Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בדיקת זליגה של מתח מהמצבר


chesh
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3834 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

לאחר כשבוע כשהרכב עמד, המצבר התרוקן לגמרי. מתח הטעינה היה 10V.

הנעתי בעזרת כבלים והמצבר נטען עד למתח תקין, מבדיקה שנעשתה האלטרנטור גם תקין ומטעין את המצבר.

 

קיים אצלי חשש שיש משהו שמרוקן את המצבר, המצבר בסה"כ בן שנה של VARTA.

 

חיברתי מולטימטר בטור למצבר,

ניתקתי מינוס, חיברתי על החוט עצמו את ה + של המולטימטר, ואת המינוס חיברתי לקוטב השלילי של המצבר.

 

הקריאה הייתה בין 0.01-0.02 כמו בתמונה:

 

2hqcf4l.jpg

 

תוך כדי שאני מזיז את הבורר ל 200m או 20m הנתונים עדיין 0.01-0.02

למה אני לא רואה נתונים במיליאמפרים?

 

אני רוצה לראות את הנתון האמיתי, כלומר 0.200 או 0.300

האם זה אפשרי? וזה נראה לי זליגה נורמלית לא?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מעבר לעובדה שהמולטימטר הזה מסוכן בשימוש כזה, אתה צריך להוריד את הפרוב האדום חור אחד למטה, זה יתן לך מדידה ברזולוציה גבוהה יותר, אבל קח בחשבון שברזולוציה הזאת, אתה תוכל להגיע מקסימום לחצי אמפר.

עריכה אחרונה על ידי saay222
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי להחליף לחור התחתון של המיליאמפרים, כשאני מחבר לא קורה כלום והמודד מראה 0.00

כשאני מחבר בחור העליון, אז אני יודע שהמעגל נסגר כי אני שומע גם את האזעקה מתחילה לפעול לכשניה ואני רואה שהמד מתחיל מ 3 אמפרים ויורד תוך כמה שניות ל 0.7 ואז באופן יציב ל 0.1-0.2.

 

מה שמראה על צריכה תקינה סה"כ? הבנתי שתצרוכת של עד 50 מיליאמפר זה נורמלי, עדיין לא ברור לי למה המצבר מתרוקן לאחר כשבוע ללא הנעה (הנסיעות בסופ"ש ארוכות) או שהמולטימטר מזייף

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנתק את המינוס של המצבר , ותבדוק לאחר שבוע אם הוא מניע , תנקה את הקטבים של המצבר מקורוזיה (יש לה צבע של אבקה לבנה) יכול להיות שהשילוב של זליגה קטנה וקורוזיה ,הוא זה שלא נותן לך להניע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיתי להחליף לחור התחתון של המיליאמפרים, כשאני מחבר לא קורה כלום והמודד מראה 0.00

כשאני מחבר בחור העליון, אז אני יודע שהמעגל נסגר כי אני שומע גם את האזעקה מתחילה לפעול לכשניה ואני רואה שהמד מתחיל מ 3 אמפרים ויורד תוך כמה שניות ל 0.7 ואז באופן יציב ל 0.1-0.2.

 

מה שמראה על צריכה תקינה סה"כ? הבנתי שתצרוכת של עד 50 מיליאמפר זה נורמלי, עדיין לא ברור לי למה המצבר מתרוקן לאחר כשבוע ללא הנעה (הנסיעות בסופ"ש ארוכות) או שהמולטימטר מזייף

תתחיל את הבדיקה כאשר מד הזרם נמצא בתחום של ה-10 אמפר. לאחר שהאזעקה נדרכה תמתין כמה דקות ותעד את הערכים שהתקבלו.

לאחר מכן קצר בעזרת חוט חשמלי עבה בין הקוטב של המצבר היכן שמחובר מד הזרם לבין נעל הכבל המנותקת (אל תנתק את מד הזרם).

 

בשלב הבא תעביר את התקע האדום של מד הזרם לשקע המיועד לתחום המדידה עד 500 מיליאמפר ותעביר את הבורר למצב 200 מיליאמפר.

בשלב זה תפרק את חוט הקצר.

 

חוט הקצר נועד באופן זמני למנוע דריכה של האזעקה ורכיבי שונים של מערכת החשמל ברכב.

 

* כפי שכתב לך דנידין כנראה הפיוז נשרף לכן עלייך להחליפו.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...