Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3923 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

מעניין מאוד ישראל, מחכה בסבלנות להמשך הסקירה.

מצרף תמונה של גיר של AC 16/90 שעשיתי לה ריבילד לפני ארבע שנים.

המכונית הייתה מצוידת בין היתר במנוע שישה הצילינדרים שציינת.

השגת מיסבים במידות האימפיריאליות לקחה זמן, והם עלו כמה מאות ליש"ט ממה שאני זוכר.

 

מעניין העיצוב של אותיות ה-AC שתמיד מזכיר לי את עיצובי המלל מתקופת הפסיכדליה של שנות השישים - הרבה אחרי התקופה בה עוצב הסמל של החברה.

DSCF3351.jpg

DSCF3404.jpg

פורסם
פורסם

שלום ישראל,

מחכה להמשך.

לגבי החידות מצאתי רק חידה אחת. אין לי ממש מושג איזהו האוטו בסוף העמוד. לדגמי ריילי מסוימים יש SWAGE דומה במרכז הכנף הקדמית אך האוטו לא נראה כמו ממש כמו ריילי. אולי זו איזו ספיישל?

בברכה

גדי

פורסם

תמיד תיאורך מפורטים ומדוייקים ובשפה עממית ונהירה. הייתי בביולי, ואת מה שלא רואים מכאן רואים שם

ישראל תודה - מצפה להמשך.

מצא משה

פורסם

הדמיון הרב בין מכוניות שיוצרו על ידי מתחרים בקובנטרי הניע אותי לבקר במוזיאון התחבורה שבעיר הזאת, ולנסות להבין את מקורו:

http://wp.me/pXLKy-2ve

והיו בביקור הזה הפתעות לא מעטות.

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

בלילה שבין ה-14 ל-15 בנובמבר 1940 הוריד חיל האויר הגרמני למעלה מ500 טון חנ"ם על מרכז קובנטרי (להשוואה, בכל מבצע צוק איתן הוריד החמס 8 טון חנ"ם על ישראל כולה). זה היה "הנצחון" הגדול ביותר של הגרמנים בלוחמה האלקטרונית בינה לבין בריטניה. איך זה קרה? (על מה זה עשה - בהמשך).

https://lulisml.wordpress.com/2015/09/28/%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%AA%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%99-%D7%92/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם
בלילה שבין ה-14 ל-15 בנובמבר 1940 הוריד חיל האויר הגרמני למעלה מ500 טון חנ"ם על מרכז קובנטרי (להשוואה, בכל מבצע צוק איתן הוריד החמס 8 טון חנ"ם על ישראל כולה). זה היה "הנצחון" הגדול ביותר של הגרמנים בלוחמה האלקטרונית בינה לבין בריטניה. איך זה קרה? (על מה זה עשה - בהמשך).

https://lulisml.wordpress.com/2015/09/28/%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%99%D7%AA%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%AA%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%99-%D7%92/

 

יש אומרים שהמידע על ההפצצה פוענח על ידי צוות פיצוח האניגמה אולם צרציל העדיף לא לפנות את העיר מחשש שיתגלה כי הבריטים מסוגלים לפצח אותה.

מייסד מועדון החמש - בעל מרצדס 170v ליומן השיפוץ

פורסם

השמועה הזאת היא אחד מאותם שקרים שדבקו בצ'רצ'יל ולא יעזבו אותו כנראה לעולם, כמו האמא הערביה של פרס והמניות שלו בתדיראן. בשנת 1974 פרסם אותה אחד הקצינים שהשתתפו בפרויקט "אולטרה"; הוא טען שימים אחדים לפני הפצצת קובנטרי פוצח מברק גרמני המפרט את תוכנית ההתקפה וצ'רצ'יל ידע עליו ומחשש להסגרת מקורות לא עשה דבר בעניין.

אבל בשנת 1995 הוסרה הסודיות, כחוק, מעל המברקים שפוענחו - ולא נמצא ביניהם שום מברק כנ"ל. יותר מכן - מה בדיוק יכל צ'רצ'יל לעשות? פרט לשיבוש אמצעי הניווט הגרמניים - שום דבר. את זאת ניסו האנגלים לעשות ובאותו לילה הנסיון כשל.

פרטים נוספים תמצא כאן: https://en.wikipedia.org/wiki/Coventry_Blitz

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

הראדאר פותח בהמשך, ועדיין לא היה קיים בשנת 40. זה סיפור מרתק בפני עצמו (ממציא המגנטרון היה האנגלי אוליפנט שהועבר ב 40 עם מעבדתו לבוסטון להמשך הפיתוח. פרויקט ה"רדיאיישן לבורטורי" השתווה בגודלו ל"פרויקט מנהטן" ותרומתו לניצחון היתה אולי גדולה יותר. מדענים דגולים וטכנאים מוכשרים עבדו בו יחד - הפרויקט הצריך מכניקה עדינה לא פחות מפתרון משוואות דיפרנציאליות. חברות כגון רייתאון ווריאן זינקו ממנו). בינתיים התפרסם החלק האחרון:

https://lulisml.wordpress.com/2015/09/29/%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%AA%D7%94-%D7%95%D7%A9%D7%A7%D7%99%D7%A2%D7%AA%D7%94-%D7%A9%D7%9C-%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A0%D7%98%D7%A8%D7%99-%D7%93/

ברזלים מעופפים שעושים בום, רובר חוזר מהמתים:

http://lulisml.wordpress.com/

פורסם

אמת אמרת שח"א בלבד אינו יכול להכריע מלחמה אלה כוחות קרקעיים הכובשים שטחים, מאידך גיסא, ח,א יכול להזיק רבות בפגיעה בתשתיות לאומיות ולהפריע למהלך התקין של הפעילות במשק שנתון במלחמה.

הזכרת את המעבר של המפעלים לאתרים מוסתרים תת - קרקעיים שהוכנו מראש להמשך פעילות של מוקדי תעשייה חשובים שחייבים לפעול גם בעת מלחמה - גם האנגלים וגם הגרמנים נקטו בשיטה זו, גם ויטקונג פעל כך,דרך אגב, גם שכנינו נקטו בדרך זו ("שמורות טבע - חיזבאלה, מנהרות כאלו ואחרות - חאמס) כך שזו דרך ידועה ומוכרת ונקווה שגם אצלנו לא רק מדברים אלה נוקטים במעשים.

לגבי הראדר - זכור לי איזו שהיא פשיטה של האנגלים לחוף כלשהו, על מנת לחטוף מגנטרון מאמצעי לחימה גרמני שהיה בפיתוח - האם גם אגדה זו אינה נכונה ?

הכתבות יפות מאד ממצות ומעניינות, לראשונה נחשפתי לשיטת ציון מטרות כפי שהגרמנים יישמו באנגליה, כנווט לשעבר זכורה לי שיטת הניווט השמיימי עם הסקסנט, ספרי האלמנק, יותר פשוט היה לנווט על בסיס משואות שהתחנות במרחב הים התיכון שידרו ועל פי 3 אלומות למצוא את נקודת הציון למיקומך. העמידה בכיפה וצפייה בכוכבים הייתה סוגייה קשה לביצוע ומשכה היה ארוך.

מצא משה

×
×
  • תוכן חדש...