Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן - במוו סדרה 5


פבל
שימו לב! השרשור הזה בן 2466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נשמע כמו הנפצה מטורפת, אבל למען ההגינות ובגלל שלא באמת בדקתי את נושא היבוא אישי של 5 פלאג-אין, אשמח אם תוכל לפרט מאיפה אפשר לייבא 5 פלאג-אין ושתעלה לי, בארץ, אחרי הכל, 300K.

 

 

 

ה520 דיזל לא מעניינת כי היא לא נמכרת בארץ, ובגלל זה לא התייחסתי אליה מלכתחילה.

 

ב300 יש אצל ארצי בA CLASS A

בעבר: אלפא GT 06, אלפא 159, אלפא GT 10, אינפיניטי EX37;אלפא גולייטה, לקסוס IS300H,lexus nx200t

בהווה:ALFA ROMEO STELVIO 280

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

נו ונניח ואני רוצה להתפנק ומוציא כרגע 160K על כזה רכב, האלקטרוניקה תחזיק מעמד?

חבר טוב מחזיק E בת ארבע וכרגע ללא בעיות מיוחדות (הבחור נוסע הרבה) השאלה היא מה עם הבאורית תחזיק מעמד בתחזוקה סבירה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההכרה באשר למהות של ה-5 החדשה הגיעה דווקא בכביש בית אריה. כביש מאד מעניין, שלא הכרתי קודם ומכיוון שיצא לי לבחון את ה-5 במרכז ולא בצפון כרגיל, נסענו לשם. 2.6 ק"מ שמאפשרים, בפרק זמן נתון, כמה וכמה ראנים. כל זה בתיאוריה. למעשה אחרי הראן השני פבל די הופתע כשבחזור אותתי ימינה וחזרתי לכביש 444. בעוד היכולת בבירור שם (אני בטוח שהקצב שהיא מפתחת מבייש הרבה מכוניות יותר ממוקדות ממנה) אבל הרוח בבירור לא, ולכן אני מאד מסכים עם הכתבה - זאת בפירוש 7 קטנה ולא 3 גדולה, ואפילו לא ה-5 של פעם.

 

אין לי הרבה מה להוסיף על חבריי ולכן אשתדל לא להלאות במלל מיותר.

 

ב.מ.וו., כך נראה, לקחו החלטה מודעת לגבור על ה-E בנשק שלה - עידון, שיוט, פאר. כבר כשמתקרבים ל-5 מבינים שהיא מאד גדולה. רק 15.5 ס"מ מפרידים בינה לבין ה-7 הנוכחית, וגם בסיס הגלגלים שלה נושק ל-3 מטרים.

 

בניגוד לכמה תלונות שהיו לי, למשל, ל-330E, הרי שכאן אין ולו שמץ של טרוניה לאיכות החומרים. העור נפלא, איכות ההרכבה לעילא והחומרים מרגישים נהדר.

המכונית מאד מרווחת ומאד נוחה לישיבה. אפשרויות כיוון המושבים נהדרות והכיוון עצמו מתבצע בקלות.

האבזור, כצפוי, מלא ועשיר וגם אני חייב לשבח את מערך המלצמות ההיקפיות והאפשרות לשחק אתן כמו במשחק מחשב פשוט מדליק. עוד פלוס עצום מבחינת אבזור הוא מערכת הניווט המקורית. עובדת נהדר, בלי השהיות ובלי הטמעה לקויה של מערכת גנרית (אהם... S5... אהם...). התצוגה העיקרית מצויה על המסך המרכזי, וכשמתקרבים לצמתים או מחלפים פורצת תצוגה בתוך מד הסל"ד (הדיגיטאלי כמובן) - מאד נוח ומרשים כאחד.

 

מכונית המבחן צוידה בקיט M, שמוסיף בלמים ומתלים ספורטיביים. המתלים קשיחים, בקטע מאד גרמני ואהוב עלי. זה נותן שיוט נוח ונינוח בלי רעידות במהירויות אליהן היא יועדה, וריסון די הצורך מבלי לפגוע כמעט בנוחות. בפניות מרגישים היטב שזאת בהמה גדולה ולא קלה (אם-כי לא כבדה מדי ביחס לגודל, בזכות שימוש נרחב באלומיניום).

 

הסיכום שלי אינו אלא חזרה על ההתחלה. ב.מ.וו. רצו ליצור, ויצרו, E-קלאס עם גריל כליות. מכונית מצוינת, שלא יהיה צל של ספק, אבל אחת שבפירוש לוקחת כיוון חדש עבור היצרן, כיוון שונה מזה שהוצהר בכל פרסום אפשרי עשרות שנים. לי, באופן אישי, קשה לראות ב.מ.וו. שלא שמה את הנהג בראש שמחתה, אבל כצעד כלכלי ליצרן אני מניח שזה מתבקש.

ZC6 | JB43 | 932

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב300 יש אצל ארצי בA CLASS A

מעניין.

 

יש פירוט של מה הרכב כולל?

 

אני מהמר שזה רכב בלי כלום. אבל ממש כלום.

 

אביה, חלק מהדגים של סדרה 5 נמכרים גם מעל המחירון. תלוי נתונים כמובן.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה הנוספת היא מה יהיה בעוד 5 שנים? איך האמינות של הטכנולוגיה הזו?

כרגע כפי שנראה רובינו נוכל לקנות אחת כזו כמשומשת ואז?

גם אם מחירה כמשומשת נמצא בהישג ידך, עלויות האחזקה והחלפים לא יורדות בהתאם ועדיין מתאימות לרכב שעולה חצי מליון.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב.

 

אגרת רישוי, מיגון נגד גניבה ועמדת טעינה מגיעים ביחד לכמעט 20 אלף שקל.

 

אבל עזוב את זה, ההימור שלי זה שמבחינת אבזור, אם באמת מדובר על 530e ב300K, אז מדובר ברכב ערום לגמרי.

אני מניח שהאבזור יהיה הבסיסי ביותר שהיצרן מציע ללא שום תוספת, אבל כמו שכתבתי מקודם, בגלל שלא באמת בדקתי את זה לעומק, אני אמתין לעוד מידע.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא לשכוח גם שזה שנתיים אחריות ולא שלוש אם הרכב ביבוא אישי.

לא ששנת אחריות נוספת שווה עוד 100k, אבל אני עדיין אומר שזה לא באמת 300.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני גם חושב.

 

אגרת רישוי, מיגון נגד גניבה ועמדת טעינה מגיעים ביחד לכמעט 20 אלף שקל.

 

אבל עזוב את זה, ההימור שלי זה שמבחינת אבזור, אם באמת מדובר על 530e ב300K, אז מדובר ברכב ערום לגמרי.

אני מניח שהאבזור יהיה הבסיסי ביותר שהיצרן מציע ללא שום תוספת, אבל כמו שכתבתי מקודם, בגלל שלא באמת בדקתי את זה לעומק, אני אמתין לעוד מידע.

 

בקונפיגורטור האמריקאי מחיר ה 530E מתחיל ב 53 אלף דולר עד לכ 80K דולר למאובזרת ביותר הכוללת את כל האופציות הקיימות בקונפיגורטור.

בתרגום לשקלים כולל מסים מלאים של רכב פלאג-אין (42%) זה יוצא בין 270K ש"ח לגרסת הבסיס ועד 400K ש"ח למאובזרת ביותר (אצל דלק מוטורס מחיר גירסת הבסיס המשווקת הוא 420K ש"ח).

 

זה אומנם לא כולל עלויות מסביב, אבל 270K ש"ח זה מחיר כולל מס בארץ לגרסת הבסיס בסטנדרט אמריקאי (שם לא מעיזים להציג למכירה בימר ללא מראות מתקפלות וחיישן גשם למגבים)

 

אומנם בפועל את היבוא האישי לא מבצעים מארה"ב כדי לא להיקנס ב 15% מס נוסף, אבל הוא המתאים ביותר כדי לקבל סדר גודל של מחיר "נקי" לצרכן בתמחור הוגן וללא מיסים/מע"מ מקומיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אומנם בפועל את היבוא האישי לא מבצעים מארה"ב כדי לא להיקנס ב 15% מס נוסף, אבל הוא המתאים ביותר כדי לקבל סדר גודל של מחיר "נקי" לצרכן בתמחור הוגן וללא מיסים/מע"מ מקומיים.

לא מתווכח לגבי המחירים שנקבת, ולכן אגיב רק לחלק המצוטט.

 

לחשב עלות על בסיס מחיר במקום שבכלל לא תקנה ממנו, לא רלוונטי.

 

אם הייבוא יתבצע מגרמניה, אז צריך לחשב לפי המחיר בגרמניה, שעומד על 53,600 יורו, נכון למועד כתיבת שורות אלו.

הסכום הזה מתורגם ל-222 אלף ש"ח, על פי השער היציג נכון לעכשיו.

 

לגבי המיסוי אתה צודק, זה 42%, וזה מביא אותנו ל-315,240 ש"ח. לא לשכוח שבסכום הזה כבר אמור לחול מס יוקרה של 7% אבל אני לא זוכר מאיזה סכום מחשבים אותו, אז נעזוב אותו רגע בצד.

 

זה מתאר מצב קצת שונה ממה שאתה תיארת. חשוב גם להבין מה ההבדלים בין רמת האבזור הבסיסית בגרמניה ולבין הארץ, לזכור שבארץ המחיר כולל עמדת טעינה (שזה עוד כמה אלפי שקלים אם קנית בייבוא אישי), היבואן בארץ נותן 3 שנות אחריות מלאה על כל הרכב, בעוד שבייבוא האישי האחריות הינה לשנתיים ממועד רישוי הרכב, כאשר עד שאתה באמת מתחיל לסוע על הרכב בארץ, עוברים בין 3 ל-6 חודשים, כך שבפועל אתה מקבל רכב עם פחות משנתיים אחריות.

 

בנוסף לכל זה, צריך לזכור כמובן שהמחיר הנקוב של הרכב בארץ בקנייה מהיבואן אינו המחיר הסופי, מה שיוריד את המחיר הסופי ללקוח שיקנה בארץ, אל מתחת ל400 אלף, ואני לא מתכוון ל-395 אלף.

 

אני לא אומר שייבוא אישי לא יהיה יותר זול מקנייה בארץ, אני פשוט בספק שבאמת אפשר לעשות ייבוא אישי לרכב הזה, מגרמניה כמובן, ולהגיע למצב שזה יוצא 300 אלף ש"ח.

זה כנראה ייצא כמה עשרות אלפים יותר, הפער בין קנייה בארץ לקנייה בייבוא אישי יהיה קטן יותר ממה שמתואר פה עד עכשיו, ובעצם כבר לא יהיה שווה לקנות בייבוא אישי.

A good drive is measured with G's, not KMH

 

Always go sideways

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מסכים עם כל מה שכתבת Ghost Buster מלבד ההנחה שתוציא הנחה גדולה מהיבואן. זה לא כלכך קורה עם דגמי הe אלא אם כן הסיפור עם החמש שונה מאוד מהשלוש, אבל לפי מה שהבנתי מאבא של חבר שהזמין 330e עכשיו לאחר שקודם ניסה להוציא 530e בהנחה יפה מהיבואן, הם קשים מאוד בקטע הזה.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם יש הנחה גלויה של 10% על ה330e זה חדש למדי . אין קשר לזה שהשלוש דגם ישן יותר, אלא לעובדה שספציפית על הe קשה להוציא הנחה. גם על ה5 החדשה בנזין אין בעיה להוציא הנחה יפה, על ה530e פחות.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

עריכה אחרונה על ידי robertf
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2466 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...