Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום חצי שנה ו40K ק"מ - סיאט לאון FR 1.4TSI


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3310 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

מאז היותי קטין מחוצ'קן, חיבבתי את תוצרת VAG.

כבן לאבא שמרן חובב טויוטה בפרט, יצרן הרכבים הטוב בעולם (לדעתו), ויפניות בכלל, התרשמתי מאוד לראות איכויות אחרות בפולקסוואגן טוראן שנקנתה כרכב משפחה.

פתאום פלסטיקים רכים, משטחי אלומיניום, תא נוסעים שקט ונוח ותגובת מנוע-גיר מעולים (כמובן ביחס לרכבים אחרים בזמנו בבעלותנו) שבו את ליבי ומאז חלמתי על וואגית, לכל הפחות גולף. חלומות קטנים מייצרים הנאות גדולות :wink:

אחרי השחרור מהצבא חיפשתי לעצמי וואגית בתנאים הבאים:

1. לא DSG. לא הייתי מוכן לקחת את הסיכון שאחתום קבע במוסכי צ'מפיון. זאת בידיעה שאם אין DSG6, אין DSG בכלל, שכן הDSG6 בטוראן החזיק 120000 ק"מ על קלאצ'ים מקוריים עד שנמכרה ללא כל תקלה.

2. מנוע 1.4TSI או 1.8TSI מהסדרות החדשות שנחשבות לאמינות יותר. מחלות של הTSI הראשונות ידועות וקיימות בשפע.

3. תמורה למחיר.

 

גולף נפסלה. למרות איכויות מגרות מאוד מבחינתי בתא הנוסעים, DSG לא בא בחשבון והאבזור מועט.

שקודה משעממת מאוד, ואאודי.. Well, אני בכל זאת חייל משוחרר.

 

אז חבר המליץ על לאון 1.4TSI, וכך היה.

בהתחלה סגרתי על לאון חדשה, שילמתי מקדמה, וברגע שיצאתי מהדלת קיבלתי סטירת הגיון מהמלאך השומר בראש, שאמר כנס ליד 2 וחפש מציאה.

לאונים כאלו נמכרות בשפע ביד 2 והביקוש, למען האמת, לא גבוה.

אז באותו יום של סגירת העסקה כבר נסעתי למרכז לראות לאון, 19000 ק"מ, מחייל משוחרר שמחפש להחליף את רכבו בדו גלגלי.

סחבק הגיע, ראה כי טוב, וסגר על מחיר של 30,000 ש"ח מתחת למחיר הקנייה מהחברה, בעבור אותו רכב בדיוק. טוב? טוב.

 

אז מאז, מעט קילומטרים וחודשים זרמו בכבישי ישראל, ולהלן הרשמים.

 

נתחיל באיכויות הרכבה ותא הנוסעים:

הרכב על פניו מעוצב על פי שפת העיצוב החדשה (יחסית) של סיאט, עם זיקה מוחלטת לשאר התוצרת הממוחזרת של וואג. אותה קונסולת מיזוג של הגולף, אותה מערכת מולטימדיה השולטת ברכב וקיימת בגולף, אותם פקדים בהגה. אותו הכל בעצם, בשינוי אדרת.

האדרת? איך לומר, לא מרשימה במבט ראשוני. הפלסטיקה רכה ואיכותית ברובה, במיוחד בחלק העליון של הדאשבורד, אך תא הנוסעים בכללותו נראה בסיסי למדי, שחור ופשטני. לא משרה תחושה "פרימיומית" (שוב, הכל יחסי) של הגולף המקורית.

ההרכבה טובה, אין רווחים בין חלקים, הכל מורכב בצורה מוצקה. עם זאת, ישנם רעשי רעידות מכיוון הדלתות. רעשים ניכרים, שמופיעים בווליום גבוה ובפיקים של באסים. לא יפה סיאט. למרות זאת, סלחתי, המערכת מעולה. רמקולים חזקים מאוד, כל טווחי התדרים מנוגנים בצורה מאוזנת להפליא כבר באקולייזר שטוח, באסים מפתיעים במיוחד לרמקולים מקוריים המותקנים בדלת, טוויטר משי עדין. בקיצור, לא הייתי צריך להתקין מערכת וזה בונוס גדול בשבילי.

המושבים של הלאון מעולים, עטופים בשילוב של עור ואלקנטרה ומרגישים עמידים במיוחד (בניגוד למרבית התוצרת המזרחית, בה המושבים הרכים נוטים לאבד מצורתם לאחר עשרות אלפי קילומטרים.), עם אופציה לכיוון התמיכה לגב התחתון, כיוון גובה וכיוון מרחק. המושבים קשיחים ומעט צרים, אנשים רחבים צריכים לבחון אותם לפני כן. התמיכה הצדית סבירה בהחלט, ולי אישית קל לנהוג ברכב למרחקים גדולים.

ההגה מתכוונן אנכית ולעומק, ולמרחק גדול, עוד בונוס גדול בשבילי.

 

אבזור:

מערכת בקרת אקלים מפוצלת, יציאות מיזוג לאחור, מושבי עור ואלקנטרה, הגה קטום בחלקו התחתון, גיר והגה מצופים עור, תפרים אדומים במושבים ובהגה, מערכת מולטימדיה 6.5", מחשב דרך, תאורת אווירה בדלתות ובמרכז תא הנוסעים, ג'אנטים 18" מקוריים, תאורת לד שלמה בכל הרכב, כולל תאורת דרך ראשית שהיא מערכת הלד של וואג, חיישני אור וגשם, לחץ אוויר בצמיגים, שליטה קולית במערכת ושליטה מההגה, בקרת שיוט וכו' וכו'.

חסרים מערכות בטיחות מתקדמות הנפוצות יותר ויותר בשנתיים האחרונות, והאמת ששמח על כך. קשה לי עם המערכות האלו, מעדיף את השליטה המלאה שלי.

 

מנוע-גיר:

מנוע מוגדש 1.4 בגרסתו המשופצרת עם 125 כ"ס, ו20.4 קג"מ החל מ1400 סל"ד נמוכים. עוד לפני הקניה ידעתי שאשים תוכנת ניהול מנוע.

שלושה ימים נסעתי בלי תוכנה וישר נסעתי לצרוב.

המנוע בצורתו המקורית נחמד מאוד. לינארי מאוד, עדין, אבל חזק כבר מסל"ד נמוך. הרעש שלו לא מאוד נעים בסל"ד גבוה.

היצרן מצהיר על 8.9 שניות מ0-100.

תוכנה שינתה את הביצועים מקצה לקצה. תפוקת הכוח כבר לא כלכך לינארית, והכוח מגיע בצורה גסה יותר. בסביבות 2000 סל"ד המנוע מושך חזק הרבה יותר וממהר מאוד לעבר הקו האדום, על אף הילוכים ארוכים במיוחד (110 קמ"ש על הילוך שני...)

משיכה עוצמתית מאוד, ומפתיע לאנשים לשמוע כי זה 1400 סמ"ק סך הכל.

במהירות גבוהה גודלו של המנוע מוסגר, קשה לו יותר בטווחים הגבוהים של הספידומטר לפתח תאוצות (מעל 130 קמ"ש).

יצרן התוכנה מצהיר על שיפור ל160 כ"ס ו25.5 קג"מ, כלומר שיפור של 35 כ"ס ו5 קג"מ. המון.

בזמנו השוויתי תאוצה מול חבר עם TYPE R שנת 2008, 201 כ"ס, שמוצהרת על כ6.5 שניות מ0-100.

עד ל110 קמ"ש הוא לא הצליח להתרחק ממני, ועד 40 קמ"ש אפילו הייתי המוביל, אך מעל 110 קמ"ש התחלתי לראות את הטוסיק החלליתי. צפוי והגיוני.

הגיר הידני כבר מההתחלה הרגיש לי חלק מאוד, חמאתי, וקליל. אהבתי את זה מאוד. מהלכים טיפה ארוכים, דוושת קלאץ' עם מהלך ארוך למדי, ותחושה קפיצית לא חלקה כלכך שמבאסת לי את הרגל.

 

איכות נסיעה ונוחות:

לפני הלאון הייתה לי I35 2011, יד 00. אחד הדברים שגרמו לי להעיף אותה היו המתלים שלה.

בניגוד לI35, הלאון מרסנת מפגעים בכבישים, והכי חשוב לא רוקדת עליהם. בזמנו פתחתי שרשור התייעצות על בעיה ביונדאי, שהישבן שלה קופץ ימינה ושמאלה, לעתים סנטימטרים, בנסיעה מנהלתית על כביש עם בורות. זה היה חמור, וחשוב מכך, מפגע בטיחותי. שיפרתי את זה עם הרכבת בולמים אחוריים מחו"ל של KYB, אך זה לא נפתר לחלוטין וכאמור, ביי יונדאי.

אז הריסון בלאון טוב, היא לא זזה מ"מ מציר הנסיעה הישר גם על בורות.

היא קשיחה למדי, ככל הנראה בעיקר בגלל החתך הנמוך (40). לא משככת בקלות מפגעים בעיר, מרגישים את איכות הסלילה מצוין.

לעתים עלולה להתרסק בבורות כמו אלו שנפערו אחרי עונת הגשמים האחרונה. חוויה לא כיפית.

בידוד הרעשים לא רע. אין רעשי רוח כלל וכלל עד 120 קמ"ש. רעשי הכביש והצמיגים לא משמעותיים, וסבילים בהחלט. המנוע כמעט ולא נשמע בתא הנוסעים, מלבד בסל"ד גבוה.

 

 

התנהגות:

זו לא קופרה. ברור כן?

זו משפחתית עם איבזור בניחוח ספורטיבי. צמיגים רחבים עם חתך נמוך מסייעים למתלים משפחתיים בטבעם להעניק חוויה משפחתית פלפלית. אפשר לתקוף פניות, הרכב מרגיש קליל וזוויות הגלגול לא חדות. נטייה גדולה מאוד לתת היגוי בכניסות מהירות לפניות לא נותנות להגזים. פה ושם אפשר לגרום לרכב להכנס להיגוי יתר, אפילו עם ESP דלוק, אבל זו לא חוויה שהרכב נועד לה.

סה"כ, קומפקטית עם פלפל. אין הפתעות.

 

צריכת דלק:

או. אני אוהב את זה :roll:

אני נהג מאוד חסכוני. מאוד. אנשים מתפלאים איך אני מסוגל לגרום לרכבים להיות כלכך חסכוניים, אבל אני בהחלט יכול לחדש לאנשים שאני יכול לנהוג ברכב שלהם ולהשיג צריכת דלק שבחיים לא האמינו שיכלו להגיע אליה. אז כן, צריכת דלק זה קודם כל ולפני הכל הניהוג.

בין עירוני - 22 ק"מ לליטר, עירוני 16 ק"מ לליטר, בממוצע אני משיג כ-17.5 ק"מ לליטר.

במשאבה, לא במחשב דרך.

זאת כמובן אחרי התוכנה במנוע, לא הספקתי לבדוק צריכת דלק לפניה.

אנשים לרוב לא מאמינים, אבל תאמינו, אפשר להשיג צריכת דלק דומה לנתוני יצרן.

 

אמינות:

מרגע קבלת הרכב היו 2 תקלות.

א. התאורה בפנים הרכב (תאורת תא הנוסעים) הבהבה מעצמה למרות שהייתה כבויה. סדרה תקולה שיצאה מהמפעל וידועה. פאנל תאורה עליון קדמי הוחלף באחריות.

ב. חיישן למבדה שהלך ב35K. שלושה ימים אחרי טיפול תקופתי, נדלקה מנורת CHECK ENGINE. החיישן הוחלף באחריות.

 

תקלות אלו אגב תוקנו באחריות למרות תוכנת ניהול מנוע צרובה, ובלי שאלות עליה.

 

סה"כ, מרוצה מאוד. הרכב כלכך חסכוני בנסיעה רגועה, ומצד שני מספק הרבה פלפל כשרוצים.

יש לו את החסרונות שלו. הוא לא מרווח במיוחד, לא מגהץ כבישים ואיכות ההרכבה לא אחידה, אך כחבילה מדובר ברכב מצוין

 

IMG_20170511_115716.jpg20160929_105108.jpg20161013_142355.jpg

עריכה אחרונה על ידי AlonBar

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

הבחירה ביד שניה בהחלט הגיונית. נראה רכב מעולה, במיוחד שאין את סכנת הגיר DSG. צריכת הדלק מדהימה. האם זה בנהיגה בסיגנון סבתא ?

אתה יכול לתת טיפים לנהיגה חסכונית?

תתחדש וסע בדרכים טובות.

פורסם

מאיר בד"כ לא מדובר בנסיעת סבתא, אלא פשוט נהיגה חכמה (אבל כמובן שאם תרביץ 150 לא תקבל צריכת דלק כזו).

כאחד שהוציא צריכת דלק דומה עם 208GTI אני מזדהה לחלוטין עם פות"ש ("לא יכול להיות!", "יש לך טעות בבדיקה!" וכד')

פורסם

לא נראה לי שפותח השרשור יחדש משהו לגבי חיסכון בדלק.

בגדול , אם אתה לא מאיץ כמו במסלול מרוצים , נוסע במהירות חוקית ולא על 140 , שומר מרחק כמו שצריך כדי להמנע מבלימות ותאוצות אז עשית את שלך.

בנוסף , שלא כמו אשתי שמשום מה אוהבת ללחוץ 20 מטר לפני הצומת רק כדי לבלום ב 5 מטר האחרונים , אם תרים את הרגל מהגז במקום להאיץ כשאתה נכנס לצומת או לפניה (במהירות סבירה , כן ?) ותגלוש לצומת תוך כדי שהרכב מאט לבד זה גם יתרום לפחות 10% לחיסכון בדלק.

מדי פעם במקום לנסוע רגוע אני מסגל סגנון לא חסכוני כמו רוב הנהגים, ואז משווה את התוצאה במחשב רכב באותו מסלול נסיעה ומגלה פער של 15-20 אחוז לרעה.

Casper כתב: "היום יום שני בשבוע. זהו יום הרביעי במספרו שלא נגעתי באוטו.ורק מהמחשבה הזאת עולה אצלי לחץ דם.נראה לי שאלך להחליף ריחן." :roflmao: 30.1.2006 פורום VAG

פורסם

צריך להרים טלפון לטויוטה, יונדאי וכאלו, אפשר להפסיק לייצר טכנולוגית הנעה היברידית, הנה יש כאן נהיגה שאפילו אינה רגועה במיוחד ( תוכן הפוסט הפותח דווקא רומז על חיבה לנסיעות ביצועים ), סתם נכונה, וכל המורכבות, המשקל העודף, סיפורי הקרינה הנכונים או לא, כולם יכולים לצאת לפנסיה מוקדמת.

פורסם (נערך)

רכב מרשים עם נתונים טובים , מצוין לצעירים !

אחלה סיקור

עריכה אחרונה על ידי young97

- Hyundai Getz 2007 1.6 -

פורסם

תודה רבה על השיתוף.

 

מה המחיר של רכב שכזה מיד שנייה? כמה שילמת בעצם אם יורשה לי לשאול :) ?

:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם

רכב מדהים, אחרי שנה וחצי איתו אני באמת מבסוט על הכל חוץ מהשירות של צ'מפיון בנושא הרעשים בדלתות.

יום יבוא ויהיה פה יבואן מקביל שיתייחס כמו בן אדם ללקוחות שלו.

עד אז סובלים בשקט.

קידודים לרכבי VAG בחינם ולכולם!

http://www.obd.co.il

:x-mas:

פורסם

תודה על הסקירה. הלאון בגרסת ה-FR נראית מעולה לטעמי.

כאיש משפחה זו הייתה הבחירה שלי אם הייתה גרסה כזו בעלת 5 דלתות.

לצערי בסופו של דבר הלכנו על הלאון 1.2 אוטומטית כאשר הצריכה איתה היא 1:16-17 משולב.

אם הצלחת להגיע לצריכה כזו ב-1.4 משופרת - זה לא פחות ממדהים.

פורסם

עלות הביטוח:

לא זול. 7.5 מקיף + חובה. עם זאת מצאתי סוכן שמוכן לתת מקיף +חובה ב6.2.

מזכיר שאני נהג צעיר, אך ללא עבר ביטוחי.

 

צריכת הדלק כאמור לא מושגת בתנאי סבתא. לא צריך לעקוף אותי מהשוליים, אך כוללת כאמור נהיגה חכמה. האצות שקולות, שמירה מקסימלית על מהירות קיימת, ושיוט

ללא גז כל זמן שרק אפשר.

 

LeonSC - את הרעידות בדלתות השתקתי לחלוטין באופן עצמאי. פשוט לבודד את הפלסטיקה עם ספוג אקוסטי.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם
תודה על הסקירה. הלאון בגרסת ה-FR נראית מעולה לטעמי.

כאיש משפחה זו הייתה הבחירה שלי אם הייתה גרסה כזו בעלת 5 דלתות.

לצערי בסופו של דבר הלכנו על הלאון 1.2 אוטומטית כאשר הצריכה איתה היא 1:16-17 משולב.

אם הצלחת להגיע לצריכה כזו ב-1.4 משופרת - זה לא פחות ממדהים.

השיפור לא גורם לצריכת דלק גבוהה יותר, זה תלוי בנהג. אם תלחץ כמובן שהצריכת דלק תהיה פחות טובה מאשר אם היית לוחץ בלי השיפור, אבל אם אתה גם ככה לא לוחץ הרבה, זה לא משנה יותר מדי.

פורסם
תודה רבה על השיתוף.

 

מה המחיר של רכב שכזה מיד שנייה? כמה שילמת בעצם אם יורשה לי לשאול :) ?

היום אין לי מושג.

בזמנו מחירון היה 102, משוקלל 110.

אני קניתי אותו ב97K.

לא כי ככה השוק עובד, אלא כי ידענו להפעיל מנופים.

הרכב עלה על הכביש בנוב' 15.

מצ'מפ קיבלתי הצעת מחיר סגורה, עבור אותו רכב באותו צבע (לבן מטאלי) עבור 127 אלף.

המדריך המלא לכניסה לעולם הדיטיילינג

HU: Pioneer AVH2750BT | Midbass: Morel Virtus MW6 | Tweeters: Morel MT230 | Amp: Sundown SAX100.4 | SW: DLS Nordica 12" | SoundDeadener: Stinger Roadkill

פורסם

אחלה סקירה!

 

נראה שפוטנציאל השיפור של המנוע הזה (125 כ"ס) הוא מעולה, כי ניתן להביא אותו ב-STAGE1 לכ- 160 כ"ס.

במצב כזה מבחינת ביצועים, הוא ממש דומה ל- 1.4 עם 150 כ"ס.

 

בדור הקודם של המנוע (CAX) עם 122 כ"ס, ה-STAGE1 מביא אותו לכ-140 כ"ס.

ומניסיון, STAGE1 עם המנוע הזה פחות מורגש ולא כל כך משתלם לדעתי.


×
×
  • תוכן חדש...