Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1870 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 3 דקות, sperial כתב:

הגברת שמכרה לי את הדירה הנוכחית קנתה לעצמה דירה קטנה ונוחה, כראוי לגילה (והיא לא מבוגרת מאד, אלא חושבת על הבאות). היתה צריכה להוסיף כסף. מה שקובע אינו הדירה, אלא בעיקר מיקומה, ובגיל מבוגר זה קריטי.

אתה סתם מתחכם.

אתה מוכר דירה בחיפה קונה אחת בחיפה.

לא מוכר בחיפה עובר להרצליה.

לפני 3 דקות, sperial כתב:

חוץ מזה, בו נניח שישאר הפרש קטן של 300-500 אש"ח, לכמה זמן זה יספיק, שלא לדבר על עלות של סיוע במצב סיעודי בדרגה זו או אחרת? טיפול סיעודימבמוסד ראןי זה עניין של 20 אש"ח לחודש, ואלה מחירי חחפה, לא המרכז.

 

אי אפשר לחיות את החיים בהכנה מתמדת לגרוע מכל.

ואם ממש מחר תעבור תאונת דרכים ותהיה סיעודי?או מחרתיים יתחיל אצל אשתך דמנציה שתחמיר מאוד? ואם זה היה קורה לפני עשור?ואם אחד הילדים שלך יצטרך ניתוח מציל חיים שעולה 750 אלף שקל?

 

באמת,אין לי מושג איך אתה חיי...אם זה כל מה שהיה רץ לי בראש הייתי תולה את עצמי.

לפני 8 דקות, m3x7r3m3 כתב:

השוק יתקן את עצמו כשהם ייצאו לפנסיה

 

השוק מתקן את עצמו נהדר.

המפעלים האלה נעלמים לאט לאט ועוברים לייצר בסין/פולין/תורכיה.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • תגובות 2.7 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
לפני 1 דקה, Potato כתב:

השוק מתקן את עצמו נהדר.

המפעלים האלה נעלמים לאט לאט ועוברים לייצר בסין/פולין/תורכיה.

 

לך תדע מה תהיה ההשפעה של הקורונה, וגם היום לא כל המפעלים בסין, פולין או טורקיה.

החברה שאני עובד בה מחזיקה מפעל אלקטרוניקה כאן בארץ

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

באופן יחסי,הרבה יותר ייצור מתבצע במקומות האלה מאשר בארץ ביחס למה שהיה לפני 15-20 שנה.

המגמה דיי ברורה,נראה מה הקורונה תעשה?

לדעתי,לא יותר מידי כי לשנע ברזלים ולוחות הקורונה לא מנעה.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ספר לכל התעשיות הביטחוניות על השוק שמתקן את עצמו, נראה מה יגידו לך.

מפעל שמייצר אבזמים לסנדלים כנראה לא ישרוד הרבה זמן אבל מפעל שמייצר מכשירי מדידה לכיול לייזרים או אנאערף לא סביר שיצמצם את הפעילות שלו בעשורים הקרובים.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

@Potato אתה חושב שהייתי משווה בין חיפה להרצליה? אני משווה בין 2 דירות במרחק 1.5 ק"מ כולל הפיתולים בכביש.

 

הזכרנו סקאלות - אתה לא יכול לחיות כל הזמן רק בדאגה לעתיד. באותה מידה אתה לא יכול להתעלם ממנה. אתה חייב להקצות סכומים לחסכון, שגובהם תלוי בהכנסתך ובהוצאותיך, אבל מדיניות של "אכול ושתה כי מחר נמות" מסוכנת. ובגלל יתרונות המס כדאי מאד להשתמש בקרן ההשתלמות כחסכון פנסיוני, ולא למשוך אותה קודם אלא אם יש צורך חיוני ביותר.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

פורסם
לפני 1 דקה, sperial כתב:

@Potato אתה חושב שהייתי משווה בין חיפה להרצליה? אני משווה בין 2 דירות במרחק 1.5 ק"מ כולל הפיתולים בכביש.

ההגיון אומר שאם החלפת דירות דומות לאחת יותר קטנה אתה אמור לצאת עם הפרש חיובי.

לפני 1 דקה, sperial כתב:

 

הזכרנו סקאלות - אתה לא יכול לחיות כל הזמן רק בדאגה לעתיד. באותה מידה אתה לא יכול להתעלם ממנה. אתה חייב להקצות סכומים לחסכון, שגובהם תלוי בהכנסתך ובהוצאותיך,

מסכים מאוד.

מעולם לא טענתי אחרת

לפני 1 דקה, sperial כתב:

 

אבל מדיניות של "אכול ושתה כי מחר נמות" מסוכנת.

פה אתה ממציא.

לפני 1 דקה, sperial כתב:

ובגלל יתרונות המס כדאי מאד להשתמש בקרן ההשתלמות כחסכון פנסיוני, ולא למשוך אותה קודם אלא אם יש צורך חיוני ביותר.

נתפסת על הקרן השתלמות,לא קריטי.

כל חסכון עם טווח יציאה של פעם ב5 שנים כדוגמה יעשה את העבודה.

 

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם
לפני כשעה, Potato כתב:

אה כן ה1000 שקל האלה בחודש להפרשות זה מה שיעשה את ההבדל.

בחיאת....

אני מדבר על עוד 1000 לבסיס ועל כל זה הפרשות. אם תוסיף שעות נוספות כמו בחנות תעבור את ה 10. בדוק פעם בתלוש של המוכר בחנות מה שכר הבסיס לשעה.

לפני כשעה, Potato כתב:

לא הבנת.

בשנת 2020 אף אחד לא רוצה ללכלך את הידיים ומי שמוכן ללכת לעשות את זה מצפה לתגמול בהתאם.

יש כאלה שלא רוצים ללכלך את הידיים ויש כאלה שלא מוכנים לעבוד במשרד (תשלם לי פי 2 מהמשכורת שלי ואני לא עובד ב10 וגם לא ב 20 ואני לא עובד ב HEKP DESK).

לפני כשעה, Potato כתב:

רוב עוד יותר גדול לא רוצה לעבוד במפעל.

גם לא ראיתי צעירים שעומדים ליד מכונות, אז גם שם אין אופק תעסוקתי או שאתה היחיד שרואה אותו.

רוב העובדים הלא מקצועיים אצלי מתחת ל 35 ורובם איתי כבר כמה שנים. היותר מבוגרים כבר התמקצעו בין אם בהכשרה פנים מפעלית ובין אם הכשרה מסודרת. אין לי בעיה לחכות שיגיעו לגיל 27-8 ויבואו.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם
לפני 5 דקות, Potato כתב:

באופן יחסי,הרבה יותר ייצור מתבצע במקומות האלה מאשר בארץ ביחס למה שהיה לפני 15-20 שנה.

המגמה דיי ברורה,נראה מה הקורונה תעשה?

לדעתי,לא יותר מידי כי לשנע ברזלים ולוחות הקורונה לא מנעה.

 

הקורונה דפקה שרשראות אספקה בקטע אחר.

החברה שאני עובד בה קיבלה ריבית דריבית על זה שהייצור וההרכבה בארץ ולא בסין. המשיכו לעבוד ואפילו בקצב יותר גבוה

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם
לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

אני מדבר על עוד 1000 לבסיס ועל כל זה הפרשות. אם תוסיף שעות נוספות כמו בחנות תעבור את ה 10. בדוק פעם בתלוש של המוכר בחנות מה שכר הבסיס לשעה.

במפעל כולל נוספות תגיע ל8.5 ביום יפה ברוטו

לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

יש כאלה שלא רוצים ללכלך את הידיים ויש כאלה שלא מוכנים לעבוד במשרד (תשלם לי פי 2 מהמשכורת שלי ואני לא עובד ב10 וגם לא ב 20 ואני לא עובד ב HEKP DESK).

מה אני אגיד לך,בעיה שלך.

להסיק מעצמך על הכלל זו לא אפשרות,והרוב המוחלט הוא לא אתה.

לפני 1 דקה, Night Driver כתב:

רוב העובדים הלא מקצועיים אצלי מתחת ל 35 ורובם איתי כבר כמה שנים. היותר מבוגרים כבר התמקצעו בין אם בהכשרה פנים מפעלית ובין אם הכשרה מסודרת. אין לי בעיה לחכות שיגיעו לגיל 27-8 ויבואו.

כמה אנשים אתה מעסיק? 20-30?

המדגם שלך לא מייצג כלום.

 

לפני 2 דקות, m3x7r3m3 כתב:

 

הקורונה דפקה שרשראות אספקה בקטע אחר.

החברה שאני עובד בה קיבלה ריבית דריבית על זה שהייצור וההרכבה בארץ ולא בסין. המשיכו לעבוד ואפילו בקצב יותר גבוה

דפקה באופן זמני בגלל הסגרים.

הכל יתאזן לאט לאט ויחזרו לשלוח ומי שמזמין מסין יחזור להרוויח.

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25

פורסם

לא יודע מאיפה אתה מביא את ה 8.5 ברוטו עם נוספות. אני מדבר לא רק אצלי אלא גם על מפעלים שכנים וזה רחוק מאוד מהמצב. עבור עובד שהוא קצת יותר מעובד כללי. עובדים כלליים לא מקצועיים מגיעים למשהו כזה עם שעות נוספות.

לגבי בעיה שלי אז קודם כל לי אין שום בעיה כי אני עובד במה שאני אוהב ומתפרנס בסדר גמור. הבעיה שלך היא שאתה חושב שאם אתה אוהב תחום מסויים אז כל מי שחושב אחרת טועה. אני אמרתי שיש אנשים כאלה ויש כאלה ולא קבעתי שכל מי שלא כמוני טועה.

לגבי מדגם אני לא מדבר רק על עצמי. אני בקשר עם לא מעט מפעלים ויודע מה קורה גם אצל אחרים. החור בגילאים הוא בין 22-23 עד 27-28.

לגבי תעשיות שנעלמות, יש ייצור שעובר לסין וזה בעיקר הדברים עתירי עבודת הכפיים המקצועית (בעיקר בתי יציקה והרכבות קטנות ועדינות). בייצור המוני (לדוגמא מכונות הלייזר שציינת) אין לסין וטורקיה יתרון כי עלות העובד זניחה ועלות הלוגיסטיקה יותר גדולה מהחיסכון.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

כאחד שעבד גם וגם וגם (ייצור, מנהלה, Helpdesk) אני יכול להבין את תפו"א כי רוב הצעירים שהכרתי כלל לא התעניינו בעבודה מלוכלכת ולא יודעים מה המשמעות של עבודה במפעל על כל גווניה (ויש הרבה).

 

מצד שני, זה קצת מפספס כי אלו שעבדו על המכונות ליכלכו את הידיים מידי פעם בנקיונות של חלקים אבל זה ממש לא לעמוד בחרא או משהו דומה, העבודה עצמה דרשה ניסיון וידע ואלו שעבדו יותר משנה-שנתיים הרוויחו יפה, בין 8 ל-15 למנוסים כי עובד שיודע מה הוא עושה ועושה את זה מהר וטוב שווה המון למפעל כשהלקוחות באים עם דרישות ובעיות.

 

נכון זה לא משכורות upper end של הייטק אבל זה ממש לא שכר מינימום.

 

מצד שלישי...חברות כמו הארגז שהראו בכתבה לא מבינות כלל איך הן נראות מבחוץ, לדעתי. כשמישהו רואה מודעה וכתבה שאומרת לו "בוא תאכל חרא בשביל 6K ברוטו" הוא ידפדף הלאה, גם כי זו משכורת נמוכה (יש הבדל גדול בניראות בין לכתוב 6 או 7, אחד מהם רחוק יותר מהמינימום) וגם כי אין לו מושג מה הוא יעשה הלאה. הוא תמיד ירוויח 6? מה המפעל מציע מבחינה תעסוקתית או מבחינת שכר עתידי? אלו שאלות חשובות מאוד שלא מתייחסים אליהן. מעטות המודעות שמציינות "אפשרויות קידום" או "שכר ככה וככה לאחר שנת ניסיון".

אז בהחלט מבין את מי שמקבל עכשיו 4.5K ואומר לעצמו "אמשיך לחפש עבודה טובה יותר בינתיים, למה לוותר על כסף חינם בשביל אופציה גרועה".

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

פורסם
לפני 20 דקות, Potato כתב:

דפקה באופן זמני בגלל הסגרים.

הכל יתאזן לאט לאט ויחזרו לשלוח ומי שמזמין מסין יחזור להרוויח.

 

תשמע בזמן שהעולם מחפש כל פתרון שיעזור מול קורונה, המתחרים שלנו נשארו בלי חומרה למכור, הם לקחו חומרה מהעובדים כדי למכור ללקוחות.

בינתיים אצלנו עבדו במפעל ב-2 משמרות (כדי שיהיו פחות אנשים ויותר מרווח) ואנחנו מכרנו גם לאלה שהמתחרים מכרו וגם לאלה שהמתחרים לא יכלו למכור.

וזה עוד במצב שאנחנו מראש מונופול בשוק.

המתחרים שלנו לא מרוויחים בשלוש או ארבע שנים מה שיכלו להרוויח עכשיו בקורונה.

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

אני לא יודע במה אתה עובד וכמה אתה מעורה בתעשייה בארץ אבל תסתכל באיזורי התעשייה השונים כמה בונים. כל "קוביה" כזו שאתה רואה זה מפעל שהולך לייצר.

 

נראה לך שאם לא היתה עבודה היו פותחים כל כך הרבה?

 

שוב, יש תעשיות שיעלמו בגלל שהן עתירות עבודת כפיים, יש שייעלמו בגלל איכות הסביבה (כבר דיברנו על בתי יציקה), יש שיעלמו בגלל חוסר בבעלי מקצוע ויש שיעלמו כי יותר זול לייצר בחו"ל (מכל מיני סיבות. זה לא רק שכר עבודה אלא גם רגולציה, מיסוי וכו'). במקום אלה שייעלמו יקומו חדשות שחלקן יהיו שחורות וחלקן יהיו נקיות והיי טק.

 

רק סתם לידע כללי, גם אינטל הוא מפעל ייצור עם עובדים ליד מכונות.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Night Driver כתב:

 

רק סתם לידע כללי, גם אינטל הוא מפעל ייצור עם עובדים ליד מכונות.

לא באמת רשמת את זה עכשו....

בוא תשווה את הבור חרא שנקרא תעשיה מסורתית לאינטל.

 

מקווה ששני מפעלים יסכמו את נסיון החיים שלי בתעשיה המסורתית.

גם במקום הנוכחי יש ייצור,זה אנשים שיושבים בחלוקים לבנים במזגן ומרכיבים דברים דיי קלים מבחינה פיזית.

ועדיין רובם המוחלט עולי ברה"מ ויש קצת חיילים משוחררים.

עריכה אחרונה על ידי Potato

Ford Fiesta 2014- Manual 1.25


×
×
  • תוכן חדש...