Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בניה בגבס DIY - כמה מסובך?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום,

אקדים ואומר שחוץ מלדעת איך זה נראה, אין לי מושג איך עובדים עם זה.

החדר המדובר הוא חדר מאוד קטן.

נכנסת בו מיטה זוגית, שולחן קטן וארון עם דלת אחת.

אני מניח שעם תכנון נכון של החלל, אפשר יהיה להפוך אותו להרבה יותר נעים לשהיה ועל הדרך להוסיף לו יותר מקומות אחסון.

משהו שיהיה לי קשה לעשות עם מישמש רהיטים בהום סנטר / איקאה ודומיהם.

למה גבס?

זה משתלב טוב עם הקיר והופך בעצם לחלק מהחדר (ייתן אולי תחושה פחות עמוסה).

חשבתי על משהו משולב שיכלול בסיס מיטה, ארון 2 דלתות (אולי הזזה אפילו), נישה לטלויזיה (כי יש ממיר וקונסולה שצריכים להתחבר אליה).

וכמובן שולחן (אולי אפילו כמדף צף מהקיר).

בהנחה ונקודת המוצא שלי היא חוסר ידע מוחלט, זה ריאלי לעשות את זה לבד?

יש כלים מיוחדים שצריך לעבוד איתם?

תודה.

עריכה אחרונה על ידי XVSTI
פורסם

אני חוזר הרבה שנים אחורה, לפעמים הראשונות שעשיתי גבס - ואין ספק שגבס למישהו שאינו מיומן יכול להתפרש ל-2 כיוונים: או שזה אתגר מעניין - או שזה תסכול מטורף. בשני המקרים התוצאה, בד"כ, רחוקה מלהיות מקצועית (בלשון המעטה).

גבס דורש המון מיומנות (בעברית: ניסיון, הכרת החומרים, יד טובה לשפכטלים וכד') ואם אתה מצפה לתוצאה טובה ומקצועית (בזמן מהיר\סביר) - רד מזה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קודם כל, תודה.

 

האפשרות הנוספת שלי היא עבודה בעץ - בהנחה שאני לא ארד מהפרוייקט הזה לגמרי.

(מניח שמדובר בערך על אותו סדר גודל של "סיבוך", כי גם כאן אני חסר נסיון).

נניח שאני אקח את זה לכיוון האתגר ואחליט ללכת על זה בכל מקרה, איך אני מתחיל?

אני מניח שאחרי כמה מעברים אני אדע לשים שפכטל ברמה סבירה.

מה גם שאני לא מצפה עכשיו לרמת גימור של דירה מקבלן, בעיקר מחפש לנסות משהו חדש.

ומבחינת עלויות, מדובר במשהו יקר?

פורסם

מסכים עם איציק, ניתוח מדוייק.

 

לפני כמה שנים החלטתי לבנות לבד ספריית גבס עם עיצוב של וויטרינה משושה (דורש חישובים של זוויות וכו', עבודה הרבה יותר מורכבת מאשר סתם 3 עמודות לספרים)

 

אישית נהניתי מהתהליך, אבל אני מבין איך בקלות זה יכול להפוך לסיוט.

 

כיום היה יוצא לי הרבה יותר יפה, אם כי גם במבט לאחור יצא מרשים.

 

 

לשאלתך

 

הכלים הבסיסיים הם סכין יפני איכותי, מספרי פח, מברגה (עדיף קלאץ' למתחילים, אם כי אני עבדתי עם אימפקט ורגש ולא קרעתי את הלוח אפילו פעם אחת), ברגי פח פח וגבס פח, פלס, מטר, ניצבים ומסלולים (ייתכן שגם פרופילים מורכבים יותר כמו אומגות וכד' למה שאתה רוצה), שפכטלים, צבע.

 

 

הייתי מציע לך להתחיל מצפיה ב"ריאליטי השיפוצים" ביוטיוב.

 

 

בהצלחה

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

אופציה שכדאי לשקול: עץ צבוע. כן, בדיוק עם אותו צבע שהשתמשת בו לקיר.

יותר סלחני מגבס לעבודה, ויותר קל לאלתר תוך כדי עבודה.

 

אם מעוניינים להסתיר כמה שיותר את הטקסטורה של העץ, אפשר למרוח עליו שכבה דקה של גבס / שפכטל ולשייף לפני צביעה, כך שהגבס ימלא את הגבעות והשקערוריות.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

הכלים הבסיסיים הם סכין יפני איכותי, מספרי פח, מברגה (עדיף קלאץ' למתחילים, אם כי אני עבדתי עם אימפקט ורגש ולא קרעתי את הלוח אפילו פעם אחת), ברגי פח פח וגבס פח, פלס, מטר, ניצבים ומסלולים (ייתכן שגם פרופילים מורכבים יותר כמו אומגות וכד' למה שאתה רוצה), שפכטלים, צבע.

 

תודה רבה על התגובה (שקיצרתי כדי לא להעמיס).

סד"ג עלויות כללי תוכל לתת לי?

אני יודע שזה תלוי כמה פרופילים, לוחות וכו' אצטרך, אבל סתם רוצה לדעת אם כדאי לי אפילו לנסות.

איציק ואתה קצת פיכחתם אותי בכל הנוגע לקושי / סיבוך להגיע לתוצאה משביעת רצון, אבל עדיין לא ירדתי מזה לגמרי.

 

 

אופציה שכדאי לשקול: עץ צבוע. כן, בדיוק עם אותו צבע שהשתמשת בו לקיר.

יותר סלחני מגבס לעבודה, ויותר קל לאלתר תוך כדי עבודה.

 

אם מעוניינים להסתיר כמה שיותר את הטקסטורה של העץ, אפשר למרוח עליו שכבה דקה של גבס / שפכטל ולשייף לפני צביעה, כך שהגבס ימלא את הגבעות והשקערוריות.

 

רעיון.

אולי אפילו אשאיר חלק מהעץ חשוף (או צבוע בלכה), בשביל העיצוב.

כשאתה כותב 'יותר סלחני' הכוונה היא לרמת הגימור הסופית או לעבודה עצמה?

בעצם זה מייתר לי את כל עבודות הפח / פרופילים.

השאלה אם אני לא צריך דברים אחרים במקום.

פורסם

הכוונה לעבודה עצמה. חוץ מזה, איך שלא תהפוך את זה,

זה יהיה יותר עמיד מכל קונסטרוקציית גבס בסדר גודל.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

פורסם

אני מציע לשקול מחדש את כל רעיון המבנה הקבוע, זה לא באמת חוסך מקום, להיפך, יש לך יותר עובי של מסגרות ושטחים מתים בקונסטרוקציה, אז שטח אחסון/שימוש נטו יהיה פחות טוב.

מעבר לזה יש את עניין ה'קבוע' - אתה תקוע עם העיצוב הזה בערך לכל החיים, כי 'חבל להרוס' אחרי שהשקעת.

עוד חיסרון בעיניי - משטחים צבועים בצבע של קיר אבל אופקיים צוברים יותר לכלוך כי הם פחות חלקים מלכה על עץ/פורמייקה.

זה נהיה די ג'יפה עם הזמן.

מציע לך ללכת אולי לכיוון של מעצבת פנים שתיתן לך טיפים איך לנצל את החלל באמצעות ריהוט פונקציונלי ויעיל, יש הרבה פתרונות מוכנים בימינו ובזול, חבל להמציא את הגלגל, אלא אם כן המטרה היא יותר להתנסות מאשר התוצאה הסופית.

Tesla model Y RWD

Mazda Miata NC1 2008

פורסם
[h=2]בניה בגבס DIY - כמה מסובך?[/h]

זה פשוט מאוד, ואין בעיה לעשות לבד, בתנאי שאתה בעל מקצוע בתחום, יש לך מברגה איכותית / מספרי פח / כלי עבודה ייעודיים ומתאימים / סרגלי פינה / פסי גומי לתחתית המסילות על הרצפה / ניצבים איכותיים וכו'.

אם יש לך את כל הנ"ל + נסיון - אין סיבה שלא תצליח לבד.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם

אני בניתי לבד הנמכת תקרה במסדרון + אמבטיה למזגן, נישה עם מדפים, מזנון

חלק יצא יפה, חלק יצא פחות יפה

 

בקטע של אתגר, לגמרי לך על זה, כולם ירדו עלי ובסוף התוצאה הסופית יצאה טוב.

 

אבל אני מסכים עם הנאמר, זה יקח לך הרבה זמן, זה מעייף, התוצאה הראשונית לא תהיה טובה .

מעבר לכך אני לא חושב שכדאי לעשות מבנה קבוע לחדר - עשיתי את המזנון כמבנה קבוע והמחשבה של לפרק אותו עושה לי לא טוב.

בנוסף מסכים עם הנאמר לגבי הצבע, הצבע תופס מלא לכלוך ולא קל לנקות אותו.

פורסם
הכוונה לעבודה עצמה. חוץ מזה, איך שלא תהפוך את זה,

זה יהיה יותר עמיד מכל קונסטרוקציית גבס בסדר גודל.

בהחלט שוקל את העניין ברצינות.

אולי אפילו שילוב של עץ וגבס.

(נישה לטלויזיה מגבס (כי אין עליה באמת משקל, רק ליופי) וכל השאר מעץ.

 

אני מציע לשקול מחדש את כל רעיון המבנה הקבוע, זה לא באמת חוסך מקום, להיפך, יש לך יותר עובי של מסגרות ושטחים מתים בקונסטרוקציה, אז שטח אחסון/שימוש נטו יהיה פחות טוב.

מעבר לזה יש את עניין ה'קבוע' - אתה תקוע עם העיצוב הזה בערך לכל החיים, כי 'חבל להרוס' אחרי שהשקעת.

עוד חיסרון בעיניי - משטחים צבועים בצבע של קיר אבל אופקיים צוברים יותר לכלוך כי הם פחות חלקים מלכה על עץ/פורמייקה.

זה נהיה די ג'יפה עם הזמן.

מציע לך ללכת אולי לכיוון של מעצבת פנים שתיתן לך טיפים איך לנצל את החלל באמצעות ריהוט פונקציונלי ויעיל, יש הרבה פתרונות מוכנים בימינו ובזול, חבל להמציא את הגלגל, אלא אם כן המטרה היא יותר להתנסות מאשר התוצאה הסופית.

 

תשמע, בעיקרון, אתה צודק.

אין לי כוונה לקבע את הכל ברמה שאי אפשר יהיה לשנות.

מצד שני, אין לי הרבה אופציות בחדר הנ"ל לשינוי.

למיטב זכרוני, החדר הוא בערך 9 מ"ר, בצורת מלבן ארוך, עם קיר אחד שאינו "שמיש" (חלון יחיד במרכזו).

לגבי הרעיון של עיצוב הפנים - אם זו הייתה דירה שלי / חדר שלי שהייתי מתכוון להישאר בו המון זמן, הייתי הולך לכיוון הנ"ל.

כרגע זה חדר שינה אצל ההורים.

הסיבה העיקרית שאני חושב על בניה, נובעת מהמבנה של החדר, והרצון לעשות משהו שעוד לא ניסיתי.

ריהוט מוכן, זה מה שיש עכשיו והוא לא מספק אותי.

 

זה פשוט מאוד, ואין בעיה לעשות לבד, בתנאי שאתה בעל מקצוע בתחום, יש לך מברגה איכותית / מספרי פח / כלי עבודה ייעודיים ומתאימים / סרגלי פינה / פסי גומי לתחתית המסילות על הרצפה / ניצבים איכותיים וכו'.

אם יש לך את כל הנ"ל + נסיון - אין סיבה שלא תצליח לבד.

 

אם הייתי בעל מקצוע, השרשור הזה לא היה נפתח.

 

אני בניתי לבד הנמכת תקרה במסדרון + אמבטיה למזגן, נישה עם מדפים, מזנון

חלק יצא יפה, חלק יצא פחות יפה

 

בקטע של אתגר, לגמרי לך על זה, כולם ירדו עלי ובסוף התוצאה הסופית יצאה טוב.

 

אבל אני מסכים עם הנאמר, זה יקח לך הרבה זמן, זה מעייף, התוצאה הראשונית לא תהיה טובה .

מעבר לכך אני לא חושב שכדאי לעשות מבנה קבוע לחדר - עשיתי את המזנון כמבנה קבוע והמחשבה של לפרק אותו עושה לי לא טוב.

בנוסף מסכים עם הנאמר לגבי הצבע, הצבע תופס מלא לכלוך ולא קל לנקות אותו.

 

מקבל.

יותר מדי דעות נגד הגבס כפתרון מלא.

תודה רבה לך על העידוד בין כל השאר, זה גם חשוב.

אני אבצע מדידות מדוייקות של המבנה, ואתחיל לנסות לחשוב ולשרטט איפה הכל יהיה (בערך) על מנת לקבל אומדן של כמה חומר אני באמת צריך.

פורסם

צביעה של מדפי גבס הדורשים ניקוי, מומלץ לצבוע בצבע אקרילי אטום - שהוא בעיקרון למשקופים אבל ניתן ליישום בכל מקום שדורש צבע עמיד לניקוי בסמרטוט ושאינו סופג ליכלוך (יש לטמבור, ניתן לגוון כמו סופרקריל...לכל גוון).

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

×
×
  • תוכן חדש...