Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אור ומשבר הג'יפוזה


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2512 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

התשובה מפורטת לעיל, יש הרבה יתרונות לקרוסאובר.

 

לא כתבתי שאני "שולט" על הכביש אלא שיש תחושת שליטה. זאת אומרת כשעובר אאודי a8 שהוא נמוך ממני, ההרגשה שלי שאני מעליו ועדיף ממנו. זאת תחושה נחמדה ומהנה. גם תחושת ביטחון היא טובה בהחלט ותורמת להנאה מהנהיגה.

 

בקטע של ההנעה הכפולה סתרת את עצמך מיניה וביה, אתה מסביר כמה טוב זה ביציאה מפניות ובשטח עם חיכוך מופחת (כל מיני מצבים של גשם שלג וכדומה) ובאותה נשימה אתה כותב שאין לזה קשר לאחיזה.

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 312
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

התשובה מפורטת לעיל, יש הרבה יתרונות לקרוסאובר.

 

לא כתבתי שאני "שולט" על הכביש אלא שיש תחושת שליטה. זאת אומרת כשעובר אאודי a8 שהוא נמוך ממני, ההרגשה שלי שאני מעליו ועדיף ממנו. זאת תחושה נחמדה ומהנה. גם תחושת ביטחון היא טובה בהחלט ותורמת להנאה מהנהיגה.

 

בקטע של ההנעה הכפולה סתרת את עצמך מיניה וביה, אתה מסביר כמה טוב זה ביציאה מפניות ובשטח עם חיכוך מופחת (כל מיני מצבים של גשם שלג וכדומה) ובאותה נשימה אתה כותב שאין לזה קשר לאחיזה.

 

כפרה על אוטלנדר, אחיזה ומשיכה אינם היינו הך. אחיזה נקבעת בעיקר על ידי גאומטריית מתלים ואיכותם. משיכה זה עניין של העברת הכוח לכביש, וכאן ההנעה הכפולה עוזרת. אז אולי כתבת "מניה וביה", אבל אתה לא באמת מבין בזה.

 

לגבי התחושות שלך - הייתי ממליץ להתעמק במה הביא אותך לעסוק בתחושת עליונות על A8 באוטו שעולה שישית ממנו.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתור ״בעלים״ לשעבר של xv (אבא שלי היה הבעלים ובחודש האחרון שלי + חצי שנה אחר כך אני השתמשתי עד שנמכר) חייב לציין שדווקא היה מאוד נחמד לנהוג ברכב גבוה יחסית, המראה הקשוח שלו יחסית לאימפרזה הוסיף לנראות ובכללי היה ממש כיף לרדת לשבילים.

האם כל הקרוסים כאלה? לא. האם הם מספקים חלק מהתחושה? אלה שבדקתי כן.

 

זה היה הטיעון של אבא שלי בזמן שהוא רכש את ה- XV.

כל עוד אין לו יכולת שטח כלשהי, מבחינתו אין טעם בג'יפון פוזה/ג'יפ מדרכות ואין לזה שום חשיבות.

למשל ספורטאג', הוא לא היה קונה וההתלבטות הייתה בין הדאצ'יה דאסטר ל- XV.

ה- XV לקח בהליכה בגלל התיבה האוטומטית.

אני אישית מעדיף רכבים כמה שיותר קטנים, בשביל לתמרן ולמצוא חניה בנוחות.

עריכה אחרונה על ידי Benor
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקטע של ההנעה הכפולה סתרת את עצמך מיניה וביה, אתה מסביר כמה טוב זה ביציאה מפניות ובשטח עם חיכוך מופחת (כל מיני מצבים של גשם שלג וכדומה) ובאותה נשימה אתה כותב שאין לזה קשר לאחיזה.

 

היה נכון יותר לומר שהנעה כפולה עשויה (לעתים; לא תמיד) להגדיל מעט (מאוד) את מעטפת הביצועים של הרכב.

 

היא לא מגדילה את האחיזה כי ״אחיזה״ היא תוצאה של מגע בין גומי לאספלט ותו לא. אין שום דבר שהופך גלגלים לא מניעים לפחות אוחזים אינהרנטית.

 

מה שכן, בכניסה לפניה בתנאי משיכה (שאני מוכן להתערב על סכום נאה שזה לא משהו שאתה עושה), הנעה כפולה יכולה לסייע לייצר יותר כוח פניה כי ההאצה פועלת בכיוון אליו הרכב פונה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתנאי מזג אויר קיצוני, גשם חזק או שלג, שלוליות בכביש, האם אין יתרון לרכב 4x4 על רכב בעל הנעה קדמית?

 

בעליה וטיפוס כשאחד הגלגלים מתעופף לו באוויר, האם ההנעה הכפולה לא תורמת לאחיזה של הרכב ויציאתו מהפלונטר?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשלוליות יש להנעה הכפולה יתרון רק אם בחרת, בלי הרבה מוח יש לציין, להאיץ דווקא בשלולית. בתנאי מזג אויר קיצוני, כמו סופת שלגים הנפוצה בארץ, אכן יהיה יתרון להנעה הכפולה. בשאר המקרים, שאמנם נפוצים פחות בישראל אך בכל זאת ניתן להתחשב בהם, ה-ESP יעשה את העבודה.

 

כל עוד אתה לא מנסה להאיץ, אין להנעה כפולה שום יתרון. אני כתבתי לך וחן כתב לך - אין להנעה קשר לאחיזה. בכביש רטוב, בפניה, ה-ESP יסדר אותך, הרבה לפני שתזדקק להנעה הכפולה.

 

בכל תא שטח שבו יעבור אוטלנדר (או כל קרוסאובר בצד הזה של XV, פורסטר ודאסטר), יעבור גם פרייבט. אולי יותר בזהירות, אבל יעבור.

 

עודני ממתין.

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בוא נגיד את זה ככה: המשקל הרב של האאוטלנדר, פוגע במעטפת הביצועים שלו יותר מכפי שההנעה הכפולה מוסיפה לו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלשום יצא לי לנהוג כשעה על רנו קוליאוס של חבר. אחלה מנוע וגיר, שקט ונוחות, אבל כשחזרתי ללנסר המקורקשת שלי הרגשתי כאילו עברתי למכונית ספורט.

ונשבע לכם שהרגשתי ככה גם עם קאדילק xt5..

בקיצור, קרוסאובר/ג׳יפון זה פיכסה.[emoji12]

ואם לאנשים היה יותר שכל ופחות רגשי נחיתות, היו קונים הרבה יותר ברלינגו וקנגו.

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה לא סוד שעולם הקרוסאוברים משתלט לאט לאט על השוק כולו.

יש קרוסאוברים בסגמנט הסופרמיני, משפחתי וגם בסגמנט המיניוואן.

למה אנשים מעדיפים את הקרוסאובר על פני המשפחתית הרגילה? לדעתי רק מחקר פסיכולוגי וסוציולוגי ארוך טווח ומקיף אולי יוכל לענות על השאלה.

אבל עם עובדות לא ניתן להתווכח.

זה אולי שילוב של "אני יכול/מצליחן/מגניב/מצפצף על כולם מלמעלה/מטפס על מדרכות/בעל מעמד בעבודה/מחרבן על כולכם ולא מעניין אותי בשיט מה אתם חושבים".

אבל בהחלט קרוסאובר בעל יתרונות שאי אפשר להתעלם מהם כמו ישיבה גבוהה יותר, עיצוב מוחצני וצעיר יותר מעיצוב הסדאן השבלוני וגם יכולת עבירות טובה יותר.

ואם אתה לא משלם על זה ביכולת דינמית מופחתת אז למה לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

בכל תא שטח שבו יעבור אוטלנדר (או כל קרוסאובר בצד הזה של XV, פורסטר ודאסטר), יעבור גם פרייבט. אולי יותר בזהירות, אבל יעבור...

 

צר לי, אבל זה פשוט לא נכון!

חד משמעית.

 

שכח מקרוסאוברים, במקום שקנגו תעבור, פרייבט לא יעבור.

 

במקום שאני אעבור עם הסנדרו סטפאוויי, האלפא שלך תשאיר שלוליות שמן מנוע ושמן גיר, שלא לדבר על הטמבון הקדמי והאחורי שיתלשו הרבה לפני.

היה נכון יותר לומר שהנעה כפולה עשויה (לעתים; לא תמיד) להגדיל מעט (מאוד) את מעטפת הביצועים של הרכב.

וגם בנוגע ל 4X4 לכביש לא מסכים אתכם, סתם כדוגמא בשליפה מהמותן שאני מכיר היטב, לאימפרצה הנעה קדמית אין שום סיכוי לעמוד בקצב הנסיעה של אימפרצה 4X4(כביש טכני כמובן, כן? אנחנו לא מדברים על כביש ישר).

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש יבש אני בכלל לא בטוח שזה המצב, כי היתרון שביציאה מהירה יותר מהפניה יקוזז על ידי המשקל העודף שיפגע בתורו באותה האצה. בכביש רטוב - בוודאי, כי בכביש רטוב לא תוכל לפתוח גז בנקודות ובבטחון שתאפשר ההנעה הכפולה. אבל שוב - זה לא עניין של אחיזה.

 

לגבי "שטח" - ברובם המכריע של המקומות שבהם תעבור, אעבור עם פרייבט, רק יותר לאט ובזהירות. במקומות המועטים שבהם השטח מסתדר בדיוק כך שאתה צריך רק מרווח גחון ולא 4X4 - יאללה, שיהיה, וגם שם אני אעבור עם ספייס סטאר :wink:

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-xv קצת שונה משאר הקרוסאוברים כי הוא מציע הנעה כפולה כסטנדרט ויכולת שטח לא רעה בכלל לקטגוריה. שאר הקרוסאוברים מציעים הנעה כפולה בגרסאות בכירות ויקרות יותר (חוץ מהדאסטר).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם דאסטר מציעה 4X4 רק בגירסאות יקרות יותר

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2512 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...