Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהטסו אפלאוז


Ilai89
שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

באותה תקופה היו לאפלאוז מתחרות חזקות מאוד, ואני עוד מדבר על הגרסאות ה"מפוארות" של כולן.

היתרון של האפלאוז על כולן היה אכן הדלת החמישית. זהו.

בתחילת שנות ה 90 האפלאוז היתה מודרנית יותר מרבת המכר סובארו לאונה (שמחליפתה הוצגה ב 92 והגיעה לארץ ב 93 ונמכרה כמה חודשים טובים במקביל ללאונה) אבל - למיצובישי היתה ה"לאנסר" שהיתה מכונית בכמה רמות יותר "מפוארת" מהלאונה (מדברים כאן על איזור 1989-1991 כן ?), למאזדה ולטויוטה (שהיו פחות מוכרות ובדיוק הגיעו לארץ באזור השנים הללו 90-91 כמדומני) גם כן היו מתחרות שנראות ונוסעות יותר טוב מהלאונה של סובארו (ששלטה בשוק אפשר לומר). אחרי שנת 93-94 כמעט כל השוק קיבל דגמים חדשים להיצע והתחרות היתה קשה וטובה (סופר לנסר, קורולה, גרנד-לאונה, באלנו, 323\לנטיס וכד').  לאפלאוז פשוט לא היה מה להציע והיא דיי דישדשה מאחור.
אבל נוסטלגיה זו נוסטלגיה כי זה פורט לך על מיתרי הרגש ומחזיר אותך קצת לעבר. כיף להיזכר וכיף לראות את זה אחרי כל כך הרבה שנים.

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 20 שעות, איציק נ. כתב:

דאז (לפני משהו כמו... 20 שנה ?) חיפשתי כזה רכב לבת הזוג שלי דאז, ולא מצאתי.
רובן היו במצב שבור, ואלו שעוד היו סבירות - הדליקו לי נורות אדומות (לא היה אוטו אחד שלא התפוצץ לו צינור מים, הוחלפה משאבת מים או היתה התעסקות עם מערכת הקירור באופן אינטנסיבי...שלא לדבר על הלחץ המטורף שמצאתי בחלק מהמכוניות במערכת הקירור [צינורות הגומי היו כמו אבן ! בזמן שהמנוע עבד] ).
בצער רב ברחתי כל עוד נפשי בי.
מבחינת מערכת קירור ומנוע - אלו מכוניות שלא הזדקנו טוב, ואלו ששרדו - או שקיבלו טיפול VIP (וזה מה שהחזיק אותן) או ששפר מזלם בדרך נס והחזיקו מעמד.  במקרה הזה כל מוניטין האמינות היפאנית היה שווה לתXת.
 

סיכמת את הנושא של המותג בארץ. כשהחזקנו בעבר אחת, והיא עברה חיים לא קלים, מי שטיפל בה היה מאלו שמבינים בדגמים האלו ולכן נתן תשומת לב לנושא מערכת הקירור. זה לא שלא היו בעיות, אבל לא דברים שחורגים מגדר הרגיל: משאבת מים שנפחה את חייה ב-230K ורדיאטור שנזל (היה מקורי) לאחר 14 שנה שהיה על הרכב. דרך אגב היא נמכרה בנזיד עדשים ועוד ב-2013 ראיתי אותה נוסעת.

לפני 4 דקות, איציק נ. כתב:

באותה תקופה היו לאפלאוז מתחרות חזקות מאוד, ואני עוד מדבר על הגרסאות ה"מפוארות" של כולן.

היתרון של האפלאוז על כולן היה אכן הדלת החמישית. זהו.

בתחילת שנות ה 90 האפלאוז היתה מודרנית יותר מרבת המכר סובארו לאונה (שמחליפתה הוצגה ב 92 והגיעה לארץ ב 93 ונמכרה כמה חודשים טובים במקביל ללאונה) אבל - למיצובישי היתה ה"לאנסר" שהיתה מכונית בכמה רמות יותר "מפוארת" מהלאונה (מדברים כאן על איזור 1989-1991 כן ?), למאזדה ולטויוטה (שהיו פחות מוכרות ובדיוק הגיעו לארץ באזור השנים הללו 90-91 כמדומני) גם כן היו מתחרות שנראות ונוסעות יותר טוב מהלאונה של סובארו (ששלטה בשוק אפשר לומר). אחרי שנת 93-94 כמעט כל השוק קיבל דגמים חדשים להיצע והתחרות היתה קשה וטובה (סופר לנסר, קורולה, גרנד-לאונה, באלנו, 323\לנטיס וכד').  לאפלאוז פשוט לא היה מה להציע והיא דיי דישדשה מאחור.
אבל נוסטלגיה זו נוסטלגיה כי זה פורט לך על מיתרי הרגש ומחזיר אותך קצת לעבר. כיף להיזכר וכיף לראות את זה אחרי כל כך הרבה שנים.

אם כבר משפחתיות של שנות ה-90, יש לי גיליון של אוטו משנת 93 נדמה לי, שיש בו מבחן של ה-405, אימפרזה (גרנד לאונה), קורולה וסופר לאנסר. מכיוון שהשלוש האחרונות שמצוינות פה היו חדשות בזמנן, הכותב הכתיר את ה-405 כמנצחת הגדולה... אולי בהזדמנות אעלה את זה לפה

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנות הקסם שלה האפלאוז הייתה, כנראה, היפנית מס' 2 בשוק (אחרי הסיוויק שפיץ), אבל אחרי זה רוב המתחרות שלה, כמו שכתב איציק, יצאו עם דגמים חדשים (הסיוויק העגולה, קורולה חדשה, סופר לאנסר, אימפרזה) וזה השאיר את האפלאוז, פחות או יותר, מול הניסאן סאני, עד שגם היא הוחלפה באלמרה, והאפלאוז הזדקנה לה עד מתיחת הפנים המזעזעת של 98 ומותה עם תום המילניום.

 

חבל, היא היא הייתה מכונית מאד פרקטית, קלילה, נוחה, זריזה ומתנהגת היטב.

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצרף עוד תמונה מהימים האחרונים.

ניצלתי את הסגר לפוליש ווקס.

מבחינה חיצונית אמנם המצב סביר פלוס, אבל יש עוד עבודה. מאמין שלפחחות וצבע אחכה כמה שנים להחלפת סטטוס.

IMG_20201005_190119.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזכרתי בשירשור צביעה שעשו לאפלאוז לפני 10 שנים או יותר.

שם המשתמש נדמה לי הוא slava1982 או משהו. חיפוש קצרצר לא העלה תוצאות (סילחו לי, אבל החיפוש נהיה יותר מעצבן 😬)

אמשיך לנסות ואצרף קישור.

תהנה לך מהרכב

עריכה אחרונה על ידי שביט
  • אהבתי 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מכיר דייהטסו אפלאוז אדומה שהפכה להיות בורדו.

בודאות דייהטסו. 

אני לא זוכר את שם המשתמש המדוייק ולא מצליח למצוא משהו דומה. 

הוא פתח כמה שירשורים, בין היתר של צביעת אופל קורסה ירקרקה , צביעת ג'נטים ועוד כמה. הוא היה חזק בבניות לאודיו ובצביעה באמצעים ביתיים. 

ממשיך לחפור. עד שהאפלאוז של פות"ש תגיע לאספנות, אני אמצא. משום מה, לוקח לי קצת יותר זמן. בפורום הישן זקוצ"ל, כבר הייתי מצליח למצוא את מספר הנעליים של הבת של סבתתו מצד האמא 😜

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למדתי נהיגה ועברתי טסט על כזו, דגם "X", ידנית בשנת 1991.

בזמנו זה הלהיב אותי כי זה היה הרכב הראשון שנהגתי בו והייתי בן 17.

בהמשך הכרתי עוד סוגי מכוניות.. מעולם לא קניתי מכונית יפנית.

אבל תמיד שאני רואה אפלאוז יש לי פינה בלב בשבילה.

הדגם עם הניקלים באמת מכוער.

  • אהבתי 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, RK כתב:

בשנות הקסם שלה האפלאוז הייתה, כנראה, היפנית מס' 2 בשוק (אחרי הסיוויק שפיץ), אבל אחרי זה רוב המתחרות שלה, כמו שכתב איציק, יצאו עם דגמים חדשים (הסיוויק העגולה, קורולה חדשה, סופר לאנסר, אימפרזה) וזה השאיר את האפלאוז, פחות או יותר, מול הניסאן סאני, עד שגם היא הוחלפה באלמרה, 

נכון, שכחתי את הסיביק והניסן סאני (האחרונה נמכרה לא רע בכלל ב 93-94 והיא מכונית לא רעה בכלל).
ביחס ליפאניות דאז - הסיביק היתה מכונית מצויינת בשנות ה-90.

לדעתי האפלאוז לא היתה מספר 2 בשוק כי המיצובישי לנסר היתה חזקה ממנה ו"ניצחה" אותה בכמה וכמה מבחנים שנערכו דאז. הסיביק שפיץ גם היתה טובה ממנה.

הדור הרביעי של הסיביק ("סיביק שפיץ") נמכר כאן בשנת 1991 וזו היתה, להערכתי, המשפחתית הידנית החזקה ביותר שמכרה דאז בישראל. מנוע 1.6 עם 16 שסתומים והזרקת דלק (116 כ"ס !)  שנתנו ביצועים שמכוניות ספורטיביות חלמו עליהן (8.4 שניות ל 100 קמ"ש !).
לאפלאוז באותה שנה היו 90 כ"ס וקרבורטור, ולניסאן סאני (שהגיע בשנת 92 כמודל 93) היתה הזרקת דלק עם כ 100 כ"ס.

בשנים האלו חוקי המשחק מעט משתנים ובתחילת 93 מגיעות לשוק מכוניות עם הזרקת דלק והספקים נאים.
האפלאוז קיבלה הזרקת דלק וההספק עלה מ 91 כ"ס בקרבורטור ל-105 כ"ס בהזרקה. הסיביק הגיע (דור 5) בכמה גרסאות כאשר ה 1.6 היתה עם 120 כ"ס (!) וה ESI היתה עם 125 כ"ס (דאז אלו היו מנועים שהציגו טכנולוגיה חדשה "VTEC"). הסיביק גם בדור החמישי היתה מכונית סופר חזקה לתקופתה, אך הדור ה-6 היה פח אשפה גם בביצועים וגם בנראות (ביחס ל-2 דורות שקדמו לו).

האפלאוז נמחקה מהמפה בשנת 2000 ומקורות ברשת יודעים לספר שרבים ממנה נמכרו בין 1990 ל 1996 כאשר ב 1990 זיהה היבואן את העליה הרוסית וטרח לתרגם את החוזים לרוסית, מה שגרם לרבים מהם (ביחד עם פטור ממס קניה, מה שהוזיל את המחיר לחצי ממחירו הרשמי) לרכוש אותו. מיצובישי היו הבאים בתור לזהות את הפוטנציאל הזה ועשו אותו הדבר. 

נוסטלגיה במיטבה :-)

איציק

  • מעניין 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על המידע איציק. דווקא בכתבה המקיפה ביותר שמצאתי על הדגם נטען שהאפלאוז, בהגיעה לארץ בשנת 90, לקחה את הלנסר במבחנים שנערכו. מצרף

Screenshot_20201005-210832.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שנים רכשתי כזה (רכב ראשון) ,97, פגושים לבנים, 140k קמ עם טסט לחצי שנה, ב1800 שח. חשבתי שעשיתי דיל טוב. בחצי שנה עד שנגמר לו הטסט הוצאתי עליו קרוב ל10,000 שח. אח"כ אפילו לא היה לי כוח להתקשר לגרר שיקח אותו-אחרי חצי שנה העירייה לקחה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, ארי62 כתב:

לפני 6 שנים רכשתי כזה (רכב ראשון) ,97, פגושים לבנים, 140k קמ עם טסט לחצי שנה, ב1800 שח. חשבתי שעשיתי דיל טוב. בחצי שנה עד שנגמר לו הטסט הוצאתי עליו קרוב ל10,000 שח. אח"כ אפילו לא היה לי כוח להתקשר לגרר שיקח אותו-אחרי חצי שנה העירייה לקחה אותו.

מצער לשמוע. מכיר את התחושה, זה כדור שלג שקל להשאב אליו. מה היה הקש ששבר אותך בסופו של דבר? מקווה שזו לא מערכת הקירור...זו הייתה עיקר ההתמודדות שלי

לפני כשעה, שביט כתב:

 

תפאדלו יא שבאב

תודה שביט! שרשור נהדר. סחתיין על הזיכרון...בכל זאת 13 שנה.

מעניין אם הבחור עדיין מחזיק ברכב.

אנסה ליצור איתו קשר כשיהיה רלוונטי, בטוח יהיו לו טיפים לתת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, שביט כתב:

היונדאי לא נחשבה ליפטבאק

מה חשוב אם נחשבה או לא

האם היא שטוחה מאחורה כמו האצבק קלאסית? לא.

האם היא נראית כמו סדאן מהצד? כן 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי ברשת את זה: Daihatsu Yrv AC Control Knob

לא יודע אם זה מתאים גם לאפלאוז אבל אפשר להדפיס אחד ולנסות. 

אם זה לא יתאים אז אפשר להעתיק ולערוך את הקובץ מחדש, או כמו ש- @itaysamurai כתב למצוא יחידה אחת מקורית ולעשות לה reverse engineering.

 

ככה זה נראה:

image.thumb.png.cf2efaa895116495995061b6fde7eec3.png

 

ומכיוון החלק הפנימי:

image.png.fe8c20feeeb8b692ae31baa2aaa87b77.png

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...