Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

קיה סלטוס - נהיגה ראשונה


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 1227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אולי ברכב שלך זה לא עובד טוב,

בארונה אני משתמש בזה המון וזה עוצר יפה מאוד גם ברמזורים.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 149
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני כשעה, memilavi כתב:

אני חייב להודות שאני אישית לא מבין את כל ההתעסקות בבקרת שיוט אדפטיבית.

באיוניק שלנו יש את זה, ומעבר לכמה משחקים בהתחלה, כדי להבין איך זה עובד, לא משתמש בזה בכלל. הספיקה לי פעם אחת שהייתי צריך למעוך את הברקס כי האוטו לא זיהה פקק מתקרב, כדי להבין שזה לא אפוי עד הסוף, ורק נותן אשליה של נוחות.

מצד שני, זה שאין ניטור שטח מת זה לגמרי דיל ברייקר בשבילי.

אז כנראה היא גרועה באיוניק, אני משתמש בזה כל יום, ובלי זה אני צובר סתם עצבים על הכביש, זה מה שמשאיר אותי רגוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אצלי יש בקרת שיוט רגילה ואני משתמש בה בכל פעם שאני עולה לכביש מהיר.

להורים שלי אבל יש בקרת שיוט אדפטיבית והם לא משתמשים בה, אני ממש צריך להכריח אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Ron.P כתב:

קומסי קומסה,רכב שלא מצטיין בכלום ומכוער רצח.

כנראה הצטיין בדבר הכי חשוב, מכירות.

  • אהבתי 1

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת התייחסות למצב S בתיבה ברשותך,

1- אני מפרש, לפי מה שהבנתי מהכתבה,  שהרכב במצב "S" נוסע כמו במצב "D", עם לחיצה עדינה או מתונה על דוושת הגז.

עם אותו סל"ד בדיוק.

ובלחיצה חזקה יותר, במצב S הרכב מגיב הרבה יותר חזק, מאשר אותה לחיצה חזקה, ב-D.

האם זה המצב בפועל? הבנתי נכון?

2- לא ראיתי באף מקום באינטרנט ובכלל, איך נראית הקונסולה המרכזית, ולוח המחוונים, והמולטימדיה, בדגם הזול יותר.

יש למישהו תמונות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני משתמש יום יום בבקרת שיוט אדפטיבית מחוץ לעיר וגם בזחילה בפקקים. אצלי בסקודה קארוק זה עובד מעולה ואין מצב שאני קונה היום רכב חדש ללא היכולת הזו. עבורי זה מאוד שימושי ונוח, גם בזחילה בפקק באיילון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, ch2856 כתב:

2- ההבדל הוא רק במולטימדיה, בשליטה על המזגן והגימור המרכזי שהוא בגוון אפור כזה במקום שחור מבריק (עדיף). לוח המחוונים זהה.

תודה על התמונות.

האם יש לך גם ידע, לגבי התנהגות הגיר, במצבי הנהיגה שתיארתי מקודם?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, yossiaviel כתב:

קצת התייחסות למצב S בתיבה ברשותך,

1- אני מפרש, לפי מה שהבנתי מהכתבה,  שהרכב במצב "S" נוסע כמו במצב "D", עם לחיצה עדינה או מתונה על דוושת הגז.

עם אותו סל"ד בדיוק.

ובלחיצה חזקה יותר, במצב S הרכב מגיב הרבה יותר חזק, מאשר אותה לחיצה חזקה, ב-D.

האם זה המצב בפועל? הבנתי נכון?

 

לא בדיוק. 

 

*הדוגמאות המספריות שאני נותן הן מומצאות לחלוטין ונועדו רק להמחשה.

 

תחשוב על פעולת דוושת הגז כמו על סקאלת מרחק=עוצמה - כשאתה לא לוחץ, היא על 0%. כשאתה לוחץ 4 ס"מ מתוך ה-10 ס"מ הקיימים, אתה מקבל 40% "כוח". ב-8 ס"מ אתה מקבל 80% וכן הלאה. בנוסף, תחשוב על כיול תיבת ההילוכים ככה: כל עוד אתה לוחץ 1-4 ס"מ, התיבה נשארת באותו הילוך עד 4000 סל"ד ואז מעלה הילוך. ב-5-8 ס"מ היא מקבלת אות מהספידומטר ואם המהירות עולה לאט מדי, היא מורידה הילוך ואז נשארת בהילוך הזה עד 6500 סל"ד. אם אתה משחרר את הדוושה, היא תוריד הילוך בתנאי שההילוך החדש יהיה בסל"ד גבוה מ-1500.

 

מה שמצב ספורט עושה זה שני דברים: 1. משנה את היחס הזה ואומר - כשאתה לוחץ 2 ס"מ, במקום לתת לך 20% כוח, אני אתן לך 30% כוח - כאילו שלחצת 3 ס"מ. ב-4 ס"מ אני אתן 6 ס"מ (או 60%) וב-7 ס"מ אני כבר אתן את כל ה-100%. 2. בחלק מהמקרים (כיום פחות ופחות), הוא גם אומר "אני אוריד הילוך ולא אעלה אותו אלא אם כן המנוע מגיע ל-6000 סל"ד". מה שקורה זה שגם אם אתה עוזב את הגז או לוחץ ממש בעדינות (נניח 2-3 ס"מ) המנוע נשאר על 4500 סל"ד ואתה מתחיל לדמם מהאוזניים. 

 

מצב ספורט פה עושה רק את 1. כלומר הוא גורם לזה שכל לחיצה על הדוושה תניב יותר כוח ממה שהיא  מניבה במצב D, אבל לא מוריד הילוך ונשאר בו עד שהמנוע מתפוצץ. למעשה - מצב "ספורט" ב"גיר" בסלטוס (ובעוד כמה מכוניות, יותר ויותר בשנים האחרונות) בכלל כמעט ולא משפיע על הגיר, אלא הוא יותר "מצב כיול דוושה".  

  • אהבתי 1

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש S בידית ההילוכים ויש S בבורר מצבים.
הרכב בדיפולט מונע עם "נורמל" (מצב נהיגה) ועל מנת לנסוע מעבירים ל-D.
קראתי ולא כ"כ הבנתי לגבי שני מצבי  ה-S (בידית ההילוכים ובבורר).

אשמח להסבר נוסף .

מחר הולך להתרשם מהרכב באולם תצוגה (אכנס גם לסקודה לראות את ה-קאמיק).

יצא היום סיקור ווידאו של בועז וכפיר ביוטיוב-שניהם משבחים את נוחות הנסעה ברכב .
 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 שעות, farkash7 כתב:

כנראה הצטיין בדבר הכי חשוב, מכירות.

לא מעניין אותי שאני בא לקנות רכב אבל אתה קרוב לוודאי צודק, אם תסתכל על הטבלה של הרכבים הכי נמכרים מול הטיב שלהם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1227 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...