Jump to content
  • המועדפים עלינו

    • תקופה לא פשוטה זו. לאף אחד. למי יותר, למי פחות, מה שבטוח הוא שאף אחד לא הולך לעבור אותה כאילו כלום. בעיקר עסקים קטנים ועצמאים. 
      לכן החלטנו לפתוח עבורכם - בין אם אתם עצמאים שעובדים לבד ובין אם אתם בעלי עסק - שרשור פרסום ופרגון חינמי לחלוטין.
      השרשור ישאר בראש הפורום למהלך התקופה הקרובה ועד שכולנו נוכל לחזור לשגרה של כולנו.
       
      אז ספרו לנו על עצמכם:
      מי אתם
      מה שם העסק
      מה תחום העיסוק
      איפה אתם נותנים שירותים (או איפה ממוקם העסק)
      מה שעות הפעילות
      מה טווח המחירים
      איך אפשר ליצור איתכם קשר (טלפון, לינק לאתר או עמוד פייסבוק)
      האם אתם מעניקים הטבות כלשהן כדי למשוך עוד אנשים (ממש לא חובה, רק כדי שאנשים יידעו)
      כל דבר אחר שאתם חושבים שכדאי לנו לדעת.  
       
      • 7 תגובות
yohai71

בריטיש ליילנד פרינסס - מנסיכה לצפרדע

Recommended Posts

פורסם (נערכה)

בואו ננסה לשים בצד את ענייני הקורונה, אולי גם רכבים מודרניים ונצלול לעבר, להמשך ההיסטוריה של מכוניות BMC ובריטיש ליילנד. הפעם- מכונית מעניינת מתוצרתם, אולי המעניינת ביותר שהקונצרן הכושל הוציא תחת ידיו. הזכרתי אותה בסקירת ה- Landcrab, ולמרות שהיא מקבלת קרדיט כאחת משלוש המכוניות הגרועות ביותר ש- BLMC ייצרו (השתיים האחרות הן האוסטין אלגרו והמוריס מרינה), זה לאו דווקא נכון. אז נתחיל:

 

 

38164159314_04d04ee27d_b.jpg.3d8b470f09e33cf8916ad90280467794.jpg

 

אני לא יודע אם יש בין המכוניות הבריטיות יותר סבנטיז מבריטיש ליילנד פרינסס. שם קוד ADO71 בזמן פיתוחה, בתחילה מותגה כאוסטין-מוריס סידרה 18-22. הפרינסס הייתה פיתוח של ADO17 Landcrab, שהייתה המכונית שרמזה כי ייתכן וסר אלק איסיגוניס התפזר יותר מדי.

 

הפרינסס הייתה אמורה להיבנות על יתרונות ה- Landcrab; מרחב פנימי גדול, נוחות נסיעה, גודל קומפקטי וחוזק מבני, תוך שהיא מוסיפה עיצוב עם סטייל ותא מטען גדול (איסיגוניס לא טרח לתכנן תאי מטען גדולים, אולי בגלל שאת הקניות הוא היה לוקח בכיסי הדלתות של המיני שלו- באמת!). תוסיפו לזה אופציה להאצ'באק בגלל צורתה, ועמידה טובה יותר בתאונות (שבשלב זה, נדרשה באופן חוקי). אגב, איסיגוניס לא היה מעורב בפרויקט הפרינסס, מאחר ופרש בשנת 1969 (אם כי המשיך בתפקידי ייעוץ לא-מחייבים עבור BLMC).

 

princess-tara-3.jpg.32523262e3362a15b0dc1ad4d0a42ef0.jpg

 

העיצוב התקבע די במהרה, בהתחשב בכך שבזמן האיחוד עם ליילנד בשנת 1968, ל- BMC לא הייתה אפילו תחילת תכנון עבור מחליפת ה- Landcrab, ארבע שנים אחרי הצגתו. צורת הטריז (ראש חץ) הייתה הסטייל השליט בשנות השבעים, ואחד ממייצגיה הבולטים ביותר בזמנו היה המעצב האריס מאן:

 

mann.jpg.e218b0eeb27b4732b75da39784b95aba.jpg

 

בין היתר הוא עיצב את האוסטין אלגרו (עוד לפני הפרינסס) ואת הטריומף TR7. מיתרונות הטריז היה יותר מרחב פנימי כתוצאה מחלק אחורי גבוה יותר (שכמובן היה אידאלי עבור תצורת האצ'באק- מה שאיפשר למכונית לתפקד גם כמחליפת האוסטין מקסי). אבל בשנת 1970, כשההחלטה נפלה לפתח מחליפה עבור ה- Landcrab, המקסי הייתה עדיין צעירה. היות והפרינסס הייתה אמורה להחליף גם את האוסטין 3 ליטר, נפסלה הדלת האחורית לגמרי. סיבה נוספת לפסילת ההאצ'באק בפרינסס הייתה החשש מתחרות פנימית פוטנציאלית מול הרובר SD1 שפותחה במקביל.

 

אבל חייבים לציין, שהעיצוב נראה נהדר, מובחן לגמרי ממתחריו עם מקוריות וסטייל. להבדיל מהאלגרו, שלא שרדה את השינויים בין האיור המקורי של האריס מאן לתוצאה הסופית, דווקא הפרינסס לא התרחקה יותר מדי מהעיצוב המקורי:

 

unnamed.jpg.950a2a16cd9b7152dd60bd83773b5072.jpg

 

בזמנו קראתי ראיון עם מאן, שאמר כי הפרינסס אהובה עליו יותר מכל המכוניות אותן עיצב, מפני שצורתה הסופית שמרה על הרעיון המקורי שלו. לא כולם יסכימו, אך לדעתי המכונית עמדה במבחן הזמן היטב- היא שייכת לתקופתה בבירור ועדיין נראית טוב, בייחוד בצבע חזק אחיד כמו המכונית הכחולה בתמונות כאן:

 

https://i0.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/02/Leyland-Princess_10.jpg

 

https://i0.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/02/Leyland-Princess_8.jpg

 

https://i0.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/02/Leyland-Princess_21.jpg

 

מתחת לעיצוב החדש, הפרינסס השתמשה בהרבה מטכנולוגית ה- Landcrab. מבחינת מנועים, המכונית שמרה על מנוע 1.8 ליטר מסדרה B של ה- Landcrab, כמו גם במנוע 2.2 ליטר ששה צילינדרים (במקורו מסדרה E וששימש את המקסי), שגם הוא מצא את עצמו ב- Landcrab  החל משנת 1972. למצער, שני המנועים לא עשו שימוש בתיבת חמשת ההילוכים של המקסי. בנוסף לא נעשה שימוש במנוע ארבעה צילינדרים מסדרה E, גם בשל הרצון להגיע במהירות לייצור הפרינסס וגם בגלל שקיבולת ייצור המנועים האפשרית הייתה צפויה לשרת את ייצור מנוע E המודרני יותר עבור המקסי והאלגרו. בשל כך, מנוע סידרה B הוותיק משנת 1948 המשיך בשירות פעיל. המכונית הורכבה בקאולי (Cowley) שבאוקספורד, במפעל מוריס ההיסטורי שבשנות השבעים, ייצר את המיני:

 

prodaction.jpg.92a8aa5c672c7137cc6cdfcafd93ab73.jpg

 

מערכת המתלים, שנעשה בה שימוש לראשונה באלגרו בשנת 1973, הייתה מבוססת הידרוגז. היא הייתה פיתוח של מערכת ההידרולאסטיק ששימשה את ה- Landcrab ועוד לפני כן, את ADO16  (מוריס\אוסטין 1100\1300). תא הנוסעים היה הרבה יותר קונבנציונלי מהמכוניות שבתכנון איסיגוניס, עם ישיבה פחות זקופה ונוחה יותר ועם לא פחות מרחב פנימי. האבזור היה די מקיף עם יותר יוקרה שנמנעה מה- Landcrab:

 

image002.jpg.1a5ae25e40848a3e8b05a53f64078118.jpg

 

בנוסף, הנדסת האנוש של הדאשבורד הייתה כמה דרגות מעל ה"סרטן". נגמרו הימים בהם הנהג היה צריך להיאבק עם בלם יד בצורת ידית מטריה מתחת ללוח השעונים, או להשתמש ברגלו על מנת לכוון את מתגי החימום, שהיו רחוקים ממנו באופן מוגזם ב- Landcrab:

 

image-asset.jpeg.de5ad000dd01dbdf8d43a1427acc6758.jpeg

 

כמה פיצ'רים קטנים אך מודרניים בלטו במיוחד- תצוגת אזהרה עבור חגורת הבטיחות, זרועות מגבים נסתרות ואפילו 240 אפשרויות כיוונון (ידניות) למושב הנהג:

 

image001.jpg.0fb9f814339c6fa048789c08f470876d.jpg

 

השיווק הראשוני התבסס על יכולותיה של המכונית, ונראה כמכוון אל הנהג הבוגר, המיושב, תוך שימוש בהומור מעודן כדי למשוך את רוב הקהל:

 

280599926_9ae8354ae6_b.jpg.aeda3246420c9efc9ee9eae23b865ea3.jpg

 

באופן טבעי, המכונית משכה תשומת לב רבה היות וזו הייתה המכונית הראשונה של בריטיש ליילנד לאחר ההלאמה (דה-פאקטו) של החברה הכושלת, שמעכשיו הייתה "שייכת" לעם הבריטי. הפיכת הפרינסס למטרה נעשתה קלה אף יותר בהתחשב בעובדה שזו הייתה מכונית בעלת צורה מודרנית, אפילו דרמטית, ושונה טכנולוגית מהמתחרים (מכוניות כמו פורד קורטינה, פורד גרנדה בגימור בסיסי, אופל רקורד, ווקסהול וויקטור FE, פוקסוואגן פאסאט, אודי 100 וגם פיאטים וסיטרואנים גדולים, כמו גם מכוניות סאלון יפניות). בנוסף, כמו ה- Landcrab, היא הייתה גדולה מהקורטינה אבל קטנה מהגרנדה, מה שקצת הפיל אותה בין הכיסאות. האם זו מתחרה לקורטינה, שבמקרה זה היא הייתה איטית ומגושמת, גדולה ויקרה מדי; או אולי מתחרה לגרנדה, שבמקרה זה עדיין איטית וגם לא גדולה או יוקרתית מספיק, בעלת מנוע לא-גדול יותר מ-2.2 ליטרים. המתחרה הקרובה ביותר אליה הייתה אולי הרנו 20, בעלת דלת חמישית ועם עיצוב פחות "קיצוני" ומקטב. מגזין CAR הציב פרינסס בגרסת HLS 2.2 ליטרים במבחן דרכים מול ב.מ.וו. 520 וסיטרואן CX, שם לפחות המכונית יצאה כשכבודה במקומה, אם כי לא מנצחת במבחן.

 

https://i1.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/02/Grilles.jpg

 

בתחילה המכונית הושקה בגרסאות אוסטין ומוריס 1800, ובגרסאות אוסטין, מוריס ו-וולסלי 2200. לאוסטין היו פנסים גדולים בצורת טרפז ומכסה מנוע שטוח, בעוד שלמוריס היו ארבעה פנסים עגולים ומכסה מנוע בעל מיתאר בולט בקצהו. הוולסלי התהדר בחזית של המוריס (פרט לגריל, כמובן), עם כל האבזור היוקרתי המתבקש שיכולתם לבקש בשנת 1975 (אבל ללא חלונות חשמל). הדגמים בעלי מנוע ששת הצילינדרים קיבלו הגה-כח (ונדרשו לו נואשות), וסופקה גם אופציה בתשלום לדגמי ה-1800. מה שכן, זו בפירוש לא הייתה מכונית סאלון ספורטיבית- אפשר היה לשווק אותה על בסיס מרחב פנימי, נוחות וסטייל, אבל לא ביצועים. וכמו ה- Landcrab, היא מעולם לא הוצעה במרכב סטיישן. לשם ההגינות צריך לציין ש-ככלי להוביל חמישה מבוגרים על מיטלטליהם בנוחות, בטיחות וסטייל, הפרינסס הייתה טובה לא-פחות ממתחרותיה, וטובה אף יותר במקרים מסוימים. היא לא הייתה ספורטיבית, ומעולם לא התכוונה להיות.

 

 

 

ששה חודשים לאחר תחילת המכירות, שונה המיתוג מאוסטין ומוריס "18-22" ל"פרינסס", בגרסאות 1800 או 2200 עם שלוש רמות גימור, בדומה לקורטינה. המותג וולסלי מת, חזית הרכב המשותפת לו ולמוריס נעלמה, והוחלפה בחזית בעלת ארבעה פנסים בגרסאות 1800 אך שמרה על הפנסים הטרפזיים בגרסאות 2200. וכך, בריטיש ליילנד צמצמו מותגים על ידי יצירת מותג חדש:

 

14154791805_0993ec11f6_b.jpg.d1810a7c547cd026c65e6174890f3bff.jpg

 

חוסר אמינות הייתה בעיה שנפלה כנראה על כל מוצרי בריטיש ליילנד מאז המיני, אבל עד 1975 הבעיה הייתה כל כך קשה וכל כך ידועה (לפחות בתפיסה הציבורית, לאו דווקא כהשוואה סטטיסטית אל מול יצרנים אחרים), שכאשר החלה הפרינסס לפתח תקלות, הן נהיו חדשות לאומיות. סיפורי זוועה על קריסת מתלים וכשלים בגלי-הינע לא עזרו כמובן ובגלל שבריטיש ליילנד נתפסו כגוררי רגליים בתיקון התקלות, מוניטין המכונית צנח עוד יותר. ואם סיפור מלכתחילה לא-נכון, קשה מאד לשנות אותו אחר כך. גם השימוש בסלוגן "The Car’s That Got It All Together" היה ממש הכנה לנפילה:

 

image005.jpg.fb6724c3a49fdacb5a294ad20698d131.jpg

 

בשנת 1978 עברה הפרינסס לסדרה 2 עם מנוע ארבעה צילינדרים חדש מסדרה O, בעל גל-זיזים עליון (OHC), שחלקים ממנו היו ירושה מהסבת מנוע סידרה B (שהיה בעל שסתומים עליונים, OHV) לגרסת OHC מודרנית יותר. הנפחים היו 2.0 ו-1.7 ליטרים (הגודל 1.7 לא היה סטנדרטי ונבע מחסכון בכסף; נעשה שימוש באותה יציקת ראש-מנוע עבור שני הנפחים), ולמרות שהמנועים אכן התאימו יותר עבור תקנות הזיהום ההולכות ומתהדקות, אחרי שבע שנות פיתוח הם הציעו לא הרבה יותר ממה שמנוע סדרה B הישן סיפק. מנועי 2200 ששת הצילינדרים המשיכו ללא שינוי.

 

26701920676_6b5e44ab94_b.jpg.0c9a5a6ecca5fcbcb8ef1a816a657e86.jpg

 

ככל שהתקדמו השנים, שיווק המכונית נאלץ להיות יותר ויותר יצירתי כדי למכור את הפרינסס, ולנסות להשתמש בפיצ'רים הייחודיים והמראה של המכונית כדי למשוך לקוחות ולגרום להם להרגיש ייחודיות מהמתחרים:

 

https://i0.wp.com/www.aronline.co.uk/wp-content/uploads/2015/03/Princess-advert-600x396.jpg?resize=600%2C396

 

זו לא הייתה מכונית בשביל "מר ממוצע"- היית צריך לרצות משהו שהפרינסס הציעה (מרחב, נוחות, סטייל, מותג בריטי) כדי להעדיף אותה על פני קורטינה, ווקסהול קוואליר ויצרנים אחרים. הקושי בשיווקה נותר בעינו, והפרינסס מעולם לא מכרה מספרים גדולים יותר מה- Landcrab.

 

אחרי שבע שנים קיבלה הפרינסס דלת חמישית, יחד עם עיצוב מחודש כמעט לחלוטין (לבד מהגג והדלתות), כמו גם תא נוסעים חדש, והפכה לאוסטין אמבסדור:

 

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/ec/Austin_Ambassador_first_registered_January_1973_1994cc.jpg

 

ושוב הדגש היה על נוחות ומרחב; זה לא היה ישים לנסות ולמכור אותה על כל בסיס אחר. ואמנם, האמבסדור הוסיפה את יתרונות ההאצ'באק וגם תא נוסעים אוורירי יותר (בשל החלונות שנוספו לו במקום קורות C הרחבות), אבל המראה המוצלח של הפרינסס אבד במעבר העיצובי.

 

AETV50336697_3.jpg.e3e63000cad9df223aa222dad14afb34.jpg

 

בשלב זה כבר היינו בשנת 1982- הקורטינה הופרשה לטובת הסיירה, הדור השני של הקוואליר (אופל אסקונה C) מכר יפה והיה מוצלח מאד, ומכוניות כמו קרייזלר\טלבו אלפין, רנו 20 ופולקסוואגן פאסאט היו כולן מבוססות בשוק, וחשפו את האמבסדור כאיטי, חסר אישיות, לא בטוח בגודלו ולא ברור במי הוא צריך להתחרות. התבססותו על מכונית שנולדה בשנת 1975 ולמעשה, ארכאיותו יחסית למתחרים גרמה לשרידות של לא-יותר משנתיים, בין 1982-1984. כארבעים אלף עותקים נמכרו ומעולם לא יוצר אמבסדור עם הגה שמאלי או יוצא אל מחוץ לבריטניה.

 

British-Leyland-Princess-820x547.jpg.c031be5fb34fccf51e3e31f2873620b0.jpg

 

וכך בא לסופו עוד סיפור עגום על מוצר כושל. בריטיש ליילנד\ אוטין-רובר מעולם לא ייצרו מכונית "אמיצה" שוב, וזה חבל; BL היו במיטבם כשהם ניסו (המיני, ADO16, רובר SD1, טריומף דולומייט ספרינט). בנוסף, כל מה שלא היה מוצלח בפרינסס היה בדיוק החלקים הלא "אמיצים"; המנועים הישנים, תיבות ארבעת ההילוכים, הגודל הכללי המוזר, תצורת ארבע-דלתות בלבד, השיווק הלא-מהוקצע והייצור המרושל.

 

f3ee36491f4a0aa8703a25c38e8f55fa.jpg.e5f8ac188b9bb1aa7e494888c82a7841.jpg

 

https://i2.wp.com/www.curbsideclassic.com/wp-content/uploads/2014/02/Princess-100.jpg

 

ואסיים כהרגלי, במבחן דרכים אוהד מבית HubNut, שהצליח לארגן פרינסס מול אמבסדור– בערך. פשוט תראו:

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי yohai71
  • תודה 3
  • מעניין 8

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה, מעניין מאוד, כרגיל.

חזית של דגם 2.2 מזכירה מאוד את החזית של פיז'ו 504.

ואכן במעבר ל Ambassador, היא איבדה את זה לחלוטין. עיצוב מיוחד הפך לשבלוני ודומה לעוד כמה דגמים מאותה תקפוה.

  • תודה 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יוחאי, 

סקירה נהדרת - מאוד מעניינת וכתובה באופן מרתק !

שתי תוספות ובקשה בסוף.....

1. יש להוסיף ולציין היבט נוסף שקשור לשם שנבחר למכונית. 

 

בריטיש ליילנד בחרו לכנותה בשם "פרינסס" לא סתם. מדובר במותג שהיה ידוע ומוערך היטב בשוק הבריטי במשך שנים.  הכינוי "אוסטין פרינסס" היה  של סידרת רכבי פאר גדולים ויקרים בשוק האנגלי בשנים 1947-1968.

רכבים אלו שווקו גם במותגי "פרינסס" ו - "ואנדן פלאס".  חלקם היו בגרסאות לימוזינה יקרות ומפוארות ביותר,  כמעט בקלאסה של רולס רויס ובנטלי מאותה תקופה. 

ניתן לראות במיתוג הזה שהוצמד לרכב , ששייך לסגמנט אחר לגמרי, ניסיון ציני של BL לקדם את הפרינסס החדשה, דבר שאולי לא תרם ממש להצלחתה. 

להלן כמה נסיכות קלאסיות :

 

 

2074663667_Princess_IV_3995cc_April_1958.jpg.f430040f28dd7774638888b6ed43922b.jpg

 

1024px-Austin_A135_Princess_MkII_DS3_front.jpg.c6bca5276e05b0904d4a51005086d79f.jpg

 

1197976477_1024px-Voiture_dapparat_Princess_de_la_prsidence_de_Malte.jpg.5f3f0c059da070eb10a86f8bdec40fe0.jpg

 

2. נושא נוסף שקשור לפרינסס המדוברת של השנים 1975- 1984 הינו אבזור אופציונלי מתקדם ונדיר לשעתו שהוצע לרוכשים. 

BL הציעה בתוספת תשלום של 99 פאונד סט צמיגי ראנ-פלאט של דאנלופ - Dunlop Denovo. 

בפרסומים של אותה תקופה הם מתפארים ביתרונות הרבים:

"אם יש לך נקר תוכל לנסוע עד 100 מייל במהירות עד 50 מיייל/שעה עם אחיזה אופטימלית בכל התנאים".

 

בנוסף, בקשה ליוחאי :

התמקדת בכתבות נהדרות על רכבי BL/BMC שהיו דווקא לא פאר היצירה וללא הצלחה שיווקית מיוחדת. 

אשמח אם תארגן כתבה על רכב של BL שהיה דווקא מאוד מוצלח עם עיצוב מדהים ששרד את השנים  היטב - הרובר SD1. תודה !

 

59328192_2140797649350179_8623932698416644096_o.jpg

59777644_2140779022685375_2035365648451764224_n.jpg

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

תודה.

 

כן, הכרתי את הפרינסס המקורית - אני לא בטוח שבריטיש ליילנד עשו ניצול ציני בשימוש בשם שלה בשביל למכור את הפרינסס משנות השבעים, זה לא שאחרים לא עשו את זה בעצמם. הבעייה, כמובן, היא אופן ההחלטות המבולבל שתמיד הוביל אותם, למשל להציג את הפרינסס תחת מותגים קיימים ואז לבצע שינויים אחרי חצי שנה מהצגת הרכב. זה מזכיר לי משהו בהתנהלות הממשלתית דהיום....

 

וכן, האבזור היה הרבה יותר מקיף ומיוחד מהמתחרים, אבל שום דבר לא יעזור כשהעסק רקוב מהיסוד. כאמור, אני עדיין חוכך בדעתי איך לכתוב את הסאגה על יצירת בריטיש ליילנד ונפילתה, בלי שזה יתפוס את כל הדיסקים בשרת הפורום. אולי הדרך להבין את ההתנהלות היא דווקא דרך הסקירות לרכבים ספציפיים שאני עושה.

 

לגבי הרובר, בוודאי שמגיעה לו סקירה. אבל האמת, חשבתי לעצור לרגע מבריטיש ליילנד ולתת את הסקירה הבאה על פורד קאפרי, שנראה לי שתעניין יותר אנשים כאן. אני מודה ששקלתי להפסיק בכלל כי אני לא רואה שיש התעניינות בזה- אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום, אבל אני משקיע מספיק זמן בהכנת כל סקירה בשביל שארצה לדעת שיותר מחמישה אנשים מתעניינים בזה.

  • תודה 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא מעניין? אותי דווקא כן. אולי כיוון שכילד גרתי שנתיים באנגליה והיה לי ספר שבזכותו בגיל 4 ידעתי להבחין בין מוריס מודל 1957 למודל 1958. כמובן שכיום איבדתי את כושר ההבחנה הזה, גם ביןו דגמי 2019 לדגמי 2020.

 

בכלל, סקירות היסטוריות הן תחום מעניין, והסקירות שלך הן בדיוק באורך הנכון, ממצות ולא מכבידות.

  • תודה 1
  • עצה טובה! 1

לא יודע :confused:

אבל רגע.... יש לי רעיון....

ארוץ לשאול את אישתי, היא טובה בזה. :lol:

מכוניות זה לא מעניין

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

 

 

אני מודה ששקלתי להפסיק בכלל כי אני לא רואה שיש התעניינות בזה- אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום, אבל אני משקיע מספיק זמן בהכנת כל סקירה בשביל שארצה לדעת שיותר מחמישה אנשים מתעניינים בזה.

 

 

זה קודם כל עניין של גיל. אם אתה בן 40-50, אתה מתעניין במכוניות משנות ה 70 כי זה מה שהיה בילדות שלך. ופחות מתעניין במכוניות משנות ה 50 לדוגמא, בזמן שמישהו יותר מבוגר מוצא בהן עניין רב. ואם אתה בן 30, תתעניין יותר במכוניות משנות ה 80-90.

 

בנוסף, יש עוד משהו - אם אתה במקור מאנגליה או מרוסיה או מארה"ב - תתעניין יותר במכוניות שיוצרו או היו נפוצות באותן המדינות.

 

יש עוד כל מיני דברים אבל שני אלו לדעתי משפעים הכי הרבה.

 

אם אתה ישראלי במקור, תתעניין במכוניות שהיו נפוצות בארץ. ומה לעשות, חוץ ממיני, רודסטרים קלאסיות, לנד רוברים ויאגוארים, המכוניות הבריטיות הרגילות לא התקבעו בתודעה של חובב הרכב הישראלי. הן נמכרו בכמויות קטנות, בגלל בעיות אמינות נעלמו מהכבישים די מהר ולא רואים אותן כמעט במפגשי אספנות.

 

 

 

אני נהנה מאוד מהסקירות שלך, קראתי את כולן בעיון רב ולמדתי לא מעט דברים חדשים.

 

אבל פשוט לא מכיר מספיק את החומר כדי להרים דיון.

 

הכוונה שלי לזה:

 

"אני זוכר שבשנה הזו והזו בארץ מכרו את הדגם ככה וככה עם וישרים כאלה ואחרים ובשנה שאחר כך שינו את הכפתור שמדליק את המנורה הפנימית וכו'. ופה יש לך טעות קטנה בסקירה ובפועל זה היה ככה וככה..."

 

 

אני חושב שרוב החברים פה במצב דומה.

 

מעניין מאוד אבל פשוט לא מכירים מספיק את המכוניות האלו כדי לנהל דיון מסביב.

 

  • תודה 1

 

 

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 2 שעות, yohai71 כתב:

אני מבין שמכוניות מלפני כמעט חמישים שנה לא מדברות לרוב גולשי הפורום

 

יתכן שאתה מבין נכון, אבל מה עם שאר 49% מקוראי הפורום ?  אני בטוח שזה יותר מחמישה :-)

  • תודה 1
  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

כן, כנראה שאתם צודקים - אין לי מה לבסס את ההתעניינות בסקירות לפי כמות התגובות בשרשור.

 

וכן, אני מבין שלא מדובר במכוניות ידועות במיוחד בארץ, שזו הסיבה העיקרית שאני כותב עליהן. אני לא בטוח שיש בכלל חומרים בעברית על ה- Landcrab, למשל. אז כנראה שלא יזיק שיהיה משהו עבור הדורות הבאים. הכל עניין של זמן פנוי, שאין לי כל כך. בחיי שהייתי מוותר על העבודה הנוכחית בשביל לכתוב סקירות על בסיס קבוע...

 

טוב, נמשיך בהמשך.

  • מעניין 1

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

יש מצב לסקירה על הנמרים של BL? הם הרבה יותר רלוונטים לארץ...

 


יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

^

ייתכן, אבל אני לא רואה את זה קורה בזמן הקרוב, גם בגלל שיש לי לכתוב על עוד הרבה מכוניות אחרות, לא רק בריטיש ליילנד; וגם כי דווקא על הטייגרים יש חומרים בעברית. תעשה חיפוש, אנשים כותבים עליהם כבר שנים.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנחנו ה"זקנים" מן הסתם מתחברים יותר לסקירות האלה.

גם אני חושב שלא צריך למדוד את "הצלחת השרשור" במספר התגובות (אלא אולי יותר במספר הצפיות בו).

 

גם אני עם בוקי לגבי מה שהוא כתב אבל לא רק זה.

 

הפורום הזה מכסה כל מיני נישות שלא תמיד מעניינות את כולם (להגיד שנכנסתי לפורום אסתטיקה בחצי שנה האחרונה - יהייה למשל שקר) אבל בסה"כ אני מניח שכל אחד מוצא לו פה היכנשהו משהו מעניין וזה מה שיפה פה.

 

הסטוריה היא (לדעתי לפחות) דבר חשוב מאוד. בלי עבר אין הווה ועתיד, לקחים שניתן להפיק וכו' ואת הקלישאה הזו בטח מכירים.

 

יוחאי, אתה עושה בעיניי וגם בעיני אחרים  רבים (גם אם הם אינם מציינים זאת במפורש בתגובה רשומה), עבודת קודש בסיקורים שלך ומקדיש לכך בטח זמן לא מבוטל.

 

קל לי יותר להגיד (ולך אולי יותר קשה לבצע) אבל נשמח אם תמשיך בסקירות כאלה בזמנך החופשי וכמובן רק אם אתה יכול ומוכן.

 

תודה.

 

 

  • תודה 1
  • עצה טובה! 1

alfa 156 2.5.

שתף הודעה זו


קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...