Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3486 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברות וחברים.

 

ברשותי רכב יונדאי אקסנט שנת 2006 (נפח מנוע 1.5 ליטר). קניתי את הרכב לפני 5 שנים

ועדיין לא עשיתי לו טיפול. מצד שני, הרכב נסע בחמש שנים אלו רק 15,000 ק"מ.

 

ממוסך יונדאי קיבלתי הצעת-מחיר של 2,050 ש"ח לטיפול הכולל:

-החלפת פילטר שמן

-החלפת פילטר אויר

-החלפת פלאגים

-החלפת שמן מנוע

-החלפת רצועת-טיימינג.

 

חבר המתמצא בנושאים אלו אמר לי שאם מחליפים רצועת-תזמון, מומלץ להחליף גם את משאבת-המים.

מכונאי פרטי הציע לי את הטיפול הנ"ל כולל משאבת-מים ומותחן ב- 1500 ש"ח. לדבריו, העלות העיקרית

היא החלפת רצועת-התזמון, שכן אם לא מבצעים את העבודה במדויק, אז "הלך המנוע". אבל אולי דווקא

בגלל זה עדיף מוסך מורשה יונדאי - אם המנוע יתקלקל, הם יכולים להחליף אותו.

 

האם המחירים שהוצעו לי סבירים? האם כדאי להוסיף עוד משהו לטיפול (כדוגמת נוזל בלמים)?

האם יש טעם להתעקש דווקא על "מוסך יונדאי", או שיש מוסכים מומלצים אחרים? (אני מתגורר בקריות).

 

אודה להתייחסותכם!

פורסם

אין צורך במורשה.

5 שנים עם אותו השמן זה מטורף.

תוסיף גם נוזל בלמים, משאבת מים ואם קיים אז גם פילטר מזגן.

בכל מוסך יש אחריות על עבודה וחלקים אז אם חס וחלילה יהיה נזק במנוע כתצואה מעבודת טיימינג לא נכונה אז אתה מכוסה.

חבל שאתה גר רחוק כי באזור המרכז יש את אסף מהכנופייה שהיה חוסך לך המון בעלויות.

פורסם

במיקרה זה הטיימינג בריכבך נחשב יחסית פשוט מאוד ולא מצריך כלים מיוחדים, אך עם זאת חייב לעבוד נכון ולבצע את הסימונים בצורה מדוייקת ביותר בנוסף לסימוני היצרן וזאת מניסיון של לא מעט טיימינגים שיצא ויוצא לי לעשות באקסנטים. אתה תלך למי שאתה חושב שאתה יכול לסמוך עליו. מבחינת כיסוי ואחריות אם אדם פרטי מציע לך ואומר לך אין אחריות אז מראש תשלול כי כניראה מדובר באדם שלא בטוח ב 100 בעצמו. מי שבטוח בעצמו ויודע את העבודה חד וחלק ייקח את האחריות בכל דבר ועניין הקשור לטיפול שייעשה.

לגבי העניין של ה 5 שנים שלא בוצע טיפול יש צורך לבדוק שלא הצטברו מישקעי בוצה משמן שכבר מזמן עשה את שלו ובמידה וכן אז לבצע ניקוי הכולל פירוק של מיכסה השסתומים, הפסנתר ואגן השמן ופשוט להציף אותם במסיר שומנים קשה.

אם הרכב לפי בדיקות שלך צורך שמן אז תשקול גם החלפת גומיות שסתומים על הדרך אם כבר מיכסה השסתומים והפסנתר בחוץ. יש לך קצת השקעה אבל האקסנט לחלוטין שווה את ההשקעה הזו כי את התמורה אתה כבר תקבל ממנה בהרבה הנאה וחיסכון תחזוקתי.

פורסם

תודה למגיבים.

 

אכן, הזנחתי ולא בצדק את הרכב. אולי בגלל שהוא אף פעם לא התקלקל -:)

 

וכמה צריך לעלות טיפול כזה, כולל רצועת טיימינג, משאבת מים, ואותו ניקוי מדובר?

השתכנעתי לא ללכת לאדם פרטי, אלא רק למוסך עם רשיון, שנותן אחריות (לאו דוקא

מוסך יונדאי). אבל לא עניתם לי מה המחיר המתאים לטיפול.

 

אגב, אני לא מכיר את "הכנופיה" ואת אסף, אבל אם זה מישהו שאתם ממליצים

והמחיר הוא טוב, אולי אשקול נסיעה למרכז.

 

אך כאמור, מה המחיר?

פורסם

האמת שאני לא ממש יודע. אני לא בודק אף-פעם בעצמי בגלל מגבלה פיזית. כשאני ממלא דלק אני

מבקש בדיקה של מים, שמן, ושמן-גיר. בד"כ אומרים לי שלא חסר, אבל אני יודע שבדיקה נכונה

היא כשהמנוע קר. אם הייתי צריך לנחש, הייתי משער שצריכת השמן תקינה.

פורסם

מצטער לשמוע על המיגבלה. בכל מיקרה אם תוכל כן להיעזר במישהו שכן יוכל לבדוק לך נוזלים ושמנים על מנוע קר זה יהיה מצוין כי בהתאם לממצאים תדע אם נחוצים עוד דברים שתצטרך להכניס כחלק מיישור הקו שאתה מתכנן.

פורסם

חשוב להבהיר,שלאחר שנת נסיעה,גם בנסועה נמוכה יש להקפיד על החלפת שמן ומסנן שמן במינימום.

אי הקפדה על טיפולים בזמן-השמן מתחמצן- בעיות בוצה- בעיות במנוע.

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

×
×
  • תוכן חדש...