Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אור ומשבר הג'יפוזה


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אם זה השיקול, הישרדות בתאונה, אז תן לי רכב עם יכולת להימנע מתאונות ולא כזה שכל פנייה במהירות גבוהה יגרום לי להרגשה כאילו אני הולך להיות מעורב בתאונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 312
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לא ישראלית, אבל המכוניות הללו נרכשות באירופה ובארץ לא מאותן הסיבות.

כמובן, רק מסיבות פרקטיות, ואך ורק בגירסת דיזל ידני סטיישן, כדי לקחת סקי, אופניים, ביר, בראטוורסט וזאוארקראוט לביקור שאצל סבא וסבתא האנס והילדה.

 

פוזה זה מושג זר להם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואם נרחיב את השאלות ל-308, סיטרואן C4 פיקאסו או 3008?

 

אני יכול לקבל את ההעדפה לשני הכלים הגדולים יותר ע"פ המשפחתית בתחומים של שימושיות, נוחות ועוד כמה. אבל איזה יתרון בטיחותי יש ל-3008 ע"פ ה-C4 פיקאסו - שניהם כלי רכב בגובה ומשקל דומה. עד כמה שאני מבין - אין.

 

רק שעד אותה תאונה היפותטית הנהג ב-3008 ימצא את עצמו בכלי רכב סקסי יותר שמחמיא לאגו.

 

מוקד הפגיע ביחס למיקום האנשים היושבים ברכב. תחשוב על זה.

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוקד הפגיע ביחס למיקום האנשים היושבים ברכב. תחשוב על זה.

 

נזרום רגע עם המחשבה שעדיף רכב פנאי גבוה על פני משפחתית נמוכה בזמן תאונה.

אבל בין C4 פיקאסו ל-3008? בספק אם יש הבדל. שניהם כלי רכב גבוהים באופן דומה. שניהם באותו משקל בערך. בזמן תאונה אין לאף אחד מהם יתרון על השני בזכות הגובה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בניגוד למה שמקובל לחשוב, רוב הקרוסאוברים אינם כבדים יותר ממשפחתיות\קומפקטיות מקבילות, וגם מרכז הכובד אינו גבוה משמעותית.

VOLVO 144 73'- 82 (!) HP.

15.7 קג"מ ב 2300 סל"ד נשמע טוב יותר.:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני פשוט לא אוהב ישיבה גבוהה, כנראה האינסטינקט שדורקי דיבר עליו לא פעיל אצלי. עם זאת, אישתי הייתה שמחה לנהוג על אחד כזה. אין לי שום בעיה להתיישב בפוקוס שלי (הונדה סיויק סדאן 2011 דווקא כן, למשל), תצורת הסטיישן לא פחות שימושית ואולי יותר בהשוואה לקרוסאוברים. לא אוהב זוויות גלגול בפניה, בקיצור אין לי שום סיבה לרצות אחד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נזרום רגע עם המחשבה שעדיף רכב פנאי גבוה על פני משפחתית נמוכה בזמן תאונה.

אבל בין C4 פיקאסו ל-3008? בספק אם יש הבדל. שניהם כלי רכב גבוהים באופן דומה. שניהם באותו משקל בערך. בזמן תאונה אין לאף אחד מהם יתרון על השני בזכות הגובה.

 

תשמע, כשאני עומד ברמזור עם ה- 208 וקודם עם הפוקוס ולצידי עומד איזה אוטלנדר או טוסון והפגוש שלו נמצא בגובה החלון שלי והנהג שם יושב לפחות חצי גוף יותר גבוה ממני, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה עם אחד כזה יכנס בנו.

אם היתי יכול, היתי מסיע את משפחתי בטנק. ואני לא היסטרי :wink:

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • אחראי פורום
נסכים שלא להסכים?

 

אני פשוט קורא לכל אלו קישוטים, ולא עיצובים.

רטרו זה טרנד של צורה נטו. סטיישן לעומת זאת זו כבר שפה עיצובית. (יש יותר אסתטיים, ויש פחות, אבל החיבור שבין הצורה לתפקוד זו מהותו של העיצוב).

ההאמרים מבוססים כמעט לגמרי על רכבים קיימים שמבצעים בעצמם לא רע בכלל, עם חסרונות שהם צורתיים לטעמי. פוזה, כפי שהיטבת לנסח בעצמך.

 

לא כ"כ אפשרי, כי אקדמית אתה טועה. אין דבר כזה קישוט. כל פיסה ברכב היא פרי של עשרות שעות עבודה - ברובן של מעצב.

זו תזה שאימצת כי מפריע לך עיצוב לא ממוקד או over design. וזה בסדר לגמרי שזה מפריע לך, על טעם וריח וכו', אבל זה לא הופך את זה ל"לא עיצוב".

 

לא מצליח להבין איך פתאום תוספת הגובה פותרת לכולם את בעיה הנוחות שבכניסה לרכב. פעם רכב גבוה היה אוטומטית מקושר לנסיעת שטח, עוד לפני שנולדה לה קטגורית הפנאי. אז אף אחד לא חיפש רכב גבוה בהקשר של נוחות כי הדעה היתה שאם קנית רכב גבוה לשטח אז שטח זה מה שמעניין. היום הפלא ופלא הרכבים האלה מהווים תחליף לכירופרקט. בולשיט.

 

כשאין לך ניסיון עם תופעות פיזיות ותופעות ילדים, להגיד בולשיט זה די בולשיט. תתנסה, נדבר שוב.

פעם גובה היה מקושר אוטומטית לשטח כי זה מה שהיה. טוב, גם מסחריות. וואלה, גם רנו אקספרס.

מעבר לאלה - כלום. היום יש הרבה קטגוריות ותת קטגוריות, לעיתים יותר מדי.

נוצר פה סגמנט שעולה כמו משפחתית, תחזוקה כמו משפחתית, בגודל פלוס מינוס של משפחתית, אבל נוח ושימושי בעשרות אחוזים יותר?

לא מבין את העקשנות הזו לנסות להוציא דבילים ציבור גדול של רוכשים. כולם טועים? כולם עדר? כולם פוזה?

צאו מזה.

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תשמע, כשאני עומד ברמזור עם ה- 208 וקודם עם הפוקוס ולצידי עומד איזה אוטלנדר או טוסון והפגוש שלו נמצא בגובה החלון שלי והנהג שם יושב לפחות חצי גוף יותר גבוה ממני, אני לא רוצה לחשוב מה יקרה עם אחד כזה יכנס בנו.

אם היתי יכול, היתי מסיע את משפחתי בטנק. ואני לא היסטרי :wink:

 

אין בעיה. אני מקבל את הטיעון הזה למרות שיש גם כמה טיעוני נגד.

 

אבל אני שואל - מה ההבדל הבטיחותי בין רכב פנאי קומפקטי כמו 3008 למיניוואן קומפקטי כמו C4 פיקאסו - שניהם באותו גודל בערך, אותו גובה, אותו משקל ומבוססים על אותה הפלטפורמה. ישבת פעם ב-C4 פיקאסו? ראית כמה גבוה אתה יושב? לא פחות (ואולי יותר) מאשר ב-3008.

 

אני לא משווה למכוניות קטנות ונמוכות יותר כמו 208.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לקרוסאובר הנמכר ביותר בארץ יש שדה ראיה של צוללת ותא המטען שלו בגודל משפחתי לחלוטין.

הוא לא פרקטי יותר אפילו במילימטר ממכונית קומפקטית כמו הגולף או ה 308.

ולמרות שזה נשמע מתנשא, שופוני הוא שיקול לגיטימי לחלוטין, לא צריך להפגע מזה.

וכן, יש עדיין הרבה אנשים שרואים ב "ג'יפ" סמל סטטוס, בדיוק כמו שראו לפני 30 שנה בב.מ.וו 316 סמל סטטוס ולאחר מכן ב GMC ספארי סמל סטטוס.

 

חן פרחי. רב הפורום, וחבר מועדון ה 5 היקר, אחד הותיקים עוד משנת 2004- שכחתי עוד תואר? אני לא יודע על איזה קרוסאובר אתה מדבר אבל מהניסיון שלי שדה הראיה שיש לי ב"גיפ השופוני" שלי הוא הרבה יותר טוב ממכונית המשפחתית הגדולה השופונית שהיתה לי. אין לי בעיה עם אנשים שקונים "גי"פ" (אגב אף אחד לא טוען שקרוסאובר הוא ג"יפ - אולי החברים שלך השופונים כן) למטרות שופוני. שיהיה להם לבריאות. אך לעשות מזה הכללה, איך להגיד.. כבר אמרתי את מה שיש לי בפוסט הקודם שלי.

לא בא להתנצח איתך או עם "רבי פורום" אחרים, מובילי דעה, ושאר תארים. אני מעריך מאוד את ידיעותיכם, את הרצון שלכם לייעץ וכו' - אתם הרבה יותר מומחים ממני, זה בטוח וזה בלי טיפה של ציניות. עובדה אני כאן. אבל הייתי מצפה מרב פורום שכמותך למסקנות קצת יותר מקצועיות, מהימנות ועניניות והרבה פחות סטגמטיות וילדותיות.

עריכה אחרונה על ידי doronli
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעיה. אני מקבל את הטיעון הזה למרות שיש גם כמה טיעוני נגד.

 

אבל אני שואל - מה ההבדל הבטיחותי בין רכב פנאי קומפקטי כמו 3008 למיניוואן קומפקטי כמו C4 פיקאסו - שניהם באותו גודל בערך, אותו גובה, אותו משקל ומבוססים על אותה הפלטפורמה. ישבת פעם ב-C4 פיקאסו? ראית כמה גבוה אתה יושב? לא פחות (ואולי יותר) מאשר ב-3008.

 

אני לא משווה למכוניות קטנות ונמוכות יותר כמו 208.

 

אני אישית מעולם לא נהגתי או ישבתי ב- c4 פיקאסו כך שקשה לי להשוואת. אני כן נוהג במגוון של רכבים משפחתיים רגילים ואגב ה- 208 לא נמוכה יותר מהמשפחתיות, לא ממאזדה 3 ולא מהסיוויק.

עריכה אחרונה על ידי Ozb

קרדיט ל- misterb על התמונה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני אישית מעולם לא נהגתי או ישבתי ב- c4 פיקאסו כך שקשה לי להשוואת. אני כן נוהג במגוון של רכבים משפחתיים רגילים ואגב ה- 208 לא נמוכה יותר מהמשפחתיות, לא ממזדה 3 ולא מהסיוויק.

 

לא טענתי ש-208 גבוה/נמוכה משום רכב. לא התייחסתי לאף מכונית אחרת מלבד שתיים - 3008 ו-C4 פיאקסו, רכב פנאי ומיניוואן קומפקטיים.

 

אתה (ואחרים בפורום) טוענים שלרכבי הפנאי הגבוהים יותר (ביחס למשפחתיות) יש יתרון בטיחותי בזמן תאונה.

 

אז אני שואל, מה ההבדל בין הישיבה הגבוהה והיתרון הבטיחותי של רכבי הפנאי לאלה של מיניוואנים קומפקטיים? יש הבדל? אני בספק. אם כן אשמח לשמוע ולהחכים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החברים בצ׳מפיון שמעו את הקהל האוהד והוסיפו עוד קיסם למדורה בדמות Q2 עם מנוע 999 סמק במחיר משתלם לכל חובב ג׳יפונים (165000₪)

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כשאין לך ניסיון עם תופעות פיזיות ותופעות ילדים, להגיד בולשיט זה די בולשיט. תתנסה, נדבר שוב.

פעם גובה היה מקושר אוטומטית לשטח כי זה מה שהיה. טוב, גם מסחריות. וואלה, גם רנו אקספרס.

מעבר לאלה - כלום. היום יש הרבה קטגוריות ותת קטגוריות, לעיתים יותר מדי.

נוצר פה סגמנט שעולה כמו משפחתית, תחזוקה כמו משפחתית, בגודל פלוס מינוס של משפחתית, אבל נוח ושימושי בעשרות אחוזים יותר?

לא מבין את העקשנות הזו לנסות להוציא דבילים ציבור גדול של רוכשים. כולם טועים? כולם עדר? כולם פוזה?

צאו מזה.

 

לא אמרתי שזה רע, אלא רק שעם ישראל קונה את זה כי יש פה על פניו יותר פח לשקל. רשמת מה שרשמתי אני - אם זה עולה כמו משפחתית אז למה לא? לגבי נוח ושימושי בעשרות אחוזים יותר אני נאלץ לא להסכים. מה לא נוח ושימושי באוקטביה למשל לעומת ספורטאז'? אגב לא השתמשתי במילה "פוזה", אבל כן מעניין לדעת מה מניע את רוב הרוכשים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2491 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...