Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מכונית אוטונומית


casper8
שימו לב! השרשור הזה בן 2597 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

זה פשוט לא נכון.

ואני אומר את זה בתור מהנדס שעובד באחת החברות המובילות בתחום.

 

לא יודע איפה אתה עובד, אבל כבר יש תקנים לתקשורת מהירה ואמינה בין כלי רכב (V2V), גם בארה"ב וגם באירופה ויש לפחות חברה אחת בארץ (ועוד הרבה בעולם) שכבר יש לה טכנולוגיה כזו. הטכנולוגיה מאפשרת לרכב לדבר לא רק עם כל הרכבים בסביבתו, אלא גם עם תשתיות בכביש כגון רמזורים וגם עם הולכי רגל, אפניים וכד' (V2X).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 94
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

בינתיים בשנה הבאה קאדילק ישווקו בקרת שיוט חכמה שמאפשרת להיות בלי ידיים על ההגה על כביש מהיר ללא הגבלה של מספר שניות. אם כי מחייבת להסתכל על הכביש, המכונית תעקוב אחרי המבט של הנהג ואם הוא נרדם או עסוק זמן ממושך בדברים אחרים כמו עיתון או סמארטפון - תתריע לו שיחזיר את המבט אל הכביש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דרך אגב - לגבי הסרטון - לא צויין כי יהיה גם עיכוב מה ביציאה לדרך - אם בגלל מנגנון זיהוי האצה (בדומה למנגנון זיהוי בלימה, אם כי ללא רכיב פנסי הבלימה - אם קיים) שיעכב במשהו, ואם בשל ההשהיה בתקשורת, שקיימת, גם אם היא קצרה בתנאים תקינים, אבל עלולה להתארך אם התקשורת סובלת משיבושים, שאינם נדירים.

 

הסרטון לא נועד להכנס לעומקם של דברים כמובן, ומתוקף היותו סרטון אינפורמטיבי ולא מסמך דרישות מפורט, הוא מייצג הדגמה ותו לא. כמובן שיהיה עיכוב קטן ביציאה לדרך (בהנחה ואין תקשורת), אבל זה באמת כל כך מזערי שאין טעם לדבר על זה. דמיין מצב בו הרכב השני ברמזור בודק את המרחק בינו לבין הרכב שלפניו כל עשירית שנייה (ושוב, אפשר גם בהרבה פחות). ב-0.00 שניות המרחק הוא 2 מטרים, וב-0.10 שניות המרחק הוא 2.05 מטרים. תוסיף זמן תגובה קצרצר של הרכב השני ותראה שההפרש ביציאה מהמקום הוא עשיריות בודדות (לעומת שניות עם נהג אנושי). אם יש 10 מכוניות שעומדות ברמזור, המכוניות העשירית מתחילה בתנועה בין 1 ל-2 שניות אחרי המכונית הראשונה, לעומת בערך 10-20 שניות אצל נהג אנושי. כלומר - פי 10 יותר מהר. לא עשיתי חישוב אבל זה בגדול אומר שאם הרמזור הוא 20 שניות, עם מכוניות "אנושיות" אין כמעט סיכוי שהמכונית העשירית תעבור, בעוד אצל מכוניות אוטונומיות גם המכונית ה-20 תעבור בלי בעיה. ושוב, אלה מספרים שמרניים.

 

וכן, הטכנולוגיה מספיק מדויקת שכמה סנטימטרים הבדל במרחק יזוהו בקלות יחסית. קרא למשל כאן (אם כי זה לא מצוין במפורש).

 

 

אז גם הרכב האוטונומי לא באמת יכול לנסוע פגוש לפגוש בבטחה.

 

כמו שאמרתי, אין צורך שיסע פגוש לפגוש - זה רק יגרום לנוסעים האנושיים לחרדה. אבל הוא בהחלט יכול לנסוע ברווחים קטנים יותר מאשר נהג אנושי יכול, בבטחה מספקת. בכל מקרה, הבעיה היא לא המרחק בין המכוניות אלא זמן התגובה שלהן - וכאן היתרון של הרכב האוטונומי הוא אדיר. הוא מגיב הרבה הרבה יותר מהר לדברים שקורים, וכך למשל אם צוואר הבקבוק היה בצומת - אז הוא ייעלם מהר יותר, ואם צוואר הבקבוק היה על הכביש המהיר כי איזה גאון האט ל-50, אז הנחש (זה מהסרטון) יהיה קצר הרבה יותר.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רוני - הסבירות ששיירת כלי רכב אוטונומיים תנוע יותר מהר משיירה של כלי רכב נהוגי אדם גבוהה מאד. אבל עדיין מדובר בזמני תגוב גדולים מאפס. לגבי בטיחות - שוב, סבירותגבוהה שתשתפר, אבל צריך להוכיח. קודם במודלים ממוחשבים, אחר כך במסלולי ניסוי ובסופו של דבר בסטטיסטיקות מהעולם האמיתי, כולל תאונות הנגרמות בגלל אינטראקציה בין נהגים אנושיים לבין נהגים רווטיים. וכפי שכתבתי לפני עמוד או שניים - עד שלא נראה את ההוכחה בשטח צריך להיות סקפטי. וההוכחה בשטח לא תתהיה מיידית משתי סיבות - האחת היא הזמן שיארך עד צבירתמסה קריטית של כלי רכב אוטונומיים ושל מידע על מעורבותם בתאונות והשניה היא עקומת ההתקדמות של הטכנולוגיה ועקומת הלמידה של הנהגים.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הטענה שלי היא שזמני התגובה מהירים בסדרי גודל (בדוגמא שציינתי זה סדר גודל אחד - פי עשר, אבל בפועל אפשר להגיע גם ליותר כמובן). ההבדל תהומי.

 

בטיחות - נכון שסטטיסטית צריך להוכיח ואין שום בעיה עם סקפטיות כיום. נצטרך לחכות עוד כמה שנים בשביל לקבל מספרים טובים.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2597 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...