Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רשמית: טסלה בישראל


PriceDevil

פוסטים מומלצים

מי מייצר את הבלמים שלך טסלה? קפיצים? בולמים? ג'אנטים? הרשימה ארוכה.

כול אלה הם ספקים צד ג'. 

צמות חשמל, קונקטורים, מה לא. 

יש עוד המון חלקים שאתה לא חושב עליהם, כולם צד ג'. 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי David32
  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 6.6 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עושה רושם שטסלה הפכה לנושא מקטב, כמעט כמו הוויכוחים המוכרים בין משתמשי אייפון ואנדרואיד בזמנם... 😅

 

אני נוטה להסכים עם @Nico62 - הביטוי ״סמארטפון על גלגלים״ לא נאמר במקרה. עם המעבר להנעה חשמלית, שמפשטת את המורכבות המכאנית - ניהול הסוללה, המנוע החשמלי והסנסורים נהיה קריטי לטווח ולביצועי הרכב. המוח שמנהל את כל זה הוא גורם מכריע.

וזה עוד לפני שדיברנו על נהיגה אוטונומית.

 

פיתוח תוכנה חדשני מסוגל למצות יכולות חדשות מחיישנים קיימים. דוגמה שמזכירה לי את זה היא מתחום הצילום: אלגוריתמים מתקדמים לעיבוד תמונה מצליחים להפיק תוצאות מדהימות מקבצי RAW של מצלמות ותיקות.

 

גם בתהליכי הייצור טסלה מראים יצירתיות וחדשנות, כמו השימוש ב-Giga Casting, שממחיש גישה פורצת דרך לתכנון וייצור רכבים.

אגב, אני באמת תוהה למה טסלה מתעקשים לא להשתמש בלידר 🤔 (ולמען האמת, הם לא היחידים – כמדומני שגם מובילאיי וסובארו נמנעים ממנו).
כמישהו שמגיע מעולמות הטק, אני בהחלט מתחבר לעיצוב מערכת מינימליסטי, שמציע יעילות ו"סקיילביליות".

 

לגבי אילון מאסק – אני מבין למה יש כאלה שמתקשים להתחבר אליו. הוא דמות שנויה במחלוקת, ולא כל צעד שלו היה מוצלח (הסייברטראק לא מסתמנת כהצלחה גדולה או הסיפור עם solarcity) ואפילו היו לו כמה התבטאויות מיותרות לגמרי (כמו בפרשת הצוללן). אבל עם ההצלחה שלו קשה להתווכח.

עריכה אחרונה על ידי Lt. Dan
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, David32 כתב:

מי מייצר את הבלמים שלך טסלה? קפיצים? בולמים? ג'אנטים? הרשימה ארוכה.

כול אלה הם ספקים צד ג'. 

צמות חשמל, קונקטורים, מה לא. 

יש עוד המון חלקים שאתה לא חושב עליהם, כולם צד ג'. 

 

 

 

 

טסלה מייצרים 80% מהרכב לבד (במונחי עלות), לעומת 30% מהתעשיה.

אז גם כאן הם עושים עבודה הרבה יותר יעילה משאר התעשייה.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 20 דקות, David32 כתב:

מי מייצר את הבלמים שלך טסלה? קפיצים? בולמים? ג'אנטים? הרשימה ארוכה.

כול אלה הם ספקים צד ג'. 

צמות חשמל, קונקטורים, מה לא. 

יש עוד המון חלקים שאתה לא חושב עליהם, כולם צד ג'. 

 

 

 

 

אתה מדבר על צ'יפסים שכל זב חוטם יכול לייצר ויש להם אפס כוח תמחור, טוב שלא אמרת הם לא מייצרים בעצמם את החול והגומי.

 

לעומת זאת בערך כל שאר היצרנים צריכים לקנות את לב ליבת המוצר והדבר המסובך ואולי היקר ביותר משחקן אחר שלו כן יש כח תמחור ותאמין לי שהוא יבקש את ליטרת הבשר אלו אם הוא יתרום את היכולות שלו ליצרן רכבים (בהנחה שהיכולת בכלל תהיה טובה ותחרותית), יכולת שהוא פיתח במשך הרבה זמן ועם הרבה הון וידע.

 

המגיב מעליי הדגים את זה יפה במספרים בהנחה והם מדוייקים כמובן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, Nico62 כתב:

אתה מדבר על צ'יפסים שכל זב חוטם יכול לייצר

תודה, אם היה ספק שאין לך מושג ירוק בייצור ובתחום הרכב - פה הוא נגמר. 

 

לפני 17 דקות, GTאי כתב:

טסלה מייצרים 80% מהרכב לבד (במונחי עלות), לעומת 30% מהתעשיה.

 

מקור?

במונחי עלויות זה מגניב במיוחד כי אם אתה עושה בודי+סוללה+מנוע סגרת את רוב עלות הרכב, אבל הנקודה היא שהם מתבססים על ספקי צד ג' שזאת הייתה הטענה שעליה הגבתי.

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 שעות, David32 כתב:

תודה, אם היה ספק שאין לך מושג ירוק בייצור ובתחום הרכב - פה הוא נגמר. 

 

מקור?

במונחי עלויות זה מגניב במיוחד כי אם אתה עושה בודי+סוללה+מנוע סגרת את רוב עלות הרכב, אבל הנקודה היא שהם מתבססים על ספקי צד ג' שזאת הייתה הטענה שעליה הגבתי.

ויקיפדיה בערך של "טסלה" מספיק טוב?

 

להחליף ספק בולמים או צמה חשמלית זה שטויות (באופן יחסי לעולם המורכב של כלי רכב). הם משתמשים בצד ג' כמו כולם (אם כי בכמות קטנה יותר באופן משמעותי) והם ממש לא מתבססים על ספקי צד ג' כי הם מייצרים לעצמם את השלדה, מנוע וסוללה וחלק מהאלקטרוניקה ברכב - שהם הרכיבים הכי קריטיים.

היה כבר דיון אחר על הרווח הגולמי שלהם לעומת שאר התעשיה. אפשר תמיד לנסות ולהמשיך להתכחש למכונה שהם בנו.

 

{אפרופו יעילות - זה מקביל לאפל שמייצרים את המעבד + התוכנה לעצמם, גוגל עם פיקסל עושים את אותו דבר בניסיון להתחרות}

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מערבבים כאן הווה עם עתיד תיאורטי ובין התוצר הסופי שהלקוח מקבל לבין מה שמסתתר מאחורי הקלעים.

 

אני מתייחס לגבי ההווה ולגבי התוצר הסופי שהלקוח מקבל.

 

לדעתי האישית כאמור הלקוח מקבל בהווה תוצר סופי של רכבים וותיקים שעברו רק מתיחת פנים, עם אותן הסוללות בערך, רכבים עם מגרעות בולטות וגימיקיות (שחלקן התעשיה העתיקה וחבל), חלקן תוקנו, חלקן לא תוקנו וחלק נוספו, מערכת אוטו פיילוט מפורסמת אבל בפועל נחותה (ולא משנה האם חלק מהמגרעות שלה נובעות ממגבלות שטסלה הכניסה כנראה עקב החקירות נגדה), חוסר באבזור נוחות או בטיחות מקובלים, שום דבר חדשני או מוביל ברמת הלקוח (בהווה - מעבר לגימיקיות הנ"ל לעומת בעבר מתי שהרכבים הוצגו), לא בנוחות, לא בבידוד רעשים, לא באיכות חומרים, לא באיכות ההרכבה, הכל רגיל או מתחת לכך (לפחות עד שיבחנו את המודל y המחודשת אבל לא צופה ניסים ונפלאות) קצב התקדמות איטי בהצגת רכבים חדשים, ביצועים יפים ומקובלים לרכבים חשמליים, ota כמו שיש לחלק מהרכבים האחרים. 

 

יותר אמינות, יציבות וכו', כנראה שכן (למרות אין ספור דיונים בקבוצות השונות של טסלה גם על הנושאים האלה אבל ניחא ואם נתעלם מההגה המתקלף) לעומת חלק מהרכבים החשמליים הוותיקים האחרים בישראל ולפני שיגיעו רכבים חשמליים נוספים חדשים שכבר הוצגו בחו"ל.

 

שלא יישמע שאני חושב שמדובר בגרוטאות 😉 אבל לא מדובר ברכבים שמובילים את השוק כמו שעושים מהם, ושוב אני מדבר על ההווה ועל התוצר הסופי שהלקוח מקבל.

 

לא מדובר ברכבים שאני רוצה לקנות לעצמי, המגרעות שלהם מהותיות בעיניי ולא משהו "שאפשר להסתדר איתו או רוצה להסתדר איתו אחרי 10 דקות נסיעה".

 

ובכלל חלק גדול מהסיבה שאנשים רוכשים רכבי טסלה זה בגלל העדר טיפולים והחסכון הכספי הנובע מכך בייחוד למי שנוסע הרבה ובגלל הסופרצ'ארג'רים ולא בגלל הרכבים עצמם.

 

לגבי העתיד נחכה ונראה אם טסלה יציגו רכבים טובים יותר מבחינתי, אני לא פוסל לקנות בעצמי, אני לא אוהד כדורגל של קבוצה יריבה ששונא את טסלה, אצלי הכל נובע משיקולים עניינים.

 

אלו המסקנות שלי, לא מדובר בעובדות, אל תרתחו אוהדי טסלה זכותכם לחשוב אחרת 🙃

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, Lt. Dan כתב:

כמישהו שמגיע מעולמות הטק, אני בהחלט מתחבר לעיצוב מערכת מינימליסטי, שמציע יעילות ו"סקיילביליות".

לפני שהתחלתי לנסוע בטסלה (נסיעת מבחן לא נחשבת) הייתי בטוח שהמטרה בהסרת מערכות ופישוט הרכב היא מרדף אחרי מינימליזים וחסכון בכסף.
היום אני חושב שכוונת המשורר היא אחרת, כוונת המשורר היא שהרכב יבצע כמה שיותר דברים בעצמו והנהג כמה שפחות.
מאז שהרכב אצלי לא נגעתי באורות פעם אחת אפילו.
מאז שהרכב אצלי לא כיביתי את האיתות, הרכב עושה את זה.
המגבים - הם עדיין לא עובדים טוב מספיק כדי שלא אתערב, אבל לשם כיוון המשורר, שלא אצטרך לתפעל גם אותם (מקווה שזה יקרה).

בסופו של יום זה רכב סופר קל לנהיגה בגלל הפילוסופיה הזו.

 

לפני 30 דקות, green כתב:

לדעתי האישית כאמור הלקוח מקבל בהווה רכבים וותיקים שעברו רק מתיחת פנים, עם אותן הסוללות בערך

מאז יציאת האייפון 4 בערך אני יכול לאמר את זה על כל סמארטפון באשר הוא.
הציפיה של אנשים (אתה לא מיוחד בזה) היא שאחרי מהפכה כזו גדולה יגיעו עוד מהפכות, זה לא המצב.
 

לפני 30 דקות, green כתב:

מערכת אוטו פיילוט מפורסמת אבל בפועל נחותה (ולא משנה האם חלק מהמגרעות שלה נובעות ממגבלות שטסלה הכניסה כנראה עקב החקירות נגדה), חוסר באבזור נוחות או בטיחות מקובלים, שום דבר חדשני או מוביל ברמת הלקוח (בהווה - מעבר לגימיקיות הנ"ל לעומת בעבר מתי שהרכבים הוצגו), לא בנוחות, לא בבידוד רעשים, לא באיכות חומרים, לא באיכות ההרכבה, הכל רגיל או מתחת לכך (לפחות עד שיבחנו את המודל y המחודשת אבל לא צופה ניסים ונפלאות) קצב התקדמות איטי בהצגת רכבים חדשים, ביצועים יפים ומקובלים לרכבים חשמליים, ota כמו שיש לחלק מהרכבים האחרים. 

בהמשך למה שאמרתי קודם ובהתייחסות למה שכתבת, אתה מקבל היום רכב עם עלות אחזקה שהיא 0 (ביחס לרכב בנזין), עם רמות שקט, ואבזור שהיית צריך להוציא 400K כדי לקבל עד לא מזמן ועם ביצועים של רכבי על שהיית צריך להוציא 700K כדי לקבל את אותה רמת אבזור+כוח, ואת כל הטוב הזה אתה מקבל במחיר שפלוני אלמוני יכול לעמוד בו.
לא מבין על מה אתה מלין ועל מה אתה מתלונן, ולא, לא תגיע עוד מהפכה כזו בקרוב.
יהיה פה תהליכי שיפור קטנים עם שילוב של טכנולוגיות חדשות וגימיקים. הדבר היחיד שאולי יהיה קפיצת מדרגה הוא עניין הסוללות, אבל לא חושב שדווקא הטווח יגדל משמעותית, אלה יכולות הטעינה.
הטווח כבר היום מספק את הלקוחות ובגלל שמדובר במוצר קונסיומר עם שלל אילוצים, שצריך לשמור על מחיר הגיוני, לא חושב שיגדילו את הנפח שלהן דרמטית אלה אם המחיר שלהן ירד ממש (וגם אז סביר שזה פשוט ישאר אצל היצרנים).
כמו שטלפונים מגיעים עם סוללה שמספיקה ליום עבודה, אף אחד כמעט לא מייצר טלפונים עם סוללה שמספיקה ל-3 ימים, כי זה פשוט לא נדרש... ובטלפון להגדיל את הסוללה זה גרושים.
 

לפני 30 דקות, green כתב:

יותר אמינות, יציבות וכו', כנראה שכן (למרות אין ספור דיונים בקבוצות השונות של טסלה גם על הנושאים האלה אבל ניחא ואם נתעלם מההגה המתקלף) לעומת חלק מהרכבים החשמליים הוותיקים האחרים בישראל ולפני שיגיעו רכבים חשמליים נוספים חדשים שכבר הוצגו בחו"ל.

 

שלא יישמע שאני חושב שמדובר בגרוטאות 😉 אבל לא מדובר ברכבים שמובילים את השוק כמו שעושים מהם, ושוב אני מדבר על ההווה ועל התוצר הסופי שהלקוח מקבל.

 

לא מדובר ברכבים שאני רוצה לקנות לעצמי, המגרעות שלהם מהותיות בעיניי ולא משהו "שאפשר להסתדר איתו או רוצה להסתדר איתו אחרי 10 דקות נסיעה".

נשמע כמו ויכוחי אייפון אנדרואיד, באמת. כל אחד יכול לחשוב מה שהוא רוצה, בסוף יש שלל מוצרים טובים וחדשניים לבחור מהם, וכן גם טסלה היא חברה חדשנית וגם BYD.
 

לפני 30 דקות, green כתב:

בכלל חלק גדול מהסיבה שאנשים רוכשים רכבי טסלה זה בגלל העדר טיפולים והחסכון הכספי הנובע מכך בייחוד למי שנוסע הרבה ובגלל הסופרצ'ארג'רים ולא בגלל הרכבים עצמם.

לקנות רכב ב220K כדי לחסוך זה די מטומטם.
זה נחמד שהעלויות של הרכב החדש שלך הן נמוכות, אבל מי שרוצה לחסוך לא קונה רכב כל כך יקר.

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 55 דקות, green כתב:

בגלל העדר טיפולים

מסתכן בלפתוח עוד תיבת פנדורה, אבל מה מיוחד בטסלה שהיא לא דורשת טיפולים? הפולסאטר 2 שלי עשתה טיפול אחד ב 60000 קילומטרים שגם אם לא היה בחינם לא היה עולה הרבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

וכן גם טסלה היא חברה חדשנית

 

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

הציפיה של אנשים (אתה לא מיוחד בזה) היא שאחרי מהפכה כזו גדולה יגיעו עוד מהפכות, זה לא המצב

 

עזוב אותך מהפכה וחדשנות שקודם כל טסלה פשוט יעמדו בסך הכל ברף של השוק ולא מתחתיו. 

 

הדיסוננס בין מה שאנשים חושבים על טסלה לבין המצב בפועל פשוט מביך בעיניי (ושוב אני מדבר על ההווה ועל התוצר הסופי ללקוח).

 

כלומר לפחות שיציגו רכבים חדשים בקצב מהיר יותר ועם יותר תצורות מרכב, פלטפורמות חדשות של 800v ו- 900v, סוללות חדשניות יותר ואפילו חצי מצב מוצק כפי שכבר יש בפועל ברכבים סיניים, מסך נוסף מול הנוסע (ולא מסך מטומטם בגובה הריצפה במושב האחורי), מושבי מסאג' שיש בכל סינית בשקל, ידיות דלתות חשמליות (רבאק זה לא פיאט משנות התשעים), חיישני חניה ב- 50 ₪ ולא "טסלה וויז'ן" מערכת לא אפויה שמשתמשת במקום זאת במצלמות ושהתוכנה המשוכללת של טסלה לא מצליחה להתקרב לתפקוד של חיישני חנייה פשוטים לא בחנייה רגילה ולא בחנייה אוטומטית (אם כבר מדברים על כך שתוכנה היא לא פתרון קסם להכל ולא יכולה להתגבר על חוסר בחומרה מתאימה), לוח מחוונים (שכן קיים במודל s ובמודל x אבל כנראה טסלה חושבת שזה אביזר פאר) או תצוגה עילית, גג עם כיסוי חשמלי ועוד ועוד תקרא כתבות על מה הסינים מייצרים כל שני וחמישי ברכבים עממיים לגמרי.

 

אם זו הייתה חברה שמתייחסים אליה באופן רגיל לא הייתה לי כל בעיה עם זה, אבל מתייחסים אליה כאל מובילת השוק, זאת חברה שמעריצים אותה ועם הפער הזה למציאות ולדעות של מעריצי טסלה על טסלה יש לי בעיה.

 

אבל נראה מה צופן העתיד לפי מידע פנימי מהתעשייה שעלה כאן 😁 טסלה תהיה מתקדמת מכולם בעתיד...

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • מעניין 1
בתאריך 12.1.2025 בשעה 14:51, Shmelov כתב:

בשורה התחתונה כנראה שגם אתה תקנה טסלה בשלב מסוים ותתאהב.

כרגע אתה משחק אותה קשה להשגה אבל ככה זה בתחילת כל קשר טוב וארוך טווח.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Rשף כתב:

מסתכן בלפתוח עוד תיבת פנדורה, אבל מה מיוחד בטסלה שהיא לא דורשת טיפולים? הפולסאטר 2 שלי עשתה טיפול אחד ב 60000 קילומטרים שגם אם לא היה בחינם לא היה עולה הרבה

אצלך זה כל 30,000 אלף או שנתיים - שזה בכלל לא רע. (עוד לא עשית את הטיפול השני, זה לא נכון לכתוב טיפול אחד ב 60,000 ק"מ)

בטסלה זה.... בגדול אף פעם, עם המלצות לבדיקה של נוזל בלמים אחת ל -4 שנים, ופילטר מזגן פעם בשנתיים.

 

למה? שנרשום שוב שהם עושים משהו טוב יותר מאחרים? בגדול זה כי אין ברכב נוזלים מיותרים, זה מייתר הרבה צרות וטיפולים.

 

לפני שעתיים, farkash7 כתב:

לפני שהתחלתי לנסוע בטסלה (נסיעת מבחן לא נחשבת) הייתי בטוח שהמטרה בהסרת מערכות ופישוט הרכב היא מרדף אחרי מינימליזים וחסכון בכסף.
היום אני חושב שכוונת המשורר היא אחרת, כוונת המשורר היא שהרכב יבצע כמה שיותר דברים בעצמו והנהג כמה שפחות.
מאז שהרכב אצלי לא נגעתי באורות פעם אחת אפילו.
מאז שהרכב אצלי לא כיביתי את האיתות, הרכב עושה את זה.
המגבים - הם עדיין לא עובדים טוב מספיק כדי שלא אתערב, אבל לשם כיוון המשורר, שלא אצטרך לתפעל גם אותם (מקווה שזה יקרה).

בסופו של יום זה רכב סופר קל לנהיגה בגלל הפילוסופיה הזו.

 

זה מה שרשמתי לפני כמה עמודים, מי שלא נוהג על הרכב הזה מספיק ק"מ לא מצליח להבין ש"אין" זה לא חיסרון.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

מצד אחד אין טיפולים, מצד שני אתמול ראיתי כתבה על זה שחברת ההשכרה הרץ נפטרת מכל הטסלות שלה בגלל עלויות אחזקה גבוהות.

  • מעניין 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאונות זו סיבה אחת.
בנוסף כנראה שחלק מהלקוחות יעדיפו רכב לא חשמלי, כי רכב חשמלי לא בטוח יתאים ללקוחות של השכרה, בטח אם הם תיירים או שהם מתכננים לגמוע מרחק גדול בפרק זמן קצר, וגם אם תוכיח להם שזה יתאים זה בטוח ירתיע והם יעדיפו להימנע.

  • אהבתי 2

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...