Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

יונאי i30 cw 2016 טורים עולים בזמן בלימה


Alex Olinov
שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יש לי רכב מסוג יונדאי i30cw 2016

עבר 28 אלף ק"מ

פתאום זמן בלימה הטורים של הרכב עולים מ 2000 עד ל 3000.

חשוב לציין שזה לא קורה תמיד

זה קורה יותר בזמן בלימה פתאומית/ חדה.

בזמן נסיעה התורים אן כל זכר לבעייה עם הטורים?

מה זה יכול להיות?

יכול להיות שמדובר בחיישן?

תודה רבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתכן שהתיבה מורידה הילוך כדי לעזור בבלימה, תבדוק את זה

רוב הסיכויים שזה מה שקורה.

תיבות הרבה יותר ישנות "ומפגרות" היו עושות את זה, סביר להניח שגם תיבה מודרנית תכיל פיצ'ר שכזה.

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסתבר שיש לי תיבה רובוטית :) ולא אוטומט ( באמת שלא ידעתי- הרכב בכלל של ישתי- זה לא תרוץ)

היום הייתי במוסך יונאי מורשה.

הם הסבירו לי שזה בסדר וככה זה צריך להיות. שהכרב מוריד הילוך לטובת עצירה קלה יותר.

 

עכשיו אני שואל. האם זה בכלל "חכם"/"טוב"?

כי מה שקורה הרכב ( אגב אך ורק בזמן שהכרב נמצא בירידה/שיפוע- מסתבר שיש חיישן שבודק את השיפוע) בהילוך שני ( סביב 60 קמ"ש) והטורים לכמה שניות יחסית גבוהים עד שאני עוצר או ממשיך בנסיעה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי שלא תישרוף ברקסים. זה ניקרא בלימת מנוע. כך גם צריך לנהוג ברכב ידני...לקראת עצירה להוריד הילוכים וכך המנוע משנה סלד בהתאם ומייצר בלימה גם בלי שתיגע בבלמים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם זה בא על חשבון טורים גבוהים יחסית למשך מספר שניות?

זה לא פוגע במנועה?

לא פוגע במנוע, זה לא שהטורים נזרקים אל התחום האדום

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם אם זה בא על חשבון טורים גבוהים יחסית למשך מספר שניות?

זה לא פוגע במנועה?

לא רק שזה לא פוגע, בכל מנוע זה אפילו בריא לתת לו לעבוד מידי פעם בטורים גבוהים, זה מנקה הצטברות של פיח ומשקעים מהמנוע ומערכת הפליטה ותורם לאורך חיי המנוע.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רק שזה לא פוגע, בכל מנוע זה אפילו בריא לתת לו לעבוד מידי פעם בטורים גבוהים, זה מנקה הצטברות של פיח ומשקעים מהמנוע ומערכת הפליטה ותורם לאורך חיי המנוע.
בשביל שבאמת יקרה הניקוי הזה, רק סלד גבוה לא מספיק. נדרש גם לחמם את רכיבי המנוע לטמפרטורה די גבוהה. החימום הזה קורה רק בעומס די גבוה. הוא בטוח לא יקרה בבלימת במנוע שבמהלכה אפילו לא מוזרק דלק.

 

ממליץ לראות את הסרטון הזה להבנה טובה יותר של התופעה

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1930 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...