Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם, הרי אפשר להגיב גם בלי, וממש לא בא לנו להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ליסינג מעסיק / פרטי


Ragnar
 שיתוף
עוקבים 10

פוסטים מומלצים

לילה טוב לחכמי קארספורום. זקוק לעצותיכם.

לצד הקורונה והזמן הפנוי שבה בעקבותיה, התחלתי לתהות באשר לכדאיות הליסינג שיש ברשותי מהעבודה (רכב צמוד) לבין ליסינג פרטי (של שלמה סיקסט, לדוגמה)

הנתונים לפניכם:

 

ליסינג מטעם המעסיק:

תשלום - ניקוי חודשי קבוע של 2830 ש"ח.

חוזה - סטנדרטי ל-3 שנים.

רכב - לא נתון לבחירתי. כיום סקודה ראפיד ברמת גימור ליסינג, 2019.

דלק - דלקן. לא ידוע לי על הגבלה כלשהי. כנ"ל בנוגע למגבלת קלימטראז'. מניח שבסביבות ה-30K לשנה. לא מתייחסים לזה ברצינות בחברה וכן נותנים "יד חופשית" ב-2 הקטגוריות הללו. כמובן שאני לא עושה אילת - מטולה בכל יום. אבל אין ספק שיש לא מעט רכבים שחורגים מאוד מהמגבלה והחברה סופגת את זה.

כיסויים וביטוחים - כמו כל ליסינג סטנדרטי. כיסוי ביטוחי מלא (לא סגור על ההשתתפות, כולל נהג צעיר), טיפולים, שירותי דרך, פסקל וכו'.

 

ליסינג פרטי:

את הפרטים באשר לליסינג הפרטי "תפעולי" אני לוקח משלמה סיקסט, סתם כדוגמת השוואה ולא כמשהו מקובע.

תשלום ורכב - משתנה מאוד בהתאם לרכב. אבל הרכב לבחירתי. לדוגמה, סקודה קאמיק בתשלום חודשי של 2,300 ש"ח

חוזה - 36 חודשים תשלום קבוע שציינתי לעיל לצד מקדמה של 8,900 ש"ח. נתונים יבשים ללא מיקוח.

רכב - מאוד מגוון כפי שציינתי. לדוגמה גם סיאט ארונה בתשלום חודשי של 2,000 ש"ח במקדמה זהה.

דלק - על חשבון הלקוח כמובן. אין לי נתונים מדויקים או טבלת אקסל של כמה קילומטר אני עושה ביום, אך בהגזמה הכי פראית - נלך על הוצאה של 1,000 ש"ח דלק בחודש.

קילומטראז - מגבלת קילומטראז של 20,000K בשנה.

כיסויים וביטוחים - כולל ביטוח חובה וכיסוי נזקים (לא מבין את המילים המכובסות - נלקח מהאתר). מניח שמקיף לא יהווה תוספת גדולה לתשלום החודשי, לא בדיוק הבנתי. כולל טיפולים ע"פ הוראות יצרן, בלמים, 4 צמיגים וכו' וכו' (סטנדרטי).

 

סכום משכולל ללא מיקוח (מניסיון קיימת התגמשות קטנה מצידם) לאחר תוספת משוערת של ביטוח מקיף צעיר, עלויות דלק (קצת מוגזמות), עלות המקדמה בתחשיב של 36 חודשים לסקודה קארוק חדשה דנדשה: 3,600 ש"ח.

כמובן שניתן לקחת רכב צנוע יותר בעלות נמוכה יותר. הדבר היחידי שמפריע לי הוא מגבלת הקילומטראז הקיצונית קצת בעיניי.

 

ואחרי כל החפירה הזאת,

מה דעתכם? כחובב רכב, לא היה כואב לי להוסיף עוד כמה מאות בודדות של שקלים בחודש לשם נסיעה על רכב שאני בחרתי, ברמת הגימור והצבע שבחרתי.

מנגד, יש מגבלת קילומטראז דרקונית, מחסור בדלקן והכיסוי הביטוחי קצת לא ברור ומצריך בירור.

כדוגמה נוספת - אוויס מציעים רנו קליאו חדשה, במקדמה של 7,500 ש"ח, בתשלום חודשי ל-30 חודשים של 1,500 ש"ח כולל ביטוח וטיפולים. אין לי פרטים נוספים.

עריכה אחרונה על ידי Ragnar
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ככל הנראה, אם תוסיף לליסינג הפרטי את כל הרכיבים של הליסינג מהעבודה תגלה שהליסיג מהעבודה יותר זול משמעותית. 

 

מה שיהיה לך עוד יותר זול זו רכישה של הרכב שאתה רוצה מ 0 ק"מ, והחזקתו למשך שנים ארוכות, לא שלוש שנים של הליסינג אלא חמש - שש ולמעלה מכך. 

כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לעלות הליסינג מהעבודה יש להוסיף אובדן הפרשות סוציאליות שנגזרות משכר הבסיס שלך (תחת ההנחה שעלות הרכב יורדת מעלות השכר שממנו נגזרים ההפרשות הסוציאליות). 

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם אתה לא חורג מ 20 אלף קילומטרים בשנה ורנו קליאו מספיק לצרכים שלך, העסקה עם אוויס נשמעת לא יקרה.
זה רכב די חסכוני, הוצאות דלק של 700-800 ₪ בחודש לא מביאות אותך ל 2830₪ של ליסינג תפעולי מהעבודה .




toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 53 דקות, discoTD5 כתב:

ככל הנראה, אם תוסיף לליסינג הפרטי את כל הרכיבים של הליסינג מהעבודה תגלה שהליסיג מהעבודה יותר זול משמעותית. 

 

מה שיהיה לך עוד יותר זול זו רכישה של הרכב שאתה רוצה מ 0 ק"מ, והחזקתו למשך שנים ארוכות, לא שלוש שנים של הליסינג אלא חמש - שש ולמעלה מכך. 

פחות בשבילי הרכישה ארוכת הטווח... מעדיף שלא להתעסק עם קנייה / מכירה, ביטוחים וטיפולים

לפני 29 דקות, menir1 כתב:

לעלות הליסינג מהעבודה יש להוסיף אובדן הפרשות סוציאליות שנגזרות משכר הבסיס שלך (תחת ההנחה שעלות הרכב יורדת מעלות השכר שממנו נגזרים ההפרשות הסוציאליות). 

תוכל להסביר?

הסכום יורד מהשכר עצמו, לדוגמה - אם אני מרוויח 15K, תחת קטגוריית הרכב הצמוד יורד הסכום שציינתי. לא משלמים נסיעות בנוסף כמובן. ונשאר - 12,170 ש"ח לדוגמה.

המיסים וכל הקשור בכך יורדים על פי משכורת של 15K ולא 12, כי זה "השכר" שלי. במידה ואני מוותר על הרכב הצמוד, המשכורת תישאר בעינה, אבל ללא הורדת הסכום עבור הרכב הצמוד

לפני 1 דקה, vladclar כתב:

אם אתה לא חורג מ 20 אלף קילומטרים בשנה ורנו קליאו מספיק לצרכים שלך, העסקה עם אוויס נשמעת לא יקרה.

הם לא נדבו יותר מדי פרטים על העסקה, אבל על פניו כן.

כמדומני אני כן חורג מ-20 אלף בשנה. לא יודע לומר במדויק, אבל בהערכה גסה כ-30 אלף

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ל 30 אלף קילומטרים בשנה לדעתי עדיף ליסינג תפעולי שכולל דלק ולא מוגבל ל קילומטראז יחסית נמוך.
כי בחריגה של 10 אלפים קילומטרים בשנה תשלם תוספת של 400₪ בחודש ( לפחות ) + הוצאות דלק שלך יגדלו משמעותית.
אגב, ההגבלה ל 20 אלף קילומטרים בליסינג פרטי , ללא תוספת , היא די סטנדרטית. יש חברות עם הגבלה ל 22 אלף לעסקה הבסיסית.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אתה מדבר על התשלום של הליסינג במקום העבודה. מה עם שווי השימוש (מגולם או לא)?

 

הכל תלוי כמה אתה באמת עושה בשנה ואיך אתה מתייחס לאוטו. אם אתה עם קילומטרז' סביר ושומר על הרכב אזהכי זול ונכון זה כמו שדיסקו אמר,  קנה מ 0 קילומטר ותחזיק תקופה.  אבל אם אתה מכסח את הרכב ועושה קילומטרז' גבוה אז כנראה שעדיף להישאר עם הרכב של העבודה כי אז אין לך לא הפתעות של בלאי, לא הוצאות דלק ולא ערך גרט אפסי.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 11 דקות, Ragnar כתב:

תוכל להסביר?

הסכום יורד מהשכר עצמו, לדוגמה - אם אני מרוויח 15K, תחת קטגוריית הרכב הצמוד יורד הסכום שציינתי. לא משלמים נסיעות בנוסף כמובן. ונשאר - 12,170 ש"ח לדוגמה.

המיסים וכל הקשור בכך יורדים על פי משכורת של 15K ולא 12, כי זה "השכר" שלי. במידה ואני מוותר על הרכב הצמוד, המשכורת תישאר בעינה, אבל ללא הורדת הסכום עבור הרכב הצמוד

 

ללא הרכב, ההפרשות הסוציאליות (קרן השתלמות, הפרשה לפנסיה ופיצויים) מחושבת לפי 15K ש"ח. אם אתה לוקח רכב, ההפרשות הנ"ל מחושבות לפי 12K, כלומר אתה מפסיד הפרשות של כמה מאות ש"ח בחודש.

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

מני, זה לא מחייב וזה תלוי במבנה התלוש.

 

אני יכול להוריד את הברוטו ואז זה כמו שאתה מתאר ואני יכול להכניס את זה לניכויי רשות ואז זה לא פוגע בהפרשות.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 12 דקות, Night Driver כתב:

אתה מדבר על התשלום של הליסינג במקום העבודה. מה עם שווי השימוש (מגולם או לא)?

 

הכל תלוי כמה אתה באמת עושה בשנה ואיך אתה מתייחס לאוטו. אם אתה עם קילומטרז' סביר ושומר על הרכב אזהכי זול ונכון זה כמו שדיסקו אמר,  קנה מ 0 קילומטר ותחזיק תקופה.  אבל אם אתה מכסח את הרכב ועושה קילומטרז' גבוה אז כנראה שעדיף להישאר עם הרכב של העבודה כי אז אין לך לא הפתעות של בלאי, לא הוצאות דלק ולא ערך גרט אפסי.

מגולם, אני חושב.

לא לוקחים לי מס נוסף בעקבות הרכב (לפי מה שאני יודע, אולי טועה)

 

אין לי את הנתון לדאבוני אבל כהנחה כפי שעשיתי את עד עכשיו, מניח שבסביבות ה-2400 ק"מ בחודש.

אני שומר מאוד! על הרכבים. ליסינג או לא, אכפת לי ממנו כי הוא אצלי ואני שומר עליו (ניקיון / תחזוקה).

לפני 11 דקות, menir1 כתב:

 

ללא הרכב, ההפרשות הסוציאליות (קרן השתלמות, הפרשה לפנסיה ופיצויים) מחושבת לפי 15K ש"ח. אם אתה לוקח רכב, ההפרשות הנ"ל מחושבות לפי 12K, כלומר אתה מפסיד הפרשות של כמה מאות ש"ח בחודש.

כיצד אני יכול לדעת לפי התלוש ע"פ מה הם מחושבות?

לא קיימת קרן השתלמות אלה הפרשות לפנסיה גמל, ופיצויים

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תפנה לחשב השכר בארגון שלך ובקש לראות סימולציה בלי/עם רכב.

  • רעיון טוב! 2

Peugeot 208 GTi | Citroen C4 SX Automatic | Tony Kart Racer 401S 125cc

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 4 דקות, Ragnar כתב:

מגולם, אני חושב.

לא לוקחים לי מס נוסף בעקבות הרכב (לפי מה שאני יודע, אולי טועה)

בתלוש יש סעיף שווי רכב. תבדוק אם יש גם סעיף גילום.

לפני 4 דקות, Ragnar כתב:

 

אין לי את הנתון לדאבוני אבל כהנחה כפי שעשיתי את עד עכשיו, מניח שבסביבות ה-2400 ק"מ בחודש.

אני שומר מאוד! על הרכבים. ליסינג או לא, אכפת לי ממנו כי הוא אצלי ואני שומר עליו (ניקיון / תחזוקה).

אתה מדבר על סביבות 30,000 בשנה. בקילומטרז' כזה כבר עדיף ליסינג ממקום העבודה כי אם תחיליט לקנות ותחזיק 5 שנים אתה כבר ב 150,000 קילומטר ומתחילות כבר לצוץ בעיות בלאי יקר.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 58 דקות, Night Driver כתב:

בתלוש יש סעיף שווי רכב. תבדוק אם יש גם סעיף גילום.

אתה מדבר על סביבות 30,000 בשנה. בקילומטרז' כזה כבר עדיף ליסינג ממקום העבודה כי אם תחיליט לקנות ותחזיק 5 שנים אתה כבר ב 150,000 קילומטר ומתחילות כבר לצוץ בעיות בלאי יקר.

קיים סעיף גילום, אבל הוא ריק מחיוב

סכום הזקיפה בלבד היינו 2830 ש"ח

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

בוודאות של 99.9% אתה משלם גם שווי שימוש, כלומר משלם יותר מס הכנסה בגלל שקיבלת / לקחת רכב דרך מקום העבודה. 

כדי להבין את העלויות אתה צריך סימולציית שכר עם הליסיג וללא הליסינג. 

  • רעיון טוב! 1
כמו שאומרים ברוסית, כל אדם הוא הפיזדץ של המזל שלו.
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אאל"ט זקיפה של 2830 ש"ח אומר שאתה משלם מס נוסף על שווי הטבה של 2830 ולא שזה מה שמורידים לך מהשכר.
מצטרף להמלצה לבקש סימולציית שכר בלי הליסינג (עם הליסינג אתה כבר יודע מה אתה מקבל)

מוטי, מוטי, מוטי - אני לא סתם בחור אידיוטי :wink:

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • Create New...