Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

השתלת מנוע לפונטיאק סולסטיס


natio2
שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

ישנם רכבים כאלה עם המנוע הזה (שיוצרו כך) ?

למיטב ידיעתי, אם התשובה לכך חיובית, עדיין תצטרך לכך אישור המחלקה הטכנית של היבואן.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב מגיע בתצורת מנועים הבאה
2.4 ליטר בנזין 

2.0 ליטר טורבו בנזין 

2.4 ליטר טורבו בנזין . 

ופה נשאלת השאלה האם ניתן לשתול מנוע של הדגם טורבו בדגם בנזין הרגיל ? 

או משהו שעשה את זה פה בפורום ? 

 

תודה 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לארץ הגיעו ה-2.0 טורבו וה-2.4 האטמוספרי. מניח שניתן לאשר מנוע אחר של אותו הרכב, ורק צריך את האישור של המחלקה הטכנית. כנראה שהם יבקשו להחליף את כל הרכיבים השונים. יכל להיות שהם ינסו לנער אותך מזה, אבל אני מניח שאם תתעקש תצליח.

 

מה שכן, לדעתי שווה לבדוק מכירה של הרכב הנוכחי וקנייה של הדגם עם המנוע טורבו ובנוסף ממליץ לך לבצע נסיעת מבחן. מנוע 2000 סמ''ק עם טורבו זה מתכון לטורבו לאג רציני בד''כ. שלא תתאכזב.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Taipan כתב:

מנוע 2000 סמ''ק עם טורבו זה מתכון לטורבו לאג רציני בד''כ

 

אפשר הסבר בבקשה?

השהיית הטורבו תלויה בנפח?

 

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טורבו עובד על גזי פליטה מהאגזוז. ככל שיש יותר פליטה אז הטורבו נכנס לעבוד חזק יותר. במנועים בנפחים קטנים (2.0 נחשב קטן) היצרנים מכוונים שהטורבו יכנס בסלד גבוה וכך תהיה נצילות מירבית. אולי שמעת על רכבים עם טויין טורבו ובדיוק כדי לפתור בעייה זו הם הומצאו. בסולסטיס יש טורבו אחד לכן הוא יכנס לסלד גבוה. עד שם הרכב, אני מאמין יהיה די אנמי, יכל להיות שאפילו עד שהטורבו נכנס, שלך חזקה יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בסוף אתה מדבר על ניצולת של הכוח , כמה הכוח מגיע יותר מהר בנסיעה עירונית ?! 
כי כאן אתה צודק , מנוע אטמוספרי ללא טורבו באמת מגיע מהר יותר . 

ומנועי טורבו מגיבים טיפה יותר לאט. 

 

אבל לעניין הכוחות סוס = בעולמות הטורבו ניתן להגיע שם למספרים של 320-350 כוח למנוע הזה . 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חד משמעי. טורבו יפתח לך דלת לעולם שלם של שיפורים. מה שישבית את השמחה זה הגיר הפלנטירי המיושן שיש לסולסטיס. לכן לדעתי זה לא רכב שמאים לשיפורים כאשר משודכת למנוע תיבה פלנטרית רגילה ואם להשאר סטוק עם הטורבו, לא בטוח שההבדל ירצה אותך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, Taipan כתב:

במנועים בנפחים קטנים (2.0 נחשב קטן) היצרנים מכוונים שהטורבו יכנס בסלד גבוה וכך תהיה נצילות מירבית

 

סליחה שאני 'מבריח' את השרשרור לנושא אחר, אבל... איך היום יש ים של רכבים עם מנועים קטנטנים - פחות משני ליטרים - והשהיית הטורבו אינה נוראית במיוחד?

Today is a great day!

Just like every day...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש ליצרים שונים דרכים שונות להתגבר על זה, בעיקר ע''י תכנון של מתי הטורבו נכנס. עדיין, יש כאלה שמורגשים יותר ויש כאלה שפחות, אבל לכל רכב עם מנוע קטן וטורבו יש טורבו לאג מסויים. רוב הרכבים עם המנוע הקטן, הטורבו נועד בכלל לחסוך דלק, אז במקרה הזה הטורבו לאג לא יגרע ממה שהרכב תוכנן אליו.

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 שעות, Taipan כתב:

מנוע 2000 סמ''ק עם טורבו זה מתכון לטורבו לאג רציני בד''כ. שלא תתאכזב.

קישקוש מוחלט

לפני 20 דקות, Taipan כתב:

יש ליצרים שונים דרכים שונות להתגבר על זה, בעיקר ע''י תכנון של מתי הטורבו נכנס. עדיין, יש כאלה שמורגשים יותר ויש כאלה שפחות, אבל לכל רכב עם מנוע קטן וטורבו יש טורבו לאג מסויים. רוב הרכבים עם המנוע הקטן, הטורבו נועד בכלל לחסוך דלק, אז במקרה הזה הטורבו לאג לא יגרע ממה שהרכב תוכנן אליו.

וההמשך שלו.

 

לפני 4 שעות, Taipan כתב:

אולי שמעת על רכבים עם טויין טורבו ובדיוק כדי לפתור בעייה זו הם הומצאו.

לא מדויק במקרה הטוב

 

 

ולעניינינו - טורבו לאג אפשר למצא בעיקר במערכות טורבו ישנות (גם מבחינת סוג הטורבו, התאמת גודל יחסית למנוע ומערכות דלק והצתה ישנות שעוברות בין open לclosed בצורה גרועה / פתאומית) או כאלו שמתוכננות בחוסר פרופורציה.

כשכל מערכת הניהול מנוע מודרנית יחסית והטורבו בפרופורציות למנוע זה ממש לא מורגש. 

כי מה שנאמר לגבי הגזי פליטה נכון - א ב ל - גודל הטורבו והיעילות שלו ומתי הוא ״יכנס״ וכמה גזים צריך כדי להתחיל להניע אותו משתנים ויצרנים בימינו עושים (בעיקר במכוניות יומיומיות) סטאפים שכל המטרה שלהם זה עבודה לינארית, עקומה מאוד יציבה של מומנט גבוהה מסל״ד מאוד נמוך (לדוגמא המנועים של VW שצוינו) וכ״ס שמתאים למנוע גדול ב50% בנפח כאטמוספרי.

זה רחוק מרק ״לחסוך דלק״ וככה אוקטביה TSI עם מנוע 1.2 מרגישה יותר טוב ונוסעת יותר טוב מאשר 1.8 או 2 ליטר אטמוספריות של לפני עשור.

 

החיסרון העיקרי במערכות טורבו מודרניות הוא פשוט תוספת הרכיבים שמסובכת / יקרה יותר לבניה ותחזוקה מול מנוע אטמוספרי, חוץ מזה יש רווח בכל אלמנט אחר (צריכת דלק - כשהטורבו לא! גודש יותר מדי - כלומר בעמידה ולא בדוושה מלאה, כח , עקומת מומנט וכח שטוחה יותר וכו)

 

רוצה לראות את האפקט של מערכת טורבו טובה מהיצרן שמנוהלת כראוי לעומת מנוע אטמוספרי כמעט זהה שבנוי לסל״ד גבוהה?

Say no more

המנוע שאתה רוצה להסתכל עליו הוא הFA20

המנוע הזה משמש בגירסא אחת (טורבו) את הWRX הנוכחית (לא מיובאת לארץ) ובגירסא אחרת את הBRZ הנוכחית.

בגירסאת טורבו - סה״כ כ״ס 268 ב5600 סל״ד , מומנט 36 קג״מ מ2000 סל״ד ועד 5200

בגירסא האטמוספרית סה״כ כ״ס 197 ב7000 סל״ד , מומנט 21 קג״מ מ6400 עד 6600

 

איזה לאג יהיה לך כשיש לך שיא מומנט ב2000 סל״ד שממשיך יציב עד 5200 והכח עולה לינארית?

וכדי להסיר את הספק - אני לא מנחש - היו לי את 2 המכוניות במקביל - את הBRZ מ2015 עד 2018 ואת הWRX מתחילת 2017 עד לפני כמה חודשים.

 

בקיצר - פשוט לא רולוונטי כבר. סיפורי הטורבו לאג רלוונטים בעיקר לפרוייקטים עם טורבו גדול או מכוניות טורבו של שנות ה90

ולכן כל היצרנים בערך עברו ללעבוד עם מנועי טורבו לדגמים שהם מעבר לבסיסיים ביותר (וחלקם גם עבור הדגמים היחסית בסיסיים)

מערכות עם יותר מטורבו אחד הם סיפור אחר לגמרי וזה תלוי מאוד במבנה מנוע. לרוב אתה תמצא את זה במנועי V6 וכו איפה שיותר נכון לשים 2 טורבוים מאשר אחד גדול.

אבל ב4 צילנדר 2 ליטר? נו באמת...

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי שתסע ברכב הנ''ל עם הנסיון שאתה אומר שיש לך עם רכבים גודשים, תגיד אם יש טורבו לאג או לא. 

 

הקטע בנוסף הוא שפותח השרשור רוצה לעשות הסבה, יש להתיחס על מה ההסבה תיתן לו. ה-2.4 לא כזו עגלה כפי שנהוג לחשוב. לא נהגתי או נסעתי עלייה אבל הנתונים שלה די טובים ולא רחוקים מהנתונים של הטורבו, לפחות לא על הנייר. כל מי שירד ממנוע אטמוספרי חזק, עם כל הכבוד טורבו זעום ממנוע זעום יראה לו כבדיחה. אומנם כאן אין מדובר במנוע אטמוספרי עתיר מומט, אבל שורה תחתונה, אני חושב שהבחור צריך להבין שהשינוי כנראה לא יהיה שווה את הכאב ראש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Taipan כתב:

אחרי שתסע ברכב הנ''ל עם הנסיון שאתה אומר שיש לך עם רכבים גודשים, תגיד אם יש טורבו לאג או לא. 

נהגתי ברכב הנ״ל , סטנדרטי ומשופר בעוד כ100 סוסים.

וגם אם מה שאתה כותב יורד לחודו של רכב יחיד - כדאי שתציין ולא תשפוך ״אמיתות״ על מערכות טורבו.

 

כדי לישר קו - הכוונה בטורבו לאג היא שאתה מדביק את הדוושה והזמן של הspool up של הטורבו הוא גבוהה שגורם ללאג רציני בין הלחיצה על הדוושה למתי שכל הכח והמומנט נכנסים. לרוב בטורבויים ישנים וגדולים מאוד שכמות הגזים שהם צריכים כדי ליצור גדישה גבוהה.

אני לא מכיר כמעט אף רכב טורבו מודרני מהחברה שהוא ככה.

כמובן לא לבלבל את זה עם מערכות שהניהול שלהם גורם לטורבו להיכנס לדוגמא חזק בסל״ד מסוים (מכיר את זה היטב - יש לי את זה בחניה בצורה של המאזדהספיד מיאטה שלי, אבל זה לא לאג - זה מערכת ניהול מחורבנת שמתחילה לתקן את כמות הדלק רק מסל״ד מסוים וכשמחליפים ניהול מנוע - זה נעלם לחלוטין - משהו שאם הבעיה היתה טורבו לאג לא ממש היתה נפתרת)

 

לפני 10 דקות, Taipan כתב:

ה-2.4 לא כזו עגלה כפי שנהוג לחשוב.

איך אתה יכול להשוות רכב עם 170 כ״ס ל260 ועליה דומה במומנט על אותו הרכב בדיוק ולהגיד שנתונים לא רחוקים? 5.5 שניות מול 7 שניות למאה אולי נשמע לא רחוק - אבל בפועל ההפרש במומנט ובאיך שהרכב נוסע והזמינות של הכח בין טורבו שכמעט תמיד ברצועת מומנט לאטמוספרי הוא עצום.

 

לפני 14 דקות, Taipan כתב:

אני חושב שהבחור צריך להבין שהשינוי כנראה לא יהיה שווה את הכאב ראש.

עכשיו אנחנו מגיעים לנקודה האמיתית - וזה המשפט הנכון שאני מסכים עליו.

אני לא הייתי נכנס לפרויקט החלפת מנוע - כי זה יהיה כנראה החלק הכי קטן מכל הסיפור ויהיו עוד מליון פרטים קטנים. בשורה התחתונה - כמעט תמיד עדיף להחליף רכב - במיוחד אם יש אחד זמין שהגיע מראש עם טורבו.

אלא אם כן המטרה היא איזה בניה מאוד מיוחדת והרכב המקורי במצב פנומנאלי בצורה יוצאת דופן.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1319 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...