Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3881 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

בתקציב הזה בלתי אפשרי להגיע לרמה מספקת, אם תכפיל אותו אולי יש על מה לדבר.

כדי ליצור משהו ברמה אתה קודם כל צריך ידע, הציוד הוא גורם חשוב אבל עם ידע תוכל להפיק תמונות טובות גם בלעדיו ולגלות יצירתיות עם שימוש בעזרים לא קונבנציונאליים.

 

יש הרבה מאוד ערוצים בYT שמציגים תוכן איכותי ומכסים את רוב התחומים:

B&H, JaredPolin, TonyNorthrup, Matt Granger

 

וכמו שכבר רשמו כאן, סטאפ אולטימטיבי לפורטרט זה עדשת 85mm וצמצם פתוח ככל האפשר, אפשר להסתפק גם ב50mm על קרופ.

 

הנה כמה עדשות שיספקו לך את התמורה הטובה ביותר בטווח מחיר הזה

יד שנייה בסיכוי נמוך Canon 100mm f2 על חיישן FF.

או ניקון\קנון 50mm f1.4 על חיישן קרופ תקבל אורך מוקד של 75mm~ וF-STOP של 2

 

תוסיף עוד כמה מאות בודדות על עזרי תאורה בסיסיים או שתהיה יצירתי מאוד :lol:

 

אגב, סדרת הentry level של ניקון פשוט מצויינת עם חיישנים מתקדמים ועשירים כמו D5300 שתוכל להשיג יד שנייה במחיר סביר מאוד.

עריכה אחרונה על ידי Barney

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

  • תגובות 47
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
ברור שמקבל את דעתכם, אין ספק שלדעת לצלם עדיף מציוד, אני מתכוון גם ללמוד קצת זה ברור.

מן הסתם לא הולך לפתוח סטודיו, אלא יותר על בסיס מה שרשמת, לצלם תמונות כמה שיותר איכותיות כמובן, ולהעלות לפייסבוק, להראות אלבומים ללקוחות פוטנציאלים. דברים כאלה.

 

 

יש הבדל גדול מאוד בין תמונות שתעלה לפייסבוק לבין אלבומים מודפסים.

איכות הצילום הרבה יותר קריטית באלבום, ואז גם נכנס עניין האיכות של ההדפסה והעיבוד המתאים להדפסה איכותית.

 

אני חוזר על ההמלצה, לצורך הצגה של האיפור באופן לא חובבני, בטח ובטח באלבום מודפס, קח איש מקצוע.

 

לשאר, קח הדרכה ספיציפית לצרכים שלך (אפשר גם ללמוד לבד, אבל... זה לוקח יותר זמן).

 

לעניין הציוד, העדשה אכן יותר קריטית מהמצלמה. בהרבה.

 

נ.ב. לדעת איך לצלם זה 90% ממה שצריך. הציוד הוא משני.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם (נערך)

מסכים עם עניין ההשקעה בעדשה. הוצאתי פורטרטים נהדרים מניקון D200 (אחלה מצלמה, אבל פחות או יותר דינוזאור) ועדשת 60mm 2.8 מאקרו (לפני שהיא התרסקה, נתקעה על F/3.0 ועם מנוע פוקוס שפיתח אישיות של עובד נמל). אין לי תמונות לשתף כרגע.

בכל מקרה, תאורה אפשר לאלתר מאמצעים ביתיים. נכון, לא תהיה שליטה על גוון האור, והשליטה בעוצמה תהיה גסה מאוד, אבל לצרכים נראה לי שזה יספיק ועם קצת יצירתיות אפשר לפצות על העניין בעריכה.

עריכה אחרונה על ידי audiR8

I see now that the circumstances of one's birth are irrelevant; it is what you do with the gift of life that determines who you are

Mewtwo -

פורסם

אכן הצלם הוא הפקטור הגדול , מזכיר לי את

 

ניתן ללמוד המון מהערוץ הזה, ויש הרבה השוואות של ציוד ומצלמות.

 

ולגבי האייפון :

 

 

מה לגבי המצלמות של Sony RX100 I\II\III ?

פורסם

אני אחזור על מה שאמרו ואגיד שאתה מחפש צלם יותר מאשר מצלמה.

אבל אוסיף ואומר שעם קצת התנסות, מדריכים ביוטיוב, קריאה, הבנה טובה של תפעול המצלמה ועין טובה - אין סיבה שלא תוכלו להוציא תמונות סבירות++ בעצמכם, וכמובן ברמה גבוהה בהרבה מאשר עם סמארטפון.

אם הצילום נעשה כל פעם באותו מקום אתה אפילו במצב יותר טוב, כי אז אין לך הבדלים של תאורה בין צילום לצילום. מקסימום אתה מביא צלם מקצועי שיעמיד לך גוף תאורה אחד/שניים, יראה לך איפה למקם את המצלמה ומשם את הפיין טיונינג תעשו בעצמכם.

 

לגבי הציוד, קנון באמת זולים יותר, בעיקר העדשות. ויתנו תוצאה מצויינת.

אני חושב שהייתי מעדיף דגם מעט ישן יותר אך ברמה גבוהה יותר מה1200D (למשל 650D) אבל אולי זו טעות - צריך לבדוק.

ומבחינת עדשה, יש לקנון 85 מ"מ עם צמצם 1.8 שהיא גם מצויינת וגם זולה (1000 ש"ח ליד שניה, 1400 לחדשה).

וזה אורך המוקד הכי מתאים לצילום כמו שאתה מחפש.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

ולגבי האייפון :

מה לגבי המצלמות של Sony RX100 I\II\III ?

 

עם כל הכבוד ליכולת להוציא תמונות יפות מסלולרי:

 

1. זה עובד הרבה פחות טוב כשהתאורה לא אידיאלית.

2. היכולת לתקן בדיעבד פחותה בהרבה

3. אורך המוקד לא מתאים בכלל.

 

לגבי קומקפטית עם חיישן גדול (RX100), זה רעיון, אבל לא יותר זול מ-DSLR בסיסית עם עדשה טובה.

דרך אגב, יש גם עדשות זום צמצם 2.8 של טמרון/סיגמא שהן טובות לעין ערוך מעדשות הקיט, ועדיין זולות למדי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

עופר, העדשות האלו (אם אתה מדבר על עדשות זום אני מניח שאתה מתכוון ל17-50 2.8) נותנות אורך מוקד שלא מאוד מתאים לפורטייט פנים צפוף, מה גם שהאיכות שלהן נמוכה בהרבה מהקנון 85 1.8 (או 50 1.8) אם כי לא רעה לכשלעצמן.

וכשהמחיר הוא כמעט אותו מחיר, אני חושב שעדיפה עדשת פריים שמיועדת בדיוק לשימוש המרכזי (אם לא היחיד) של פותח השרשור, מאשר עדשה נחותה ממנה אך וורסטילית.

 

 

 

עריכה:

אולי שמישהו יפתור כבר את זה ש 8+) נותן סמיילי כל הזמן?

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

75 מ"מ על קרופ זה בסדר לפורטרטים.

הבעיה עם עדשת פריים היא שהשימושיות שלה מצומצם, והם צריכים כל מיני צילומים, בתקציב צפוף.

מכיוון שהרב מיועד לפייסבוק, יתרון האיכות של הפריים לא משמעותי.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אוקי, קראתי הרבה, גם את התגובות פה, השכלתי גם הרבה.

העלתי את התקציב שלי מעט, כרגע אני מחפש את הקנון 600D/650D/700D, מישהו יודע מה עדיף מבניהם? כי ה700 בתיאוריה היא מעל 650, אבל יש ביקורות שאומרות שה650 עדיפה עליה.

 

תודה על המידע.

פורסם

עופר, 75 על קרופ זה באמת בסדר לפורטרטים, אבל (אלא אם טעיתי בעדשה שאתה ממליץ עליה) העדשות האלו הן 50 ממ על קרופ כלומר 75 על פול פריים. וזה מחייב אותו להיות קרוב מעדי "לשטח" את התמונה ולשמור על פרופורציות נכונות.

ואני לא חושב שהוא צריך שימושיות גבוהה על חשבון איכות. השימוש הוא מאוד מסויים.

לגבי המצלמות, לא יהיה לך הבדל של שמים וארץ ביניהן. כולן באותה רמה בגדול, למעט פער הדורות (משמעותי, כן?אבל לא פסיכי).

את ה600 הייתח מוריד מהרשימה. היא ישנה.

לך על מי שנכנס לך בתקציב. אני לא מכיר את הביקורות, אבל אם ברמת ה650 עדיפה אז זה יותר פשוט.

תרשום בגוגל

Canon 650d vs 700d.

יש איזה אתר snap משהו.

אל תתייחס לציונים שלהם, אבל כדי להשוות בקלות את הפרמטרים של המצלמות הוא מאוד נוח.

אם אתה רוצה ביקורת יותר עמוקה כנס לdpreview.com.

מה חתימה? תתפשטי!

פורסם

אם כבר הכנסת את המצלמות הללו כשיקול, אני אבלבל אותך ואוסיף לך את הניקון D5200.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם

אויי הרגת אותי עכשיו, עוד שיקול לאוסף ;)

 

תגידו, מישהו מכיר או יודע אם כדאי לקנות בקנדה? גיליתי שבת דודה טסה לקנדה עוד שבועיים, השאלה אם המחירים שם טובים מפה.

חיפשתי קצת אבל לא מצאתי חנויות שאפשר להזמין מהן, ואז לראות מחירים

פורסם

אם היא טסה עוד שבועיים יש סיכוי שהיא תיפול על המבצעים של הבלאק פריידי.

תשקול לבצע משלוח מB&H, לעיתים יש שם מבצעים מדהימים בבלאק פריידי, אני לפני שנתיים תפסתי אחלה דיל על מירורלס של ניקון. (יצא לי 600₪ פחות מהארץ כולל אחריות)

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם (נערך)
אויי הרגת אותי עכשיו, עוד שיקול לאוסף ;)

 

מבלי להכנס לוויכוח קנון ניקון, נכון להיום החיישנים של ניקון מתקדמים יותר, ולכן, מבחינתי אין כאן שיקול.

 

אני משתמש בD5300 וD800 ואני מוצא את עצמי מצלם יותר עם הD5300 (למעט צילומי נופים) היא קלה וקטנה כמו מירורלס מרגישה ממש טוב, והכי חשוב - החיישן עשיר בצורה ממש מפתיעה.

 

קח מבחן מספרים (למרות שאני ממש נגד מבחנים כאלה אבל זה יעזור לך להשוות תכונות 1 מול 1)

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-700D-vs-Nikon-D5300

עריכה אחרונה על ידי Barney
לינק שגוי

חבר טוב נמדד בכמה השקעה הוא מנער את הרגליים לפני שהוא נכנס לך לאוטו.

פורסם

יש את DXOMARK להשוואות של איכות חיישן, למרות שיש כאלו שיגידו שהם לטובת ניקון.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR


×
×
  • תוכן חדש...