Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביקור בארץ הצבר - גרסת הדיזל


אורי מ.
שימו לב! השרשור הזה בן 2980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לא יודע אם מדובר באותם מנוע ותה"ל, אבל בקקטוס דיזל ששכרתי בקיץ האחרון בדנמרק היה מאוד לא נוח לנסוע במהירויות החשובות 60 ו-80 קמ"ש, הן היו בין השלישי לרביעי ובין הרביעי לחמישי ולא הסתדרו עם אף אחד מהשלובים.

 

אני לא הרגשתי בעיה עם בורות בין ההילוכים או מצב שאותו אתה מתאר.

לא רק זה, מכיוון שלמנוע לא חסר כח הרגשתי שבכל מהירות, כמעט, אין בעיה להתעצל ולהשאר בהילוך גבוה גם כשמאטים ולא מורגשת בעיה כלשהי.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 36
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

יש לך נוזל נוסף שצריך למלא ברכב, ועוד מערכת שדורשת אחזקה שוטפת. לדעתי זאת סיבה מספקת לפסול את הרכב.

השאלה האם ידועות לך אלטרנטיבות טובות יותר מתוסף הזה? נכון להיום בדיזל אין אלטרנטיבות טובות יותר. התוסף הזה זה דבר מעולה, זה מקטין את זיהום האויר ומקטין את הצורך לעשות רגנרציה מאוד אלימה לפילטר DPF ברכבים שעובדים ללא תוסף הזה ועומדים בתקנות זיהום אויר מודרניות (ולמרות זאת בכל זאת רמת זיהום של רכבים האלו גדולה יותר מאשר ברכבים המצויידים בSCR). שימוש בתוסף, זה אומר שהאפשר להפחית את אחוז הEGR (כלומר מיחזור גז פליטה עם כל הפיח שנשרף שוב במנוע). בתקן אירו 6 למיטב זכרוני זה משהו כמו 30% (זה המון!).

 

אני חושב שמערכת SCR היא לא סיבה לפסול את הרכב, אלא יותר סיבה להעדיף רת הרכב על פני רכבים דומים שאין להם מערכת כזאת. אין מנוס ובסוף בכל רכבי הדיזל תיהיה מערכת הזאת. בשימוש עירוני זה יתרון משמעותי.

עריכה אחרונה על ידי tzvipper

כיצד לחסוך דלק? להאיץ לאט, לצבור תנופה לקראת עליות, לחזות מהלכים של נהגים אחרים בכביש, לא לעבור על המהירות המותרת, להמנע מגז-ברקס אלא לגלוש כמה שיותר ולהתאים נסיעה לתנאים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה תמוהה משהו. למה לא לשים את התוסף?

 

זו לא שאלה תמוהה בכלל. כולנו מבקשים חיסכון באחזקה - הן בצד הכספי והן באחריות ובכאב הראש הכרוך בכך. ובכלל, תסלחו לי על הדעות הקדומות והעממיות, אך מי בכלל רוצה להתעסק עם עוד מערכת מורכבת ובלתי מוכרת ובנוסף, רחמנא ליצלן - של מכונית צרפתית? כך שהעניין החדש יחסית של התוסף אוראה הוא בהחלט רלוונטי. ואגב, כמה עולה להוסיף את התוסף במרכז שירות/לבד?

עריכה אחרונה על ידי thebaron

הכלכלה הישראלית אלצה אותי לעלות לארבעה גלגלים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדיון הוא לא האם עדיפה מכונית עם מערכת אוריאה או לא (שלעניות דעתי גם הוא מיותר) אלא על השאלה האם למלא את התוסף בהנתן שהמערכת כבר קיימת במכונית ולכן זאת שאלה תמוהה. היא תמוהה בדיוק כמו השאלה האם להוסיף גז למזגן כשצריך כי גם זאת מערכת שיש מאחוריה עלויות אחזקה ומי רוצה להתעסק עם עוד מערכת שעלולה להתקלקל.

 

לעניין המילוי העצמי. במוסך אמרו לי שזה תהליך שלוקח כשעה והוא לא סתם שפיכה של נוזל לתוך מיכל כמו מילוי שמן וכד', מעבר לזה אין לי מידע.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

/////

בכל מקרה, המילוי הוא הליך מורכב, כך הבנתי מאנשי השירות במוסך. לא משהו שעושים בכמה דקות. יותר בכיוון של שעה עבודה.

 

 

לא נראה מורכב, ובטח לא שעה!

SOLD  Manual Black Seat IBIZA 2012

Manual Toyota Corolla 2010 <----------

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטער, אין לי בחניה ליפט וגם לא מחשב להתחברות לרכב לאיפוס המונה בסוף התהליך.

 

אולי זה לא מאוד מורכב אבל זה גם לא כמו להוסיף שמן/נוזל קירור וכד'.

לא כל רכב צריך להיות שיא הריגוש, אבל שיהיה משהו. מנוע. אם לא מנוע, עיצוב. אם לא עיצוב, נוחות. אם לא נוחות, לפחות שהגיר יהיה ידני.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב, אז בשביל לפתור את הסאגה , החלטתי לצלם לכם את העמודים הרלוונטים מתוך ספר הרכב של פיג'ו 208( מניח שההליך בקקטוס דומה עד זהה):

 

uploadfromtaptalk1458257885301.jpg

 

uploadfromtaptalk1458257909955.jpg

 

uploadfromtaptalk1458257936227.jpg

 

omar87 , אני מניח שבסרטון שצירפת מדובר במערכת אפטר מרקט , ולא במשהו שהרכב יצא עימו מהמפעל , ולכן הגישה למיכל בעייתית יותר.

עריכה אחרונה על ידי zivk

citroen c3 picasso 1.6 hdi mt

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

להבנתי יש כאן ערבוביה של שני דברים שונים.

 

בסרטון לעיל מתוארת הוספת תוסף ניקוי לפילטר DPF ולא אוריאה. מסתבר (tzvipper אנא תקן אם אני טועה) ש-PSA משתמשים בשיטה הזו יותר מעשור, ומדובר בטכנולוגיה בלעדית ל-PSA אשר מונעת את הצורך ברגנרציה "אלימה" של הפילטר. שאר היצרניות משתמשות בשיטה הסטנדרטית. לא מדובר כאן ב-SCR אלא ניקוי פילטר חלקיקים בלבד, ללא הפחתת תחמוצות חנקן.

 

לעומת זאת, טכנולוגיית BlueHDi מטפלת גם בחלקיקים (ע"י DPF), וגם בהפחתת תחמוצות חנקן (SCR) באמצעות נוזל AdBlue (אוריאה). עדיין לא ברור לי כיצד מתבצע ניקוי הפילטר, האם למעשה PSA חזרו לשיטה הרגנרציה הקונבנציונלית, או שה- AdBlue למעשה משמש גם למטרה זו.

 

http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/content/diesel-particulate-filter-psa-peugeot-citroen-blue-hdi-new-exhaust-line

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהחלונות האחוריים לא יורדים? נדמה לי שראיתי עכשיו קקטוס עם חלונות אחורים שרק נפתחים כמה סמ על ציר כזה כמו במכוניות של פעם?

מחפש קבריו לא יקרה שתנייד 2+2.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יכול להיות שהחלונות האחוריים לא יורדים? נדמה לי שראיתי עכשיו קקטוס עם חלונות אחורים שרק נפתחים כמה סמ על ציר כזה כמו במכוניות של פעם?

אכן, החלונות האחוריים לא נפתחים סטאנדרטית אלא כמו במכוניות 3 דלתות (קליפס שמאפשר פתיחה של חרך).

Subaru BRZ 2.4 | Toyota Avensis 2.0 | Citroen C4 SX Automatic 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלונות האחוריים נפתחים כמו בפרינץ 4 - סדק צר בצידם האחורי, ציר בחלקם הקדמי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עם ילדים צעירים זה דווקא יכול להיות חיובי מבחינת בטיחות - לא יוציאו ידיים דרך החלון. ממילא 99% מאתנו נוהגים במכוניות ממוזגות.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2980 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...