Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

למה מד הדלק לא מראה את הכמות האימתית שיש במיכל?


nizzan943
שימו לב! השרשור הזה בן 1228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכולם,

תמיד הרגשתי שלאחר תדלוק יש לי כמה ימים שלא משנה כמה אסע, לא ירד מד הדלק.

יש עוד אנשים שמרגישים כמוני? מה הסיפור מאחורי זה?

אני יודע שקיים מיכל דלק רזרבי בחלק מהמכוניות שמכיל כ3-5 ליטר. האם נוסעים עליו קודם ורק אז עוברים למיכל ה"רגיל"?

האם מד הדלק מודד רק את המיכל ה"רגיל"?

האם אינה קיימת טכנולוגיה חכמה ונכונה יותר למדידת כמות הדלק האמיתית שנמצאת באוטו?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במיכל הדלק יש מצוף ש''מדווח'' לרכב כמה דלק יש במיכל.

למצוף יש נקודת מקסימום ומינימום שפיזית הוא לא יכול לצוף מעל או מתחת לנקודה זו.

לכן אחרי תדלוק, מפלס הדלק גבוה מנקודת המקסימום של המצוף שרק אחריה מתחילה הירידה במחוג.

ברכבים מודרניים אין שום מיכל רזרבי לדלק.

צריכת הדלק במכוניות עם מחשב דרך יש אפשרות לדעת כמה בערך נותר לך לנסוע על הדלק שנשאר במיכל על ידי נתונים שהוכנסו במפעל למחשב, מהירות נסיעה, עומס, נסועה ממוצעת אחרונה וכו'..

משתמש ממוצע לא צריך מידע מדוייק כמה דלק יש באוטו על המיליליטר, אלא מתריע לך כשהדלק הולך להגמר, נדלקת נורה ובנוסף במחשב הדרך אתה רואה כמה נשאר לך לנסוע.

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין במכוניות סטנדרטיות מיכל דלק רזרבי, ״הרזרבי״ הזה שמכנים אותו ככה מדבר על הליטרים האחרונים שהרכב משתמש בהם גם לאחר שהמנורה נדלקת וכוללת את תחתית המיכל והצינור דלק (לעולם אל תגיע למצב הזה).

המד לא יורד מיד לאחר התדלוק בגלל שכמות הדלק שהכנסת הגיעה גבוה יותר מהיכולת של המצוף שכבר נמצא על המקסימום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שנאמר כאן לא בכל המכוניות זה ככה שאתה על מיכל מלא נוסע הרבה עד שיורד המיכל.
ביונדאי i25 תמלא פול טנק סע 25 קמ יורד פס.
בפגו 206 הישנות...כשנדלקת מנורת דלק , תתדלק בתחנה הראשונה שאתה רואה כי אחרי 25 30 קילומטר אתה עומד.

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצוף בודק בכלליות, מחשב הדרך לא מדייק,

מצטרף לשאלה, מדוע אין חיישנים במיכל שיתנו בדיקה מדויקת.

(אולי זה מסוכן לשים חיישנים בתוך המיכל)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי לא חשוב שזה יהיה מדוייק.

צריכת הדלק מושפעת מאופן הנסיעה, כך שאין טעם לייקר את הרכיב ולדאוג למערכת מדוייקת, כשגם כך לא תדע במדויק מתי נגמר הדלק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Crazy motorcycle כתב:


בפגו 206 הישנות...כשנדלקת מנורת דלק , תתדלק בתחנה הראשונה שאתה רואה כי אחרי 25 30 קילומטר אתה עומד
Sent from my SM-G960F using Tapatalk 

מפתיע, ברשותי 206 1.6 ואחרי שנדלקת המנורה נשאר במיכל עוד כ 10-15 ליטר דלק שמפיקים לקצת יותר מ30 ק"מ.

עריכה אחרונה על ידי darkmanxxx

Peugeot 208GTI 2017 and Hyundai Tucson 1.6T 2019. 😀

Hyundai Tucson 2.0L Open sky 2016-2019- Sold Hyundai Elantra 2006 2.0L 2006-2016-Sold, Peugeot 206XS 2015-2021 Sold

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברכבים מודרנים המצוף הוא נטו לחיווי מפלס העיקרי,בסוף זה פוטנציומטר בסך הכל, מי שרוצה להבין איך זה עובד, יכול לפתוח את מיכל ההדחה בניאגרה של האסלה, אותו עקרון, רק במקום ללחוץ על כפתור זה מחזיר מתח חשמלי שמשתנה. 
כל הספירה של ק"מ\ל' וטווח משוער(והדלקת נורה כשהטווח יורד מX שמוגדר) היא מחושבת מזמן פתיחת מזרקים בכלל, ככה ש'יש יותר מדוייק'.
אבל, אני בכנות לא מבין למה אתם צריכים יותר דיוק ממה שיש היום?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראשית תודה לכל המשיבים, השכלתי.

לגבי אלו ששאלו מדוע צריך דיוק רב יותר מהיום, זה לא שאלה של צריך, זה שאלה של אפשר. הרי יש טכנולוגיות מדוייקות בהרבה ממצוף, כאילו ראבק אנחנו ב2020 ומכוניות נוסעות לבד על הכבישים, מצוף זה הפתרון היחידי שהיצרנים מוכנים לשים?

אני כן הייתי רוצה לדעת כמה בדיוק יש לי במיכל (עם סטייה סבירה של 3-4 ליטר).

עכשיו מד הק"מ עומד על 250 ק"מ ומצב הנורות הדולקות 6/8, משמע 3/4 מיכל מלא.

אני יודע כבר שאם אגיע ל500 זה יהיה נס, ופה התסכול.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמעט בכל "מחשבי הדרך" במכוניות היום, אתה רואה כמה ק"מ יש לך עד התדלוק הבא (בתנאי הנהיגה שהיו עד כה ומתוך הנחה שיישאר ספר קטן) וזה בוודאי "מדוייק " יותר ממיקום המחוג.

באירופאיים באמת נשאר עוד ממוצע של 40-50 ק"מ אחרי שמחשב הדרך מראה 0. בחלק מהאמריקאיות - כשהוא מראה 0, זה באמת 0.

 

נוסעים פעם אחת עד ה-0 ומתדלקים. אז אתה יכול לקבל מושג כמה ליטר ספר יש לך (בהשוואה לגודל המיכל.)

 

  • מעניין 1

אם זה לא מקולקל- אל תתקן את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nizzan943 כתב:

הרי יש טכנולוגיות מדוייקות בהרבה ממצוף, כאילו ראבק אנחנו ב2020 ומכוניות נוסעות לבד על הכבישים, מצוף זה הפתרון היחידי שהיצרנים מוכנים לשים?

כי זה משהו פשוט, אמין, בדוק וזול ליצור.

יש הרבה דברים שאפשר לשפר ברכבים אבל בסופו של דבר זה עולה כסף, פיתוח, ייצור וכו'.

למה לדוגמה בהרבה רכבים עממיים משתמשום עדיין בתאורה הלוגן/ ליבון ולא לד/ לייזר/ קסנון?

כי זה משהו שעושה את העבודה, זול ליצור וזול לתחזוקה.

גם ככה ברכבים חדשים יש המון חיישנים ומחשבים שאם משהו מתקלקל תכין את הארנק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, nizzan943 כתב:

עכשיו מד הק"מ עומד על 250 ק"מ ומצב הנורות הדולקות 6/8, משמע 3/4 מיכל מלא.

אני יודע כבר שאם אגיע ל500 זה יהיה נס, ופה התסכול.

 

מה כל כך מתסכל פה? האוטו בזבזן? צריכת הדלק גבוהה מידי לטעמך?

איזה אוטו יש לך?

מה נפח מיכל הדלק?

 

רוצה לדעת מה צריכת הדלק של רכבך? מלא מיכל מלא ובתום כל תדלוק חלק את מספר הליטרים שמילאת במספר הקילומטרים שנסעת עד לתדלוק.

כך תקבל צריכת דלק הכי קרובה למציאות.

עם הזמן תוכל להעריך כמה ק"מ נשארו לך בכל נקודת זמן לפי מצב מד הדלק (בערך...)

 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, איש חדש כתב:

מצוף בודק בכלליות, מחשב הדרך לא מדייק,

מצטרף לשאלה, מדוע אין חיישנים במיכל שיתנו בדיקה מדויקת.

(אולי זה מסוכן לשים חיישנים בתוך המיכל)

אצל הרבה יצרנים היום שעון דלק מראה נתון מחושב והוא מדוייק מאוד.

 

המצוף קיים אבל הוא רק נותן את הערך ההתחלתי אחרי תדלוק. 

 

תדלקת, המצוף בעת התנעה שאחרי התדלוק מדווח מפלס התחלתי. אחרי זה המצוף יוצא מהמשחק. מחשב מנוע יודע כמה דלק הוא הזריק ולפי זה מעדכן את השעון. זה עובד מדוייק מאוד. לא ברמת 100 גרם כמובן אבל נותן דיוק די טוב עם סטייה של לא יותר מליטר - שניים.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1228 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...