Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ראשון לצעיר,תקציב עד 65 אלף


andybrami
שימו לב! השרשור הזה בן 3390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני כרגע חשבתי על הונדה סייויק האצ'בק החדשה שנת 2010\2011

 

מה אתם אומרים?

יש עוד הצעות?

 

אני בעיקרון לא אכפת לי מחיסכון בדלק כי אני לא הולך לנסוע עם הרכב הרבה אז הפרט הזה לא חשוב לי

חשוב לי שיהיה לי נוח, שהנהיגה תיהיה נוחה

שיהיה מאובזר ויפה

שיראה טוב מבחוץ כמובן

ושלא יראה מוסך חוץ מטיפולים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה לא חדש במחיר הזה או רכב יותר מודרני? בחריגה קלה יש את הפיאסטה שהיא מכונית נוחה מאוד, מאובזרת לא רע ונראית בסדר,

יש גם את הקליאו שנראית יפה לדעת רוב הצעירים וגם היא מאובזרת היטב.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - ציינת רק כמה דרישות מהרכב (יופי, אבזור, אמינות). וכמובן המונח הנזיל מאד - רכב לצעיר.

ציינת תקציב לרכישת הרכב. האם יש בידך תקציב נוסף ליישור קו לאחר הרכישה? תקציב לאחזקה שוטפת כולל ביטוח, רישוי, דלק, טיפולים וכו' (ככלל אצבע - 2000 ש"ח לחודש, כולל ירידת ערך). אולי אפילו איזה דו"ח מפעם לפעם :twisted:

בכל פעם בה אני נתקל בשרשור בנושא "רכב ראשון לצעיר" אני שואל את עצמי כמה שאלות:

1. האם אותו "צעיר" מודע לעלויות השוטפות של החזקת רכב?

2. האם אותו "צעיר" מודע לצורך לחסוך כסף לצרכים עתידיים, כאשר העתיד המדובר אינו כל כך רחו - שנים בודדות?

3. האם יש לאותו "צעיר"חלופות סבירות, כגון שימוש ברכב ההורים ובתח"צ?

כמובן שאני לא מדבר על אותו "צעיר" שאבא-אמא קונים להם קאמארו כתמנה לחר קבלת הרשיון הנכסף (אחד כזה למד בכתה עם אחד מהבנים שלי). אני מדבר על ה"צעיר" ממעמד ביניים פלוס-מינוס, שאצלו עלות החזקת הרכב עלולה לבוא במקום הוצאות חשובות יותר (או חסכון לקראתן) - הקמת משפחה, הקמת עסק, לימודים וכו'.

בכל מקרה - דור הוא בן דורך. הבחור מבין את דרך החשיבה של בני ה-20, אבל הגישה שלו יותר מעשית - ממליץ על רכב שישרת אותך ככלי תחבורה, ללא ככלי לעשית רושם על הבנות (תאמין לי, הן ישמחו לנסוע בקקמייקה אם יקבלו ממך את היחס הנכון).

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף לדברי ספריאל, רכב בן 4-5 יכלול הוצאות בדמות יישור קו, צמיגים ומצבר אם אלו לא הוחלפו, צמיגים טובים ומצבר יגיעו בקלות ל2000₪, ועכשיו חורף ועם הצמיגים אסור לשחק (גם בקיץ לא, אבל בחורף עוד יותר), ומצבר אם צריך להחליף כי אתה לא רוצה למצוא את עצמך בא להניע בבוקר ולא מצליח להניע כי המצבר חלש, בחורף גם העניין הזה בעייתי יותר.

 

עוד לא דיברתי על זה שהטיפולים במורשה של הונדה יקרים, על זה שאם תצטרך להחליף קלאץ' בגיר הרובוטי זה יגמר בנזק של כמה אלפי שקלים, על זה שהביטוח גם לא זול.

 

אגב הסיביק הצ'באק היא רובוטית בעלת קלאץ' אחד. הגיר הזה לא נחשב נעים לנסיעה ולנהיגה. האם ניסית לנהוג עליה?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - ציינת רק כמה דרישות מהרכב (יופי, אבזור, אמינות). וכמובן המונח הנזיל מאד - רכב לצעיר.

ציינת תקציב לרכישת הרכב. האם יש בידך תקציב נוסף ליישור קו לאחר הרכישה? תקציב לאחזקה שוטפת כולל ביטוח, רישוי, דלק, טיפולים וכו' (ככלל אצבע - 2000 ש"ח לחודש, כולל ירידת ערך). אולי אפילו איזה דו"ח מפעם לפעם :twisted:

בכל פעם בה אני נתקל בשרשור בנושא "רכב ראשון לצעיר" אני שואל את עצמי כמה שאלות:

1. האם אותו "צעיר" מודע לעלויות השוטפות של החזקת רכב?

2. האם אותו "צעיר" מודע לצורך לחסוך כסף לצרכים עתידיים, כאשר העתיד המדובר אינו כל כך רחו - שנים בודדות?

3. האם יש לאותו "צעיר"חלופות סבירות, כגון שימוש ברכב ההורים ובתח"צ?

כמובן שאני לא מדבר על אותו "צעיר" שאבא-אמא קונים להם קאמארו כתמנה לחר קבלת הרשיון הנכסף (אחד כזה למד בכתה עם אחד מהבנים שלי). אני מדבר על ה"צעיר" ממעמד ביניים פלוס-מינוס, שאצלו עלות החזקת הרכב עלולה לבוא במקום הוצאות חשובות יותר (או חסכון לקראתן) - הקמת משפחה, הקמת עסק, לימודים וכו'.

בכל מקרה - דור הוא בן דורך. הבחור מבין את דרך החשיבה של בני ה-20, אבל הגישה שלו יותר מעשית - ממליץ על רכב שישרת אותך ככלי תחבורה, ללא ככלי לעשית רושם על הבנות (תאמין לי, הן ישמחו לנסוע בקקמייקה אם יקבלו ממך את היחס הנכון).

 

התגובה הכי חכמה שראיתי פה, קודם כל תודה שהגבת,

דבר שני אני כן מודע לדלק, ותמיד יכול לקרות דברים בלתי צפויים

אין לי תחלופות אחרות לאבא ואמא שלי יש רק אוטו אחד והוא אף פעם לא פנוי

הרכב ישמש אותי מדי פעם לסידורים שיש לי בבוקר, או אם אני רוצה לנסוע בסופ"ש מחוץ לעיר, חוץ מזה הוא לא ישמש אותי לנסוע לעבודה

ועכשיו אני ישמח אם תציע לי רכבים חוץ מהמכונית שאמרתי.

 

 

מצטרף לדברי ספריאל, רכב בן 4-5 יכלול הוצאות בדמות יישור קו, צמיגים ומצבר אם אלו לא הוחלפו, צמיגים טובים ומצבר יגיעו בקלות ל2000₪, ועכשיו חורף ועם הצמיגים אסור לשחק (גם בקיץ לא, אבל בחורף עוד יותר), ומצבר אם צריך להחליף כי אתה לא רוצה למצוא את עצמך בא להניע בבוקר ולא מצליח להניע כי המצבר חלש, בחורף גם העניין הזה בעייתי יותר.

 

עוד לא דיברתי על זה שהטיפולים במורשה של הונדה יקרים, על זה שאם תצטרך להחליף קלאץ' בגיר הרובוטי זה יגמר בנזק של כמה אלפי שקלים, על זה שהביטוח גם לא זול.

 

אגב הסיביק הצ'באק היא רובוטית בעלת קלאץ' אחד. הגיר הזה לא נחשב נעים לנסיעה ולנהיגה. האם ניסית לנהוג עליה?

 

לא נהגתי עליה, אבל כל ביקורת שראיתי החל מיד 2 ועד מבחני דרכים מבארץ ועד האתרים שיש בחו"ל הבנתי שהיא מכונית ממש אמינה ואף אחד לא נתקל בבעיות איתה, ואת האמת שאני שואל פה לגבי המכונית רק בגלל שאולי פה מישהו נסע עליה או שהיה לו אותה ורוצה לתת חוות דעת אישית, אבל מהאנשים באינטרנט המכונית מאוד אמינה והיא לא רואה מוסך

 

למה לא חדש במחיר הזה או רכב יותר מודרני? בחריגה קלה יש את הפיאסטה שהיא מכונית נוחה מאוד, מאובזרת לא רע ונראית בסדר,

יש גם את הקליאו שנראית יפה לדעת רוב הצעירים וגם היא מאובזרת היטב.

 

חריגה אני לא יכול לחרוג אם כבר אני חרגתי במחיר שאמרתי, ואני אפילו מנסה לרדת למחיר של 60..

ולא רוצה צרפתיות בידני הם טובות שמעתי אבל עם האוטומט עושים בעיות

 

אני אגב רוצה רק אוטומט.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איני רוצה להכנס לדגמים ספציפיים, אבל הצרכים שאתה מתאר מכוונים דווקא לרכב קטן ולא למשפחתית כבדה ויקרה. רכב מיני או סופרמיני ימלאו את צרכיך במלואם ויהיה יותר זול לרכישה (או, באותו סכום, תוכל לרכוש רכב יותר חדש) וגם לתחזוקה: רישוי יותר זול, צרית דלק פחותה וכו'.

 

לגבי תיבת ההילוכים אני עם דור: אם אין לך הגבלה ברשיון או ביכולת הנהיגה ידני עדיף - יותר זול ברכישה, יותר פשוט וזול בתחזוקה, בשימוש נכון צורך פחות דלק, ישפר את כישורי הנהיגה שלך. גם אם נהגת באוטומט מספר שנים לאחר קבלת הרשיון ההתרגלות לידני תארך בין 1-5 ק"מ (מנסיון של בני הבכור שלאחר קבלת הרשיון נהג 6 שנים באוטומטיות, אבל בקיץ האחרון שכרתי בחו"ל ידנית והבחור נכנס לרכב ונהג, בלי שום בעיה).

 

תקציבך מאפשר אפילו רכישת רכב מיני ידני חדש (או 0 ק"מ מליסינג) עo היתרונות של רכישת רכב בלי עבר אפל ועם אחריות יבואן, יתכן במחיר אבדן ערך מעט יותר מהיר בשנים הראשונות.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציב שלך אכן הגירים האוטומטיים של הצרפתיות פחות מוצלחים, חבל שאי אפשר ידני.

בכל מקרה זה שאמרו XYZ זה לא אומר כלום. וזה לא קשור לאמינות, לרכב יש בלאי ויש יישור קו שצריך לעשות כדי לדעת שאתה נוסע עם הרכב בראש שקט.

גיר רובוטי עם קלאץ' אחד איך לומר, לרוב לא בדיוק נעים לנסיעה. מאוד רצוי שתבצע נסיעת מבחן.

 

אם אתה חייב משפחתית (למרות שזה טיפשי בעיניי), אז בדוק יונדאי i30. תמורה טובה יותר לכסף. יש גם גרסה עם מנוע 2.0 אם אתה מחפש ביצועים טובים יותר, למרות שה1.6 סוחבת יפה מאוד.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי רישיון על ידני, לא עשיתי כי אני לא רואה מה כיף בזה, גם אם היה לי לא הייתי רוצה לנהוג ככה

 

עוד הצעות לרכבים ?

שברולט קרוז מנוע 1.8 2011 אולי ?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למה צעיר צריך כרכב ראשון רכב משפחתי משעמם כמו הקרוז?

מה עם סופר מיני כמו סוויפט, מאזדה 2, סיאט איביזה או סקודה פביה?

הן מציעות ביצועים טובים משל המשפחתיות 1.6 הממוצעות, יש דגמים מאובזרים וכולן נראות טוב לדעתי. ב-65K תוכל לקבל אותן מ-2011, אולי אפילו 2012 במקרה של הסוויפט, ה-2 והאיביזה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עוד אופציה מעניינת - יונדאי i20 עם מנוע 1.6. רכב חזק יחסית, אמין, לא יקר לתחזוקה, בטיחותי, מאובזר, עושה את העבודה פיקס. תמורה טובה לכסף ורכב ייחודי יותר מה1.4 הנדושה.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פות"ש - ציינת רק כמה דרישות מהרכב (יופי, אבזור, אמינות). וכמובן המונח הנזיל מאד - רכב לצעיר.

ציינת תקציב לרכישת הרכב. האם יש בידך תקציב נוסף ליישור קו לאחר הרכישה? תקציב לאחזקה שוטפת כולל ביטוח, רישוי, דלק, טיפולים וכו' (ככלל אצבע - 2000 ש"ח לחודש, כולל ירידת ערך). אולי אפילו איזה דו"ח מפעם לפעם :twisted:

בכל פעם בה אני נתקל בשרשור בנושא "רכב ראשון לצעיר" אני שואל את עצמי כמה שאלות:

1. האם אותו "צעיר" מודע לעלויות השוטפות של החזקת רכב?

2. האם אותו "צעיר" מודע לצורך לחסוך כסף לצרכים עתידיים, כאשר העתיד המדובר אינו כל כך רחו - שנים בודדות?

3. האם יש לאותו "צעיר"חלופות סבירות, כגון שימוש ברכב ההורים ובתח"צ?

כמובן שאני לא מדבר על אותו "צעיר" שאבא-אמא קונים להם קאמארו כתמנה לחר קבלת הרשיון הנכסף (אחד כזה למד בכתה עם אחד מהבנים שלי). אני מדבר על ה"צעיר" ממעמד ביניים פלוס-מינוס, שאצלו עלות החזקת הרכב עלולה לבוא במקום הוצאות חשובות יותר (או חסכון לקראתן) - הקמת משפחה, הקמת עסק, לימודים וכו'.

בכל מקרה - דור הוא בן דורך. הבחור מבין את דרך החשיבה של בני ה-20, אבל הגישה שלו יותר מעשית - ממליץ על רכב שישרת אותך ככלי תחבורה, ללא ככלי לעשית רושם על הבנות (תאמין לי, הן ישמחו לנסוע בקקמייקה אם יקבלו ממך את היחס הנכון).

 

היי ספיראל, אתה יכול לפרט ממה מורכב הסכום של 2000 שקל בחודש?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח - 500 ש"ח (חובה+מקיף לנהג צעיר, מתחת גיל 24).

אגרת רישוי - 100 ש"ח.

טיפולים (בהערכה שמרנית ביותר) - 200 ש"ח. יכול להיות גם פי כמה אם יש תיקון גדול. תחשוב שהחלפת סט של מצבר+צמיגים פעם בשנתיים מתקרב ל-100 ש"ח לחודש, לפני החלפת שמן או רפידות בלמים, שלא לדבר על רצועת תזמון או טיפולים גדולים אחרים.

דלק - נניח 100 ליטר לחודש, שמספיקים לכ-1200 ק"מ - 650 ש"ח.

ירידת ערך - 600-1000 ש"ח לחודש.

מזמן עברנו את ה-2000 ש"ח.

עכשיו, אני יודע שאנשים לא כוללים את ירידת הערך בהוצאה השוטפת - אבל זו טעות. אתה צריך לחסוך כדי להתחדש ברכב דומה בעוד מספר שנים. לדוגמא - נניח שרכשת רכב בן 5, החזקת בו 3 שנים והוא אבד 30,000 ש"ח מערכו - מדובר ב-1000 ש"ח לחודש שעליך לחסוך כדי לרכוש כעבור 3 שנים רכב דומה בן 5. אם ירידת הערך היא רק 20,000 ש,ח באותה תקופה - מדובר בכ-670 ש"ח לחודש. מבחינתי זה חלק מעלות החזקת הרכב, גם אם היא יוצאת מהכיס פעם ב-3-10 שנים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ביטוח - 500 ש"ח (חובה+מקיף לנהג צעיר, מתחת גיל 24).

אגרת רישוי - 100 ש"ח.

טיפולים (בהערכה שמרנית ביותר) - 200 ש"ח. יכול להיות גם פי כמה אם יש תיקון גדול. תחשוב שהחלפת סט של מצבר+צמיגים פעם בשנתיים מתקרב ל-100 ש"ח לחודש, לפני החלפת שמן או רפידות בלמים, שלא לדבר על רצועת תזמון או טיפולים גדולים אחרים.

דלק - נניח 100 ליטר לחודש, שמספיקים לכ-1200 ק"מ - 650 ש"ח.

ירידת ערך - 600-1000 ש"ח לחודש.

מזמן עברנו את ה-2000 ש"ח.

עכשיו, אני יודע שאנשים לא כוללים את ירידת הערך בהוצאה השוטפת - אבל זו טעות. אתה צריך לחסוך כדי להתחדש ברכב דומה בעוד מספר שנים. לדוגמא - נניח שרכשת רכב בן 5, החזקת בו 3 שנים והוא אבד 30,000 ש"ח מערכו - מדובר ב-1000 ש"ח לחודש שעליך לחסוך כדי לרכוש כעבור 3 שנים רכב דומה בן 5. אם ירידת הערך היא רק 20,000 ש,ח באותה תקופה - מדובר בכ-670 ש"ח לחודש. מבחינתי זה חלק מעלות החזקת הרכב, גם אם היא יוצאת מהכיס פעם ב-3-10 שנים.

 

אתה לי חי את החיים אתה באמת רק קניתה אוטו וחושב על האוטו הבא ? איזה הזוי אתה..

אתה או פרסי או תמני באמת

אם ככה אני יחשוב על האייפון שלי כל יום שיש לי אותו יורד לו הערך אני צריך להתחיל לחסוך לאייפון הבא

אני צריך להתחיל לחסוך למחשב הבא כל יום יורד לו הערך ובעוד 5 שנים אני יצטרך להחליף אותו

כנ"ל טלוויזיה ועוד מלא דברים..

בוא נעשה רשימה, בוא נמות וזהו

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התשובה שלי חיובית לגמרי, חוץ מזה שאני לא פרסיו לא תימני. אני סתם זקן ומנוסה.

כל מכשיר יבוא יומו, וצריך להתכונן לכך. כיון שרכב הוא רכוש יקר במיוחד, והחלפתו מצריכה משאבים גדולים, צריך להביא בחשבון את ירידת ערכו כחלק מהעלות. זה נכון גם לגבי מכונת כביסה, אלא שלשלוף 2000 ש"ח זה עניין קטן, לשלוף 30,000 או 60,000 ש"ח זו כבר אופרה אחרת.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה לי חי את החיים אתה באמת רק קניתה אוטו וחושב על האוטו הבא ? איזה הזוי אתה..

אתה או פרסי או תמני באמת

אם ככה אני יחשוב על האייפון שלי כל יום שיש לי אותו יורד לו הערך אני צריך להתחיל לחסוך לאייפון הבא

אני צריך להתחיל לחסוך למחשב הבא כל יום יורד לו הערך ובעוד 5 שנים אני יצטרך להחליף אותו

כנ"ל טלוויזיה ועוד מלא דברים..

בוא נעשה רשימה, בוא נמות וזהו

 

שאלת שאלה, בן אדם בא לעזור לך, למה אתה בא בגישה כזו? אם אף אחד לא יענה לך יהיה לך טוב יותר?

יש פה אנשים עם נסיון פי כמה וכמה משלך לפי הידע שנתת כאן, אז תכבד את התשובות במינימום המקובל.

נ.ב - אם זה לא אני מעיר, זה אחד המנהלים שיכול גם לסגור לך את השרשור.

 

ואם כבר בנסיון עסקנו - קבל נסיון שלי:

רכב ב 55K, ביטוח עולה לי 4200 לשנה

דלק (אני 6 ק"מ הלוך חזור מהעבודה סה"כ) - 400 שקל בחודש לפעמים 600 אם אני נוסע לדרום להורים וכמובן יוצא לחברה שגרה באזור .

תיקונים - לפחות 1000 ש"ח בשנה, יש לך גם בלתמים שאתה צריך לקחת בחשבון אז זה בערך כלול בתקציב (צמיגים / מנורות / טיימינג, רפידות וכו')

אם אתה לא לוקח ירידת ערך בחשבון בשכלול הנ"ל - אז אתה תקח ברגע שתמכור את הרכב, כיוון שתקבל עליו מן הסתם פחות. אבל נגיד שלא נתייחס לזה כרגע.

תוסיף טסט + אגרה = עוד 1400-1500 ש"ח.

לכמה הגעתי? עכשיו חלק את זה בחודש

Opel Adam S 2017

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 3390 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...