהר ממני משוגע, וכל מי שנוסע יותר לאט ממני אידיוט". 

אם אני נוסע יותר מהר מהתנועה, וכשאני מגיע אלייך (כשלפנייך יש עוד טור של מכוניות עד האופק) אני שומר ממך מרחק, מהבהב לך שניים-שלושה הבהובים איטיים, ואחרי זה מפסיק לכמה שניות כדי לתת לך זמן להגיב. כל זה כמובן בתנאי שבאותו רגע אתה לא מקביל לרכב אחר.

האם גם במצב הזה אני עבריין ואלים ותעשה לי דווקא?

 

אני אשאל אחרת (ואני שואל באמת כדי אשכרה לעשות את זה, זה האינטרס שלי בסופו של דבר): האם יש דרך, מסר, סדר פעולות, שיוביל - גם במצב של תנועה עמוסה בכביש 6 - לכך שתתן לי לעבור כשאני מגיע מאחוריך במהירות יותר גבוהה וגם לא תחשוב שאני עבריין או משוגע אלא פשוט תתייחס אלי כמו אל מישהו ששאל אותך ברחוב או בסופר "סליחה, אפשר לעבור בבקשה?"

אני באמת אשמח אם תענה לי, כי השיטה שלי שתיארתי בסוף הפסקה הקודמת לצערי גם לא תמיד עובדת, ויש לי תחושה שזה הרבה בגלל אותו "דווקא".

 

לפני 3 שעות, itzikdb כתב:

זכותך לחשוב ככה, במדינה הקטנה שלנו רווית הפקקים, אין ברירה אלא להשתמש בכל רוחב הכביש.

כשיש עומס על 2 נתיבים בהחלט סוללים נתיב שלישי ורביעי לשם הקלה על העומס,ואז עומס הרכבים מתפזר על כל הנתיבים,אני באמת לא מבין פה את האנשים שכותבים תגובות

שמצדיקות את מתפרעי הכביש ,שמזגזגים בין הנתיבים, מהבהבים בעצבנות, נצמדים אליך מאחור למרחק של ס"מ, והם הופכים להיות הנורמה , הצדיקה, ואתה שנוסע על הכביש בנתיב במהירות שהחוק הגדיר לך, אתה העבריין, בהחלט עיוות לא נורמלי.

הוא לא "חושב" ככה. זה מה שאומר החוק:

ציטוט

נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצדו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה.

בדרך המחולקת לארכה על ידי שטח הפרדה, יראו כל אחד מהכבישים משני צדי שטח ההפרדה ככביש חד-סטרי.

בדרך המחולקת על ידי שטח הפרדה, ישתמש הנוהג ברכב או בבעל-חיים בצד שמימין לשטח ההפרדה, לא יעבור אותו ולא יעמיד בו רכב או בעל-חיים אלא אם הותר הדבר על-פי תמרור ובמקום שהותר.
בכביש המחולק על ידי קו הפרדה רצוף ישתמש הנוהג ברכב או בבעל-חיים בצד שמימין לקו, ולא יעבור אותו אלא אם נמצא קו קטעים סמוך לקו ההפרדה בצדו הימני.

יש על זה אפילו קנס של 250 שקל ו-6 נקודות:

ציטוט

נוהג רכב ישתמש ככל האפשר בצדו הימני הקיצוני של הכביש, אף בכביש חד-סטרי, או בצדו הימני הקיצוני של הנתיב המיועד לאותו סוג רכב, הכל בכפוף להוראות חלק זה.

אם זה לא מספיק, המחוקק גם רואה את העבירה הזו כחמורה יותר מאשר עקיפה מימין, שעליה הקנס פחות קשה - אותם 250 שקל, אבל רק 4 נקודות. 

 

לפני שעתיים, sperial כתב:

בשרשור הזה עלו הרבה בעיות שקשורות לתרבות הנהיגה וגם ל"חורים" בתקנות התעבורה. למשל - נושא ההתנחלות באמצעי\שמאלי, אבל, מצד שני, אותו נהג ממהר שמשתולל כאשר מי שנע בנתיב השמאלי במהלך עקיפה אינו עושה זאת מספיק מהר לטעמו. 

אין "חורים" בתקנות (לפחות לא בנושא של שימוש בנתיבים). יש חוסר הבנה של החוק, חוסר לימוד של מורי נהיגה, וה"אני יודע הכל"/"חוקים הם המלצה"/"יהיה בסדר" הישראלי הנצחי. 

ושוב עם הסמנטיקה של מהירות=השתללות... אני עושה (חוץ מהשנה האחרונה) בערך 30-40K ק"מ בשנה, רובם המוחלט בנתיבים שאינם הימני, ואני יכול להגיד לך בלב שלם שבערך ב-94.8% מהמקרים - ה"משתוללים" האלה, הם בכלל לא טורחים להבהב ולחכות. הם פשוט מוצאים חור בתנועה ועוברים בו. המהבהבים/מאותתים הם דווקא הנהגים היותר רגועים ברוב המקרים, פשוט מתיישבים מאחוריך ומבקשים לעבור. אני באמת לא מצליח להבין למה כל כך הרבה אנשים רואים בזה כזו חוצפה שבלתי תתואר. כאילו מה, אתם מתעצבנים גם על אנשים שמבקשים מכם לעבור בקניון או בחנות? 

 

לפני שעה, Gorpi כתב:

לא חושב שאתה צודק.

עושים נתיבים נוספים באותו הכיוון כדי להגדיל את קיבולת הכביש. זמן הירוק של רמזור מספיק רק ל-x מכוניות בכל נתיב. אם המכוניות נוסעות ב-3 נתיבים תעביר 3x מכוניות. אם ייסעו בנתיב אחד אז תעביר רק x.

כמובן שתוכל להגיד שהנהגים צריכים לנסוע רק בימני ורק לקראת הרמזור, אם הוא אדום, להתפרש על כל שלושת הנתיבים, אבל זה לא עובד ככה....

כמו שאמרתי ל-itzikbd, זה לא עניין של "חושב" או "צודק" זו לשון החוק וזה מה שנדרש. 

יחד עם זאת לא מדובר על קטעים לפני רמזור (שאגב, אני דווקא מאוד מסכים שכולם צריכים לנסוע בימני ולפני רמזור לאפשר להחליף נתיבים כדי לאפשר מעבר של יותר רכבים) אלא על כביש "פתוח". 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כולכם מדברים על החוק, כאילו שכולם פה צדיקים ומקיימים את כל חוקי הנהיגה לפי הספר.

אז להיות בנתיב השמאלי מבחינתכם זאת עבירה של 6 נקודות ו250 ש"ח, אז אני אומר שעבירה של נסיעה במהירות 160 קמ"ש , זאת עבירה חמורה פי כמה וכמה

וכך גם העונש והקנס על העבירה הזאת, אבל משום מה רבים פה נתפסו אל התיב השמאלי כאילו זאת עבירת על.

אני אמרתי שאני לא זז בכוונה למהבהבים בטירוף עוד שהם נמצאים הרחק הרחק מאחור, כשמגיע רכב מאחורי ומהבהב קלות ויש לי אפשרות לחזור לימין אני חוזר.

אתם לא מבינים שאלה ש"ממהרים" על הכביש גורמים ללחץ אצל כל הנהגים מסביבם,אני דיברתי וממשיך לדבר על מצב שבו אין לנהג שיעקוף לאן לנסוע מלפני, הוא סתם מסיט אותי ימינה

בכדי להישאר באותה המהירות, העיקר שהוא לפני, זאת בריונות.

אותו נהג שלא טורח לראות מה קורה לפני ,ולא מענין אותו שאין לאן לנסוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, sperial כתב:

דוגמא אחרת היא הסבלנות הקנדית - הנהג הקנדי יודע שאף אחד לא יצפור לו, ולא יהסס לחסום דרך כדי להמתין לחניה שתתפנה, גם אם מדובר במשפחה שלוקח לה 10 דקות להתארגן ברכב לקראת היציאה לדרך ומאחוריו שיירה של 30 מכוניות.

מניסיון של כמה עשרות אלפי קילומטרים ושנה של חיים בקנדה. מה שכתבת זה פשוט הבנה מעוותת של המציאות, או במילים אחרות - משקפיים של תייר. ראית פעם אחת משהו, שמעת על איזו תכונת אופי של ה"מקומיים" ועכשיו אתה בטוח שאתה יודע What makes them tick וחיברת בין שני הדברים האלה בערך כמו שימפנזה שמעבירה את המשולש דרך החור המרובע (לא בקטע של להעליב, אלא פשוט להדגיש את חוסר הבנת המציאות). היא הצליחה לעשות את זה, אבל כל המדענים בחדר ליד תופסים עכשיו את הראש.

 

אז כדי לדייק את ה... סליחה, אבל אין לי מילה יותר נחמדה מ"קשקוש", שכתבת:

1. ככלל, קנדים נוראאאאאאא מנומסים, ברמות שיש על זה ממש אינסוף בדיחות. הנה אחת:

Canadian Standoff : canada

2. קנדים לא יצפרו אלא כדי למנוע תאונה (וגם אז לא תמיד).

3. קנדים לפעמים יחסמו את הכביש אם הם מאוד צריכים. אבל הם לעולם לא ייקחו את הזמן, והם יפנו את החסימה מהר ככל האפשר - כי הם יודעים שהם מטריחים אנשים אחרים וגורמים להם לחכות. 

4. באופן נורא מפתיע (לא באמת...) אפילו בקנדה יש שמוקים וערסים ששמים על הסביבה שלהם ז**. הם מאוד מעטים, והחברה (society, לא company) בדרך כלל מטפלת בהם מאוד מהר ע"י שיימינג קולקטיבי מאוד קשה, אבל הם קיימים.

5. אותם שמוקים, לפעמים, ירשו לעצמם למתוח את הסבלנות של האנשים שסביבם, אבל כאמור בסעיף הקודם, הם יטופלו מהר מאוד ע"י אותם אנשים. במקרה כמו זה שתיארת, גם לרמה של לצאת מהאוטו ולהעיף אותם משם לקול מחיאות כפיים של שאר הנהגים שמחכים.

 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא התיחסתי למהירות (כל עוד מתאימה לתנאי הנהיגה) כ"השתוללות". אני מתכוון בדיוק לאותם נהגים שתארת - אלה שישתחלו ויזגזגו בלי להשאיר מרווחי ביטחון ושיבצעו מהליכים לא צפויים מתוך שטחים מתים. וגם אלה שיתעקשו להבהב (ולעתים גם לצפור) למרות שהם רואים שהדרך עמוסה ולמי שנמצא בשמאלי אין מרווח כדי לפנות את הנתיב. 

 

וזה בלי להביא בחשבון את ה"דווקא" שאנשים כאלה סוחטים מאחרים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, itzikdb כתב:

כולכם מדברים על החוק, כאילו שכולם פה צדיקים ומקיימים את כל חוקי הנהיגה לפי הספר.

אז להיות בנתיב השמאלי מבחינתכם זאת עבירה של 6 נקודות ו250 ש"ח, אז אני אומר שעבירה של נסיעה במהירות 160 קמ"ש , זאת עבירה חמורה פי כמה וכמה

אני אסביר לאט, בתקווה שתבין מהר. 

זה לא "מבחינתנו" כי לא אנחנו כתבתנו את התקנות ונוסחי האישום, אלא ממשלת ישראל (Fun Fact: ליתר דיוק המקבילה שלה במהלך המדנט הבריטי - בגלל זה קוראים להן "תקנות" ולא "חוקים").

נסיעה במהירות של 160 קמ"ש אכן חמורה יותר, אבל אנחנו (כלומר גם אתה) כאמור לא מחליטים אילו עבירות הן בסדר ואילו לא עבור אנשים אחרים. 

 

לפני 2 דקות, itzikdb כתב:

אני אמרתי שאני לא זז בכוונה למהבהבים בטירוף עוד שהם נמצאים הרחק הרחק מאחור, כשמגיע רכב מאחורי ומהבהב קלות ויש לי אפשרות לחזור לימין אני חוזר.

אנשים שנדבקים לך לתחת כל כך קרוב שהם יכולים להריח את הבל הפה שלך תוך שהם מהבהבים כמו פליקר במסיבת אסיד בניינטיז - ואני מאמין שאני מדבר בשם כל מי שהגיב כאן, חבר בפורום, יש לו רישיון או לב פועם - יכולים כבר מחר ללכת ולא ולחזור. 

לכן שאלתי אותך: האם יש דרך, מסר, סדר פעולות, שיוביל - גם במצב של תנועה עמוסה בכביש 6 - לכך שתתן לי לעבור כשאני מגיע מאחוריך במהירות יותר גבוהה וגם לא תחשוב שאני עבריין או משוגע אלא פשוט תתייחס אלי כמו אל מישהו ששאל אותך ברחוב או בסופר "סליחה, אפשר לעבור בבקשה?"

 

 

לפני 2 דקות, itzikdb כתב:

אתם לא מבינים שאלה ש"ממהרים" על הכביש גורמים ללחץ אצל כל הנהגים מסביבם,אני דיברתי וממשיך לדבר על מצב שבו אין לנהג שיעקוף לאן לנסוע מלפני, הוא סתם מסיט אותי ימינה

מאידך - להכליל את "כל הממהרים" תחת אותה קבוצה זה פשוט לא הוגן. במצב שאתה מדבר עליו, לנהג שיקוף אין לאן לנסוע כי "כולם כמוך". אם כולם היו מבינים ששלושה הבהובים עם האורות הגבוהים הם לא הכרזת מלחמה טוטאלית, אז כולם היו זזים שניה ימינה ואז חוזרים שמאלה, ולממהר דווקא כן היה לאן לנסוע. 

  • אהבתי 2

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההודעות שלנו הצטלבו - אז אכן אני ראיתי את קנדה רק כתייר של כמה שבועות. העניין הוא שבאותם שבועות הספקתי להתקל ביותר מדי התנהגויות שלא ציפיתי להן אחרי כל הניסים והנפלאות שעליהם שמעתי וקראתי. חסימת המעברים (לא רק בכבישים), ניסיונות לרמאות בחנויות, התנהגות וולגרית. אז "אורח לרגע רואה כל פגע" - העניין הוא שלא היה מדובר בארוע בודד, מבחינתי זו היתה אכזבה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, sperial כתב:

ההודעות שלנו הצטלבו - אז אכן אני ראיתי את קנדה רק כתייר של כמה שבועות. העניין הוא שבאותם שבועות הספקתי להתקל ביותר מדי התנהגויות שלא ציפיתי להן אחרי כל הניסים והנפלאות שעליהם שמעתי וקראתי. חסימת המעברים (לא רק בכבישים), ניסיונות לרמאות בחנויות, התנהגות וולגרית. אז "אורח לרגע רואה כל פגע" - העניין הוא שלא היה מדובר בארוע בודד, מבחינתי זו היתה אכזבה.

שמעת משהו ספציפי, הגעת, וכל מה שהיה כמו ששמעת היה הנורמה ולכן לא זכה לתשומת לב, והדברים האחרים בלטו כמו קוץ. סתם לצורך ההשוואה, כשחזרתי ארצה - בעודי בשדה התעופה מעשן סיגריה, שמעתי באותן 5 דקות יותר צפירות מאשר בכל השנה שלי בקנדה. זה לפחות מה שחשבתי באותו רגע, כי זה פתאום היה כל כך שונה ממה שהתרגלתי אליו.

יתרה מזו - אני לא יודע איפה תיירת, אבל אני מניח שזה היה במקום/ות תיירותי/ים ולא בעיירת פועלים מנומנמת - כך שמן הסתם היו שם עוד תיירים, שאינם קנדים, ואולי הם אלו שהיו דושבאגים.

יתרה מזו2 - קנדה היא מדינת מהגרים, וכמו בכל מדינת מהגרים, יש איזורים ואוכלוסיות שיותר נטמעים באופי המקומי, ויש שפחות (ש-פחות, לא שפחות. לא היו שפחות בקנדה, למרות שיש מצב שזה היה יכול להיות מגניב). בגלל אחוז המהגרים הגדול שהביאו את המנטליות שלהם, אכן נתקלים בזה, אבל זה משהו ש"אפשר לצפות מראש" וההתנהגויות האלה "לא נחשבות קנדיות" מהבחינה הזו. זה בדיוק כמו שלא תגיד ש"ישראלים, בניגוד למה שמקובל לחשוב דווקא..." ואז תתן דוגמה של ארוחת נובי גוד של משפחה רוסית, או חתונה בכפר ערבי. זה לא אומר שאותם רוסים וערבים הם "לא ישראליים", אבל שני המנהגים האלה או איך שלא תקרא להתנהגויות האלה, הם ממש לא המיינסטרים הישראלי ואם תייר יתייחס אליהם ככאלה, אתה תתקן אותו. 

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, itzikdb כתב:

כולכם מדברים על החוק, כאילו שכולם פה צדיקים ומקיימים את כל חוקי הנהיגה לפי הספר.

אז להיות בנתיב השמאלי מבחינתכם זאת עבירה של 6 נקודות ו250 ש"ח, אז אני אומר שעבירה של נסיעה במהירות 160 קמ"ש , זאת עבירה חמורה פי כמה וכמה

וכך גם העונש והקנס על העבירה הזאת, אבל משום מה רבים פה נתפסו אל התיב השמאלי כאילו זאת עבירת על.

אני אמרתי שאני לא זז בכוונה למהבהבים בטירוף עוד שהם נמצאים הרחק הרחק מאחור, כשמגיע רכב מאחורי ומהבהב קלות ויש לי אפשרות לחזור לימין אני חוזר.

אתם לא מבינים שאלה ש"ממהרים" על הכביש גורמים ללחץ אצל כל הנהגים מסביבם,אני דיברתי וממשיך לדבר על מצב שבו אין לנהג שיעקוף לאן לנסוע מלפני, הוא סתם מסיט אותי ימינה

בכדי להישאר באותה המהירות, העיקר שהוא לפני, זאת בריונות.

אותו נהג שלא טורח לראות מה קורה לפני ,ולא מענין אותו שאין לאן לנסוע.

 

בריונות זה מה שאתה עושה. אתה לא מרגיש מספיק בטוח ביכולותך שלך כדי לחזור לימני ומשם לשוב לעקיפה שלך, אז אתה נשאר בשמאלי ומפריע למי שנוהג מהר ממך. רוצה לאכוף חוקי תנועה, תתגייס למשטרה. בינתיים, אל תפריע. את המהירות תשאיר לדרדס עם הממל"ז. כשאתה בשמאלי, אנשים צריכים לעקוף אותך מימין, וזה מהלך מסוכן הרבה יותר. אם מי שנוסע מהר ממך מלחיץ אותך, קנה רב קו, תמכור את האוטו, ואל תפריע לתנועה. אף אחד לא מסיט אותך ימינה סתם. מצפים ממך לנסוע שם כי אתה מפריע. מי שמהבהב לך מרחוק מתריע בפניך שהוא מהיר ממך. אתה לא עושה לו מבחני רצינות ובודק אם הוא מספיק מהיר כדי שיתקרב אליך. אתה זז ימינה ומאפשר לתנועה לזרום. אם כבודך נפגע מזה - ר' המלצתי לעיל בעניין הרב-קו.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 2

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, sperial כתב:

לדוגמא - המשיכה הגרמנית הקיצונית לימין גורמת לעתים לעוקפים לחזור בחדות לימין עד כדי "חיתוך" של הנעקף

זה נשמע כמו מצב לא הגיוני כמעט. כאילו, מה? מישהו עוקף משמאל, חוזר לימין ומוריד מהירות לרמה כזו שגורמת לך לבלום?

זה כמו שבארץ אני רואה אינספור פעמים נהג עובר נתיב וזה שאחריו נלחץ ובולם, או גרוע מזה - זז אוטומטית שמאלה. זה לפעמים עניין של ניסיון בנהיגה. בכלליות יש נטיה ליותר מדי נהגים לגעת יותר מדי בדוושת הבלם גם כשזה לא נדרש. אבל זה דיון אחר אני מניח

לפני 52 דקות, itzikdb כתב:

וכך גם העונש והקנס על העבירה הזאת, אבל משום מה רבים פה נתפסו אל התיב השמאלי כאילו זאת עבירת על.

 

עבירת על זה לעקוף במעבר חציה, בכלליות לא לתת זכות קדימה להולכי רגל, לעבור באדום.

להתקע בשמאלי זה בעיקר פתטי. הדבר היחידי שיותר פתטי מזה, זה אנשים שנשארים בשמאלי על 90, ומאיצים רק אם מישהו מנסה לעקוף אותם מימין. 

 

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 3
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1131 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...