Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אור ומשבר הג'יפוזה


oryo
שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אין קשר ללואוקוסט.

כמי שעבר מסקודה ייטי לדאסטר, הדאסטר קרוב יותר במאפייניו לרכב שטח 'אמיתי' מאשר שאר הקטגוריה ולכן התנהגות הכביש שלו קרובה יותר לאחד כזה מלמשפחתית (למרות שסבירה לחלוטין, מתמודד לא רע עם כבישי הצפון המפותלים).

לייטי, למשל, התנהגות כביש לא רעה בכלל גם בהשוואה למשפחתיות סטנדרטיות ובוודאי ביחס לג'יפונים מקבילים.

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 312
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

עדיין לא קיבלתי הסבר למה ג'יפון יותר נוח למי שסובל מכאבי גב.

האם גובה הרכב הוא שעושה את ההבדל, או מפתח הדלת וגובה המושבים? הרי אם הבן אדם בגובה 160 איך יהיה לו נוח יותר להיכנס לרכב גבוה מאשר נמוך? לעומת זאת מי שגבוהו 210 ברור כי יהיה לו נוח יותר להיכנס לטוסון מאשר לפגאני זונדה. אני לא חושב שניתן להכליל ולהגיד שג'יפון נוח יותר לכניסה, אלא אם כן יש משהו שאני מפספס.

ROOONEEYY

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

אתה צריך להתכופף פחות כדי להכנס לרכב גבוה, לכן זה נח יותר. הגובה של הפתח מהרצפה לתקרה גדול יותר מבמשפחתית.

אישית אני לא מתחבר לרוב הקרוסאוברים רק בגלל העיצוב המנופח. מעבר לזה, הכל עניין של צרכים. אם היו לי 7 ילדים לא הייתי מתעקש לקחת אותם בנגלות.

 

שנאת קרוסאוברים פופולרית בגלל שקרוסאוברים הם פופולריים. יש גם לא מעט אנשים ששונאים מכוניות מיני, משפחתומטיות, מכוניות היברידיות, צרפתיות, גרמניות, לא חסר. אנשים כאלה בד"כ לא התנסו בשום דבר בחיים שלהם חוץ ממה שמוכר להם, או שעשו פעם בחירה אחת לא נכונה והם חיים בצילה עד היום.

בישראל (אבל לא רק) מקובל שמי שלא בוחר כמוך בכל תחום שהוא , נכנס אוטומטית לקטגוריית טיפש/אויב. ככל שהתחום יותר משמעותי בחיים, כך הסלידה מאותו מוזר גוברת.

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נשגב מבינתי למה חלק מהמידיינים פנ מוכנים לאמץ בחום וואנים ומיני וואנים אבל קרוס אובר זה שיקוץ.

 

הסבר בבקשה.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המיצובישי הענק והמכוער שנמכר עכשיו כחדש נוסע יציב?

 

כן, למה לא?

 

אני דיברתי על פניות במהירות של מקסימום 140 קמ"ש, רומן קוגן אמר שעם משפחתית אני יכול להשיג עוד 30. אז הנה סוד כמוס: 70 אחוז מהנסיעות שלי הם בעיר, מכיכר לכיכר ורמזור לרמזור, בבין עירוני גם אם תהיה לי אאודי a8 לא אקח איתה פניה ב170 קמ"ש. למה? ככה.

 

אז המקסימום שאני נוסע ברגיל הוא 140 על כביש 90, והפניה במהירות הכי מטורפת תהיה 140. כשלקחתי פניות כאלה, הרגשתי שהרכב יציב בצורה מדהימה.

 

עכשיו תסביר לי עוד פעם, מה ההבדל בין הקרוסאובר שלי ל"משפחתית" ולמה הוא לא טוב לי?

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה פתטי לעבור להתקפה אישית, אחרי שסתרתי את מה שציינת כעובדה. הרבה יותר מכובד לתת טיעון נגדי עניייני או להודות שטעית.

 

אמרת שעיצוב הדבר היחיד שקובע זו פונקציונליות,ושכל מרצה ומעצב יגיד זאת.

 

אם כתבת את זה, לא למדת עיצוב מעולם. זה פשוט לא נכון, אתה טועה לגמרי, והסברתי למה.

 

אתה לא צריך לפתוח שרשור בעניין, אתה פשוט יכול להודות כאן ועכשיו שטעית בעניין הזה

 

 

הנימוק השני שלך היה שרכבי קרוסאובר בעיתיים מבחינה דינמית. הם לא. הם רק פחות טובים מרכבים נמוכים וקלים מהם, אבל בסדר גמור לכשעצמם, לדרישות של קוניהם.

 

אז יש לך נימוקים, אבל הם פשוט לא טובים.

 

קרוסאוברים הם רכבים סבירים לחלוטין לשימוש משפחתי. אולי הם מקריבים שימושיות מסויימת עבור פוזה אופנתית, אבל זו לא פשרה קיצונית בכלל.

 

לא עברתי ולא אעבור בשום שלב להתקפה אישית.

 

אני לא משתכנע מהטיעונים שלך, ולא חושב שסתרת אותי.

קרוסאובר הוא רכב נחות דינמית ממשפחתית, אמרו את זה עוד מגיבים, ובהם גם מובילי דעה. יש טובים יותר ופחות בכל קטגוריה. באופן כללי משפחתית, בדגש על גולף למשל תהיה עדיפה דינמית על כל קרוסאובר שאני יכול לחשוב עליו. זו הייתה הטענה שלי. ברור שמיניוואן או מיקרוואן גם הם לא יהיו עדיפים על קרוסאובר, בטח לא בהרבה. התגובה שלך הייתה 'למה לקחת פניות במהירות גבוהה?'. נו באמת, זה לא טיעון. כשצריך, אז צריך. ואני מרגיש בטוח יותר ברכב שיכול לבצע זאת בלי דרמה.

 

לגבי עיצוב, אני איתן בדעתי, הוא צריך לשרת מטרה. אחרת הוא קישוט ותו לא.

 

מה שסביר או קיצוני בשבילך, לא זהה למה שאני מחשיב לסביר או קיצוני, אבל אתה לא מוכן לקבל את זה שיש גם לאנשים אחרים דעות. מבחינתך אני צריך לומר שהדעות שלי חשובות פחות משלך, שההגדרות שלך מדויקות ושלי לא. את זה לא תקבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה פריג'י, זה לא שג'יפונים הם איזשהו אסון של אחיזה וניהוג. כן, הם פחות טובים מרכבים משפחתיים וכן, עדיף רכב משפחתי כי במצב חירום יכולת דינמית היא בטיחות. אבל אסון זה לא.

 

אז המקסימום שאני נוסע ברגיל הוא 140 על כביש 90, והפניה במהירות הכי מטורפת תהיה 140. כשלקחתי פניות כאלה, הרגשתי שהרכב יציב בצורה מדהימה.

 

עכשיו תעשה את המתמטיקה של רדיוס הסיבוב והשפיעה שלו ותסביר לי איזה רכב לא יהיה יציב בפניה כזו.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, למה לא?

 

אני דיברתי על פניות במהירות של מקסימום 140 קמ"ש, רומן קוגן אמר שעם משפחתית אני יכול להשיג עוד 30. אז הנה סוד כמוס: 70 אחוז מהנסיעות שלי הם בעיר, מכיכר לכיכר ורמזור לרמזור, בבין עירוני גם אם תהיה לי אאודי a8 לא אקח איתה פניה ב170 קמ"ש. למה? ככה.

 

אז המקסימום שאני נוסע ברגיל הוא 140 על כביש 90, והפניה במהירות הכי מטורפת תהיה 140. כשלקחתי פניות כאלה, הרגשתי שהרכב יציב בצורה מדהימה.

 

עכשיו תסביר לי עוד פעם, מה ההבדל בין הקרוסאובר שלי ל"משפחתית" ולמה הוא לא טוב לי?

 

 

הוא טוב לך, אבל למה להחליף גרסאות כל שניה? אתה שלם עם הבחירה שלך? זרום אתה, רק אל תחרטט. אוטלנדר, לי לפחות, לא הרגיש יציב בצורה מדהימה בשום מהירות. הוא לא מסוכן, כמובן, אבל אין כאן שום יציבות מדהימה.

  • רעיון טוב! 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, קודם כל - לא מעניינת אותי ההשוואה לאחרים כי כרגע טוב לי. דבר שני, בהשוואה לדייהו נובירה ("משפחתית") שהיתה לי, הונדה frv, ועוד מגוון גדול של רכבים שנהגתי עליהם, בסגנון עממי ומטה, הרכב הרבה יותר יציב ונינוח. אני מדבר על עצמי בכסא הנהג. אבל אם ילד לא חגור ישב בשורה השניה מימין, הוא יעוף לצד שמאל או לעזאזל כלשהו. כנ"ל גם דברים בתא המטען.

 

המושגים שלי מאוד מצומצמים גם מבחינת מהירות נסיעה וגם מבחינת רקורד נסיעות על רכבי ספורט שנדבקים לכביש בפניות של 200 קמ"ש. הכל זה ענין יחסי. אבל הבעיה היא בכם ולא בי, כי אתם שוכחים שהקורא הממוצע דומה הרבה יותר לי מאשר לכם.

 

רומן, אם אתה שואל אותי למה להחליף לקודיאק? יש דברים שמפריעים לי כמו תדמית זולה למיצובישי, והרעש או ההרגשה של המנוע בשיוט רגוע. בזמן האחרון עושה לי כאב ראש. אני צריך לבדוק אם ככה זה גם בקודיאק. הקטע שעם רכב חדש קשה לבדוק דברים כאלה (דקויות שמפריעות רק לאנשים רגישים ומתוסבכים) כי כל החדשים שקטים וחמודים.

עריכה אחרונה על ידי outlander

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא שואל למה להחליף, כי פרט למחיר אין לאוטלנדר שום יתרון על הקודיאק. אני שואל למה אתה, שמראש יודע שעולם המושגים שלך מוגבל יחסית, עדיין נסחף להגזמות פרועות שבמקרה הטוב מעלות גיחוך. הרי אם אוטלנדר מרגיש לך יציב בטירוף, הקודיאק ירגיש לך כמו שהרגשתי בלמבו הורקאן, ויצאתי ממנה עם חתיכת הלם על הפנים. אם עפים לך דברים בפניה מהירה (140 זאת פניה מהירה) - אתה לא חלק מספיק עם ההגה.

 

אה, ואם יש לך ילד לא חגור, תחגור אותו. הוא לא אשם.

  • אהבתי 1

ZC6 | JB43 | 932

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אשם כשהוא מחליט פתאום להוריד את החגורה למרות כל האזהרות והבקשות.

  • רעיון גרוע 1

  

בתאריך 8.6.2023 בשעה 13:37, discoTD5 כתב:

כל פעם שיש לך דעה מוצקה על משהו, תרשום בדיוק את ההיפך. ככה תטעה פחות. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא אשם כשהוא מחליט פתאום להוריד את החגורה למרות כל האזהרות והבקשות.

 

ברור שהוא אשם, טוב שהיית רחום וחנון והשארת את החלונות סגורים...

  • מצחיק 1

Now: Octavia 1.5T 2020 and 308SW 1.2T 2016

Past: Focus 06, Insight 11, Ibiza 09 + 1.2T, Impreza 14, C4 09, Corolla 17

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוצה לזרוק איזו מילה על ג'יפוזה ו/או על האנטי הדי גדול שיש למביני עניין בתחום הרכב מקרוסאוברים ("למה לשלם יותר בשביל רכב פחות טוב, במחיר של סופר מיני בתצורת קרוס אפשר לקבל משפחתית" וכו').

זו טענה כזו שממש חוזרת על עצמה פעם אחר פעם אחר פעם, וזה תמיד מסקרן בעיני לראות: מה, באמת, יש כזו אטימות בנוגע לשיקולים של נהגים עם צרכים/העדפות שונות?

 

נשים שניה את הפרמטר של פוזה-פקטור בצד (למרות שזה בהחלט פרמטר משמעותי עבור לא מעט לקוחות, ואני לא רואה פסול בכך - כאילו חסרים רכבים שדורשים פרמיה על פוזה/מיתוג/עיצוב) -

לגובה של הקרוסים יש יתרון רציני בכל הנוגע לתחושת בטחון על הכביש לנהגים מסוימים, ולגישה לתוך הרכב עבור אנשים עם בעיות גב ו/או משקל.

זה נשמע לי ממש הגיוני, שלא לומר מתבקש, לשלם על כך פרמיה... אז איך זה שכ"כ הרבה רבים וטובים מוצאים בכך פסול? האם יש איזה קילר ארגומנט שמבטל את כל הנ"ל או שזה סתם hating?

 

אני באופן אישי לא מתחבר במיוחד לסגמנט הזה, אבל כשאני חושב על רכב לאשתי אני פונה קודם כל לקרוסים, אחרי שבנסיעה שהיא עשתה על ניסאן קשקאי ציינה שהיא הרגישה הרבה יותר בטוחה ונינוחה ברכב גבוה (והיא הגיעה אליו מפוזיציה חזקה של 'אנטי', ממש לא רצתה לנהוג בו). כשאני חושב על רכב עבורי אני דווקא פונה למינימום גובה... X:

אם נשים בצד את מרכיב הפוזה כולם יקנו ברלינגו.

ובצדק, אחלה פרייבט. גובה ונוחות של קרוסאובר עם שימושיות מטורפת.

 

Sent from my MI 5 using Tapatalk

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חן, קודם כל - לא מעניינת אותי ההשוואה לאחרים כי כרגע טוב לי. דבר שני, בהשוואה לדייהו נובירה ("משפחתית") שהיתה לי, הונדה frv, ועוד מגוון גדול של רכבים שנהגתי עליהם, בסגנון עממי ומטה, הרכב הרבה יותר יציב ונינוח. אני מדבר על עצמי בכסא הנהג.

 

רגע, אז מה אתה מגדיר כ"יציבות"? האם זה משהו מדיד או סתם תחושה ערטילאית אשר תפיסתה עשויה להיות מוטה על ידי אלף ואחת דברים?

 

המושגים שלי מאוד מצומצמים גם מבחינת מהירות נסיעה וגם מבחינת רקורד נסיעות על רכבי ספורט שנדבקים לכביש בפניות של 200 קמ"ש. הכל זה ענין יחסי. אבל הבעיה היא בכם ולא בי, כי אתם שוכחים שהקורא הממוצע דומה הרבה יותר לי מאשר לכם.

 

כן, אבל יציבות הרכב (במובן ההנדסי שלה) היא מרכיב בבטיחותו, כי כל נהג יכול להידחק לתמרון התחמקות וכשזה קורה הוא רוצה רכב כמה שיותר יציב.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2508 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.
×
×
  • תוכן חדש...