Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

דייהטסו אפלאוז


Ilai89
שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי,

 

חשבתי לנסות כאן - 

לפני כשנה רכשתי דייהטסו אפלאוז, בה השלמתי והחלפתי חלקים רבים.

חלק קטן שעדיין לא הצלחתי למצוא הוא מספר כפתורי פלסטיק לשליטה בעוצמת המזגן וכו'

מדובר אמנם באסתטיקה בלבד אבל קצת מציק בעין.

מצרף תמונה להמחשה.

 

תודה רבה

 

IMG-20200929-WA0005.jpg

IMG-20200929-WA0004.jpg

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 81
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 44 דקות, צפוניאא כתב:

למיטב זכרוני גם למאזדה 323 הדגם שלפני הלאנטיס היו כאלו פלסטיקים אולי יתאימו.

מקווה שעזרתי

בדקתי עכשיו, באמת מזכיר מאוד.

לא יודע אם זה הופך את זה לקל יותר אבל שווה בדיקה. תודה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אוי דייהטסו אפלהאוז... אחת המשפחתיות הזריזות ששווקו פה בניינטיז (גירסה הידנית). נתנה פייט יפה לסיוויק וקורולה בתאוצות.

 

לך לפירוקייה ותחפש שרייד מהשנים של 94-00. הכפתורים תואמים בוודאות.

 

יותר חשוב מזה: תשתמש במי קירור איכותיים כי המנועים של דייהטסו מהשנים האלו רגישים לשימוש במי קירור ברמה ירודה/מי ברז.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על הטיפים דותן, אבדוק לגבי השרייד.

כמובן שמשתמש במי קירור ירוקים ולא מי ברז, אבל סתם לידע כללי, מה היית מגדיר כמי קירור איכותיים?

ולגבי הדגם, אמנם לא ידני אבל לגמרי נהנה.

היה יישור קו לא קטן שעדיין נמשך, אבל יד 2 עם 120 אלף קילומטר שכנעו אותי ללכת על זה ולא מתחרט

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל מאוד נחמד שמישהו רוכש ערך מסוים לדייהטסו אפלהאוז או לכל יפנית משנות ה-90. לא יודע למה אני מחבב את הדמים האלו כמו הסיויק עד 95, לאנסר עד 98, קורולה עד 97 וכיו"ב.

ראיתי אפלהאוז עם מודל אספנות. (שנת 90', השנה הראשונה שלה בארץ).

 

מנועי האפלהאוז, למרות אמינותם, מאוד רגישים לשימוש במי ברז במערכת הקירור. שימוש בהם ולא בנוזל קירור איכותי גורמים לסדקים בבלוק, בעיות במערכת קירור וקורוזיה ולבסוף לראש מנוע. הבלוק מאלומיניום.

אם היה שימוש בנוזל קירור איכותי מפירמה מוכרת (שכמובן תואם לדרישת היצרן), ולא ומי ברז/מים  מזוקקים/נוזל קירור עלום שם בצבע קריסטל מנטה, לא צפויות בעיות.

לפי דעתי במסגרת יישור הקו שביצעת אולי היה כדאי לרענן נוזל קירור. אולי כבר עשית.

בנוגע לכפתורים, תחפש באתר ג'אנק יארד או בקבוצות פייסבוק לגבי אפלהאוז/שרייד לפירוק. לא תיהיה לך בעיה למצוא בכלל. 

הפנים נראה מאוד שמור! איזה שנה האוטו? איזו רמת אבזור? אתה מוזמן לשלוח עוד כמה תמונות כמובן עם ל"ז מוסתרת. לפי הצורת ההגה הרכב מתחת שנת 94/95. אם זה מתחת 92' זה אמור להיות עם קרבורטור למיטב זכרוני. הגיר האוטומטי היה 3 היל' עד לשנה מסוימת גם כן. 

 

שני הערות דרך אגב:

1. המזגן שלה היה מקפיא אפילו ביחס למכוניות מימינו.

2. תתפלא כמה רכב במשקל נוצה עם 99 כ"ס וגיר ידני יכול להיות זריז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדגם עם ההזרקת דלק (גיר רגיל) היה פשוט חיה גם במונחים של אז וגם במונחים של היום. נהגתי על כאלה בצבא (היו של אל"מים) לא מעט. הדגם עם קרבורטור היה נחשב לשתיין (גיר אוטומטי עם 3 יחסי העברה אי שם בתחילת שנות ה 90) לא קטן.

אממה, בידוד הרעשים (אפילו ביחס לאותה תקופה) היה גרוע, והצמיגים היו צרים והאוטו היה רך מאוד - היה קל מאוד לאבד אחיזה ולנהג לא מיומן שמגיע למצב כזה בהפתעה, גם מאוד מסוכן.

הדגם לאחר מתיחת הפנים (נדמה לי ב 97) הגיע עם צמיגים רחבים יותר והיה קצת יותר מעודן (מבחוץ היה גם יותר מצועצע בגלל כל מיני ניקלים שהוסיפו לו בערוב ימיו). האוטו אכן היה קל משקל ויחסית נוח. לחץ אויר של 28PSI בלבד הסגיר שהאוטו מכוייל על הצד הרך והמשקל שלו קל.
למרות שלא היה שום דבר מיוחד או נדיר באוטו הזה, מפתיע לראות שמתחריו מסוף שנות ה 90 עוד נראות מידי פעם על הכביש, אבל דווקא את הדגם הזה (וגם לא את המתוח לאחר 97) ממש לא רואים.

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הבידוד רעשים: כן, הוא היה זוועה ברמות קשות. גם איכות ההרכבה הייתה נחותה מהמתחרות. אני חושב שהן לא שרדו כמו הקורולות והסיוויק וכדומה בגלל הנושא שהעלתי מקודם של הרגישות למי ברז, למרות שאישית אני רואה מידי פעם אחת נוסעת.

 

קצת היסטוריה:

 

https://wheel.co.il/נוסטלגיה-לשבת-דייהטסו-אפלאוז-מסתערת-ע/

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 14 שעות, dotan123 כתב:

קודם כל מאוד נחמד שמישהו רוכש ערך מסוים לדייהטסו אפלהאוז או לכל יפנית משנות ה-90. לא יודע למה אני מחבב את הדמים האלו כמו הסיויק עד 95, לאנסר עד 98, קורולה עד 97 וכיו"ב.

ראיתי אפלהאוז עם מודל אספנות. (שנת 90', השנה הראשונה שלה בארץ).

 

מנועי האפלהאוז, למרות אמינותם, מאוד רגישים לשימוש במי ברז במערכת הקירור. שימוש בהם ולא בנוזל קירור איכותי גורמים לסדקים בבלוק, בעיות במערכת קירור וקורוזיה ולבסוף לראש מנוע. הבלוק מאלומיניום.

אם היה שימוש בנוזל קירור איכותי מפירמה מוכרת (שכמובן תואם לדרישת היצרן), ולא ומי ברז/מים  מזוקקים/נוזל קירור עלום שם בצבע קריסטל מנטה, לא צפויות בעיות.

לפי דעתי במסגרת יישור הקו שביצעת אולי היה כדאי לרענן נוזל קירור. אולי כבר עשית.

בנוגע לכפתורים, תחפש באתר ג'אנק יארד או בקבוצות פייסבוק לגבי אפלהאוז/שרייד לפירוק. לא תיהיה לך בעיה למצוא בכלל. 

הפנים נראה מאוד שמור! איזה שנה האוטו? איזו רמת אבזור? אתה מוזמן לשלוח עוד כמה תמונות כמובן עם ל"ז מוסתרת. לפי הצורת ההגה הרכב מתחת שנת 94/95. אם זה מתחת 92' זה אמור להיות עם קרבורטור למיטב זכרוני. הגיר האוטומטי היה 3 היל' עד לשנה מסוימת גם כן. 

 

שני הערות דרך אגב:

1. המזגן שלה היה מקפיא אפילו ביחס למכוניות מימינו.

2. תתפלא כמה רכב במשקל נוצה עם 99 כ"ס וגיר ידני יכול להיות זריז.

הרכב שנתון 97, ממש שנה אחת לפני שנכנס אותו עדכון ניקלים מצועצע שאיציק  דיבר עליו (מחריד בעיניי). רמת הגימור היא GLI המאובזרת יותר של הדגם שכללה פגושים בצבע הרכב(לא שחורים), מראות חשמליות, הגה כוח ונעילה מרכזית.

כמובן שמדובר כבר בהזרקת דלק, אוטומט 4 הילוכים. הרכב משמש גם את אשתי ולכן לא חיפשתי ידני :)

דותן, פשוט מדהים שבלי לדעת סיכמת את עיקר הבעיות שהיו לי בשנה הזו - זה התחיל מסדקים ברדיאטור ונזילה ממשאבת המים, והמשיך בטרמוסטט גמור ונזילה בבלוק של המנוע. הכל כמובן הוחלף. בנזילה בבלוק טיפלו באמצעות אבקת אטימה שנכנסת טוב לסדקים המזעריים וכרגע פתרה יפה את הבעיה. כמובן שהיה רענון גם של נוזל הקירור וקניתי אחד מומלץ. הוחלפו גם בין השאר - ברקסים מקדימה, רצועת טיימינג, תפוח הגה, פנים דלת נהג, מצבר, ריפוד, חובקי הגה, צמיגים ועוד.

חיצונית הרכב במצב יחסית טוב, עם 130 אלף ק"מ בלבד, אבל אין ספק שהוזנח בשנים האחרונות וכתוצאה מכך הייתה לא מעט עבודה מאז ספטמבר שעבר (מועד הקנייה).

פנים הרכב הגיע במצב שמור מאוד יחסית.

אני יליד סוף שנות ה80 וחיפשתי משהו נוסטלגי לתקופה. האפלאוז היא בעיניי אחד הסמלים המובהקים של עולם הרכב הישראלי של שנות ה90.

מצרף כאן תמונות. הטסות הוחלפו מאז למשהו תואם יותר.

נקודה אחרונה לגבי מה שאיציק העלה - אמנם היא הייתה אחת הנפוצות כאן, אבל היום נשארו ממנה מעט מאוד, יכול להיות שבעקבות אותן בעיות שאני חוויתי.

עשיתי בדיקה קטנה במאגר ממשלתי וגיליתי שמהדגם המוקדם (לא זה עם הניקלים) נשארו כאן בערך 60 רכבים עם רישיון בתוקף. מספר פשוט זעום.

 

 

 

IMG_20201004_111832.jpg

IMG_20201004_121755.jpg

IMG-20201004-WA0007.jpg

IMG-20201004-WA0006.jpg

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ilai89 כתב:

הרכב שנתון 97, ממש שנה אחת לפני שנכנס אותו עדכון ניקלים מצועצע

זו הגרסה הכי טובה, כוללת גיר 4 הילוכים ונזרקת דלק ולא כוללת את העידכון העיצובי שגם בעייני היה גרוע מאוד וקלקל את העיצוב המקורי המוצלח. 

 

באותה תקופה או יותר נכון קצת לפני להרבה מכומיות היו ידיות הזזה כאלה בפיקוד מזגן, לדעתי כפתורים של כל רכב אחר יכולים להתאים. 

 

 

לגבי הבדיקה שעשית במאגר הממשלתי, המאגר כולל רק מכוניות מעל שנת 1996. אפשר להניח שיש עוד כמה מהשנים 1990-1995 עם רישוי בתוקף שלא מופיעות במאגר. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 רוב השרייד, האפלאוז והאונו נכחדו כשהייתה את תוכנית הגריטה זכרונה לברכה

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Ilai89 כתב:

הרכב שנתון 97, ממש שנה אחת לפני שנכנס אותו עדכון ניקלים מצועצע שאיציק  דיבר עליו (מחריד בעיניי). רמת הגימור היא GLI המאובזרת יותר של הדגם שכללה פגושים בצבע הרכב(לא שחורים), מראות חשמליות, הגה כוח ונעילה מרכזית.

כמובן שמדובר כבר בהזרקת דלק, אוטומט 4 הילוכים. הרכב משמש גם את אשתי ולכן לא חיפשתי ידני :)

דותן, פשוט מדהים שבלי לדעת סיכמת את עיקר הבעיות שהיו לי בשנה הזו - זה התחיל מסדקים ברדיאטור ונזילה ממשאבת המים, והמשיך בטרמוסטט גמור ונזילה בבלוק של המנוע. הכל כמובן הוחלף. בנזילה בבלוק טיפלו באמצעות אבקת אטימה שנכנסת טוב לסדקים המזעריים וכרגע פתרה יפה את הבעיה. כמובן שהיה רענון גם של נוזל הקירור וקניתי אחד מומלץ. הוחלפו גם בין השאר - ברקסים מקדימה, רצועת טיימינג, תפוח הגה, פנים דלת נהג, מצבר, ריפוד, חובקי הגה, צמיגים ועוד.

חיצונית הרכב במצב יחסית טוב, עם 130 אלף ק"מ בלבד, אבל אין ספק שהוזנח בשנים האחרונות וכתוצאה מכך הייתה לא מעט עבודה מאז ספטמבר שעבר (מועד הקנייה).

פנים הרכב הגיע במצב שמור מאוד יחסית.

אני יליד סוף שנות ה80 וחיפשתי משהו נוסטלגי לתקופה. האפלאוז היא בעיניי אחד הסמלים המובהקים של עולם הרכב הישראלי של שנות ה90.

מצרף כאן תמונות. הטסות הוחלפו מאז למשהו תואם יותר.

נקודה אחרונה לגבי מה שאיציק העלה - אמנם היא הייתה אחת הנפוצות כאן, אבל היום נשארו ממנה מעט מאוד, יכול להיות שבעקבות אותן בעיות שאני חוויתי.

עשיתי בדיקה קטנה במאגר ממשלתי וגיליתי שמהדגם המוקדם (לא זה עם הניקלים) נשארו כאן בערך 60 רכבים עם רישיון בתוקף. מספר פשוט זעום.

 

 

 

IMG_20201004_111832.jpg

IMG_20201004_121755.jpg

IMG-20201004-WA0007.jpg

IMG-20201004-WA0006.jpg

נראית יפה מאוד! לי היה גם 97' GLI אבל עם הגה אחר. אני מאמין שקנית אותה בסכום זעום(אפשר לשאול כמה?) והשקעת עליה כולל ביטוח סכום גבוה פי 3. אם אין לך ילדים אז אשתך תסתדר איתו בלי בעיה למרות שגיל שלו ולמרות שני הטסטים בשנה.

צירפתי פה תמונות מהרשת של שרייד קלאסיק, היו לי טסות זהות לאלה באפלהאוז ואם תרצה אותם חינם אין כסף צור עימי קשר בפרטי. הן מקוריות של דייהטסו והן שוכבות אצלי במחסן. חיפשתי מישהו עם דייהטסו למסור לו אותן אף לא מצאתי. אני לא זוכר את הגודל. או 13 או 14.

 

1.jpg

2.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה שמעניין לראות שאפלאוז בסיסית עלתה בשנת 1990 כ-38 אלף ש'ח.
בהצמדה למדד זה יוצא במונחים של היום כ-129 אלף ש'ח. דומה למחיר משפחתית בסיסית היום.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 45 דקות, dotan123 כתב:

נראית יפה מאוד! לי היה גם 97' GLI אבל עם הגה אחר. אני מאמין שקנית אותה בסכום זעום(אפשר לשאול כמה?) והשקעת עליה כולל ביטוח סכום גבוה פי 3. אם אין לך ילדים אז אשתך תסתדר איתו בלי בעיה למרות שגיל שלו ולמרות שני הטסטים בשנה.

צירפתי פה תמונות מהרשת של שרייד קלאסיק, היו לי טסות זהות לאלה באפלהאוז ואם תרצה אותם חינם אין כסף צור עימי קשר בפרטי. הן מקוריות של דייהטסו והן שוכבות אצלי במחסן. חיפשתי מישהו עם דייהטסו למסור לו אותן אף לא מצאתי. אני לא זוכר את הגודל. או 13 או 14.

 

1.jpg

2.jpg

אשמח מאוד לקבל את הטסות, תודה דותן!

אצור קשר בפרטי.

הרכב נקנה לאחר מיקוח ב1,800 שקל בלבד! מאמין שההשקעה מאז הקנייה עלתה על 10 אלף, וזה ללא ביטוח.

אשתי בינתיים מסתדרת יפה, זרמה עם השיגעון שלי.

מעניין אם תהיה עליית ערך מסוימת בעוד כמה שנים, מי יודע...

מאמין שבתקופה הקרובה, ולאחר יישור הקו, אוכל להנות מהאוטו קצת יותר, כשהביקורים במוסך יהיו פחות תכופים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...