Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2635 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי רכב מסוג יונדאי i30cw 2016

עבר 28 אלף ק"מ

פתאום זמן בלימה הטורים של הרכב עולים מ 2000 עד ל 3000.

חשוב לציין שזה לא קורה תמיד

זה קורה יותר בזמן בלימה פתאומית/ חדה.

בזמן נסיעה התורים אן כל זכר לבעייה עם הטורים?

מה זה יכול להיות?

יכול להיות שמדובר בחיישן?

תודה רבה

פורסם
יתכן שהתיבה מורידה הילוך כדי לעזור בבלימה, תבדוק את זה

רוב הסיכויים שזה מה שקורה.

תיבות הרבה יותר ישנות "ומפגרות" היו עושות את זה, סביר להניח שגם תיבה מודרנית תכיל פיצ'ר שכזה.

יום טוב גם לך

פורסם

כן... מסתבר.... :)

היום הייתי במוסך יונאי מורשה.

הם הסבירו לי שזה בסדר וככה זה צריך להיות. שהכרב מוריד הילוך לטובת עצירה קלה יותר.

פורסם

מסתבר שיש לי תיבה רובוטית :) ולא אוטומט ( באמת שלא ידעתי- הרכב בכלל של ישתי- זה לא תרוץ)

היום הייתי במוסך יונאי מורשה.

הם הסבירו לי שזה בסדר וככה זה צריך להיות. שהכרב מוריד הילוך לטובת עצירה קלה יותר.

 

עכשיו אני שואל. האם זה בכלל "חכם"/"טוב"?

כי מה שקורה הרכב ( אגב אך ורק בזמן שהכרב נמצא בירידה/שיפוע- מסתבר שיש חיישן שבודק את השיפוע) בהילוך שני ( סביב 60 קמ"ש) והטורים לכמה שניות יחסית גבוהים עד שאני עוצר או ממשיך בנסיעה.

פורסם

כדי שלא תישרוף ברקסים. זה ניקרא בלימת מנוע. כך גם צריך לנהוג ברכב ידני...לקראת עצירה להוריד הילוכים וכך המנוע משנה סלד בהתאם ומייצר בלימה גם בלי שתיגע בבלמים.

פורסם
גם אם זה בא על חשבון טורים גבוהים יחסית למשך מספר שניות?

זה לא פוגע במנועה?

לא פוגע במנוע, זה לא שהטורים נזרקים אל התחום האדום

יום טוב גם לך

פורסם
גם אם זה בא על חשבון טורים גבוהים יחסית למשך מספר שניות?

זה לא פוגע במנועה?

לא רק שזה לא פוגע, בכל מנוע זה אפילו בריא לתת לו לעבוד מידי פעם בטורים גבוהים, זה מנקה הצטברות של פיח ומשקעים מהמנוע ומערכת הפליטה ותורם לאורך חיי המנוע.
פורסם
לא רק שזה לא פוגע, בכל מנוע זה אפילו בריא לתת לו לעבוד מידי פעם בטורים גבוהים, זה מנקה הצטברות של פיח ומשקעים מהמנוע ומערכת הפליטה ותורם לאורך חיי המנוע.
בשביל שבאמת יקרה הניקוי הזה, רק סלד גבוה לא מספיק. נדרש גם לחמם את רכיבי המנוע לטמפרטורה די גבוהה. החימום הזה קורה רק בעומס די גבוה. הוא בטוח לא יקרה בבלימת במנוע שבמהלכה אפילו לא מוזרק דלק.

 

ממליץ לראות את הסרטון הזה להבנה טובה יותר של התופעה

יום טוב גם לך

×
×
  • תוכן חדש...