Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

עוגן שרוף במנוע של משאבה הידראולית של גיר בפיאט גרנדה פונטו 2008


roeye

פוסטים מומלצים

ברשותי פיאט גרדנה פונטו 2008 1.4 עם גיר רובוטי ו-62K.

 

לאחרונה התחלתי לקבל את ההודעה הידועה לשמצה gear unavailable ותוך מס' ימים הגיר שבק חיים והפסיק לעבוד, הרכב נגרר למוסך ושם במחשב נבדק והצביעו על תקלה במשאבה ההידראולית בגיר. סקר מחירים רציני גרם לי להבין שכדאי לי לבדוק חלופות ואף לטפל בנושא באופן עצמאי.

אחרי אינספור שאלות לאינספור מוסכניקים ובעיקר שוטטות באינטרנט, נתקלתי בפוסט של hwgeek שהאיר את עייני.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?460965

קודם כל רציתי לשבח אותו, בזכותו החכמתי רבות וחסך לי המון כסף בזכות המידע שסיפק, בהחלט שאפו!

 

עוד לפני פירוק מנוע המשאבה, זיהיתי נזילה של שמן ממיכל השמן של הרובוט, נאמר לי מול מוסך שמתמחה בגירים הנ"ל שזהו סימפטום של משאבה שרופה ולא מעיד בהכרח על בעיית איטום כלשהי. (נאמר לי עוד לפני שידעתי שהמשאבה שרופה).

בכל אופן, פירקתי את הרכב לפי המדריך שיצר hwgeek ואכן הצלחתי לפרק ולהגיע למנוע המשאבה ע"מ להחליף לו פחמים (שהוזמנו מראש) אך כשפתחתי אותו גיליתי שהעוגן שלו שרוף (הפחמים דווקא היו במצב סביר לחלוטין). לקחתי את המנוע השרוף לחשמלאי שמשפץ סטרטרים ואמר לי שהעוגן לא ניתן לשיקום מכיוון שיש לו שקע רציני.

כרגע, האוטו עומד בחנייה ללא מנוע המשאבה, ממתין לפתרון...

 

שאלותיי הן:

1. האם להמשיך לחפש אנשים שיהיו מוכנים לשפץ את מנוע המשאבה? מה העלויות מניסיונכם?

2. האם כדאי לקנות מנוע משאבה משומש מפירוק או חדש?

3. הכיוון שיותר חשבתי עליו הוא להזמין משאבה חדשה מחו"ל (ebay וכד') מכיוון שבארץ רוצים על זה מעל 2,000 שח, מה דעתכם?

 

אם מישהו מכיר או אפילו הזמין בעבר, אשמח לקישורים למשאבה הנ"ל (גם ebay וגם אתרים של חברות עצמאיות שמוכרות חלקים לרכב)

 

מצ"ב תמונות לתיאור המצב.

 

תודה מראש לכל העוזרים

20190104_142125.jpgIMG-20190104-WA0011.jpgIMG-20190104-WA0010.jpg20190104_130854.jpg20190104_123821_1.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצער ליראות שזה לא הצליח והמנוע דורש החלפה, באמת כאב ראש/כיס.

תנסה להריץ את המקטים לימצוא משומשים עובדים בEBAY וכו'

למשל ראיתי את זה:

https://www.ebay.co.uk/itm/Alfa-Romeo-147-156-GT-GTA-Selespeed-Pump-63000002-/153261975676

 

אבל צריך לברר, ולחפש הרבה ותליראות מה מישתלם בסוף (משומש/משופץ/בארץ/EBAY?).

 

לא להאמין שהמנוע הפשוט הזה מצוי גם בפרארי למבורגיני ועולה בהתאם :-)

https://www.pacificmotors.com/auto-parts-shop/lamborghini/lamborghini-murcielago/transmission-selespeed-electric-pump-086398317-bm0018820a-lamborghini-murcielago/

 

חבל שלא הצליחו לאתר מנוע סיני שיחליף אותו, היה פשוט מדהים אם ככה, אחרי הכל זה רקר מנוע 12V.

 

אגב- לגבי 2000 שקל- שים לב שהמכוניותת שלנו עולות מחיר דומה, ראיתי כבר כאלה שנימכרו סביב ה2000~3000 שקל ביגלל הגיר ושם יש הרבה יותר חלקים בתור חלפים לרכב המיזדקן שלנו :-).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מס' מנועים למשאבה ב-ebay ועוד כמה מקומות עם מק"ט די דומה למק"ט שיש לי (BM0004708E)

 

לדוג':

1.

BM0085647B

https://www.ebay.co.uk/itm/132870656939

המנוע חיצונית נראה די דומה

 

2.

BM0004708F

https://www.proxyparts.com/car-parts-stock/information/part-number/ms0641009061/part/oil-pump/partid/9370382/

המנוע נראה ממש אותו הדבר (ההבדל במקט הוא בסוף אצלי יש E ופה יש F)

 

ויש עוד כמה שראיתי...

 

1. השאלה מה זה אומר (F במקום E) והאם הן יתאימו לי להתלבש על המשאבה עצמה בלי בעיה...?

2. האם כל ה-Selespeed Pump הן אותו הדבר או שיש להן גרסאות שונות?

3. ישנו מקט נוסף 63000002 (נמצא בשורה האמצעית), מה הוא אומר והאם צריך ללכת לפיו?

 

תודה רבה מראש על העזרה :-)

 

 

20190104_142125.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצאתי מס' מנועים למשאבה ב-ebay ועוד כמה מקומות עם מק"ט די דומה למק"ט שיש לי (BM0004708E)

 

לדוג':

1.

BM0085647B

https://www.ebay.co.uk/itm/132870656939

המנוע חיצונית נראה די דומה

 

 

מצאת מנוע חדש במחיר הזה? מדהים!

מכיוון שאצלך זה מפורק כבר- האם הוא לא ניראה זהה למנוע שלנו? כי מה שבאמת בטח מוסיף מחיר למנוע הזה זה ראש המשאבה וחבל שלא היו מוכרים עד עכישו בניפרד, אשכרה אולי אשקול גם ליקנות, יש 2 גרנדה במישפחה :-).

 

עריכה: אכן ניראה שהחלו לצוץ מנועים כאלה ללא המשאבה:

https://www.ebay.it/itm/BM0085647B-FIAT-ALFA-LANCIA-CAMBIO-SELESPEED-MOTORE-POMPA-/163440018087#shId

 

לדעתי זצריך לשים את זה בנעוץ לכל ניפגעי הגיר הרובוטי :-).

עריכה אחרונה על ידי hwgeek

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

טוב, לא הגבתי כאן זמן ארוך כי רציתי לבדוק ולנסות את האפשרויות שהוצעו לי וקצת לתת לזמן לעבור ולראות אם הפיתרון אכן יעבוד.

 

אז ככה:

בסופו של דבר הלכתי על שיפוץ עוגן מנוע המשאבה וזה הצליח!!

תודה רבה לרפי לין על העצה ללכת לפיני ליפוף:

 

בדוק האפשרות לליפוף ותיקון העוגן אצל "פיני ליפוף" שברח' רבנו חננאל 4 ת"א-יפו,

טל' 03-6829281.

בברכה - רפי לין

 

הלכתי לפיני ליפוף, נמצא באזור ת"א/יפו, אדם ממש נעים ומקצועי, הסביר לי שהשקע שיש לי בעוגן הוא בכלל לא תקלה אלא מיועד לאיזון שביצעו לעוגן (כמו שבאיזון גלגלים מוסיפים ברזלים כדי לאזן את סיבוב הגלגל) ושהעוגן בהחלט ניתן לשיפוץ וכך היה!! כבר אחר הצהריים פיני סיים לשפץ לי את העוגן וכמובן הראה לי שהמנוע עובד מעולה! אלו ה-250 שח שהכי שמחתי לתת על שירות כ"כ טוב!! ממליץ לכם בחום אם אתם צריכים!! (גילוי נאות: אין לי שום קשר לפיני והגעתי אליו דרך ההודעה ששלח רפי לין, שלא תחשבו שאני מנסה לפרסם אותו או משהו חח)

 

בכל אופן, הגיע יום שישי ואיתו מזג-אוויר מעולה, הרכבתי את המנוע ואיזה כיף היה לשמוע את המשאבה עובדת, ממש מראה נהדר!!

 

לפני כן, הייתה נזילה ממש רצינית של השמן של הרובוט אז על הדרך עשיתי ניקיון של המיכל שמן, וכל הסובב אותו. על הדרך גם החלפתי שמן לרובוט (כמובן השמן המומלץ Tutela cs speed שעלה 120 ש"ח), השמן הקודם היה ממש שחור וגם היה חסר המון ממנו, לדעתי לא הוחלף מעולם (הרכב עבר 62K ק"מ).

 

אחרי שהרכב עמד במשך שבועיים, הנעתי אותו לראשונה עם המנוע משאבה המשופץ והשמן רובוט החדש.

לפני שהחזרתי את כל שאר הדברים למקום, עשיתי בדיקה שאכן השמן נשאב. מה שקרה לי זה שבהתחלה נשאבה כמות גדולה של שמן (הגיוני מאחר והרכב עמד שבועיים לא מונע) ולאחר מכן, המשאבה הייתה מבצעת שאיבה במשך שנייה-שתיים, השמן במיכל היה יורד לקו המינימום ואז אחרי כ-20 שניות שוב השמן במיכל היה עולה למקסימום והמשאבה שוב הייתה מבצעת שאיבה במשך שנייה-שתיים והשמן במיכל היה יורד לקו המינימום שוב וחוזר חלילה עד שבשלב מסויים זה היה קורה במרווחים הרבה יותר ארוכים של כל כמה דקות.

הנחתי שזה משהו שקורה בגלל שהרכב עמד הרבה זמן לא מונע ואולי דברים צריכים להתאפס שם. מצד שני יכול להיות שהצובר עומד להחזיר את נשמתו לבורא.

 

נסעתי במשך שבוע וקצת ברכב, ההודעה "גיר לא זמין" הופיעה לאחר מכן רק פעמיים, יום אחד אחרי התיקון וביום השני לאחר התיקון, לאחר מכן ההודעה לא הופיעה לי יותר ונסעתי בינתיים כ-200 ק"מ עם הרכב מאז.

לפעמים יש לי ציפצוף באמצע ניסיון החלפה של הילוך, נגיד, מהילוך 2 להילוך 3 ואז זה עובר לניוטרל (בלי ההודעה "גיר לא זמין"), ואז מבלי לכבות את הרכב אני פשוט מעביר לניוטרל, מחזיר להילוך רגיל והרכב ממשיך לנסוע כרגיל, עושה רושם שזו מין התראה של הרכב שהוא לא הצליח להעביר את ההילוך בזמן או משהו כזה.

 

בדקתי במס' מקומות וזה נשמע לי כמו בעיה בצובר. לדעתי הוא מעולם לא הוחלף (הרכב בן 10+).

שאלותיי הן:

1. לפי ההתנהגות הנ"ל זה נראה כמו בעיה בצובר?

2. כיצד ניתן למדוד את הלחץ בצובר? יש איזה מכשיר שניתן לעשות איתו דיאגנוסטיקה של הרובוט ולוודא שהוא עובד תקין? יש לי את המכשיר בלוטוס obd2 הפשוט שהזמנתי מאיביי, אולי בעזרתו/אפליקציה שמאפשרת למדוד את הלחץ?

 

אשמח לעזרתכם :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם, לא צריך לבצע לממסרה לימוד מצבים? עם סורק מתאים.

 

 

 

אייל.

 

שאלתי את המוסכניק שלי לגבי זה והוא אמר לי שאם הרכב נוסע וההילוכים עולים/יורדים, רוורס, ניוטרל בלי בעיות אז אין צורך (לא מרגיש לי שיש בעיה בהעברת ההילוכים). יכול להיות שצריך לעשות לימוד למרות זאת?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לימוד לא יכול להזיק, רק להועיל.

תוך כדי תוכל לבקש לבדוק את הצובר

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנתיים מאוחר יותר...
בתאריך 5.1.2019 בשעה 20:31, roeye כתב:

ברשותי פיאט גרדנה פונטו 2008 1.4 עם גיר רובוטי ו-62K.

 

לאחרונה התחלתי לקבל את ההודעה הידועה לשמצה gear unavailable ותוך מס' ימים הגיר שבק חיים והפסיק לעבוד, הרכב נגרר למוסך ושם במחשב נבדק והצביעו על תקלה במשאבה ההידראולית בגיר. סקר מחירים רציני גרם לי להבין שכדאי לי לבדוק חלופות ואף לטפל בנושא באופן עצמאי.

אחרי אינספור שאלות לאינספור מוסכניקים ובעיקר שוטטות באינטרנט, נתקלתי בפוסט של hwgeek שהאיר את עייני.

 

https://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?460965

 

קודם כל רציתי לשבח אותו, בזכותו החכמתי רבות וחסך לי המון כסף בזכות המידע שסיפק, בהחלט שאפו!

 

עוד לפני פירוק מנוע המשאבה, זיהיתי נזילה של שמן ממיכל השמן של הרובוט, נאמר לי מול מוסך שמתמחה בגירים הנ"ל שזהו סימפטום של משאבה שרופה ולא מעיד בהכרח על בעיית איטום כלשהי. (נאמר לי עוד לפני שידעתי שהמשאבה שרופה).

בכל אופן, פירקתי את הרכב לפי המדריך שיצר hwgeek ואכן הצלחתי לפרק ולהגיע למנוע המשאבה ע"מ להחליף לו פחמים (שהוזמנו מראש) אך כשפתחתי אותו גיליתי שהעוגן שלו שרוף (הפחמים דווקא היו במצב סביר לחלוטין). לקחתי את המנוע השרוף לחשמלאי שמשפץ סטרטרים ואמר לי שהעוגן לא ניתן לשיקום מכיוון שיש לו שקע רציני.

כרגע, האוטו עומד בחנייה ללא מנוע המשאבה, ממתין לפתרון...

 

שאלותיי הן:

1. האם להמשיך לחפש אנשים שיהיו מוכנים לשפץ את מנוע המשאבה? מה העלויות מניסיונכם?

2. האם כדאי לקנות מנוע משאבה משומש מפירוק או חדש?

3. הכיוון שיותר חשבתי עליו הוא להזמין משאבה חדשה מחו"ל (ebay וכד') מכיוון שבארץ רוצים על זה מעל 2,000 שח, מה דעתכם?

 

אם מישהו מכיר או אפילו הזמין בעבר, אשמח לקישורים למשאבה הנ"ל (גם ebay וגם אתרים של חברות עצמאיות שמוכרות חלקים לרכב)

 

מצ"ב תמונות לתיאור המצב.

 

תודה מראש לכל העוזרים

20190104_142125.jpgIMG-20190104-WA0011.jpgIMG-20190104-WA0010.jpg20190104_130854.jpg20190104_123821_1.jpg

גם לי יש את אותה בעיה הרכב שלי כבר חצי שנה בחנייה בהתחלה זה היה המחשב של היחידה הרובוטית סידרתי את זה בחולון מוסך אדמונד ב2500

שקל אחרי שבוע אותה תקלה ואומרים לי שאין לי אחריות כי עכשיו הבעיה זה במשאבה אני לא מבין איך 

לא בדקתם גם את זה אבל יודעים לקחת כסף 

תאם מישהו יכול לעזור לי בבקשה אני מאוד ישמח

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שנים מאוחר יותר...

היי יש ברשותי את אותו הרכב עם אותו הגיר - אשמח להתייעץ איתך בפרטי לגבי החלפת צובר ושיפוץ משאבה . הייתה לי בזמנו בעיה של דליפה מהיחידה הרובוטית ועשו לי שיפוץ . אבל גם אני מתלבט האם להחליף צובר וגם רוצה מראש להחליף פחמים ולשפץ את המשאבה לפני שהיא עושה לי בעיות - המדריך שHW העלה לא זמין כבר לצערי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...