Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 4015 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אהלן,

 

רציתי לשתף בעיה שיש לי עם אחת חברות הליסינג בשש השנים האחרונות.

כמו רבים אחרים ברשותי רכב חברה, אך לא רכב שנועד לצרכי החברה והיא משלמת עליו, אלא אני מוותר על סכום נכבד בכל חודש על מנת לקבלו (בסופו של דבר זה משתלם רק בשל העובדה שיש ברכב דלקן שהעבודה משלמת עליו) - נהג יחיד.

 

על פי החוזה, כאשר הרכב נכנס לתיקון\טיפול אצל חברת הליסינג, אני אמור לקבל רכב באותה "דרגה" או באותה "קטגוריה" כמו הרכב שלי.

 

מה שקורה בפועל הוא שאני מקבל כרכב חלופי רכבי השכרה שאלוהים יודע מה עבר עליהם, ושכל אדם שפוי וצלול יכול להבין שלא משנה מה ההגדרה של חברת הליסינג "לאותה רמה\קטגוריה", זה לא באמת אותה רמה - זה פשוט ביזיון.

 

יכול להיות שאנשים יגידו פה שאני "מתבכיין" ושאני אגיד תודה בכלל שמביאים לי רכב חלופי ושעושים את הטיפולים בשבילי, אך מה שרבים פה שוכחים זאת העובדה שאני משלם ממיטב כספי כל חודש כדי לקבל את השירות הזה, ולכן אני חושב שחברת הליסינג צריכה לעמוד בהבטחותיה.

 

אבהיר את עצמי בדוגמא:

 

הרכב שלי - מזדה 6 פרימיום פלוס עם כל התוספות - מחיר 196,000 ש"ח ואחרי כל התוספות 204,000 ש"ח עלייה לכביש יוני 2014.

 

במשך השנה בה הרכב היה על הכביש קיבלתי כרכבים חלופיים את הרכבים הבאים:

 

טויוטה קורולה שנת 2011, 115,000 ק"מ.

מזדה 3 שנת 2012, 87,000 ק"מ.

מזדה 6 שנת 2011, 130,000 ק"מ.

פורד פוקוס 2010, 118,000 ק"מ.

 

כמובן שכל הרכבים הנ"ל היו ברמת הגימור הבסיסית והזולה ביותר והיו במצב גרוע מאוד - כמו שהיית מצפה שיהיה מצבו של רכב השכרה עם קילומטראז' כזה גבוה, ולעיתים אפילו היוו סכנה בטיחותית.

 

חשוב להדגיש שבכל פעם ופעם ביקשתי שירשמו בזימון שאני דורש לכבד את החוזה ולקבל רכב באותה רמה באמת, התקשרתי יום לפני הטיפול לוודא, אך תמיד בסופו של דבר מגיע אליי "מה שבא להם" (או יותר נכון מה שהכי משלם להם).

 

היום היה טיפול נוסף, וכחצי שעה לפני קבלת הרכב הבטיחו לי בטלפון שהפעם מגיע רכב ברמה אחת יותר גבוהה מהרכב שלי, אך לא יודעים איזה רכב.

הסכמתי, ובאמת חשבתי לעצמי שאולי הפעם הכל יתנהל כשורה. הנהג שהביא את הרכב היה נחמד מאוד ואדיב (כמו כל הנהגים בחברה האמת - הלוואי שגם המנהלים היו ככה), והתפאר בכך שהפעם הביאו לי רכב בדרגה גבוהה משלי.

מה הרכב שהסתתר מאחורי הדלת? אני משער שאתם מבינים את הכיוון - מדובר במזדה 5 שנת 2012 עם 60,000 ק"מ ללא כל תוספת - אפילו בלוטוט' לחבר את הפלאפון אין.

איך רכב שנמכר ב-2012 ב-163,000 ש"ח אמור להיות שווה ערך לרכב שצעיר ממנו בשנתיים בשווי 200,000 ש"ח.

 

אוסיף ואומר שבפעמים שהחלטתי בכל זאת להתעקש ולא לקבל את הרכב שהגיע לידיי, דחו לי את הטיפולים בחודשים והבטיחו הבטחות שווא עם תירוצים בסגנון של "אם לא נעשה את הטיפול עכשיו הרכב יהיה מושבת (בגלל קילומטראז') - אז או שתיקח או שלא יהיה לך רכב".

 

בסופו של דבר אני פונה אליכם לא רק כדי לפרוק (שזה גם חלק לא קטן מהמניע שלי לכתיבת הפוסט הזה), אלא כדי לשאול אתכם: האם נתקלתם בתופעה שכזו? מה הייתם עושים במקומי?

 

תודה מראש.

 

נ.ב. עניינה אותי מאוד ההגדרה של רכב "באותה רמה", ולכן בדקתי את הנושא לעומק.

חברת הליסינג מחלקת את הרכבים ע"פ רמות (שלא קשורות לרמת הגימור, כלומר - גם אם רכב הבסיס עולה 100K והגרסא המאובזרת ביותר של הרכב עולה 250K, הם ייחשבו "באותה רמה").

בנוסף לכך, נראה שהם מחלקים את הרכבים לרמות ע"פ נפח המנוע של גרסת הבסיס, ואילו שנת הרכב לא משנה כהוא זה.

מאידך ובפשטות, מזדה 6 ברמה הגימור הגבוהה ביותר עם מונע 2,500 סמ"ק שנת 2014 "שווה ערך" גם ל-מזדה 6 2008 ברמת הגימור הבסיסית עם מנוע 2,000 סמ"ק, לפחות ע"פ הגדרתם.

 

כמובן שחשוב לציין שאף פעם עניין "הדרגות" לא פעם לטובתי כלקוח, ונראה שתמיד קיבלתי את הרכב "הכי מעפן" שיכלו לתת לי בגבולות ההגדרה המעוררת כעס שלהם.

עריכה אחרונה על ידי Blacko
פורסם

הגדרה הגיונית ל"אותה דרגה" צריכה להיות לדעתי רכב אוטומטי באותה קטגוריית גודל.

 

רמת גימור לא רלוונטית.

שנתון לא רלוונטי.

ק"מ לא ממש רלוונטי.

 

כלומר מזדה6 שקיבלת - בהחלט עונה לדרישה.

 

לעומת זאת לטעון שמזדה3 היא "באותה דרגה" כמו מזדה6 זה מגוחך. זה לא רכב באותו גודל או באותה קטגוריה.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לא יודע, בשנה שהייתה לנו (לאשתי) קורולה מהליסינג היא נלקחה פעם לטיפול בבוקר והוחזרה לפני שהיא סיימה את העבודה. פעם נוספת לטסט בדיוק באותו אופן. פעם שלישית היא נכנסה לטיפול בשל נורת אזהרה כללית (אין לי מושג מה סידרו ברכב), הטיפול לקח מס' ימים ועל כן קיבלנו במקומה רכב מקביל לחלוטין (מאזדה3 די חדשה ונקיה להפליא ואפילו משנת מודל מתקדמת יותר).

 

כנראה שלא כל חברות הליסינג נבראו שוות.

 

אם מדובר "ברכב חברה" אתה יכול לשטוח טענותיך בפני איש הקשר בחברה שלך עם חברת הליסינג.

בנוסף, אם הרכב שלך עושה בעיות ובכל פעם אתה גם מקבל רכב חלופי שלא לפי החוזה - אתה בהחלט יכול לדרוש לבטל אותו בטרם עת בלי תשלום קנס. תעבור לרכב קצת פחות מפואר, תבקש החזר הוצאות במקום הדלקן וכנראה בסוף השנה ישארו לך כמה אלפים אקסטרא בעו"ש ועוד כמה אלפים בקרנות הפנסיה וההשתלמות.

פורסם

לדעתי חברות ליסינג לא באמת מעונינות לתת מענה לאנשים כמוך (וכמוני) שרוצים משהו איכותי. יתכן שעדיף לך לרכוש רכב פרטי, פשוט כי עסקת הליסינג לא מספקת לך את המוצר שאתה רוצה.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם
לא כ"כ קשור לתלונה שלך, אבל למה הרכב היה 5 פעמים במוסך בשנה אחת?

רכב מליסינג, הם לא מטפלים בו כמו שצריך, ולכן אני שולח אותו הרבה עד שהם מועילים בטובם באמת לתקן תקלות.

פעמיים מתוך זה היה בגלל מערכת השמע של Bose שמשום מה הגיע עם מגבר לא מקורי, ולכן לא תפקדה כראוי.

 

הגדרה הגיונית ל"אותה דרגה" צריכה להיות לדעתי רכב אוטומטי באותה קטגוריית גודל.

 

רמת גימור לא רלוונטית.

שנתון לא רלוונטי.

ק"מ לא ממש רלוונטי.

 

כלומר מזדה6 שקיבלת - בהחלט עונה לדרישה.

 

לעומת זאת לטעון שמזדה3 היא "באותה דרגה" כמו מזדה6 זה מגוחך. זה לא רכב באותו גודל או באותה קטגוריה.

אם המונח היה "דרגה" לכל אורך החוזה - יכול להיות שאתה צודק, אבל הם הרבה פעמים משתמשים במונח באותה "רמה". האם מדובר ברכב באותה "רמה"? לדעתי לא, גם Infinity q50s היא בגודל דומה למזדה 6. האם מזדה 6 יכולה להיות תחליף לרכב הנ"ל? לדעתי לא..

 

לא יודע, בשנה שהייתה לנו (לאשתי) קורולה מהליסינג היא נלקחה פעם לטיפול בבוקר והוחזרה לפני שהיא סיימה את העבודה. פעם נוספת לטסט בדיוק באותו אופן. פעם שלישית היא נכנסה לטיפול בשל נורת אזהרה כללית (אין לי מושג מה סידרו ברכב), הטיפול לקח מס' ימים ועל כן קיבלנו במקומה רכב מקביל לחלוטין (מאזדה3 די חדשה ונקיה להפליא ואפילו משנת מודל מתקדמת יותר).

 

כנראה שלא כל חברות הליסינג נבראו שוות.

 

אם מדובר "ברכב חברה" אתה יכול לשטוח טענותיך בפני איש הקשר בחברה שלך עם חברת הליסינג.

בנוסף, אם הרכב שלך עושה בעיות ובכל פעם אתה גם מקבל רכב חלופי שלא לפי החוזה - אתה בהחלט יכול לדרוש לבטל אותו בטרם עת בלי תשלום קנס. תעבור לרכב קצת פחות מפואר, תבקש החזר הוצאות במקום הדלקן וכנראה בסוף השנה ישארו לך כמה אלפים אקסטרא בעו"ש ועוד כמה אלפים בקרנות הפנסיה וההשתלמות.

יש משהו בדבריך, אך מחישובים שעשיתי לא משתלם לי לקחת רכב פחות מפנק מכיוון שהחברה מגלמת חלק גדול מהמס בעצמה מה שהופך את ההפרש לקטן ביותר - חוץ מזה אני חובב מכוניות סה"כ (:

נשמע שלך יש חוויה נעימה בהרבה משלי עם חברת הליסינג שלך, ככה שאני משער שלא מדובר באותה החברה.

 

לדעתי חברות ליסינג לא באמת מעונינות לתת מענה לאנשים כמוך (וכמוני) שרוצים משהו איכותי. יתכן שעדיף לך לרכוש רכב פרטי, פשוט כי עסקת הליסינג לא מספקת לך את המוצר שאתה רוצה.

יש משהו בדבריך, אבל מעניין אותי אם בחו"ל זה גם הולך ככה - או שזה מתאים רק לארץ ישראל בה "שיטת מצליח" היא השיטה הנפוצה ביותר.

×
×
  • תוכן חדש...