Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2016 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

הגעתי להחלפת רפידות ובמוסך אומרים שצריך גם צלחות. הייתי רוצה לדעת מה דעתכם על מצב הצלחות :)

 

הבנתי גם שאם נוגעים בפני הצלחת (בתמונה השניה איפה שיש סימן של מריחה מהאצבעות) ומרגישים מחוספס זה עוד סימן שהצלחת שחוקה?

 

בנוסף(אותה תמונה) אמורים להרגיש את השפה (הכסופה) של הצלחת או שזה אמור להיות אחיד?

 

תודה רבה!

IMG_20201216_103543.jpg

IMG_20201216_103406.jpg

IMG_20201216_103351.jpg

IMG_20201216_103340.jpg

פורסם

אפשר קצת הסבר בבקשה מה הכוונה הקנט? :)

אני פשוט לא כל-כך מכיר.

 

האם הכוונה היא שאני כבר אחרי העובי המינימלי ובאמת צריך להחליף?

פורסם

אני בקלות מרגיש את השפה, גם עכשיו הביאו צלחות חדשות (לצערי היה רק צלחות של טייגר)

 

אגב, מבחינת מחיר עלה לי 800₪ כולל מע''מ לצלחות קדימה+אחורה כולל עבודה.

 

המחיר סביר?

פורסם

המחיר סביר בהחלט.

עצה להבא: תקנה חלפים לבד ותיגש למוסך רק לביצוע העבוּה, כך תוכך להוזיל את עלות הטיפול ולבחור חלפים בעצמך באיכות יותר גבוהה מאשר מה שמציע המוסכניק.

פורסם

תודה רבה על כל הסיוע!

לגבי החלפים, אתה צודק לגמרי והגעתי למוסך פה עם סט רפידות(קדימה אחורה) של TRW ותכננתי גם להביא צלחות.

לצערי לא הצלחתי להשיג ולא הייתי בטוח מה מצב הצלחות (עכשיו אני יודע לבדוק אז אדע להבא) 

 

כשהגעתי לפה אז גם לאור חוות הדעת שלך וגם לאור חוות הדעת של המוסך לא רציתי להתקין רפידות חדשות על צלחות בלויות והייתי חייב להחליף. אחרי כנראה שהייתי חוסך פה עוד לפחות 200₪ (יש לציין שבעל המוסך ציין (אפילו בלי ששאלתי) שהם לוקחים בערך 30% רווח על החלקים שזה קצת מוזר לי כי ממה שאני מכיר לוקחים בדכ רק על עבודה ממוסך אחר שבדקתי) אבל לא נורא. נדע להבא.

פורסם (נערך)

מתנצל שאני כותב הודעה כפולה אבל לא מצאתי מקום לערוך ולא רציתי סתם לפתוח נושא חדש.

 

החלפתי את הצלחות והרפידות גם מקדימה גם מאחורה כפי שציינתי, ועכשיו כאשר אני בולם הדוושה מרגישה ממש רכה (שזה מפתיע בהתחשב בזה שכל החלקים חדשים הרי). כאשר הרכב מכובה אז אחרי כמה פמפומים הדוושה מתקשה ומרגישים שהיא כמעט ולא יורדת כאשר לוחצים אבל כשאני מניע שוב- אז הדוושה שוב רכה ולא משנה כמה אני מפמפם.

 

ניסיתי לבדוק בפארקינג\סרק עם אמברקס מורם ולפמפם-ממש שומעים רעש של אוויר ונתתי איזה 10-20 פמפומים. זה תקין? לחזור למוסך?

 

יש לציין שלא נגעו בנוזל בלמים(פתחו את המיכל כי שאלתי אם צריך להחליף אז הראו לי איפה זה נמצא ואיך בודקים עם מד לחות)

 

המוסכניק אמר לי "500 ק"מ ראשונים אתה נוסע כמו ילדה עם קוקיות" אבל עדיין קצת חושש לנסוע ככה..או שזה תקין ופשוט לחכות?

עריכה אחרונה על ידי aviel-bs
פורסם (נערך)

למיטב ידיעתי - לא תקין. אחרי החלפת רפידות הדוושה רכה, אבל אחרי פמפום שניים היא מתקשה וזהו. לא אמורה לחזור להיות רכה. כדאי שתחזור למוסך.

אגב, כשהדוושה רכה ואתה בולם, איך הרכב עוצר? כמו תמיד או שלוקח לו יותר מרחק/זמן?

עריכה אחרונה על ידי shha
פורסם (נערך)

התופעה הזו נגרמת לאחר החלפת רפידות/צלחות, לאחר מספר בלימות הרפידות יתאימו עצמן לצלחות והדוושה תחזור להיות תקינה כפי שהייתה.

מה שלא תקין פה זה שבמוסך לא דאגו לבצע ההרצה לבלמים מספיק לפני מסירת הרכב ללקוח, אצלינו למשל לעולם רכב לא ימסר ללקוח במצב כזה עד להרצה ע"י בעל מקצוע.

 

כאשר קונים רכב חדש מעולם לא אומרים ללקוח "בהתחלה הבלמים חלשים סע לאט" 

עריכה אחרונה על ידי ba323f
פורסם

בוצעה החלפה של נזול בלמים? בחלק מהמוסכים מחליפים את הנוזל בכוסית עודפים בלבד.

לגבי הקנט, מה שקובע זה העובי של הצלחת השחוקה  ולא גודל הקנט שנוצר מהחיכוך של הרפידה בצלחת

ניתן ליבדוק עם מיקרומטר על מנת לוודא שהעובדי עומד בהגדרות היצרן רכב 

פורסם
לפני 20 דקות, corola98 כתב:

מה שקובע זה העובי של הצלחת השחוקה  ולא גודל הקנט שנוצר מהחיכוך של הרפידה בצלחת

גודל הקנט ועובדי הצלחת זה אותו דבר בדיוק. 

 

 

קנט גבוה - צלחת דקה.

קנט נמוך - צלחת עבה. 

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 10 שעות, shha כתב:

למיטב ידיעתי - לא תקין. אחרי החלפת רפידות הדוושה רכה, אבל אחרי פמפום שניים היא מתקשה וזהו. לא אמורה לחזור להיות רכה. כדאי שתחזור למוסך.

אגב, כשהדוושה רכה ואתה בולם, איך הרכב עוצר? כמו תמיד או שלוקח לו יותר מרחק/זמן?

 

לפני 10 שעות, Adamm כתב:

מה שאתה מתאר עם מנוע כבוי ועובד תקין.

תן לחלקים להתאים את העצמם ולשכבות ההגנה שלהם לרדת.

 

לפני 10 שעות, ba323f כתב:

התופעה הזו נגרמת לאחר החלפת רפידות/צלחות, לאחר מספר בלימות הרפידות יתאימו עצמן לצלחות והדוושה תחזור להיות תקינה כפי שהייתה.

מה שלא תקין פה זה שבמוסך לא דאגו לבצע ההרצה לבלמים מספיק לפני מסירת הרכב ללקוח, אצלינו למשל לעולם רכב לא ימסר ללקוח במצב כזה עד להרצה ע"י בעל מקצוע.

 

כאשר קונים רכב חדש מעולם לא אומרים ללקוח "בהתחלה הבלמים חלשים סע לאט" 

 

לפני 9 שעות, corola98 כתב:

בוצעה החלפה של נזול בלמים? בחלק מהמוסכים מחליפים את הנוזל בכוסית עודפים בלבד.

לגבי הקנט, מה שקובע זה העובי של הצלחת השחוקה  ולא גודל הקנט שנוצר מהחיכוך של הרפידה בצלחת

ניתן ליבדוק עם מיקרומטר על מנת לוודא שהעובדי עומד בהגדרות היצרן רכב 

 

לפני 9 שעות, Buki כתב:

גודל הקנט ועובדי הצלחת זה אותו דבר בדיוק. 

 

 

קנט גבוה - צלחת דקה.

קנט נמוך - צלחת עבה. 

 

 

 

 

אני גם רגיל משני המוסכים הקודמים שטיפלתי בהם (מורשה מאזדה ומורשה הונדה) שיש מכונאי שעושה סיבוב של כמה ק"מ לפני המסירה האמת, אולי פעם הבאה (אני צריך לחזור לשם לטיפול תקופתי אחרי שאתארגן על חלפים) אבקש ממנו שיעשה נסיעה(בסהכ קיבלתי עליו הרבה ביקורות טובות וגם אחרי שבערך שעתיים אחרי שיצאתי ממנו התקשרתי שוב לבדוק איתו את הנושא, אז הוא אמר לי שהחלקים צריכים להתאים את עצמם אחד לשני באמת, כי כשמחליפים בכל ארבעת הגלגלים אז זה שונה מאשר החלפה רק קדימה/אחורה)

 

שאלתי לגבי ניקוז אוויר וכו' והוא אמר שניקוז הם יבצעו כשיחליפו את הנוזל(הוא הציע כשהייתי אצלו, אני העדפתי להביא נוזל משלי)

 

אתמול היתה לי נסיעה יחסית ארוכה והרגשתי קצת שהדוושה טיפה יותר קשה (פלוס מינוס 100 ק"מ הלוך חזור שנסעתי)  

 

לעניין הבלימה אני חושב שהיא בסדר, יותר טובה ממה שהיה לפני שהחלפתי רפידות וצלחות. 

 

כמובן שבינתיים אני משתדל להיות עוד יותר זהיר מבדרך כלל אם זה שמירת מרחק גדול יותר וכו'. 

 

אעדכן בשינויים תודה לכולם על העזרה :)

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...