Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סקירת אופל קורסה 2014 (D)


yohai71
שימו לב! השרשור הזה בן 2901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לכוון את פתחי המזגן באמת בלתי אפשרי וממש מעצבן. בנוגע לאיתות - דווקא אני ממש אוהב את הקטע החשמלי ולא מכני, ודווקא אני מסתדר איתי מעולה. צריך פשוט להתרגל לדעתי.

עוד קטע מעצבן - תא כפפות מרגיש זול ברמות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

א. קרא מה שכתבתי בסקירה, לא קניתי רק לפי ההספק (פעם שניה שאני כותב את זה).

 

ב. אני אישית כן אסבול, כי זה ממש לא "שניה פחות"- כאמור, נסעתי על הרכבים הנ"ל וזו היתה התחושה שלי. אולי אני מפגר, אבל אני קונה רכב בשבילי, לא בשביל מישהו אחר שחשובים לו דברים אחרים. נתונים על הנייר זה לא הכל.

 

בהאצה ל100 הפיאסטה עושה שניה יותר, והסוויפט עושה רק 0.5 שניה יותר.

אז זה כן שניה אם לא פחות.

בשורה התחתונה, זה ממש לא נכון שרכבים עם הספק נמוך מתאימים רק לעיר.

Bayerische Motoren Werke

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 8 חודשים מאוחר יותר...

תראו איך הזמן עובר; הקורסה כבר שנה על הכביש וקצת יותר מ-15K ק"מ עברו. היום נכנסתי לטיפול:

 

IMG_20150617_0001.jpg

 

אני מודה שזה יצא יותר יקר ממה שחשבתי שיהיה- בערך 100 ש"ח יותר. וכן, אפשר היה לחיות בלי נוזל השמשות, שנטען במוסך שמדובר בנוזל "דוחה אבנית" (נניח). אבל 20 ש"ח + מע"מ זה לא מה שיעשה את החשבונית לקלה יותר. מה גם שכבר ראינו פה בפורום שרשורי תלונות על חשבוניות בעלויות סביב ה-800 ש"ח על טיפול דומה, כך שהשד לא נורא כל כך.

 

 

אני רוצה להוסיף עוד כמה מילים ותמונות על הקורסה, למרות שמדובר למעשה בסוג של סוס מת- הרי המחליפה יצאה לאור וכבר נמכרת כאן.

 

זה לא סתם שאתם רואים הרבה זקנים נוסעים בקורסות- זה רכב שמשדר no nonsense, עיצוב פשוט ולא מוחצן- אבל גם יש בו נקודות חכמות שאתה שם לב אליהן רק לאחר שימוש מתמשך יותר, למשל;

 

 

שימו לב לתא נוסף מתחת למשענת היד בדלתות- אפילו לא ידעתי שהוא שם עד שאשתי לא הניחה בו את הסלולרי שלה:

 

CIMG1831.jpg

 

 

תראו למשל את זה- למה הוא משמש?

 

CIMG1832.jpg

 

 

כמובן, לפתוח את הוונטילים- למה ללכלך את האצבעות? יש לו גם צד שני, ששכחתי למה הוא משמש:

 

CIMG1833.jpg

 

 

אני משער שיש הרבה רכבים עם תא כפפות בעל דלת שאפשר לארגן בה את כל הפיצ'פקס, ראו את זה:

 

CIMG1834.jpg

 

 

או פה- תראו כמה חכם הרעיון של לקבע את משולש האזהרה, ועוד במקום שלא יפריע לתכולת תא המטען:

 

CIMG1836.jpg

 

 

תא המטען עצמו גם מאורגן- בצד ימין...:

 

CIMG1837.jpg

 

 

מסודרים כל אביזרי החלפת הגלגל ספייר:

 

CIMG1838.jpg

 

 

בינהם תמצאו את זה- מה זה?

 

CIMG1841.jpg

 

 

כשמחליפים גלגל, צריך להסיר את הטאסה? צריך. בבקשה:

 

CIMG1843.jpg

 

 

מצד שמאל יש ציור של צלב (עזרה ראשונה):

 

CIMG1844.jpg

 

 

ומאחוריו... כלום. אבל אתם יכולים לקנות ולשים שם, אם אתם רוצים. בחום הישראלי, אני לא הייתי טורח:

 

CIMG1845.jpg

 

ובכלל, אני לא יודע איך הם עשו את זה אבל תא המטען הרבה יותר גדול ממה שהוא נראה- אתה מבין את זה כשאתה מתחיל להעמיס פנימה קניות מאיקאה או חצי חינם.

 

לאחרונה, יצא לי גם להסיע אנשים מאחור- כולם בלי יוצא מן הכלל ציינו לטובה את המרחב מאחור, ו"איך זה יכול להיות שבאוטו קטן כזה יש לי מקום לראש?". גם לרגלים יש מרחב מספק, מסתבר. ואשתי אומרת (בסוד) שיש משהו במושבים הקדמיים, תנוחה או מבנה שגורם להם להיות נוחים יותר משל האסטרה. ואתם יודעים מה? היא צודקת. אתה מרגיש גבוה יותר, במקרה שלי זה גם כי אני מרים את המושב עד הסוף. אבל גם באסטרה הוא מורם עד הקצה.

 

אה, כמעט שכחתי את צריכת הדלק- התייצבה על 1:15 משולב, כאשר הכי גרוע שראיתי היה 1:13.5, ואני חייב לציין שאני לא מנסה לחסוך בכלל. לא קורע אבל גם לא עדין במיוחד. זה לא רע בכלל ממנוע 1.4 זקן.

 

ועכשיו להפתעה (קטנה, באמת קטנה):

 

תראו, אני לא חושב שיש כאן בפורום ביקורת של מישהו שקנה רכב חדש, שיותר קשה משלי (חיזרו לפוסט הראשון). בכל זאת, מדובר ברכב לא נחשק לחלוטין בשוק הישראלי, שלעומת המתחרות שלו לא היה לו הרבה להציע ואני קניתי אותו מתוך מענה לרשימה מוגדרת מאד (שהמוסך הנ"ל הוא אחד מהסעיפים שלה), אבל מבחינתי- אף אחת מהסופרמיני הבסיסיות (מנוע קטן, אבזור קמצן וכו') לא נחשקות. בשביל זה, צריך מנועים מתקדמים\חזקים יותר, אבזור עשיר ויותר מרחב פנימי. רבאק, בתפיסה שלי צריך פשוט לעלות קטגוריה לגולף\אסטרה\פוקוס\i30 וכו', וגם שם צריך לבחור בשום שכל.

 

אבל אני עכשיו אחרי שנה עם הרכב על בסיס יומיומי, וקרה משהו מעניין; קודם כל, זה לא שפתאום הקורסה נהפכה ל-OPC; ההגה עדיין נוראי, האבזור עדיין קמצן, והרכב עדיין מכוער (כן, הוא מכוער- מה לעשות?). מצד שני, יש בו משהו שהזכיר לי את מה שג'יימס מאי אמר פעם על פיאטים ישנים- בזמן שנהגת נניח ב-124, קיבלת תחושה שמשהו דרמטי מתרחש, למרות שזה לא היה באמת כך, וכל העסק היה הרבה יותר סטנדרטי במציאות. זה בערך מה שקורה בקורסה- מסתבר שהשילדה לא רעה בכלל, למנוע יש מה לתת (בכל זאת 100 כ"ס) ויחד עם מהלך ידית ההילוכים המצויין- אפשר להתגבר על הצמיגים הצרים, ההגה המנותק ואפילו להנות (קצת, קצת מאד...). והכל מתרחש במהירויות שפויות ובלי לקרוע את הרכב.

 

אם אני משווה (באופן בלתי הוגן) לאסטרה, הרכב הנוסף במשפחה, הרי שאין אוכלת את הקורסה בלי מלח- וזה גם מרגיש כאילו ללא מאמץ. לעומת זאת, כשאשתי נוסעת איתי בקורסה, היא בטוחה שאני נוסע מהר יותר, פשוט בגלל הדרמה שכביכול מתחוללת. כל פעם אני מזכיר לה להסתכל במד המהירות כדי לחזור למציאות. וזה נחמד. נחמד שאפשר בכל זאת למצוא משהו להנות בו, גם ברכב בסיסי.

 

מה הלאה? כמו שכתבתי בשרשור אחר, החיים הם דבר נזיל. נתראה בהמשך...

עריכה אחרונה על ידי yohai71
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אהבתי את המקומות האיכסון ופיצ'רים לוימטלים וטאסות.

הטיפול במורשה יבואן?

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

...

הטיפול במורשה יבואן?

יאפ.

טיפול יותר יקר משלי!! אצלי הטיפול הראשון עמד על 495 ₪. הזוי.

כן. לא יודע האם זה קשור להבדל במנועים בין הקורסות, או שפשוט המחירים עלו.

 

אגב, טיפול 15K באסטרה עלה בזמנו 575 ש"ח, ושם זה 1.4T.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 

כמובן, לפתוח את הוונטילים- למה ללכלך את האצבעות? יש לו גם צד שני, ששכחתי למה הוא משמש:

 

CIMG1833.jpg

 

הצד השני משמש לסיבוב נעילת הילדים שבדלת 8)

When you're rife with devastation

There's a simple explanation

You're a toymaker's creation

Trapped inside a crystal ball

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 11 חודשים מאוחר יותר...

עדכון קל, כמעט שנה אחרי- הקורסה נמכרה.

 

לפני יותר משנה החלפתי מקום עבודה בכזה שמייתר את הרכב- בייחוד כשיש כבר רכב במשפחה. אמנם משכתי את המכירה מעל לרצוי, אבל האמת היא שאין הצדקה לשלם אחזקה, חנייה וכד'. התנהלות כלכלית נכונה בעיניי היא לדעת לוותר על הפינוק שברכב צמוד אם אי אפשר להצדיק את זה- חוזרים לתח"צ עם כל אי-הנוחות שבדבר.

 

את מה שהיה לי לכתוב על הקורסה כבר פירטתי מספיק בשרשור- מקווה שהוא יעזור למישהו בעתיד.

 

 

* ורק עכשיו אני שם לב שהכותרת לא נכונה... צ"ל 2014 כמובן. אם יש מנהל שבא לו- בבקשה לשנות, תודה.

עריכה אחרונה על ידי yohai71
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לבן שלי הייתה קורסה כזו שנרכשה באוגוסט 2011 בעלות של 76,000₪ על הכביש כולל חיישני חניה. האוטו נסע במשך כחמש שנים בקו באר שבע תל אביב. חוץ משסתום קניסטר שהוחלף לפני מכירת האוטו בעלות כ 700₪, לא היו שום תקלות! אוטו מדהים באמינותו!

האוטו נמכר עם כ 45,000 ק״מ לפני כחודש, מקורי כביום היוולדו בכ 2000₪ מעל למחיר המחירון לאדם שלמד להעריך את הדגם בעת שהותו באנגליה. (ווקסהול קורסה היא המכונית הכי נמכרת שם.) האוטו נמכר עם בלמים מקוריים! רצועות, פילטר אוויר, פילטר מזגן, פילטר דלק, צמיגים ומצבר מקוריים!

האוטו טופל לפי הספר והוראות יצרן במוסך מורשה אופל בראשל״צ דודי-אור ועלות כל טיפול עמדה על כ 470₪, בלי תוספים ובלי שטיקים. למעשה בחמש שנים הוחלפו בכל טיפול רק שמן ופילטר שמן.

ממוצע צריכת הדלק עמדה על כ 14.7 ק״מ לליטר לאורך השנים.

 

בסך הכל אוטו זול, נוח, אמין, חסכוני באחזקה ומומלץ לזוג צעיר או משפחה עם ילד או שניים.

עריכה אחרונה על ידי primekart

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי אופל קורסה 2012 והאמת? היא ממש דומה לדגם 2014 כמו שתי טיפות מים. אפילו הדבר הכי בסיסי דומה.

 

מה הטעם להוציא את אותו הרכב ואותו סגנון ועיצוב רק בשנת 2014? בדרך כלל יש שיפורים פה ושם בעיצוב או בתא הנוסעים אבל באופל זה אפסי מאוד אם אראה אחת על הכביש 2014 אחשוב שהיא 2012 כמו שלי.

 

אה ואתה קיבלת את המערכת עם אוקס אני בלי, מצחיק אותי שנת 2012 בלי אוקס באוטו (בכל מקרה הרכבתי דאבל דין גם אם היה לי אוקס הייתי מרכיב)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

^

ברור שהיא אותו דבר- לא משנים רכב כל שנה. במקרה ב-2011 הקורסה עברה מתיחת פנים שנמשכה על הסוף (עד שיצאה המחליפה ב-2015), לכן 2014 זהה לה.

 

אגב, יש הבדל מינורי- שים לב לפנסים הקדמיים ה"מושחרים" ב-2014. גם זה לא בדיוק הבדל, כי (בחו"ל) יכולת להזמין פנסים כאלה כבר אחרי מתיחת הפנים. בארץ, הקורסה היחידה עם פנסים מושחרים הגיעה ב-2014 בלבד (מה שמקל מאד לזהות את השנתון):

IMG_20160204_134631.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בקורסה 2011 של הבן שלי, מערכת השמע הייתה רמה אחת נמוכה יותר, ללא אפשרות ל MP3 וללא שקע AUX. כמו כן השרטוט על כיסוי המושבים היה טיפה שונה. למעט זה, ה 2014 המתוארת זהה לחלוטין ל 2011.

 

הערה לבעלי קורסה-

 

שקע דיאגנוסטיקה ממוקם בתחתית הדשבורד מתחת למערכת השמע בזווית כלפי מטה. התושבת שלו ממש חלשה. אם במוסך מתחברים עם התקע בכוח לא סביר, השקע נופל פנימה אל מאחורי מערכת השמע. ההחזרה למקום פשוטה. שולפים את מערכת השמע ומחזירים השקע למקומו. כשמגיעים למוסך ויש צורך לחבר מחשב, תזהירו אותם.

עריכה אחרונה על ידי primekart

BMW Car Club Israel

Official BMW Club

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האוטו נמכר עם בלמים מקוריים! רצועות, פילטר אוויר, פילטר מזגן, פילטר דלק, צמיגים ומצבר מקוריים!

האוטו טופל לפי הספר והוראות יצרן במוסך מורשה אופל בראשל״צ דודי-אור ועלות כל טיפול עמדה על כ 470₪, בלי תוספים ובלי שטיקים. למעשה בחמש שנים הוחלפו בכל טיפול רק שמן ופילטר שמן.

 

חבר, זה נראה לך תקין?

לא החליפו נוזל בלמים? יש להחליפו כל שנתיים.

לא החליפו מסנני אויר ומזגן? (לא יודע מה שגרת הטיפולים, אבל נשמע לי מאוד מוזר. חמש שנים ללא החלפה?)

לא צריך להחליף מצתים אחרי קילומטראז' מסויים? (שאומנם לא ציינת).

 

בקיצור, אני מאוד מחבב את הקורסה, רכב נהדר. חסכוני, אמין ובאמת חכם מבחינה ארגונומית, אבל מאוד מוזרה לי שגרת הטיפולים הזו.

עריכה אחרונה על ידי פריג'י
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2901 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...