Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3260 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם.

בחצי שנה הקרובה אצטרך להחליף את הלאון שברשותי והתחלתי לשחק מעט עם מספרים ואפשרויות.

אני יודע שהיה פה שרשור דומה בעבר אך לא הצלחתי למצוא אותו ואודה לכם מאד אם תעזרו לי לעשות קצת סדר בראש:

 

נניח ויש רכב חדש בעלות של 150K הנרכש בהלוואת בלון.

שם מקדמה של 40K ותשלומים חודשיים של 1K למשך 3 שנים.

משמע לאחר 3 שנים שילמתי 76K (פלוס ריבית כמובן) ונשאר לי לסוף התקופה לשלם עוד 74K.

לצורך כיסוי ה-74K האלה אני נאלץ למכור את הרכב אך שווי הרכב לאחר 3 שנים הוא בערך 30% פחות - כ-105K.

משמע לאחר המכירה וכיסוי ההלוואה אני נשאר ביד עם 31K במקרה האופטימלי.

מכך אני מבין שבמשך השלוש שנים האלה הפסדתי בסה"כ כ-45K פלוס ריבית.

 

האם החישוב הנ"ל נכון? האם פספסתי עוד משהו?

כמה רכב מאבד מערכו לאחר השנתיים-שלוש הראשונות?

 

תודה מראש לעוזרים.

פורסם

יש לך 0

----

שילמתה 40K

יש לך

מינוס 40K

----

תוך 3 שנים שילמתה עוד 76K

יש לך

מינוס 116K

----

בתקווה והצלחתה למכור ב105K

יש לך

מינוס 11K

----

שילמתה את יתרת ההלוואה

מינוס 85K

 

הפסדתה רק 45K ?!

פורסם (נערך)

boobleit'למיטב הבנתי העלות של ה76K כוללת בתוכה את עלות המקדמה-שארית של 36 אלף חלקי 36 חודשים.

לדעתי החישוב שלך יחסית אופטימי מאוד ביחס לשווי הרכב לאחר 3 שנים.

לצורך השוואה,תבדוק היום מה המחירון של לאון לפני 3 שנים,רצוי של הגרסא הבכירה ותבדוק מה הירידת ערך באחוזים.

זה אומנם לא ייתן לך חישוב מדוייק ונכון אבל ייתן לך סוג של אינדיקציה.

מעבר לזה,גם המון יכול להשתנות ב3 שנים.

יכול להיות שעוד שנה יחליטו להוזיל את המיסים על רכבים חדשים ובמכה אחת מחיר כלל המשומשות יצנח (כמו שהיה עם הפלאפונים).

מעבר לזה קח בחשבון שממש לא קל להשיג היום מחירון על רכב גם אם הוא במצב ממש טוב.

עריכה אחרונה על ידי adir10
פורסם (נערך)

נניח ויש רכב חדש בעלות של 150K הנרכש בהלוואת בלון.

...

אני נאלץ למכור את הרכב אך שווי הרכב לאחר 3 שנים הוא בערך 30% פחות - כ-105K.

 

זה הנעלם הגדול בעסקאות האלו. זה מאוד תלוי באיזה רכב מדובר (3008?), ומה יהיה פה עוד 3 שנים. לדעתי, אם לא מדובר בלהיט היסטרי (לנדקרוזר, ג'ימני וכאלה) בסיכוי גבוה מדובר על ירידת ערך גבוהה יותר - 40-50% (במקרה הטוב, שלא יקרה פה איזה משבר בתקופה הזו), בטח בתור מוכר פרטי, שלא מציע מימון ואחריות. אבל אתה יודע למי ניתנה הנבואה...

 

(עריכה: פתאום ראיתי את החתימה שלך, קצת הפריע לי בעין עם השאלה עצמה. נו שוין)

עריכה אחרונה על ידי pooh-bear

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

אני לא מדבר בהכרח על הלאון או על ה-3008 אלא סתם מנסה להבין אם יש משהו שפספסתי.

מה בנוגע לירידת ערך של רכבים בני שנתיים-שלוש? כמה הם מאבדים אחרי שלוש שנים בערך?

לגבי החתימה - גם אני שבוי באותה מערכת בדיוק.

פורסם

משום מה היה נראה לי נורא מובן מאליו שפות"ש מחליף לאון בלאון.

בכל מקרה במצב הנ"ל באמת אין דרך לצפות את זה.

בדיוק כמו שבעלי האיביזות בעבר לא ציפו שסיאט יצאו בימי מכירות ויחתכו את המחירים משמעותית וזה פגע בהם.

יכול להיות שהרכב יתחיל גם להיכנס לשוק הליסינג חזק וכשאתה תבוא למכור את שלך בשוק הפרטי תהיה לך תחרות לא קלה בכלל.

בגדול,אם אתה רוצה שלהפסיד כמה שפחות כמו שנאמר פה רצוי לקנות רכב ממותג בעל שוק חזק.

אם אתה קונה פיגו 3008,בהחלט יכול להיות שזה רכב שישמור על ערכו טוב,אבל הנק' פתיחה שזה פיג'ו די מצמצמת את הסיכוי לזה.

לדעתי פשוט תתכונן לworst case scenario בכל רכב שתבחר שבו תמכור את הרכב בהפסד גדול יותר באחוזים ותחליט אם אתה יכול להתמודד עם זה.

תצפה לגרוע ביותר-ומכאן רק יכול להשתפר:-D.

פורסם

אני עוד לא רוכש שום רכב,

רק רוצה לעשות השוואה מספרית באיבוד ערך בין רכישת רכב חדש לרכישת רכב בין שנתיים-שלוש.

פורסם

הדרך הנכונה לדעתי לתכנן היא להעריך ירידת ערך של 50% בשלוש שנים, דבר שלצערנו יכול להיות נכון בלא מעט רכבים או במקרה בו הרכב עבר איזשהו ארוע כמו תאונה קלה-בינונית. אם תצליח למכור במחיר יותר גבוה, הרווחת.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

מאוד קשה להעריך כמה יעלה רכב עוד שלוש שנים. זה תלוי במיליון משתנים.

 

זה גם הרבה תלוי בך. אם תהיה לחוץ למכור כדי לשלם את הבלון, יכול להיות שתצטרך לרדת משמעותית במחיר. אם לא תהיה לחוץ יכול להיות שמצבך יהיה פחות גרוע.

 

באופן כללי, לדעתי לפחות, לא מומלץ לקנות רכב במימון אם אתה לא מסוגל לשלם את הבלון בעצמך בסוף התקופה. זה מתכון די בטוח ללחץ שיגרום או למכירה במחיר נמוך או לכניסה לעוד עסקה לא משתלמת כדי למכור את הרכב דרך טרייד-אין כזה או אחר.

 

ובכלל, למה להחליף רכב חדש אחרי שלוש שנים? יותר משתלם (כלכלית) להמשיך להחזיק ברכב עוד תקופה, אפילו לא קצרה.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

נכון לעכשיו לפי מחירון יצחק לוי, הלאון שלי שווה 90K ונקנתה ב-128K.

משמע איבוד של 30% בשנתיים וחצי. איבוד ערך של 50% בשלוש שנים נשמע קצת פסימי.

פורסם

מכיר את "אז תמכור למחירון" המפורסם? לא ניסית למכור פה רכב בזמן האחרון?

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם

ובכלל, למה להחליף רכב חדש אחרי שלוש שנים? יותר משתלם (כלכלית) להמשיך להחזיק ברכב עוד תקופה, אפילו לא קצרה.

 

בדיוק בגלל הסיבה שציינת, כדי לכסות את הבלון.

את הלאון הנוכחית קניתי גם בעסקת בלון ואני צריך להשלים את היתרה.

בנוסף, הדרישות שלי מהרכב הן מעט שונות ממה שהיו לפני 3 שנים לכן ההחלפה די מתבקשת.

אני רק תוהה עד כמה רכישת משומש בן שנתיים-שלוש עדיפה על חדש לגמרי.

פורסם

ברכבים זולים יותר - 60-70 אלף , לרכוש רכב משומש בן 2-3 כבר כמעט לא משתלם. עוד במיוחד אם אתה מחשיב שתצטרך לשלם על צמיגים, ברקסים, מצבר ושאר שטויות.

 

ברכב של 150 אלף זה כניראה לא המצב.

 

כמו שאמרו לך, מחירון יכול להיות משהו אחד, אבל המחיר בפועל יכול להיות משהו אחר לגמרי. לדעתי כמו שאמרו לך תכוון על 45-50 אחוז ירידת ערך אמיתית. תמיד עדיף לקחת את המקרה הגרוע ביותר מאשר את האופטימי.

×
×
  • תוכן חדש...